وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

نحوه تبدیل شدن به یک کپی رایتر در 8 مرحله

0 13
زمان لازم برای مطالعه: 13 دقیقه


کپی‌نویسی محور فعالیت‌های بازاریابی هر کسب‌وکاری است – از وبلاگ‌ها و صفحات فرود گرفته تا خبرنامه‌های ایمیل، پست‌های رسانه‌های اجتماعی، تبلیغات و حتی بهینه‌سازی موتورهای جستجو.

همه این عناصر برای رشد کسب و کار بسیار مهم هستند. به عبارت دیگر، قطعاً هیچ کمبودی در مشاغل کپی رایتینگ وجود ندارد.

اگر به جزئیات توجه دارید، عاشق بازی با کلمات هستید، و فکر کردن خارج از چارچوب برای شما طبیعت دوم است، شاید بهتر باشد به دنبال یک حرفه کپی رایتینگ باشید. اما کپی رایتینگ خیلی بیشتر از اینهاست.

یک کپی رایتر موفق همچنین باید یک یا دو چیز در مورد روانشناسی انسان بداند. شما باید درک کنید که چه چیزی باعث می شود مخاطب هدف شما تیک بزند.

همچنین باید نسخه‌ای بنویسید که احساسات قدرتمندی را برانگیزد و کاربران را متقاعد کند تا آنچه را که می‌خواهید انجام دهند – خواه کلیک روی آن باشد. هم اکنون خریداری کنید را فشار دهید یا به سادگی آنها را وادار به خواندن فراتر از خط موضوع ایمیل کنید.

با این اوصاف، بیایید ریزه کاری های تجارت کپی رایتینگ را بررسی کنیم. ما نگاهی خواهیم داشت به این که این مسیر شغلی شامل چه چیزهایی می شود، چگونه می توان یک کپی رایتر شد و چه مهارت هایی را برای موفقیت نیاز دارید.

کپی رایتر چیست؟

به طور خلاصه، کپی رایترها واژه ساز هستند. آنها پیام‌های قدرتمندی می‌سازند که می‌خواهند جذاب و متقاعدکننده باشند – به خطوط موضوع ایمیل، شعارهای شرکت، تبلیغات یا کپی صفحه فرود فکر کنید. هدف اصلی یک کپی رایتر این است که خوانندگان را وادار به تبدیل کند.

این کاملاً در تضاد با محتوا نویسی است که بر محتوای طولانی مانند مقالات سفید یا این وبلاگ تمرکز دارد و هدف آن ارائه اطلاعات ارزشمند در مورد یک موضوع خاص به مخاطبان هدف است.

مانند بسیاری دیگر از مسیرهای شغلی مبتنی بر خدمات، کپی رایترها می توانند بر اساس آژانس، شرکت یا آزاد کار کنند.

بسته به نوع کپی رایتر شما، مسئولیت ها متفاوت است.

به عنوان مثال، یک کپی رایتر مستقل نیز مسئول تهیه مشتریان خود است. در مقابل، یک کپی رایتر شرکتی بخشی از بخش بازاریابی یک سازمان است و کپی را به طور خاص به شرکت مورد نظر اختصاص می دهد.

در همین حال، کپی‌رایترهای آژانس بخشی از یک آژانس کپی‌رایتینگ یا بازاریابی دیجیتال هستند و چندین پروژه را مدیریت می‌کنند. در هر صورت، هر نوع کپی رایتر باید اصول اولیه را به درستی درک کند.

به طور خاص:

  • مخاطب را بشناسید: شما برای مشتری یا شرکتی که به شما پول می دهد، نمی نویسید، بلکه برای مخاطبان هدف آن می نویسید. شما باید مخاطب را تا ریزترین جزئیات بشناسید و نکات دردناک آن را درک کنید.
  • برانگیختن احساسات: 95% تصمیمات خرید توسط احساسات هدایت می شود. نسخه شما باید جذابیت عاطفی داشته باشد تا با مخاطب ارتباط برقرار کند و تبدیل به افراد شود.
  • مزایا را شناسایی و برجسته کنید: جدا از کپی جذاب، باید نحوه فروش را نیز بدانید.
  • شما باید مزایای کلیدی محصول یا خدمات را شناسایی کرده و آن‌ها را به گونه‌ای برجسته کنید که با نیازهای مخاطب همسو باشد و نقاط دردسر آن را برطرف کند.

چگونه در 8 مرحله یک کپی رایتر شویم

بیایید یک راهنمای گام به گام در مورد چگونگی تبدیل شدن به یک کپی رایتر را مرور کنیم. ما این فرآیند را از ابتدا تا انتها پوشش خواهیم داد – از نحوه به دست آوردن مهارت های نویسندگی و ایجاد مجموعه نویسندگی تا جایی که می توانید مشاغل کپی رایتینگ پیدا کنید و اولین مشتریان خود را به دست آورید.

در اینجا 8 مرحله برای تبدیل شدن به یک کپی رایتر حرفه ای آورده شده است.

1. اصول کپی رایتینگ را بیاموزید

باز هم، صرف نوشتن کپی کافی نیست.

شما همچنین باید متقاعد کننده و جذاب باشید و همچنین بدانید که چگونه توجه را به خود جلب کنید و احساسات قدرتمندی را برانگیزید.

آن را به عنوان شرکت در یک رویداد سخنرانی عمومی در نظر بگیرید.

گوینده‌ای که فقط با همان صدای یکنواخت ادامه می‌یابد و به نظر می‌رسد که در حال خواندن یک فیلمنامه است، بسیار سخت است، درست است؟

در مورد کپی رایتینگ هم همینطور است.

با این حال، در اینجا مجموعه ای از منابع برای ایجاد مهارت های کپی رایتینگ شما وجود دارد:

  • کپی بلاگر: وبلاگی گسترده که نکات و نکات مربوط به کپی رایتینگ و بازاریابی محتوا را آموزش می دهد – از تکنیک های اصلی کپی رایتینگ تا تاکتیک های بازاریابی برای کسب و کار کپی رایتینگ شما.
  • دوره کامل کپی رایتینگ: یک دوره آموزشی Udemy که همه چیز در مورد نوشتن متقاعد کننده است. می‌توانید یاد بگیرید که چگونه از روانشناسی فروش برای وادار کردن خوانندگان، ایجاد فراخوان‌های غیرقابل مقاومت برای اقدام و موارد دیگر استفاده کنید.
  • ProBlogger: یک هیئت شغلی نویسندگی آزاد که همچنین وبلاگ‌ها، پادکست‌ها و کتاب‌های الکترونیکی را در مورد نحوه ایجاد وبلاگ، بازاریابی موثر آن و نوشتن پست‌های عالی ارائه می‌دهد.
  • کتاب راهنمای کپی رایتر: کتابی که مفاهیم پیچیده کپی رایتینگ را به نکات قابل هضم تجزیه می کند. اگرچه نسبتاً قدیمی است، اما مقدمه ای عالی برای مبتدیان برای نوشتن نسخه هایی است که به فروش می رسد.
  • النا قابیل: یک کانال یوتیوب که بر جنبه کارآفرینی کپی رایتینگ آزاد تمرکز دارد. این به شما نشان می دهد که چگونه شغل آزاد خود را شروع کنید، مشتریان خود را پیدا کنید، جایگاه خود را پیدا کنید و موارد دیگر.

2. در دوره های کپی رایتینگ شرکت کنید

دوره‌ها به شما کمک می‌کنند تئوری پشت کپی‌رایتینگ را درک کنید و اگر در این صنعت کاملاً تازه کار هستید، آنها را به یک منبع عالی تبدیل می‌کند.

اگرچه آموزش رسمی اجباری نیست.

درست مانند هر مسیر شغلی دیگری، اگر تجربه ای برای پشتیبان گیری از آن نداشته باشید، تئوری معنایی ندارد. به عبارت دیگر، ایجاد یک نمونه کار قوی برای کپی‌نویسی و یادگیری طناب‌ها در حین حرکت، ممکن است سریع‌تر شما را روی پاهایتان بلند کند.

علاوه بر این، اگرچه برخی از کارفرمایان به دنبال کپی رایترهایی با تحصیلات رسمی در زمینه کپی رایتینگ می گردند، اما اکثر آنها به تخصص شما در یک جایگاه خاص اهمیت می دهند.

به عنوان مثال، یک آژانس سئو به احتمال زیاد یک متخصص سئو را با تجربه کمتری در نوشتن کپی رایتینگ به جای کسی که مهارت های گسترده ای در کپی رایتینگ دارد، اما چیزی در مورد جایگاه مورد نظر نمی داند، انتخاب می کند.

با این اوصاف، به جای دنبال کردن مدرک، دوره‌های کپی‌نویسی آنلاین از پلتفرم‌هایی مانند Udemy یا Skillshare را در نظر بگیرید و در عین حال با تمرین عملی، مهارت‌های خود را تقویت کنید.

این ما را به نقطه بعدی می رساند.

3. تجربه نوشتن عملی به دست آورید

کپی رایترهای موفق می توانند تنها با چند کلمه شما را متقاعد کنند که یک محصول را بخرید.

این نیاز به تمرین دارد – مقدار زیادی از آن. همانطور که گفته شد، تجربه عملی بالاتر از هر چیز دیگری است. بنابراین هر چه زودتر شروع به نوشتن کنید، بهتر است.

از کوچک شروع کنید

موضوع مورد علاقه خود را انتخاب کنید و افکار خود را در مورد موضوع از طریق وبلاگ های وب سایت خود بیان کنید. سپس می توانید در مورد آنها در سیستم عامل های رسانه های اجتماعی پست کنید و دوستان و دنبال کنندگان خود را تشویق کنید تا محتوای شما را با جزئیات بیشتری بررسی کنند.

در حالی که در آن هستید، چرا یک خبرنامه هم راه اندازی نمی کنید؟

به این ترتیب، می توانید تجربه نوشتن در قالب های مختلف را به دست آورید. به معیارهای تعامل مانند زمان ماندن در صفحه، نرخ پرش، نرخ باز شدن ایمیل، و همچنین میزان کلیک در رسانه های اجتماعی و نرخ تبدیل توجه داشته باشید.

معیارهای رسانه های اجتماعی و نرخ باز شدن ایمیل نشان می دهد که آیا توانسته اید توجه دنبال کنندگان خود را به خود جلب کنید و آنها را متقاعد کنید که روی پیوند منتهی به وبلاگ شما کلیک کنند یا ایمیل خود را باز کنند.

در همین حال، معیارهای صفحه وب به شما می گوید که چقدر در حفظ توجه خواننده برای محتوای طولانی تر مانند وبلاگ ها مهارت دارید.

به آزمایش محتوای خود ادامه دهید تا به نتایج بهتری برسید.

پس از آن، در ازای توصیه‌ها یا نظرات، برای دوستان خود بنویسید و سپس می‌توانید به سراغ اولین مشتریان کپی‌رایتینگ خود بروید.

4. یک طاقچه منحصر به فرد حک کنید

کپی رایتینگ در درون خود یک زمینه بسیار گسترده است.

این شامل موارد متعددی است – از صفحات فرود، ایمیل، و کپی تبلیغات پولی گرفته تا رسانه های اجتماعی، توضیحات محصول، و حتی کپی سئو و نامه های فروش.

هر طاقچه نیاز به رویکرد خاص خود و مهارت های کپی رایتینگ دارد.

به عنوان مثال، کپی صفحه فرود همه چیز در مورد فروش یک محصول یا خدمات است، در حالی که یک پست رسانه های اجتماعی کوتاه تر است و اغلب بیشتر در مورد افزایش آگاهی از برند از طریق ایجاد محتوای بسیار قابل اشتراک گذاری است.

شما باید در یک بخش خاص کپی رایتینگ تخصص داشته باشید.

کارفرمایان اغلب یک متخصص را به جای کسی که در همه حرفه‌ها مهارت دارد، اما در هیچ‌کدام استاد نیست، انتخاب می‌کنند.

علاوه بر این، این به شما امکان می‌دهد تا مهارت‌های خود را در آن جایگاه خاص به حداکثر برسانید – هر چه تخصصی‌تر باشید، نرخ‌های بهتری می‌توانید درخواست کنید.

مجدداً، با آزمایش چندین سوله شروع کنید و ببینید کدام یک بیشتر در شما طنین انداز می شود.

سپس می‌توانید تحقیقات بازار را انجام دهید تا ببینید چه نوع کپی‌رایتینگ تقاضای بالایی دارد.

به عنوان مثال، از آنجایی که بازاریابی ایمیلی بالاترین بازگشت سرمایه را در بین سایر کانال‌های بازاریابی به ارمغان می‌آورد، می‌توان گفت که شرکت‌ها همیشه به دنبال کپی‌نویسان ایمیل قوی خواهند بود.

همچنین، صنعت خاصی مانند فناوری، سلامت، B2B و SaaS را محدود کنید.

کپی‌رایترهای حرفه‌ای که در یک صنعت خاص متخصص هستند، بیشتر از افراد عمومی مورد توجه هستند.

در اینجا لیستی سریع از برخی از سودآورترین صنایعی که در حال حاضر می توانید وارد آن شوید آورده شده است:

  • سلامتی و تندرستی: صنعت سلامت و تناسب اندام دارای رشد درآمد سالانه است 33.10٪ در ایالات متحده، تناسب اندام دیجیتال سریعترین بخش در حال رشد است. به این ترتیب، تقاضا برای کپی رایترهای آزاد سلامت و تناسب اندام در حال افزایش است.
  • دارایی، مالیه، سرمایه گذاری: صنعت مالی و بیمه 7.4 درصد از کل تولید ناخالص داخلی ایالات متحده را تشکیل می دهد. با شرکت‌های مالی بزرگ و بانک‌هایی که بازار را کنترل می‌کنند، کپی‌نویسی مالی یک گزینه پایدار با پتانسیل درآمد بالا است.
  • فن آوری: صنعت فناوری 10 درصد از کل تولید ناخالص داخلی ایالات متحده را در سال 2022 به خود اختصاص داده است. مانند صنعت مالی، کپی رایتینگ فناوری نیز تقاضای بالایی دارد و پتانسیل کسب درآمد عالی دارد.

5. پورتفولیو را حفظ کنید

یک نمونه کار قوی برای کپی‌رایتینگ یک راه کاملا احمقانه برای جذب مشتری است – مهارت‌های کپی‌نویسی شما را نشان می‌دهد، تخصص شما را در یک جایگاه خاص نشان می‌دهد و اعتبار را تقویت می‌کند.

پس در آن کوتاهی نکنید.

حتی اگر هنوز اولین مشتری کپی‌رایتینگ خود را به دست نیاورده‌اید، هنوز هم می‌توانید یک نمونه کار خوب بسازید. می‌توانید پروژه‌های شخصی یا کارهایی را که برای دوستان خود انجام داده‌اید، بگنجانید.

همچنین می‌توانید پروژه‌های ساختگی را با Canva ایجاد کنید، مثلاً صفحات فرود عالی، تبلیغات رسانه‌های اجتماعی یا پست‌های رسانه‌های اجتماعی.

در هر صورت، در اینجا چند نکته وجود دارد که باید هنگام تنظیم یک نمونه کار به خاطر داشت:

  • تطبیق پذیری خود را نشان دهید: نمونه‌های کپی‌نویسی شما باید فرمت‌های مختلف (مثلاً صفحه فرود، رسانه‌های اجتماعی یا کپی تبلیغات)، صنایع و آهنگ‌های صدا را پوشش دهند.
  • اگرچه می‌توانید در ادامه راه تخصص بیشتری داشته باشید، یک نمونه کار همه‌کاره به شما کمک می‌کند تا مشتریان سطح ابتدایی را به سرعت جذب کنید.
  • مشتریان خود را ذکر کنید: مشتریانی را که با آنها کار کردید را نام ببرید. هرچه این شرکت شناخته شده تر باشد، بهتر است.
  • این به کار شما اعتبار می بخشد و به جذب مشتریان بالقوه بیشتری کمک می کند.
  • نمایش توصیفات و نتایج: توصیفات مشتری اعتبار را بیشتر تقویت می کند، در حالی که نمایش نتایج (مثلاً مطالعات موردی یا تصاویر ساده از تبدیل ها یا افزایش ترافیک) شواهد واقعی را به اثربخشی شما اضافه می کند.

شما به راحتی می توانید یک نمونه کار نوشتن آنلاین راه اندازی کنید لینکدین یا ابزارهای دیگری مانند کپی فولیو.

6. برای کنسرت های کپی رایتینگ اعمال کنید

چه بخواهید یک شغل تمام وقت کپی رایتینگ پیدا کنید یا به صورت آزاد کار کنید، چند کنسرت زیر کمربندتان ضرری نخواهد داشت.

این بهترین راه برای به دست آوردن کمی تجربه عملی و ایجاد نمونه کارها است.

بیایید نگاهی به چند پلتفرم محبوب بیندازیم که می‌توانید برای اولین کنسرت‌های خود شکار کنید:

  • هیئت شغلی ProBlogger: یک تابلوی شغلی که به طور خاص به کپی رایترها اختصاص داده شده است. می‌توانید پست‌های شغلی از نوشتن محتوا گرفته تا فیلمنامه‌نویسی YouTube و موارد دیگر را پیدا کنید.
  • مشاغل نویسندگی آزاد: مجموعه ای روزانه از کارهای کپی رایتینگ که از سراسر اینترنت جمع آوری می شود. شما می توانید هر دو شغل کپی رایتینگ تمام وقت و آزاد پیدا کنید که شامل وبلاگ نویسی، گزارش خبری، نویسندگی فنی، ویرایش و غیره می شود.
  • Upwork: یک پلتفرم فریلنسری که در آن کسب‌وکارها به دنبال انواع فریلنسرها می‌گردند—از کپی‌رایترها گرفته تا ویرایشگران ویدیو، مدیران رسانه‌های اجتماعی، توسعه‌دهندگان وب و غیره.

همچنین می‌توانید فرصت‌های زیادی را در لینکدین بیابید – عالی برای شبکه‌سازی، ایجاد روابط با افراد دیگر در حوزه کاری خود و جذب مشتریان جدید از طریق بازاریابی دهان به دهان.

علاوه بر این، تماس با آژانس های بازاریابی را در نظر بگیرید، زیرا آنها اغلب به دنبال مترجمان آزاد هستند.

فراموش نکنید که از مشتریان خود گواهینامه ها را جمع آوری کنید و مطالعات موردی بسازید.

همانطور که گفته شد، آنها اعتبار شما را تقویت می کنند و می توانند احتمال ایجاد مشاغل جدید را افزایش دهند.

7. چارچوب های کپی رایتینگ را بپذیرید

چارچوب‌های کپی‌نویسی به شما کمک می‌کنند تا نسخه‌های متقاعدکننده‌تری را به‌طور مداوم بنویسید.

اینها فرمول های کپی رایتینگ آزمایش شده و آزمایش شده ای هستند که می توانید در کار خود پیاده سازی کنید. اتخاذ چارچوب مناسب کپی رایتینگ یک راه مطمئن برای نوشتن سریعتر بدون به خطر انداختن کیفیت است – حتی کپی شما را بهتر می کند.

چارچوب توجه، علاقه، میل، اقدام (AIDA) یکی از قدیمی ترین ترفندهای کتاب است.

به طور خلاصه، ابتدا باید از طریق یک قلاب قدرتمند توجه خوانندگان را به خود جلب کنید و سپس از طریق اطلاعات واقعی و هیجان انگیز، علاقه آنها را جلب کنید.

سپس با نشان دادن پیشنهاد خود و توضیح اینکه چگونه خوانندگان می توانند از آن سود ببرند، آن علاقه را به یک میل تبدیل می کنید.

در نهایت، شما با یک فراخوان به عمل پایان می دهید.

در اینجا یک مثال سریع از آنچه چارچوب AIDA به نظر می رسد آورده شده است:

  • توجه: UltraPhone جدید – گوشی هوشمندی که بازی را تغییر می دهد.
  • علاقه: “دارای دوربین 128 مگاپیکسلی، صفحه نمایش 6.5 اینچی و پردازنده هشت هسته ای پر سرعت 3.5 گیگاهرتز با نورپردازی.”
  • میل: “لحظه های شگفت انگیز را ثبت کنید و هرگز نگران تاخیر نباشید.”
  • عمل: “هم اکنون سفارش دهید! موجودی محدود موجود است.”

فریمورک های متعدد دیگری نیز وجود دارد که یک کپی رایتر ماهر باید در دست داشته باشد، مانند فرمول PAS (مشکل، تحریک، راه حل)، چارچوب BAB (قبل، بعد، پل) یا تکنیک SSS (شروع، داستان، راه حل).

با آنها آشنا شوید.

8. ایجاد شهرت

در نهایت، شما باید برای ایجاد شهرت. اگرچه درخواست برای کنسرت‌های کپی‌رایتینگ راه خوبی برای کار است، چرا اجازه نمی‌دهید فرصت‌های جدیدی به سراغ شما بیاید؟

برای این کار، باید خودتان را روی نقشه قرار دهید – به خصوص اگر می خواهید یک کپی رایتر مستقل باشید.

فریلنسرها گاهی اوقات مجبورند با دوره های مرده دست و پنجه نرم کنند، بنابراین داشتن فرصت های پشتیبان همیشه بیش از حد مطلوب است.

علاوه بر این، هر چه مردم بیشتر در مورد شما بدانند، بهتر می توانید حقوق دریافت کنید.

با این اوصاف، هر از چند گاهی برای وبلاگ های مرتبط با جایگاه خود، پست های مهمان بنویسید.

این یک راه عالی برای نشان دادن نام خود، تثبیت خود به عنوان یک رهبر فکری و جذب مشتریان بالقوه جدید است.

حضور قوی در رسانه های اجتماعی نیز مفید است.

از پلتفرم هایی مانند لینکدین برای برقراری ارتباط با سایر کپی رایترها و صاحبان مشاغل استفاده کنید.

همچنین می‌توانید پست‌های کوتاهی در رسانه‌های اجتماعی بنویسید که سبک نوشتن و تخصص شما را نشان می‌دهد و همچنین بینش‌ها یا نکات مربوط به صنعت را به اشتراک بگذارید.

این به شما کمک می کند تا خود را به عنوان یک متخصص صنعت قرار دهید و توجه بیشتری را به تجارت کپی رایتینگ خود جلب کنید.

یک کپی رایتر به چه مهارت هایی نیاز دارد؟

یک کپی‌رایتر حرفه‌ای خیلی بیشتر از قرار دادن کلمات روی کاغذ انجام می‌دهد. بیایید عمیق‌تر غواصی کنیم و ببینیم که باید روی چه مهارت‌های دیگری کار کنید تا بتوانید در این صنعت پیشرفت کنید.

مهارت های ارتباطی

شما باید بدانید که چگونه ایده های خسته کننده و پیچیده را به اطلاعات سرگرم کننده ای تبدیل کنید که همه می توانند سر خود را به اطراف بپیچند.

این شامل تحقیقات عمیق در مورد موضوع و مخاطب مورد نظر و همچنین تسلط عالی بر زبانی است که به آن می نویسید.

خوشبختانه، با کسب تجربه نوشتن، این مهارت به ماهیت دوم تبدیل می شود.

هرچه بیشتر در مورد یک موضوع خاص برای یک مخاطب خاص بنویسید، در آن بهتر خواهید شد.

با این حال، به عنوان چند قانون کلی، همیشه مخاطب را در نظر داشته باشید و بر کوتاهی تأکید کنید – اگر می توانید آن را در یک جمله توضیح دهید، در ده پاراگراف بحث نکنید.

استراتژی محتوا

محتوا قالب های مختلفی را پوشش می دهد که هر کدام هدف خاصی را دنبال می کنند.

به عنوان مثال، هدف وبلاگ ها اطلاع رسانی به مخاطبان هدف در مورد یک موضوع است، در حالی که صفحات فرود باید مزایای یک محصول یا خدمات را برجسته کنند، نشان دهند که چگونه نقاط درد مخاطب را برطرف می کند و تبدیل ها را افزایش می دهد.

وظیفه شما به عنوان یک کپی رایتر این است که بفهمید یک استراتژی محتوای آنلاین برای هر قالب خاص چگونه کار می کند – از ایده پردازی و برنامه ریزی محتوا گرفته تا ایجاد، انتشار و اندازه گیری نتایج.

این به شما ایده بهتری در مورد چگونگی ایجاد محتوایی می دهد که با موفقیت با اهداف مشتری شما هماهنگ باشد و با مخاطبان طنین انداز شود.

دانش سئو

محتوای بهینه شده برای سئو در لیست های موتورهای جستجو رتبه بالاتری خواهد داشت و محتوای ارگانیک بیشتری را به وب سایت شما هدایت می کند.

اگرچه کپی‌رایتینگ سئو شامل ایجاد محتوای بهینه‌شده برای کلمات کلیدی است، اما این تنها بخشی از فرآیند است.

یک کپی رایتر خوب باید دلیل این کلمات کلیدی و اینکه چرا برخی از صفحات بالاتر از سایرین رتبه بندی می شوند را درک کند. سپس، از این دانش برای ایجاد محتوای درجه یک استفاده کنید.

هدف موتورهای جستجو ارائه مفیدترین پاسخ ها به کاربران است.

به عبارت دیگر، محتوایی که صرفاً برای الگوریتم های موتورهای جستجو ساخته شده است، شما را به جایی نمی رساند.

شما باید محتوایی ایجاد کنید که به طور خاص نقاط دردناک مخاطب را هدف قرار دهد، با هدف جستجوی آنها مطابقت داشته باشد و مشکلات آنها را حل کند—تحقیق کلمات کلیدی و بهینه سازی مناسب به شما کمک می کند تا این کار را انجام دهید.

ابزارهایی مانند Surfer و Google مردم همچنین می پرسند عملکرد به شما امکان می دهد عبارات جستجوی رایج مرتبط با یک موضوع خاص را شناسایی کنید.

می توانید از آنها برای تولید محتوای مرتبط با مخاطبان خود استفاده کنید.

مهارت های نوشتن و ویرایش

بدون شک، کپی بدون کرک و قانع کننده باید به طور طبیعی برای شما بیاید. باز هم، تکنیک های کپی رایتینگ ذکر شده در بالا به شما در این امر کمک می کند.

اما یک کپی‌رایتر حرفه‌ای همچنین باید مهارت‌های ویرایش و تصحیح قوی داشته باشد—شما نمی‌خواهید کپی شما بین شما و ویرایشگر رفت و آمد بی‌پایانی داشته باشد.

بهتر است ابتدا خودتان محتوا را ویرایش کنید.

برای آن، باید خود را به جای مخاطب قرار دهید و نسخه خود را از منظری عینی بخوانید.

مدام از خود بپرسید که آیا پاراگراف ها یا جملات خاصی در حین خواندن نسخه، اطلاعات مفید واقعی را ارائه می دهند.

اگر نه، آنها را قطع کنید.

همچنین بررسی کنید که آیا می توانید جملات را بدون از دست دادن ماهیت آنها کوتاه کنید. خواندن جملات کوتاه تر آسان است.

به این ترتیب، آنها تعامل را بهبود می بخشند و پیام شما را به طور موثرتری منتقل می کنند.

کپی رایترها چقدر حقوق می گیرند؟

خلاصه بستگی داره پرداخت شما بر اساس موقعیت مکانی، جایگاه و تجربه شما متفاوت خواهد بود. پرداخت همچنین می تواند به شدت بین کپی رایترهای داخلی و مستقل متفاوت باشد.

به عنوان یک قانون کلی، متوسط ​​حقوق یک کپی رایتر داخلی در ایالات متحده است 61457 دلار در سال. در مقابل، یک کپی رایتر آزاد می سازد 84212 دلار در سال به طور متوسط.

فریلنسرها عموماً سود بیشتری می‌برند، زیرا این آزادی را دارند که نرخ‌های خود را تعیین کنند و با چندین مشتری به طور همزمان کار کنند.

معایب؟

فریلنسرها ممکن است با خرابی‌های پیش‌بینی‌نشده بدون دستمزد مواجه شوند، در حالی که مرخصی‌های با حقوق یا مرخصی استعلاجی بسیار نادر است.

در هر صورت، پیش بینی می شود که بازار کار در آینده رشد کند. انتظار می رود بازار کپی رایتینگ به آن برسد 42.22 میلیارد دلار تا سال 2030. تا سال 1403، ارزش بازار 25.29 میلیارد دلار بود.

خوراکی های کلیدی

  • شناخت مخاطب و ساختن کپی متقاعدکننده که احساسات را برمی انگیزد، پایه های کپی رایتینگ است.
  • یادگیری کپی رایت یک فرآیند مداوم است. اگر چه آموزش رسمی می تواند به شما یک شروع اساسی بدهد، شما بیشترین دانش را از طریق تجربه عملی به دست خواهید آورد.
  • درک محتوای آنلاین و کار بر روی مهارت های ارتباطی، سئو و نوشتن، کلید موفقیت است.
  • کار روی پروژه‌های شخصی و آزمایش با فرمت‌های مختلف (مثلاً ایمیل‌ها، پست‌های اجتماعی و صفحات فرود) را در نظر بگیرید تا پاهای خود را خیس کنید و تعیین کنید که کجا باید جایگاه خود را محدود کنید.
  • اگرچه کپی رایتینگ آزاد ممکن است سودآورتر از یک موقعیت داخلی باشد، اما خطرات بیشتری نیز به همراه دارد.

نتیجه

و شما آن را دارید – چگونه در هشت مرحله یک کپی رایتر شوید. برای یادگیری اصول اولیه این تجارت، حتماً منابع ذکر شده در بالا را بررسی کنید.

پس از آن، شروع به کار بر روی چند پروژه شخصی کنید، آنها را به مجموعه خود اضافه کنید و با چارچوب هایی که ذکر کردیم آشنا شوید. تسلط بر آنها از همان ابتدا به شما کمک می کند سریعتر بنویسید و متقاعد کننده تر باشید.

همچنین، فراموش نکنید که در رسانه های اجتماعی حضور داشته باشید و هر از چند گاهی پست های مهمان بنویسید تا شهرت خود را به دست آورید و نام خود را به گوش دیگران برسانید.



منتشر شده در 1403-12-26 04:22:02

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید