وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

غلبه بر فلج صفحه خالی

0 4
زمان لازم برای مطالعه: 5 دقیقه


غلبه بر فلج صفحه خالی

چه در این کار تازه کار باشید و چه یک طراح با تجربه، اضطراب یک پروژه جدید گاهی اوقات – اغلب به طور غیرمنتظره – باعث می شود که ما در مسیر خود دچار سردرگمی شویم. این فلج خلاق ما را می بیند که به یک صفحه خالی خیره می شویم، نمی توانیم ایده هایی ارائه دهیم، و می دانیم که زمان به آرامی در حال سپری شدن است.

ما همه آنجا بوده ایم. بنابراین فکر کردیم مفید خواهد بود که نکات و ترفندهای خود را برای غلبه بر ظلم صفحه خالی به اشتراک بگذاریم و به شما کمک کنیم تا به انجام کارهای بزرگ بازگردید.

اولین چیزی که باید بدانید این است که شما تنها نیستید. سندرم صفحه خالی دارای پایه ای در علم است، با مجموعه ای از علائم به وضوح قابل شناسایی که به طور مداوم با هم بروز می کنند.

اولین چیزی که باید بدانید این است که شما تنها نیستید. سندرم صفحه خالی اساس علمی دارد

زمانی شروع می شود که شما دچار استرس می شوید. استرس باعث می‌شود مغز شما هورمون‌هایی تولید کند که عملکردهای عصبی را کند می‌کنند، که تنها باعث افزایش احساس نارسایی به دلیل کمبود جرقه خلاق می‌شود و اضطراب را تقویت می‌کند. قابل درک است که این باعث ایجاد یک مارپیچ می شود زیرا به نظر می رسد ذهن شما خالی تر می شود و صفحه خالی تهدید کننده تر می شود.

اما نترس! چون آنجا هستند راه هایی برای عبور از فلج صفحه خالی و بازگشت به بهره وری

فقط آرام باش

هنگامی که در یک مارپیچ منفی قرار می گیرید، خارج شدن از آن بسیار دشوار است. بهترین راه حل این است که به طور کامل از مارپیچ اجتناب کنید – با شروع در چارچوب ذهنی درست. این به این معنی است که قبل از اینکه بنشینید، یک محیط کاری آرام ایجاد کنید.

تمام تلاش خود را بکنید تا از حواس‌پرتی‌های عمده اجتناب کنید – مانند کودکان خردسالی که به توجه شما نیاز دارند یا همکارانی که دوست دارند موسیقی پخش کنند که روح شما را آزار می‌دهد. ما نمی‌گوییم که شما به یک دفتر کار خانگی عایق صدا نیاز دارید – میز آشپزخانه ممکن است خوب باشد – اما زمان کار خود را برای زمانی که بچه‌ها در مدرسه هستند یا با یک مراقب هستند، برنامه‌ریزی کنید، یا اگر احتمال دارد دفتر کار از خانه کار کنید. پر سر و صدا یک جفت هدفون حذف نویز نیز می تواند مفید باشد.

پرهیز از حواس پرتی

چیزهای به ظاهر کوچک نیز می توانند مانع کار شما شوند. اعلان‌های چت و ایمیل معادل دیجیتالی فردی هستند که نام شما را از یک اتاق صدا می‌زند. سعی کنید از هر چیزی که مانع ورود شما به ذهنیت خلاق می شود، اجتناب کنید یا ساکت کنید، حتی اگر برای چند ساعت همه چیز را بی صدا کنید. این به شما کمک می کند فضای کاری خلاقانه خود را از هر چیز دیگری جدا کنید.

وقتی دوباره ظاهر می‌شوید، همه آن اعلان‌ها همچنان وجود خواهند داشت

در نهایت، باید حالتی ایجاد کنید که ناخودآگاه آن را با مولد بودن مرتبط کنید. اما حتی زمانی که فضای اطراف شما عالی است، هنوز هم ممکن است مدتی طول بکشد تا به منطقه وارد شوید. مغزها فقط در یک لحظه به سمت خلاقیت نمی روند، پس با خودتان مهربان باشید. و به یاد داشته باشید – وقتی بعداً در روز دوباره ظاهر می شوید، همه آن اعلان ها همچنان وجود دارند.

یک گرم کردن انجام دهید

مطالعات نشان داده اند که یک صفحه خالی به خصوص استرس زا است، زیرا باعث می شود کار در مقابل شما بزرگتر از آنچه هست احساس کنید. نگاه کردن به یک صفحه خالی مانند این است که کل پروژه را در مقابل شما ببینید. استرس ناشی از احساس این است که باید کل سفر را پر کنید، از A تا Z.

پس با A شروع نکنید! در عوض، با گرم کردن شروع کنید. همانطور که رقصندگان همیشه با یک سری تمرینات برای گرم کردن عضلات خود شروع می کنند، طراحان خلاق نیز می توانند از چیزی مشابه بهره مند شوند. می‌توانید قبل از باز کردن برنامه طراحی خود، با صحبت کردن با همکاران یا طرح برخی ایده‌ها با قلم و کاغذ شروع کنید.

روش دیگر، می توانید با برنامه ریزی سلسله مراتب محتوای خود شروع کنید. شما به همه کلمات پایانی نیاز ندارید – اما تشخیص اینکه چند عنوان می خواهید داشته باشید، تصاویر در کجا قرار می گیرند و آیا کپی شما در پاراگراف ها یا لیست ها قرار می گیرد می تواند مفید باشد.

با انجام این کار، عناصری برای قرار دادن و یک ایده تقریبی از اهمیت نسبی آنها خواهید داشت. به راحتی می توان از اهمیت محتوای واقعی غافل شد – بنابراین با درک نوع، تراکم و طول محتوا شروع کنید.

الهام بگیرید

دنیای اطراف ما پر از الهام است و به گفته یک طراح نماد یانیک ریه:

به مشاهده اشیاء در دنیای واقعی و بازی با آنها کمک می کند.

همچنین می تواند به قرض گرفتن یک ایده کمک کند. بدیهی است که ما هرگز از کپی کردن کار کسی چشم پوشی نمی کنیم، اما استفاده از آثار موجود به عنوان مرجع یا نقطه پرش می تواند کمک کننده باشد. به این فکر کنید که پیچ و تاب خود را روی یک ایده موجود قرار می دهید.

من گاهی اوقات مهندسی معکوس یک مثال خوب از چیزهایی را که می‌خواهم بنویسم مفید می‌دانم (و این برای طراحی نیز کار می‌کند). من معمولاً یک نمونه موفق را به اجزای تشکیل دهنده آن تقسیم می کنم و آنها را با چیزهایی که مرتبط تر با پروژه در دست هستند عوض می کنم، سپس از آنجا اصلاح می کنم.» طرحداستان سرایان برند.

اجازه دهید قالب ها فشار بیاورند

به جای اینکه به خودتان فشار بیاورید تا فوراً طراحی را شروع کنید، با ایجاد قالب یا شروع کنید وایرفریم ها. این یک تاکتیک اجتنابی نیست. صرف زمان برای ایجاد یک الگوی طرح کلی باعث صرفه جویی در زمان در دراز مدت می شود – به علاوه، انجام کارهای عملی که به جزئیات زیادی نیاز ندارد به عنوان یک گرم کردن عمل می کند. حتی ممکن است به شما کمک کند تا مشکلات احتمالی در طراحی های خود را زودتر تشخیص دهید.

همکاری داشته باشید و از بازخورد اولیه استقبال کنید

به طور کلی، افراد در انزوا خوب کار نمی کنند – بنابراین همکاری با همکاران یک راه عالی برای به جریان انداختن ایده های طراحی است. در شروع یک پروژه، با همکاران خود تماس بگیرید تا به آنها اطلاع دهید که قرار است روی چه چیزی کار کنید و یک جلسه برای همکاری بر روی ایده ها و درخواست نظرات مستقیم ترتیب دهید.

هرگز برای درخواست بازخورد تا پایان پروژه منتظر نمانید. مشارکت دادن زودهنگام همکاران خود در فرآیند به مقابله با فلج صفحه خالی کمک می کند و مشارکت سهامداران می تواند به شما در مدیریت انتظارات کمک کند. به جای منتظر ماندن برای بازخورد منظم و مداوم، هدف خود را دریافت کنید – که می تواند باعث تاخیر در پروژه شما شود.

و البته، شما همیشه باید یک نرم افزار طراحی را انتخاب کنید که امکان همکاری در زمان واقعی را فراهم می کند تا همه افرادی که روی یک پروژه کار می کنند بتوانند از تضاد نسخه جلوگیری کنند.

از فرسودگی شغلی اجتناب کنید

وقتی کار فیزیکی نیست، قضاوت در مورد اینکه چقدر از ما می گیرد سخت است

وقتی کار فیزیکی نیست، قضاوت در مورد اینکه چقدر از ما می گیرد سخت است. اگر از فلج صفحه خالی رنج می برید، احتمالاً نشانه آن است که شروع به سوختگی کرده اید. سعی کنید یک زنگ ساعت را در طرف دیگر اتاق تنظیم کنید تا مجبور شوید از جای خود بلند شوید تا آن را به طور منظم خاموش کنید – یا فقط زمانی را در روز برای استراحت، کشش یا حتی پیاده روی برنامه ریزی کنید. دور شدن از صفحه نمایش برای مغز و بدن شما مفید است.

در پایان، مهم ترین چیزی که باید در مورد سندرم صفحه خالی به خاطر بسپارید این است که باید با خودتان مهربان باشید. هیچ کس نمی تواند 100% مواقع سازنده باشد – بالاخره ما فقط انسان هستیم. آنچه مهم است این است که شما هر کاری را که برای به جریان انداختن خلاقیت خود نیاز دارید انجام دهید.

(برچسب‌ها برای ترجمه عالی



منتشر شده در 1402-12-27 07:24:02

منبع نوشتار

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید