وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

موفقیت در سایت استاتیک: جکیل در برابر بقیه جهان

0 2
زمان لازم برای مطالعه: 5 دقیقه


موفقیت در سایت استاتیک: جکیل در برابر بقیه جهان

من در مرکز یک اتاق ایستاده ام، مطمئن هستم که انتخاب من برای ثابت ماندن انتخاب خوبی بوده است. این یک صحنه آرام است – هیچ چیز نمی تواند مرا لمس کند. صاحبان وب‌سایت‌هایی هستند که به شدت در حال اجرا هستند و آسیب‌پذیری‌های امنیتی وردپرس را تعقیب می‌کنند، در حالی که در عین حال تلاش می‌کنند حفره‌هایی را که افزونه‌های رایگان مشکوکی که دانلود کرده‌اند در سایت‌هایشان پاره کرده بودند، ببندند. مردی را می بینم که پشت پنجره ایستاده است و با سرعت ریتمیک آهسته سرش را به آن می کوبد. این یک وضعیت پزشکی نیست. او به سادگی سرعتی را تکرار می کند که راه حل انتشار مبتنی بر PHP، مبتنی بر پایگاه داده، درخواست های جدید را می پذیرد. از گوشه چشمم می توانم زنی را تشخیص دهم که دیوانه وار دست هایش را به اطراف تکان می داد. سعی می کرد وارد اتاق شود. متأسفانه هیچ کس به او اجازه ورود نداد. وب‌سایت او به بدافزار آلوده شده بود و هر زمان که کسی می‌خواست از آن بازدید کند، یک هشدار وجود داشت که از کاربران می‌خواست تا آنجا که می‌توانند سریع فرار کنند. انتشار ایستا، ای آرامش سعادتمند. چرا انجام دادن من تو را خیلی دوست دارم؟

دینامیک شر است

واقعا اینطور نیست. اما یک لحظه تحمل کنید… وردپرس یک سیستم فوق العاده اما پیچیده است که تا حد زیادی مسئول انقلاب وبلاگ نویسی در دهه گذشته است. سابقه امنیتی آن بهترین نیست و می توانید کد آن را دوست داشته باشید یا نه. واقعیت این است که نرم افزار در حال اجرا است روی یک سرور عمومی که توسط افرادی نصب و اجرا می شود که اگر زندگیشان وابسته بود نباید به سروری دست بزنند روی آی تی. وردپرس با “نصب معروف 5 دقیقه ای” خود این امر را تداوم می بخشد. در یک دنیای ایده‌آل، آن‌ها به افراد بدون سرنخ توصیه می‌کنند که به سادگی از آنها استفاده کنند راه حل میزبانی شده، که خوب است. اما پس از آن، ما در یک دنیای ایده آل زندگی نمی کنیم. تصور کنید در حال انتشار یک پست جدید هستید روی سایت شما. هر چند وقت یکبار آن محتوا تغییر می کند؟ آیا واقعاً لازم است خروجی نهایی HTML را که هر بار که شخصی به سایت شما دسترسی پیدا می کند به کاربران خود ارائه می دهید دوباره ایجاد کنید؟ پایگاه داده را جستجو کنید، آن را از طریق موتور قالب اجرا کنید، آن را از طریق افزونه ها اجرا کنید، HTML را رندر کنید، تحویل دهید. این خیلی کار است. (pullquote)محتوای استاتیک شما باید به صورت ایستا تولید شود، همانطور که هست به بازدیدکنندگان ارائه شود (/pullquote) به احتمال زیاد، شما بلافاصله متوجه این موضوع نخواهید شد. اما اگر سایت شما ناگهان محبوب می شود، به احتمال زیاد مقیاس آن خیلی خوب نیست. ممکن است پایین بیاید. البته اگر می خواهید پویا بمانید و این انعطاف را داشته باشید، گزینه هایی برای شما وجود دارد. می توانید از پلاگین های کش یا حتی شتاب دهنده های وب کامل مانند استفاده کنید لاک زدن. برای من، این فقط پرتاب انبوهی از کدها و برنامه‌های کاربردی در این مشکل است. مشکل این است: محتوای استاتیک شما باید به صورت ایستا تولید شود و همانطور که هست به بازدیدکنندگان ارائه شود. یعنی برخورد درست با مشکل. گفتنش برای من آسان است، درست است؟ نکات منفی وجود دارد:

  • صفحات ایجاد شده به صورت ایستا معمولاً هیچ راهی برای نمایش ارائه نمی دهند هر مرتب سازی از محتوای پویا
  • اگر نیاز به نظرات دارید روی سایت شما – یک درخواست رایج، هرچند که چرا شما آن را می خواهید فراتر از من است – شما باید به ارائه دهندگان خارجی مانند Disqus یا سایر پلتفرم های نظردهی متوسل شوید. این مزایا و معایبی دارد، من به شما اجازه می‌دهم تصمیم بگیرید.
  • اگر می خواهید بازدیدکنندگان شما بتوانند جستجو کنند، باید خودتان آن را پیاده سازی کنید روی سمت مشتری

من واقعاً می خواستم جستجو کار کند روی مکان من، بنابراین من آن را خودم نوشتم – بد نیست آن جاوا اسکریپت زنگ زده را تازه کنم. اگر جاوا اسکریپت را فعال کرده اید، یک فایل JSON کوچک حاوی نقشه سایت بارگیری می شود و می توانید از نوار جستجوی بالا درخواست کنید. فوق العاده سریع است. آن را امتحان کنید.

خارجی، شما می توانید استفاده کنید جستجوی سایت گوگل.

جکیل چه می کند؟

ببین، ترمینال من در حال اجراست جکیل که در خدمت حالت این یک وب سرور کوچک راه اندازی می کند و به من اجازه می دهد پیش نمایش زنده تمام تغییرات سایت من را در مرورگرهای انتخابی خود مشاهده کنم. به صورت محلی.

این در واقع بسیار شگفت انگیز است. راه‌اندازی یک راه‌حل CMS مبتنی بر پایگاه داده معمولاً آنقدر دشوار است که اکثر افراد با سایت زنده کار می‌کنند. روی یک سرور در جای دیگری در جهان اگر اتصال اینترنت ندارید برای شما بد است. و آیا واقعاً می خواهید محتوای خود را در مرورگر بنویسید؟ واقعا؟ (pullquote) راه‌اندازی یک راه‌حل CMS مبتنی بر پایگاه داده معمولاً آنقدر دشوار است که اکثر افراد با سایت زنده کار می‌کنند. روی یک سرور در جایی (/pullquote) این تنظیم آنقدر آسان است که من همیشه می توانم کار کنم روی یک ماشین محلی و تغییرات من را به سرورم فشار دهید. من به سرورم اجازه می‌دهم که ساخت را انجام دهد (دقیقاً همانطور که می‌توانم به صورت محلی، اما چرا که نه) و آنچه را که در حال حاضر در وب من است بازخوانی کنم. root…بطور خودکار. هر زمان که مقاله ای انجام می شود، من فقط تغییرات خود را از طریق git انجام می دهم. در واقع تنظیم آن بسیار ساده است. و بسیار انعطاف پذیر است. و امن! صدها افزونه برای انجام کارهای سرگرم کننده با محتوای خود در طول ساخت وجود دارد process. نتیجه نهایی همیشه صفحات ایستا خواهد بود – چیزی برای شکستن.

کاری که جکیل انجام نمی دهد

با جکیل، شما با هیچ چیز شروع می کنید. اصلا هیچی. این در واقع به شما امکان می دهد یک سایت آماده برای وبلاگ بسیار ساده ایجاد کنید جکیل جدید، اما این فقط چیزی است که باید از آن شروع کرد و ساختار روش ساخت یک سایت جکیل را آموخت. شما واقعاً باید علاقه مند باشید که از صفر شروع کنید. اگر تنها کاری که می خواهید انجام دهید این است که یک تم دانلود کنید و شروع به نوشتن کنید، احتمالا باید به جای دیگری بروید. تلاش کردن متوسط، این یک سرویس خوب طراحی شده با جامعه ای عالی است که برای افرادی ساخته شده است که فقط می خواهند بنویسند. اکنون حتی می‌توانید مستقیماً از طریق Medium منتشر کنید بهترین ویرایشگر دنیا. اگر فکر می کنید این به نظر سرگرم کننده است، آن را دنبال کنید. پشیمان نخواهی شد.

آرام

پس الان با هم اینجا نشسته ام BBEdit و اولیس، کدنویسی و نوشتن. که واقعاً تمام چیزی است که همیشه می خواستم. من این کار را در محیطی انجام می دهم که دوست دارم در آن باشم. این مرا آزاد می کند.

jekyll-vs-world-2

من برگشتم به جایی که همه چیز شروع شد. من یک ویرایشگر متن دارم و آن را با کلمات پر می کنم. وقتی کارم تمام شد، فایل را ذخیره می کنم و تمام. من می‌توانم پیش‌نمایش دلخواهم را داشته باشم. و وقتی خوشحال شدم، به سادگی خواهم داشت مرتکب شدن. شما می دانید که این را می خواهید. ساده کردن. شما سایتی را نمی خواهید که واقعاً شما نیستید. سایتی پر از دکمه های اجتماعی و ویجت ها و ابزارها و تجزیه و تحلیل و ردیابی کوکی ها و تبلیغات بنر و تبلیغات پاپ آپ و هر چیز دیگری که بازدیدکنندگان شما را از دور بر سر شما فریاد می زند. هر بار که شخصی از سایت شما بازدید می کند دوباره ایجاد می شود. هر تنها. زمان. اون آدم وسط اتاق باش کاملا ریشه دار، با رضایت لبخند می زند.

این مقاله در ابتدا در پست شده است tobyx.com، با اجازه نویسنده بازنشر شده است.

تصویر شاخص، تصویر وب سایت ثابت از طریق Shutterstock.

(برچسب‌ها برای ترجمه )people



منتشر شده در 1403-01-12 16:56:02

منبع نوشتار

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید