نقشه سایت وردپرس: چیست و چگونه می توان آن را ایجاد کرد

ایجاد نقشه سایت وردپرس یکی از راه های بهینه سازی وب سایت وردپرسی برای سئو است. با استفاده از نقشه سایت وردپرس، بازدیدکنندگان وب سایت و ربات های موتورهای جستجو می توانند ساختار یک سایت را بهتر ببینند.

وقتی با اصول اولیه وردپرس آشنا هستید، درک نقشه سایت می تواند به توسعه بیشتر وب سایت شما کمک کند. نقشه سایت وردپرس تجربه کاربری بهتری را برای بازدیدکنندگان ایجاد می کند و اطلاعات دقیقی را برای خزیدن موتورهای جستجو فراهم می کند.

در این مقاله جزئیات بیشتری ارائه خواهد شد روی مزایای ایجاد نقشه سایت برای وب سایت های وردپرسی. همچنین تفاوت های بین نقشه سایت XML و HTML و اینکه چگونه هر دوی آنها به بهینه سازی سایت کمک می کنند را توضیح خواهیم داد.

علاوه بر این، یاد خواهید گرفت که چگونه هر دو نقشه سایت را برای سایت وردپرس خود تولید کنید و نقشه سایت را به گوگل و بینگ ارسال کنید.

بدون هیچ مقدمه ای، بیایید شروع کنیم.

نقشه سایت وردپرس چیست و چرا به آن نیاز دارید؟

نقشه سایت وردپرس لیستی از تمام URL های عمومی است روی یک وب سایت وردپرسی نقشه‌های سایت به بازدیدکنندگان و موتورهای جستجو کمک می‌کنند تا سریع‌تر و آسان‌تر در میان همه URL‌های یک سایت حرکت کنند. همچنین می توانند ارتباط بین صفحات مختلف و اهمیت هر کدام را نشان دهند page. اگر می خواهید در مورد نقشه سایت به طور کلی اطلاعات بیشتری کسب کنید، راهنمای ما را بخوانید.

نقشه سایت وردپرس به صاحبان وب سایت کمک می کند:

  • اطلاع رسانی به موتورهای جستجو – به خزنده های موتورهای جستجو هشدار می دهد و در صورت وجود پست های جدید به بازدیدکنندگان نشان می دهد روی یک وبسایت. نقشه سایت وردپرس همچنین موتورهای جستجو را در مورد صفحات مطلع می کند روی سایتی که قبلا ایندکس نکرده بودند.
  • ناوبری آسان – ساختار و سلسله مراتب صفحات وب را با ارائه لیست کاملی از URL های سفارشی نشان می دهد.
  • بهینه سازی موتور جستجو – با اطلاع دادن به موتورهای جستجو مبنی بر اینکه وب سایت محتوای تکراری ندارد به بهینه سازی وب سایت کمک می کند. نقشه سایت همچنین یک وب سایت را کاربرپسندتر می کند که رتبه آن را بهبود می بخشد روی موتور جستجو page نتایج (SERPs).
بنر میزبانی وردپرسبنر میزبانی وردپرس
نقشه سایت وردپرس: چیست و چگونه می توان آن را ایجاد کرد 48

تفاوت بین نقشه سایت وردپرس XML و HTML

دو نوع مختلف نقشه سایت وردپرس وجود دارد: a نقشه سایت XML و یک نقشه سایت HTML. هر نوع به روش های مختلف خود نقش مهمی در بهینه سازی وب سایت ایفا می کند.

هنگام ارسال نقشه سایت وردپرس به موتورهای جستجو، از نقشه سایت زبان نشانه گذاری توسعه پذیر (XML) استفاده کنید. با استفاده از این زبان، ربات‌های موتورهای جستجو محتوا و اطلاعات را آسان‌تر پیدا می‌کنند. نقشه های سایت XML همچنین ابرداده و زمینه هر URL را ارائه می دهند.

در همین حال، نقشه سایت HTML پیوندهایی را ارائه می دهد که تمام صفحات وب را با استفاده از فرمت HTML نشان می دهد. این قابلیت همه صفحات عمومی را نشان می دهد روی یک سایت به روشی کاربرپسندتر، که پیمایش را آسان تر می کند.

تفاوت اصلی بین این دو نقشه سایت این است که نقشه سایت XML در یک URL جداگانه قرار دارد و فوکوس می کند روی موتورهای جستجو. در همین حال، نقشه سایت HTML را می توان در صفحات وب قرار داد بازدیدکنندگان وب سایت.

توصیه می کنیم هر دو نقشه سایت وردپرس را برای تضمین تجربه کاربری بهینه داشته باشید که در نتیجه رتبه موتور جستجوی شما را افزایش می دهد.

چگونه به صورت دستی نقشه سایت XML وردپرس ایجاد کنیم؟

ایجاد نقشه سایت XML وردپرس به صورت دستی به تعیین اطلاعات دقیقی که خزنده‌های موتور جستجو خواهند آموخت کمک می‌کند. با این حال، ایجاد نقشه سایت وردپرس به صورت دستی به زمان بیشتری نیاز دارد، به خصوص برای وب سایت هایی با بیش از 10 URL.

برای ایجاد نقشه سایت وردپرس به صورت دستی، یک ویرایشگر متن، مانند Windows Notepad یا Nano برای کاربران لینوکس و macOS باز کنید. توجه داشته باشید که فایل باید با فرمت XML باشد. آدرس وب سایت خود را در آن قرار دهید و تمام اطلاعات لازم را که موتورهای جستجو باید بدانند.

در اینجا نمونه ای از نقشه سایت XML آورده شده است:

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<urlset xmlns="http://www.sitemaps.org/schemas/sitemap/0.9">
   <url>
      <loc>http://www.example.com/</loc>
      <lastmod>2021-07-18</lastmod>
      <changefreq>monthly</changefreq>
      <priority>0.5</priority>
   </url>
</urlset>

در این نقشه سایت هم تگ های مورد نیاز و هم تگ های اختیاری وجود دارد. در زیر توضیحی در مورد برچسب های مورد نیاز آورده شده است:

  • – به استاندارد پروتکل فعلی مراجعه کنید. URL را در مثال برای فایل نقشه سایت XML خود نگه دارید.
  • – برچسب والد برای URL. بقیه تگ ها داخل این تگ گنجانده شده است.
  • – آدرس وب سایت باید با پروتکل شروع شود، مانند HTTP، و اگر وب سرور شما از آن استفاده می کند، با یک اسلش پایانی پایان می یابد. مقدار این تگ باید کمتر از 2048 کاراکتر باشد.

علاوه بر این، برخی از تگ های اختیاری که باید در نظر گرفته شوند عبارتند از:

  • – آخرین زمان اصلاح وب سایت را نشان می دهد. برای این تگ از فرمت YYYY-MM-DD استفاده کنید.
  • – نشان می دهد که وب سایت چقدر تغییرات ایجاد می کند. مقادیر معتبر عبارتند از: همیشه، ساعتی، روزانه، هفتگی، ماهانه، سالانه و هرگز.
  • <اولویت> – به موتورهای جستجو اجازه دهید بدانند کدام URL ها برای خزنده ها مهم هستند. مقادیر معتبر از 0.0 تا 1.0 با پیش فرض 0.5 متغیر است.

هنگامی که یک فایل نقشه سایت XML ایجاد کردید، آن را در پوشه ریشه وردپرس خود آپلود کنید. سپس، برای بررسی نقشه سایت وردپرس، به URL نقشه سایت دسترسی پیدا کنید. معمولاً URL از این فرمت پیروی می کند:

http://example.com/sitemap.xml

پس از یافتن URL نقشه سایت، آن را با اعتبار سنجی نقشه سایت. فایل های نقشه سایت نامعتبر ممکن است وب سایت های وردپرس را مختل کنند. بنابراین، ضروری است که قبل از ارسال نقشه های سایت XML به موتورهای جستجو، ابتدا با یک اعتبارسنجی بررسی کنید.

برای استفاده از اعتبارسنجی نقشه سایت، URL نقشه سایت را وارد کنید روی اعتباردهنده و کلیک کنید روی را اعتبار نقشه سایت دکمه.

روی Validate Sitemap در XML Sitemap Validator کلیک کنید.روی Validate Sitemap در XML Sitemap Validator کلیک کنید.

اگر نقشه سایت وردپرس معتبر باشد، یک نشان می دهد هیچ مشکلی شناسایی نشد بنر

پنجره نتایج اعتبارسنجی XML که به شما اطلاع می دهد که هیچ مشکلی شناسایی نشده است.پنجره نتایج اعتبارسنجی XML که به شما اطلاع می دهد که هیچ مشکلی شناسایی نشده است.

با این حال، اگر نقشه سایت وردپرس نامعتبر باشد، a را نشان می دهد مشکل شناسایی شد پیام هشدار.

پنجره نتایج اعتبارسنجی XML که به شما اطلاع می دهد که مشکلی شناسایی شده است.پنجره نتایج اعتبارسنجی XML که به شما اطلاع می دهد که مشکلی شناسایی شده است.

چگونه با استفاده از یک پلاگین یک نقشه سایت وردپرس XML ایجاد کنیم؟

برای ایجاد خودکار نقشه سایت در وردپرس، از افزونه های نقشه سایت استفاده کنید. این یک راه سریعتر و قابل اعتمادتر برای ایجاد نقشه سایت وردپرس است.

با نصب افزونه وردپرس، کاربران ویژگی ها و قابلیت های بیشتری را برای کمک به بهینه سازی وب سایت خود دریافت خواهند کرد. این افزونه ها همچنین به به روز رسانی نقشه سایت وردپرس در صورت ایجاد هرگونه تغییر به صورت خودکار کمک می کنند.

در زیر راهنماها را خواهید یافت روی روش ایجاد نقشه سایت وردپرس XML با دو تا از بهترین افزونه های وردپرس برای کار.

با استفاده از نقشه سایت وردپرس ایجاد کنید Yoast SEO

افزونه Yoast یکی از محبوب ترین افزونه های سئو برای وردپرس است. این افزونه سئو از تمام جنبه های فنی مربوط به بهینه سازی محتوای وردپرس، از جمله ایجاد نقشه های سایت XML مراقبت می کند.

مراحل زیر را برای ایجاد نقشه سایت وردپرس خود دنبال کنید:

  1. به وردپرس سر بزنید داشبورد -> افزونه ها -> افزودن جدید و به دنبال افزونه Yoast SEO باشید. کلیک روی الآن نصب کن و فعال کنید نسخه رایگان این افزونه
کلیک کردن on دکمه Install Now را بزنید تا افزونه Yoast SEO را دریافت کنید.کلیک کردن on دکمه Install Now را بزنید تا افزونه Yoast SEO را دریافت کنید.
  1. برو به سئو منو روی داشبورد را انتخاب کنید عمومی. سپس، وارد کنید امکانات برای مشاهده تنظیمات، را لمس کنید.
  1. در زیر برگه ویژگی ها، را انتخاب کنید بر دکمه زیر نقشه های سایت XML و کلیک کنید روی را ذخیره تغییرات دکمه.
On را در زیر نقشه های سایت XML انتخاب کرده و کلیک کنید on دکمه ذخیره تغییراتOn را در زیر نقشه های سایت XML انتخاب کرده و کلیک کنید on دکمه ذخیره تغییرات
  1. برای بررسی لینک نقشه سایت XML، کلیک کنید روی را نماد علامت سوال و انتخاب کنید نقشه سایت XML را ببینید گزینه.
کلیک کردن on نماد علامت سوال برای بررسی لینک نقشه سایت XML،کلیک کردن on نماد علامت سوال برای بررسی لینک نقشه سایت XML،
  1. Yoast SEO شما را به URL نقشه سایت XML هدایت می کند. در آنجا اطلاعات بیشتری در مورد هر URL خواهید دید روی سایت شما.
اطلاعات بیشتر در مورد URL هر نقشه سایت XML،اطلاعات بیشتر در مورد URL هر نقشه سایت XML،

علاوه بر این، Yoast SEO دارای این موارد است ابزارهای وب مستر تنظیماتی که می تواند بلافاصله یک وب سایت وردپرس را به موتورهای جستجوی مختلف متصل کند. با انجام این کار، ارسال و اطلاع رسانی به روز رسانی به موتورهای جستجوی مختلف آسان تر خواهد بود.

کلیک کردن on تب Webmaster Tools در تنظیمات کلی افزونه Yoast SEO،کلیک کردن on تب Webmaster Tools در تنظیمات کلی افزونه Yoast SEO،

نقشه سایت Google XML

افزونه Google XML Sitemaps برای کسانی که تنظیمات نقشه سایت پیشرفته و گزینه ارسال فوراً به موتورهای جستجو را ترجیح می دهند عالی است.

یکی دیگر از ویژگی های قابل توجه نقشه سایت XML، اعلان های خودکار آن به موتورهای جستجوی اصلی هنگام ارسال یا انتشار محتوای جدید است. برای استفاده از افزونه مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. افزونه XML Sitemaps را از فهرست پلاگین وردپرس نصب کنید.
کلیک کردن on دکمه Install Now برای دریافت افزونه XML Sitemaps،کلیک کردن on دکمه Install Now برای دریافت افزونه XML Sitemaps،
  1. پیکربندی را باز کنید page با رفتن به تنظیمات -> XML-Sitmap. از آنجایی که افزونه به طور خودکار نقشه سایت XML را برای یک سایت وردپرس تولید می کند، URL نقشه سایت را در آنجا خواهید دید.
برای دیدن URL نقشه سایت به تنظیمات افزونه XML Sitemaps بروید،برای دیدن URL نقشه سایت به تنظیمات افزونه XML Sitemaps بروید،
  1. کلیک روی URL برای دیدن فهرست نقشه سایت XML.
فهرست نقشه سایت XML،فهرست نقشه سایت XML،

برای اطلاع از موتورهای جستجو، به تنظیمات -> XML-Sitmap و پیدا کنید گزینه های اساسی بخش. دو کادر اول را علامت بزنید تا به گوگل و بینگ اطلاع داده شود و کلیک کنید روی را آپدیت گزینه ها دکمه در پایین page.

بخش گزینه های اساسی که در آن دو کادر اول را علامت می زنیم،بخش گزینه های اساسی که در آن دو کادر اول را علامت می زنیم،

چگونه یک نقشه سایت وردپرس XML را به موتورهای جستجو ارسال کنیم؟

پس از ایجاد نقشه سایت وردپرس، آن را به موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ ارسال کنید تا ایندکس شود. توجه داشته باشید که در حالی که موتورهای جستجو همچنان وب‌سایت‌ها را بدون ارسال دستی می‌خزند، ارسال نقشه‌های سایت وردپرس XML به موتورهای جستجو همچنان مزایای بیشتری را به همراه خواهد داشت:

  • سئو – نقشه سایت در صورت وجود تغییرات یا محتوای جدید به موتورهای جستجو اطلاع می دهد که به شما کمک می کند page در نتایج موتورهای جستجو به روز باقی بماند.
  • دقت – با کمک نقشه سایت وردپرس، یک موتور جستجو فقط دقیق ترین و مرتبط ترین اطلاعات یک سایت را فهرست می کند.
  • رایگان – بدون توجه به روش، هزینه ای برای ایجاد نقشه سایت وردپرس وجود ندارد.
  • ترافیک ارگانیک – با رتبه بالاتر بازدیدهای بیشتری ایجاد کنید روی SERP ها

مهم! قبل از ارسال یک سایت وردپرس به موتورهای جستجو، به URL نقشه سایت XML نیاز دارید.

یک نقشه سایت XML به گوگل ارسال کنید

ارسال نقشه سایت وردپرس به گوگل باعث افزایش ترافیک و افزایش آگاهی از وب سایت می شود. صاحبان وب سایت می توانند این کار را با استفاده از کنسول جستجوی گوگل.

وارد حساب کاربری گوگل خود شوید و مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. نوع ملک را برای شروع انتخاب کنید. برای دریافت اطلاعات روی همه URL های دامنه را انتخاب کنید دامنه گزینه. نام دامنه خود را وارد کرده و کلیک کنید روی را ادامه هید دکمه.
پنجره Welcome to Google Search Console که در آن گزینه Domain را انتخاب می کنیم.پنجره Welcome to Google Search Console که در آن گزینه Domain را انتخاب می کنیم.
  1. با اضافه کردن دامنه، آن را تأیید کنید رکورد TXT از کنسول جستجوی Google به سرور سیستم نام دامنه شما (DNS). با هاستینگer، سر به hPanel -> ویرایشگر منطقه DNS و رکورد را در زیر اضافه کنید سوابق DNS را مدیریت کنید جعبه
اسکرین شات از ویرایشگر DNS Zone که محل اضافه کردن رکورد را نشان می دهد.اسکرین شات از ویرایشگر DNS Zone که محل اضافه کردن رکورد را نشان می دهد.
  1. به حساب Google Search Console برگردید و انتخاب کنید نقشه های سایت روی منوی نوار کناری سمت چپ در آنجا، URL نقشه سایت خود را در زیر وارد کنید یک نقشه سایت جدید اضافه کنید بخش و کلیک کنید ارسال برای نهایی کردن process.
اسکرین شات از کنسول جستجوی گوگل که محل اضافه کردن نقشه سایت جدید را نشان می دهد.اسکرین شات از کنسول جستجوی گوگل که محل اضافه کردن نقشه سایت جدید را نشان می دهد.

برای بررسی وضعیت به آدرس زیر مراجعه کنید نقشه های سایت -> نقشه های سایت ارسال شده. کنسول جستجوی Google وضعیت را به اشتراک می گذارد و بازخورد می دهد روی بهینه سازی سایت با استفاده از مستندات و منابع

یک نقشه سایت وردپرس XML به Bing ارسال کنید

بینگ است یکی دیگر از موتورهای جستجوی محبوب برای ارسال یک وب سایت به زیرا موتورهای جستجوی دیگر مانند Yahoo و DuckDuckGo نیز از فهرست جستجوی آن برای رتبه بندی استفاده می کنند. صاحبان وب سایت می توانند از ابزار وب مستر بینگ برای خزیدن و نمایه سازی فوری استفاده کنند.

برای ارسال نقشه سایت وردپرس XML به بینگ مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. از حساب های مایکروسافت، گوگل یا فیسبوک برای ورود به سیستم استفاده کنید ابزارهای وب مستر بینگ.
انتخاب حساب برای ورود به ابزار وب مستر بینگانتخاب حساب برای ورود به ابزار وب مستر بینگ
  1. زیر سایت خود را به صورت دستی اضافه کنید بخش، آدرس وب سایت خود را اضافه کنید. اگر URL تایید شده باشد روی کنسول جستجوی گوگل، با استفاده از حساب Google خود وارد شوید و روی آن کلیک کنید وارد کردن دکمه.
به پنجره Bing Webmaster Tools که در آن کلیک می کنیم خوش آمدید on را import دکمه،به پنجره Bing Webmaster Tools که در آن کلیک می کنیم خوش آمدید on را import دکمه،
  1. انتخاب کنید نقشه های سایت -> ارسال نقشه های سایت و URL نقشه سایت را اضافه کنید تا ابزار ایندکس سایت شما را مطلع کند.
کلیک کردن on دکمه ارسال نقشه سایتکلیک کردن on دکمه ارسال نقشه سایت

برای بررسی وضعیت نمایه سازی، کلیک کنید کاوشگر سایت روی منوی نوار کناری سمت چپ

چگونه یک صفحه نقشه سایت HTML برای وردپرس ایجاد کنیم؟

همانطور که قبلا ذکر شد، نقشه سایت HTML وردپرس بخشی ضروری از SEO است. ناوبری کاربر پسند را برای بازدیدکنندگان وب سایت فراهم می کند و ساختار واضحی را برای صفحات وب ایجاد می کند.

ساده ترین راه برای ایجاد نقشه سایت HTML برای یک سایت وردپرس، نصب یک افزونه است. توصیه می کنیم از صفحه نقشه سایت WP:

  1. WP Sitemap Page را نصب کرده و افزونه را فعال کنید.
کلیک کردن on دکمه Install Now را برای دریافت افزونه WP Sitemap Page.کلیک کردن on دکمه Install Now را برای دریافت افزونه WP Sitemap Page.
  1. سر به داشبورد -> صفحات -> افزودن جدید برای ایجاد یک جدید page روی یک سایت وردپرسی برای افزودن نقشه سایت وردپرس به یک موجود page، انتخاب کنید page زیر صفحات بخش. با این اوصاف، ما ایجاد یک جدید را توصیه می کنیم page بجای.
اسکرین شات از داشبورد وردپرس که نشان می دهد کجا صفحات را در منو پیدا کنید و کلیک کنید on جدید اضافه کن.اسکرین شات از داشبورد وردپرس که نشان می دهد کجا صفحات را در منو پیدا کنید و کلیک کنید on جدید اضافه کن.
  1. برای اضافه کردن نقشه سایت HTML کد کوتاه وردپرس زیر را وارد کنید:

[wp_sitemap_page]

درج کد کوتاه برای افزودن نقشه سایت HTML.درج کد کوتاه برای افزودن نقشه سایت HTML.
  1. کلیک انتشار، و نقشه سایت HTML وردپرس در دسترس خواهد بود روی وبسایت شما.
نقشه سایت HTML چگونه به نظر می رسد on یک وبسایت.نقشه سایت HTML چگونه به نظر می رسد on یک وبسایت.

نتیجه

این مقاله دو روش مختلف برای ایجاد نقشه سایت وردپرس را به اشتراک گذاشته است: دستی و با استفاده از افزونه ها. اگر این کار را به صورت دستی انتخاب کنید، می توانید اطلاعات دقیقی را برای درج در نقشه سایت خود انتخاب کنید. با این حال، انجام این کار به تلاش بیشتری نیاز دارد و شامل یک مرحله اضافی از استفاده از ابزار اعتبارسنجی برای آزمایش نقشه سایت شما است.

در عوض، توصیه می کنیم از یکی از افزونه ها برای ایجاد نقشه سایت HTML و XML استفاده کنید. ما همچنین مراحل ارسال نقشه سایت وردپرس را به گوگل و بینگ به اشتراک گذاشته ایم.

دریغ نکنید که تجربه خود را در زمینه تولید و ارسال نقشه سایت وردپرس در بخش نظرات زیر به اشتراک بگذارید.

درباره سئو وردپرس بیشتر بدانید

راهنمای وردپرس Robots.txt
روش اضافه کردن نشانه گذاری طرحواره وردپرس
روش اضافه کردن توضیحات متا و عنوان متا در وردپرس
روش راه اندازی AMP (صفحات موبایل شتاب دهنده) در وردپرس
چگونه موتورهای جستجو را از ایندکس کردن سایت وردپرس خود جلوگیری کنیم؟
روش اضافه کردن Breadcrumb در وردپرس