وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

معرفی ویژگی جدید font-display CSS

0 21
زمان لازم برای مطالعه: 2 دقیقه


معرفی ویژگی جدید font-display CSS

ما این روزها فونت های وب را بدیهی می دانیم. ما همیشه این گزینه را نداشتیم که متن خود را تقریباً با هر نوع حروفی تنظیم کنیم. منظورم این است که می‌توانستیم، اما بعد باید آه بکشیم و بگوییم: «خب، خوب به نظر می‌رسد روی تقریباً کامپیوترهای پنج نفر. امیدوارم که بقیه وردنا را دوست داشته باشند!»

فونت های وب مقداری تنوع بسیار مورد نیاز را در موارد دیده شده به ارمغان آوردند، چند سوء استفاده از تایپوگرافی و مقداری اضافی page وزن همانطور که فونت ها بارگذاری شده بودند، و چشمک های متنی بدون استایل یا نامرئی. خوب… املت، تخم مرغ، شکستن، ایده را متوجه شدید. قرار بود اتفاق بیفتد. (انتقال نقل قول)اگر کاربران در نگاه کردن به یک جای خالی گیر کرده باشند page برای مدت طولانی آنها ممکن است تصمیم بگیرند که آن را ترک کنند(/pullquote) این کمی یک مشکل قابلیت استفاده است، اما زمانی که متن نامرئی باشد تا زمانی که فونت سفارشی بارگیری شود. اگر کاربران گیر کرده اند و به یک جای خالی نگاه می کنند page برای مدت طولانی (و خیلی طولانی ممکن است میلی ثانیه باشد) آنها ممکن است تصمیم بگیرند که آنجا را ترک کنند. و این به اندازه کافی منصفانه است. کاربر پسند نیست. چند سال به جلو بروید و ما در حال پیشرفت هستیم روی کنترل روش بارگذاری فونت ها تا به حال، ما این کار را با کتابخانه های شخص ثالث و API ها انجام داده ایم. اما اکنون، بالاخره، این قابلیت به CSS آمده است. را وارد کنید نمایش فونت ویژگی. در حال حاضر فقط در Opera، Opera برای Android و Chrome موجود است. (این اولین بار در کروم 49 به عنوان یک ویژگی آزمایشی معرفی شد.) دارای چهار گزینه است: خودکار، swap، بازگشتی، و اختیاری. اصولا انتخاب کردن فونت-نمایشگر: خودکار مرورگر را رها می کند تا همانطور که اکنون انجام می دهد عمل کند. تا زمانی که فونت سفارشی بارگیری شود، متن نامرئی خواهد بود.

swap احتمالاً همان چیزی است که بیشتر مردم از آن استفاده خواهند کرد. اگر فونت بارگذاری نشده باشد، فونت بعدی موجود در آن تعریف شده است فونت-خانواده اموال مورد استفاده قرار خواهد گرفت. هنگامی که فونت وب بارگیری می شود، جایگزین خواهد شد. این اساساً فلش محتوای بدون استایل است، اما به نظر من، کاربرپسندتر از محتوای نامرئی است.

بازگشتی تفاوت بین آن دو گزینه اول را تقسیم می کند. برای تأخیر 100 میلی ثانیه، متن نامرئی خواهد بود. اگر فونت سفارشی تا آن زمان بارگذاری شود، از آن استفاده می شود. اگر نه، فونت بعدی در خط جانشینی تا زمانی که فونت سفارشی بارگیری شود، حاکم خواهد بود. (نقل قول)اختیاری مانند بازگشت کار می کند، به جز اینکه مرورگر ممکن است تصمیم بگیرد که فونت سفارشی را اصلا بارگیری نکند، اگر اتصال کاربر خیلی کند باشد (/pullquote)

اختیاری مانند بازگشتی عمل می کند، به جز اینکه مرورگر ممکن است تصمیم بگیرد که فونت سفارشی را اصلا بارگیری نکند، اگر اتصال کاربر خیلی کند باشد. و حالا ما آن را در اختیار داریم. توجه داشته باشید، نمایش فونت منظور استفاده در الف است @font-face اعلام. این بدان معناست که در حال حاضر با ارائه دهندگان فونت شخص ثالث مانند Typekit یا Google Fonts کار نخواهد کرد. یک بار نمایش فونت گسترده تر می شود، با این حال، این احتمال وجود دارد که آنها نوعی گزینه را برای این ویژگی پیاده سازی کنند.

(برچسب‌ها برای ترجمه )فقط



منتشر شده در 1403-01-11 00:40:02

منبع نوشتار

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید