وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

قیمت هاست رایگان

0 2
زمان لازم برای مطالعه: 7 دقیقه


قیمت هاست رایگان 1

هنگامی که یک کسب و کار جدید راه اندازی می کنید، هر چیزی که به شما «رایگان» کمک کند می تواند ایده بسیار خوبی به نظر برسد. اما وقتی صحبت از میزبانی وب رایگان می شود، ممکن است آنقدرها که به نظر می رسد عالی نباشد.

میزبانی «رایگان» می‌تواند دارای رشته‌هایی باشد. ممکن است در تلاش باشید که اطلاعات سایت خود را از رایانه شخص دیگری خارج کنید یا با هزینه ماهانه هنگفتی درگیر باشید. تا زمانی که سایت شما موفق شود، ممکن است قیمت هاست “رایگان” بسیار بالاتر از آنچه پیش بینی می کردید باشد!

ما قصد داریم نگاهی عینی به میزبانی وب رایگان داشته باشیم. . . و چرا ممکن است در نهایت برای شما هزینه داشته باشد.

  • خط پایین
  • میزبانی وب رایگان چیست؟

    میزبانی وب را می توان به عنوان خانه وب سایت شما در نظر گرفت: جایی است که تمام فایل ها و داده های مهم (هر چیزی که برای راه اندازی وب سایت شما لازم است) در آن زندگی می کنند. میزبانی وب “رایگان” البته زمانی است که آن فضا بدون هزینه در اختیار کاربران قرار گیرد.

    چگونه کار می کند؟ یک سرویس به شما فضایی را در سروری اختصاص می‌دهد که آن‌ها مالک و کار می‌کنند. شما مسئول ایجاد و نگهداری وب سایت خود هستید، اما لازم نیست نگران هیچ کاری با سرور واقعی باشید. گاهی اوقات میزبان حتی موارد اضافی مانند سازندگان سایت رایگان یا ابزارهای نصب خودکار را فراهم می کند.

    چرا آنها هاست را تقدیم می کنند؟

    به نظر خلاف واقع می رسد، درست است؟ کسب و کارها برای کسب درآمد قرار دارند، اما اگر محصول خود را به صورت رایگان عرضه کنند چگونه می توانند درآمد کسب کنند؟ به نظر می رسد این امر به ویژه در مورد میزبانی وب صادق است، که به سخت افزار، فضای زیادی برای نگهداری ماشین های فیزیکی، پهنای باند، قدرت و افراد برای نگهداری نیاز دارد. این خیلی سربار است!

    در اینجا دلیل این است که آنها این کار را انجام می دهند:

    پرفروش

    مانند بسیاری از محصولات یا خدمات امروزی، برخی از ارائه دهندگان هاستینگ یک محصول بسیار ابتدایی را به صورت رایگان ارائه می دهند به این امید که مشتریان آنها بعداً به یک برنامه پولی ارتقا دهند. البته برنامه‌های پولی معمولاً دارای ویژگی‌ها و منابع بیشتری هستند که می‌توانند کاملاً فریبنده باشند. به عنوان مثال، یک برنامه میزبانی رایگان ممکن است با پشتیبانی ایمیل یا تابلوهای چت همراه باشد، در حالی که نسخه پولی ممکن است با پشتیبانی 24 ساعته رایگان از نمایندگان خدمات مشتری زنده ارائه شود. گاهی اوقات این برنامه‌های پولی معامله خوبی هستند، اما اغلب می‌توانید با انتخاب یک برنامه میزبانی مقرون‌به‌صرفه و با امکانات از ابتدا، ویژگی‌های بیشتری را با پول کمتر در درازمدت دریافت کنید.

    منابع محدود

    برخی از طرح‌ها تنها تا زمانی که یک سایت در محدوده برخی از محدودیت‌های خودسرانه تعریف شده باقی بماند، «رایگان» هستند. اگر تعداد بازدیدکنندگان سایت شما از تعداد معینی بیشتر شود، یا از فضای ذخیره سازی محدودی استفاده می کنید، می توانید سایت خود را کاملاً آفلاین پیدا کنید — تا زمانی که برای منابع بیشتر هزینه کنید. در حالی که بسیاری از برنامه‌های میزبانی دارای محدودیت‌هایی هستند، این محدودیت‌ها باید از قبل به وضوح بیان شوند تا بتوانید در اطراف آنها برنامه‌ریزی کنید و در صورت نیاز ارتقا دهید. شما نمی خواهید که سایت شما درست با شروع به دست آوردن محبوبیت آفلاین شود!

    پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  تبلیغات فیس بوک در مقابل تبلیغات یوتیوب – کدام یک بهترین است؟

    برخی از میزبان های وب رایگان از طریق تبلیغات پولی یا پیوندهای وابسته درآمد خود را به دست می آورند. این بدان معناست که وقتی وب سایت شما بر روی سرورهای آنها میزبانی می شود، نمی توانید تبلیغاتی که در سایت نمایش داده می شود را کنترل کنید. این تبلیغات ممکن است شامل تبلیغات بنری ناخواسته، پاپ آپ هایی باشد که نمی توانید از شر آنها خلاص شوید یا حتی تبلیغاتی برای رقبای خود! قبل از ثبت نام برای هر چیزی، چاپ دقیق را بخوانید تا بعداً تعجب نکنید.

    اکوسیستم اختصاصی

    اگر در طراحی سایت تازه کار هستید، این جنبه ای از میزبانی رایگان است که نیاز به توضیح دارد. محبوب‌ترین راه‌ها برای ساختن وب‌سایت‌ها شامل استفاده از ابزارهای رایگان و منبع باز است که هر کسی می‌تواند بدون پرداخت هزینه دانلود، دسترسی یا کار کند. این شامل همه چیز می شود، از سیستم های مدیریت محتوای کاربر پسند (CMS) مانند وردپرس تا چارچوب های برنامه های پیشرفته مانند لاراول.

    برخی از شرکت ها ترجیح می دهند بر روی پلتفرم های اختصاصی تمرکز کنند. برخی از این پلتفرم ها حتی کاملاً خوب ساخته شده اند و استفاده از آنها آسان است. مشکل اینجاست – اگر زمانی ویژگی خاصی را بخواهید که طراحان پلتفرم برای آن برنامه ریزی نکرده اند، گیر کرده اید! این مشکل با ابزار محبوب تری مانند وردپرس نخواهد بود. یک طراح وردپرس می تواند به دنبال یک افزونه باشد یا سعی کند راه حلی را کدنویسی کند. وردپرس یکی از محبوب ترین پلتفرم های جهان است، بنابراین به احتمال زیاد راه حلی برای آن وجود دارد.

    تکیه بر یک پلتفرم اختصاصی برای راه اندازی کسب و کار خود یک ریسک غیر ضروری است. اگر زمانی به چیزی خارج از محدوده آن پلتفرم نیاز داشتید، چاره ای ندارید جز اینکه امیدوار باشید شرکت میزبان شما تصمیم به تغییر نرم افزار خود بگیرد. هیچ کس خارج از شرکت میزبان شما نمی تواند پلتفرم را تغییر دهد یا به روز کند. چه کسی می داند که آیا شرکت میزبان شما می خواهد! ممکن است وضعیت شما برای توجیه هزینه کدنویسی یک افزونه سایت سفارشی بسیار تخصصی باشد.

    این حتی بدترین چیز در مورد این پلتفرم های اختصاصی نیست. اگر روزی تصمیم گرفتید کسب و کار خود را به جای دیگری منتقل کنید، ممکن است انجام این کار را غیرممکن کنید. بسیاری از این پلتفرم ها راه آسانی برای صادرات داده های سایت ندارند. حتی اگر بتوانید داده های خود را صادر کنید، هیچ جای دیگری وجود نخواهد داشت که بتوانید به راحتی آن ها را آپلود کنید. داده های صادر شده با سایر چارچوب های سایت ناسازگار خواهد بود. از طرف دیگر، چیزی مانند یک سایت وردپرسی بسیار آسان است که از یک سرور به سرور دیگر منتقل شود.

    معایب میزبانی وب رایگان

    وقتی صحبت از معایب سرویس میزبانی رایگان وب سایت می شود، چندین چیز وجود دارد که باید آنها را بسنجید.

    ویژگی های اساسی

    اغلب، یک سرویس رایگان فقط ابتدایی ترین ویژگی ها را با محدودیت در پهنای باند و فضای ذخیره سازی و همچنین توانایی محدود برای تغییر و تنظیم سایت به شما می دهد. بسیاری از این شرکت‌ها تلاش می‌کنند تا شما را در معرض خطر قرار دهند تا بتوانند بعداً شما را به خدمات «حق بیمه» بفروشند. هنگامی که آنها شما را وارد کردند، متوجه خواهید شد که هاست “رایگان” شما واقعاً هزینه دارد. اگر می خواهید توانایی واقعی رشد و توسعه سایت خود را داشته باشید، یک سرویس میزبانی وب سایت رایگان ممکن است برای شما مناسب نباشد.

    سفارشی سازی محدود سرور

    با سرورهای اختصاصی و میزبانی ٰVPS، کنترل کاملی بر آنچه وارد یا خارج از سرور شما می‌شود – نرم‌افزار، برنامه‌ها، نرم‌افزارهای ضد ویروس و موارد دیگر را دارید. این همه به صلاحدید شما بستگی دارد. هنگامی که از یک سرور رایگان برای میزبانی وب سایت خود استفاده می کنید، آنها معمولاً با تنظیمات پیش فرض ارائه می شوند، به این معنی که نمی توانید سیستم را تغییر دهید یا فایل ها را تغییر دهید. این می تواند از ایجاد تغییراتی برای افزایش عملکرد وب سایت شما جلوگیری کند.

    پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  آیا وبلاگ نویسی برای تجارت بهتر از رسانه های اجتماعی است؟

    شکست احتمالی

    وب سایت شما روی سروری قرار می گیرد که با ده ها وب سایت دیگر به اشتراک گذاشته شده است. این بدان معناست که اگر یک سایت روی سرور با افزایش ترافیک مواجه شود، سرعت بقیه سایت‌ها را کند می‌کند. همچنین، اگر یک سایت در سرور توسط هکرها نقض شود، می تواند وب سایت شما را در معرض هک قرار دهد.

    با توجه به فشار میزبانی چندین سایت به طور همزمان، احتمال اینکه یک سرور مشترک با شکست مواجه شود بیشتر است. افزایش شدید ترافیک از چندین سایت به طور همزمان، یک هکر مخرب یا حتی تعداد زیادی از کاربران وب که سعی می کنند فایل ها را همزمان دانلود کنند، می تواند باعث از کار افتادن سرور کامل شود.

    محدودیت های پشتیبان گیری

    وقتی صحبت از خدمات رایگان به میان می‌آید، احتمال کمتری دارد که از محافظت از پشتیبان‌گیری برای وب‌سایت خود برخوردار شوید. برچسب قیمت “رایگان” به قیمت پشتیبانی فنی و تخصیص فضا تمام می شود، بنابراین پشتیبان گیری از سایت شما برای خدمات آنها هزینه بر می شود. برای آرامش خاطر، باید نحوه راه‌اندازی دستی پشتیبان‌گیری و راه‌حل‌های ضد بدافزار را بدانید.

    جایگزین های رایگان، تقریباً رایگان و مقرون به صرفه

    با وجود معایب، میزبانی وب رایگان یک راه حل ایده آل برای شرایط خاص است. اگر فقط در حال یادگیری کدنویسی هستید، یک صفحه فقط وبلاگ اجرا می کنید، یا فقط می خواهید به رئیس خود نشان دهید که می توانید کلمات را روی صفحه قرار دهید، میزبانی رایگان ممکن است مناسب باشد. در اینجا برخی از اشکال هاست رایگان و مقرون به صرفه وجود دارد که در شرایط خاص مفید هستند.

    از یک سرویس وبلاگ نویسی یا پلت فرم خبرنامه استفاده کنید

    اگر واقعاً به یک وب سایت نیاز ندارید و فقط می خواهید کلمات را در مقابل خوانندگان خود قرار دهید، یک سرویس وبلاگ نویسی مانند متوسط یا یک سرویس خبرنامه مانند زیر پشته. پست کردن در این سرویس ها رایگان است و حتی برخی از آنها فرصت هایی برای شما دارند که از کار خود درآمد کسب کنید.

    صفحات GitHub

    اگر فقط نیاز دارید که یک وب‌سایت آنلاین برای اهداف آزمایشی، کار کلاسی، یا برای ساختن یک وب‌سایت آنلاین قبل از ساختن چیز واقعی داشته باشید، استفاده از آن را در نظر بگیرید. صفحات GitHub. هنگامی که یاد گرفتید که چگونه از GitHub برای مدیریت کنترل نسخه خود استفاده کنید، به راحتی می توانید این را بیشتر گسترش دهید و از GitHub برای آزمایش وب سایت ها در حین کار بر روی آنها استفاده کنید. شما همیشه می توانید پس از انجام تمام کارهای طراحی و آزمایش سایت خود، به یک طرح میزبانی واقعی ارتقا دهید.

    تقریبا رایگان: زیر دامنه ها

    اکنون، زیر دامنه ها رایگان نیستند. برای افزودن یک ساب دامین باید قبلاً یک برنامه میزبانی داشته باشید. نکته اینجاست: ساب دامنه ها می توانند همه چیزهایی را که یک وب سایت کامل دارد داشته باشند، و اکثر حساب های میزبانی به شما این امکان را می دهند که برای هر دامنه “واقعی” خود چندین زیر دامنه ایجاد کنید. آنها یک راه عالی برای آزمایش چارچوب های جدید یا نگه داشتن پروژه های یکباره در یک مکان مناسب هستند. بهتر از همه، نیازی به خرید دامنه جدید نیست!

    خط پایین

    بنشینید و لیستی از نیازهای وب سایت خود تهیه کنید. آیا فروشگاه تجارت الکترونیکی را راه اندازی می کنید که به پهنای باند زیادی نیاز دارد؟ یک وب سایت ساده تک صفحه ای؟ آیا قصد دارید تعداد زیادی آلبوم عکس برای نمایش آثار خود آپلود کنید؟

    هنگامی که دقیقاً بدانید سایت شما به چه نوع منابعی نیاز دارد، می توانید تصمیم بگیرید که آیا میزبانی وب رایگان برای شما مناسب است یا خیر.

    هاست با کیفیت بالا برای اکثر موارد ارزش هزینه را دارد. اگر می‌خواهید وب‌سایت شما برای مدت طولانی دوام بیاورد و بازدهی سرمایه‌تان را ایجاد کند، یک پلتفرم میزبانی را برای عمر کسب‌وکارتان انتخاب کنید، نه فقط چند هفته اول. به این ترتیب، سایت شما می تواند با کسب و کار شما رشد کند!



    امتیاز شما به این مطلب
    دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید