وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

محیط های مجازی پایتون توضیح داده شد

0 2
زمان لازم برای مطالعه: 2 دقیقه


چیست virtualenv?

این virtualenv ابزار یک محیط Python ایزوله (به شکل دایرکتوری) ایجاد می کند که کاملاً از محیط Python در سراسر سیستم جدا است.

معنای واقعی آن این است که تنظیمات، بسته‌های شخص ثالث و غیره از محیط گسترده سیستم در محیط مجازی ظاهر نمی‌شوند، بنابراین تقریباً مثل این است که شما یک پایتون تمیز نصب کرده‌اید.

این برای زمانی مفید است که می خواهید برای پروژه های خود یک صفحه تمیز داشته باشید. بیایید بگوییم شما دارید boto نسخه 2.7.0 در بسته های سایت نصب شده است، اما پروژه ای که به تازگی شروع می کنید به نسخه جدیدتر 2.38.0 نیاز دارد. از آنجایی که نمی‌توانید هر دو نسخه را در سراسر سایت نصب کنید، به یک محیط پایتون نیاز دارید که وابستگی‌ها را از هم جدا نگه دارد. این چیزی است که virtualenv ابزار برای.

چرا هست virtualenv مفید است؟

پایتون بر خلاف سایر زبان‌های سازگارتر سازمانی (مانند جاوا) است، زیرا کتابخانه‌های شخص ثالث در کل سیستم بارگیری می‌شوند و استفاده می‌شوند. روی بر اساس پروژه به پروژه اگر دو پروژه مختلف به نسخه های متفاوتی از یک بسته نیاز داشته باشند، این می تواند مشکل ساز شود.

بنابراین برای هر پروژه ای که شروع می کنید، می توانید یک محیط مجازی جدید نیز ایجاد کنید تا مطمئن شوید که تمام وابستگی های نصب شده روی پروژه های دیگر تأثیر نمی گذارد. روی کامپیوتر شما.

با ایجاد پروژه‌های بیشتر و بیشتر، و در حین استقرار آن پروژه‌ها، به زودی متوجه می‌شوید که چقدر مهم است که بین پروژه‌ها تفکیک دقیقی وجود داشته باشد.

چگونه استفاده می کنید virtualenv?

محیط‌های مجازی به راحتی ایجاد می‌شوند (و تخریب می‌شوند)، فقط به آن نیاز دارند virtualenv پکیج قابل نصب با:

$ pip install virtualenv

برای ایجاد یک محیط مجازی جدید، احتمالاً می خواهید کاری شبیه به این انجام دهید:

$ virtualenv --no-site-packages myapp

این دستور ساختار دایرکتوری زیر را ایجاد می کند:

با استفاده از --no-site-packages flag یک محیط مجازی شبیه به نصب تمیز پایتون ایجاد می‌کند و حاوی بسته‌های شخص ثالث نیست، بلکه فقط بسته‌های استاندارد پایتون را شامل می‌شود.

سه زیرمجموعه فهرست شده در بالا شامل تمامی فایل های اجرایی پایتون، وابستگی ها و بسته های مورد نیاز برای توسعه و اجرای برنامه های پایتون هستند. همچنین شامل برخی از ابزارهای مفید مانند pip و easy_install.

و در نهایت برای استفاده از یک محیط مجازی خاص، آن را با استفاده از:

Scotts-Computer:Projects: scott$ cd myapp/
Scotts-Computer:myapp scott$ source bin/activate
(myapp)Scotts-Computer:myapp scott$ 

توجه داشته باشید که این پیشوند خط فرمان شما را با نام the نشان می دهد virtualenv (myapp در این مورد)، که نشان می دهد که محیط پایتون فعلی شما همان است myapp محیط مجازی

اکنون هر بار که یک اسکریپت پایتون را اجرا می کنید، به جای فایل اجرایی پایتون جهانی، از فایل اجرایی، تنظیمات و بسته های پایتون محیط مجازی استفاده می شود.

برای توقف استفاده از محیط مجازی، کافی است آن را با اجرای زیر غیرفعال کنید:

(myapp)Scotts-Computer:myapp scott$ deactivate
Scotts-Computer:myapp scott$

نتیجه

در پایتون و تقریباً هر زبان برنامه نویسی دیگری، مهم است که کنترل کامل بر محیط خود داشته باشید تا دقیقاً بدانید که چه چیزی در حال انجام است. روی با کد شما و روش تکرار آن روی هر ماشینی

محیط‌های مجازی با جدا کردن پیکربندی‌ها و کدهای جهانی از کد محلی به شما کمک می‌کنند تا این کار را انجام دهید.

(برچسب‌ها به ترجمه)# python



منتشر شده در 1403-01-30 17:38:06

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید