وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

مبانی امنیت سایبری برای صاحبان وب سایت

0 0
زمان لازم برای مطالعه: 3 دقیقه


امنیت سایبری در سال‌های اخیر و دلایل موجهی در سرتاسر اخبار بوده است. با هک شدن شرکت های بزرگی مانند Equifax، Lyft و Facebook، میلیون ها نفر اطلاعات شخصی خود را به خطر انداخته اند.

اگر فکر می کنید که وب سایت کسب و کار شما ایمن است زیرا به اندازه کافی بزرگ نیست که مورد هدف قرار گیرد، در اشتباهید. هیچ شغلی برای هکرها “خیلی کوچک” وجود ندارد. آنها داده‌ها را می‌خواهند و برایشان مهم نیست که از کجا می‌آید – و کسب‌وکارهای کوچک اغلب علامت آسانی هستند.

در واقع، یک مطالعه اخیر از شرکت امنیتی Sitelock نشان داد که وب سایت کسب و کار کوچک معمولی 44 بار در روز مورد حمله قرار می گیرد و نرم افزار “ربات ها” به طور متوسط ​​152 میلیون بار در هفته از این سایت ها در سراسر جهان بازدید می کنند. بله!

بنابراین برای حفظ امنیت سایت خود چه کاری می توانید انجام دهید؟ پلتفرم های میزبانی مختلف زیادی وجود دارد، اما برای اهداف این وبلاگ، ما تمرکز می کنیم روی وردپرس.

بیایید درست وارد شویم:

یک ابزار امنیتی وب سایت با کیفیت را نصب کنید

بسته های امنیتی مختلفی وجود دارد که به شما امکان می دهد وب سایت یا وبلاگ خود را برای بدافزارها، تروجان ها، ویروس ها و تهدیدات آنلاین اسکن کنید. بسیاری از آنها کاملا رایگان هستند. WordFence یکی از مواردی است که ما توصیه کردیم

هنگامی که افزونه را نصب کردید، دائماً تمام فایل‌ها، تم‌ها و افزونه‌های شما را از نظر آلودگی به بدافزار اسکن می‌کند. اگر هر نوع تهدیدی پیدا کند، فوراً به شما اطلاع خواهد داد. و به عنوان یک امتیاز اضافی، ادعا می کند که سایت شما را 50 برابر سریعتر و ایمن تر می کند.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  8 انتقال ساده CSS3 که کاربران شما را شگفت زده می کند

دسترسی به وب سایت خود را محدود کنید

دسترسی مدیر به وب سایت شما چیزی نیست که باید به هر کسی اعطا شود. در واقع، احتمالاً تعداد بسیار محدودی از افراد وجود دارند که واقعاً به آن نیاز دارند (معمولاً فقط شما و مدیر وب شما). اگر به یک کارمند یا پیمانکار نیاز دارید تا در صفحه وب یا وبلاگ شما تغییراتی ایجاد کند، سطوح دیگری از دسترسی وجود دارد که می توان به آنها اجازه داد – بدون دسترسی به تمام اطلاعات محرمانه شما.

یک پلاگین فایروال را نصب کنید

هنگامی که یک افزونه فایروال را نصب می کنید، مجموعه ای از قوانین را برای مکالمه HTTP اعمال می کند. این قوانین به محافظت از سایت شما در برابر حملات هک، بی رحمانه و انکار توزیع کمک می کند. ده ها گزینه مختلف برای وردپرس در دسترس است، و بسیاری از آنها با هزینه کم یا بدون هزینه – بنابراین دلیلی برای محافظت نکردن از خود وجود ندارد.

همیشه به‌روزرسانی‌های پیشنهادی را روی نرم‌افزار و افزونه‌ها اجرا کنید

چه شما یک وب سایت دارید یا یک رایانه دارید، اعلان های به روز رسانی را دریافت می کنید روی به صورت منظم اغلب، این به‌روزرسانی‌ها حاوی اصلاحاتی برای خطاهای امنیتی یا آسیب‌پذیری‌های شناخته شده در سیستم هستند. و وقتی آنها را اجرا نمی کنید، وب سایت خود را در برابر هکرها آسیب پذیر می کنید.

ما درک می کنیم که زندگی اتفاق می افتد و گاهی اوقات این چیزها فقط ذهن شما را از بین می برد. خوشبختانه، وردپرس به روز نگه داشتن موارد را آسان می کند. پلاگین هایی مانند افزونه به روز رسانی خودکار WP به طور خودکار تمام افزونه ها را به روز کنید روی سایت شما، بدون نیاز به راه اندازی

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  آموزش پشتیبان گیری ( Backup) از سرور مجازی

پنهان کردن صفحات مدیریت

درست مانند دسترسی ادمین، نیازی نیست صفحات مدیریت شما برای همه در دسترس باشد. در واقع، این جایی است که تمام اطلاعات مهم در آن نگهداری می شود – بنابراین شما می خواهید آن را تا حد امکان مخفی نگه دارید. برای انجام این کار، آن صفحات را به‌عنوان «نامرئی» علامت‌گذاری کنید تا توسط خزنده‌های وب انتخاب و فهرست‌بندی نشوند، و نامی برای آن‌ها انتخاب کنید که به راحتی قابل تشخیص نباشد (قطعاً «wp-admin» نیست).

همه چیز را پشتیبان بگیرید

آخرین، اما نه کم اهمیت، هر کاری را که انجام می دهید ذخیره کنید. در صورت از دست دادن فاجعه آمیز، می خواهید بتوانید سایت خود را دقیقاً به همان جایی که قبل از از دست دادن بود بازگردانید. ایجاد نسخه پشتیبان به طور منظم از وردپرس بهترین کاری است که می توانید برای وب سایت خود انجام دهید. پشتیبان‌گیری به شما آرامش می‌دهد و می‌تواند در شرایط غیرقابل پیش‌بینی زمانی که سایت شما هک می‌شود یا به‌طور تصادفی خودتان را قفل می‌کنید، شما را نجات دهد. چندین رایگان و پولی وجود دارد backup افزونه ها برای وردپرس، و استفاده از اکثر آنها نسبتاً آسان است.

خط آخر: تنها چیزی که لازم است این است که یک هکر حیله گر به سایت شما دسترسی پیدا کند و – پوف! – تمام کار سخت شما نابود شده است. حتی بدتر از آن، ممکن است اطلاعات شخصی شما و مشتریانتان به خطر بیفتد. تنها کاری که لازم است چند اقدام ساده برای ایمن نگه داشتن شما و سایتتان است.

تماس بگیرید تا بدانید که چگونه میزبانی رسانگار می تواند به ارائه هاست ایمن برای وب سایت شما کمک کند.



امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید