وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

قوانین گرامری که باید برای کپی‌نویسی وب‌سایت زیر پا بگذارید

0 1
زمان لازم برای مطالعه: 3 دقیقه


قواعد گرامر وجود دارند تا بتوانیم آنچه را که برای گفتن داریم با وضوح و سهولت بیان کنیم. اما دنیای آنلاین این قوانین را وارونه کرده است.

ببینید ما آنجا چه کردیم؟ یک جمله را با حرف ربط شروع کردیم و از یک قطعه جمله استفاده کردیم، همه در یک شات. و این اشکالی ندارد! این نیست که گرامر دیگر مهم نیست، فقط زمانی که برای وب می نویسید قوانین کمی متفاوت است.

یک مخاطب آنلاین نیاز به دریافت و process اطلاعات به سرعت، و این روشی را که ما برای انجام کارها نیاز داریم تغییر می دهد. در اینجا 7 قانون وجود دارد که جایی در کپی وب ندارند – پس فقط پیش بروید و آنها را بشکنید!

از قطعات جمله استفاده نکنید

یک جمله باید فاعل، فعل و مفعول داشته باشد. مگر اینکه برای وب بنویسید.

وقتی نوبت به کپی وب می‌رسد، تکه‌های جمله همان جایی هستند که در آن قرار دارند. آنها به جذب خواننده کمک می کنند زیرا شخصی تر است و شبیه الگوهای گفتاری واقعی به نظر می رسد. بعلاوه، هضم جملات کوتاه‌تر برای خواننده آسان‌تر است – و همه ما می‌دانیم که کاربران متوسط ​​اینترنت، دامنه توجه بسیار کوتاهی دارند.

هرگز یک جمله را با حرف ربط شروع نکنید

قواعد دستور زبان سنتی می گویند که هرگز نباید جمله ای را با و، اما، چون، یا همچنین شروع کنید. اما همانطور که قبلاً نشان دادیم، همه ما طرفدار آن هستیم!

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  وقتی در تست عملکرد وب سایت رد می شوید چه کاری باید انجام دهید

وقتی صحبت از نوشتن وب می شود، کوتاه و شیرین بهترین کار است – و گاهی اوقات این به معنای شکستن جملات به روش های غیرعادی است.

یک جمله را با حرف اضافه تمام نکنید

به عنوان یک نویسنده، احتمالاً برخی از قوانین گرامری وجود دارد که شما همیشه از آنها پیروی خواهید کرد. این یکی از آن قوانین برای ما است – ما نمی توانیم یک جمله را با حرف اضافه تمام کنیم.

با این حال، این بدان معنا نیست که شما نمی توانید آن را انجام دهید! قانون سرانگشتی این است که شما باید روش صحبت خود را بنویسید. اگر می خواهید جملات خود را با «آن»، «در» یا «به» پایان دهید، آن را دنبال کنید. (و اگر کاملاً مطمئن نیستید حرف اضافه چیست، این را بررسی کنید لیست مفید.)

همیشه اعداد را املا کنید

قوانین قدیمی می گوید اعداد 10 و کمتر باید املا شوند، اما ما به آن می گوییم pshaw! نوشتن وب به این منظور است که به سرعت اسکن شده و به راحتی هضم شود – و هر چه بازدیدکننده مجبور باشد مطالعه واقعی کمتری انجام دهد، بهتر است. فقط مطمئن شوید که ثابت هستید: در یک پاراگراف “سه” را تلفظ نکنید و سپس از “3” در پاراگراف بعدی استفاده نکنید.

پاراگراف ها باید 3-5 جمله طولانی باشند

بیایید صادق باشیم: گاهی اوقات برای تکمیل یک فکر فقط 4 جمله لازم نیست. فقط برای اینکه پاراگراف خود را از نظر فنی درست کنید، مجبور نیستید کرک اضافه کنید.

1-2 جمله برای خوانندگان وب مناسب است. پاراگراف های کوتاه همه چیز را به هم می ریزند و مرور را آسان تر می کنند و مخاطب را تا انتها درگیر می کنند.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  میزبانی وب چیست؟

از اسم ها به عنوان افعال استفاده نکنید

این قانون فقط برای شکستن بود. این تمرین اکنون آنقدر رایج است که برخی از اسم ها واقعاً به فعل تبدیل شده اند (مانند زمانی که شما یک پرواز را رزرو می کنید). این قاعده‌ای است که همه ما سال‌ها آن را نادیده می‌گیریم – و اگر بگویید که هرگز «برانچ» نکرده‌اید یا هرگز از میان جمعیت «آرنج» بیرون نیامده‌اید، دروغ گفته‌اید.

وقتی صحبت از اینترنت به میان می‌آید، فعل (ما آن را درست کردیم) بسیار رایج است. میم اینترنتی محبوب را در نظر بگیرید: “آیا علم داری، برادر؟” بازیگوش و سرگرم کننده است و مردم آن را دوست دارند!

از کاما آکسفورد اجتناب کنید

انصافاً این قانون همیشه محل مناقشه بوده است. برخی از افراد از نوع ویرگول طرفدار آکسفورد هستند و برخی نه. این فقط راه است.

تا آنجا که کپی وب پیش می‌رود، شما باید فقط در مواقع ضروری از کاما استفاده کنید – به یک دلیل کلیدی: جملات دارای کاما طولانی‌تر هستند و همانطور که قبلاً ثابت کرده‌ایم: کوتاه‌تر بهتر است. اگر می توانید آن جمله را با کاما بگیرید و به جای آن به قطعه تبدیل کنید، آن را دنبال کنید.

به یاد داشته باشید، شما یک مقاله تحقیقاتی نمی نویسید. نوشتن برای اینترنت، به طور کلی، بسیار کمتر رسمی است. هدف این است که مستقیماً با مشتری ایده آل خود صحبت کنید، مانند یک دوست قابل اعتماد به نظر برسید، و به عنوان یک دوست قابل اعتماد و سرگرم کننده ظاهر شوید. اگر مشغول پلیس دستور زبان باشید، نمی توانید این کار را انجام دهید.

خط پایین؟ قوانین (گرامر) به معنای شکسته شدن است.



امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید