وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

نقل قول های فرار Bash

0 2
زمان لازم برای مطالعه: 5 دقیقه


نقل قول برای غیرفعال کردن معنای خاص کاراکترهای خاص استفاده می شود. متاکاراکترهای پوسته زیادی وجود دارند که معانی خاصی دارند. اما هنگامی که شما نیاز به نمایش آن شخصیت ها دارید، نیاز به حذف معنای خاص آن شخصیت ها خواهد بود و این کار با نقل قول انجام می شود. با استفاده از سه روش می توانید این کار را انجام دهید. اینها هستند شخصیت های فرار، نقل قول های تک و نقل قول های دوگانه که با مثال در این آموزش توضیح داده شده است.

شخصیت های فرار:

کاراکتر فرار Bash با اسلش بدون نقل قول (\) تعریف می شود. ارزش تحت اللفظی شخصیت به دنبال این نماد را حفظ می کند. معمولاً از نماد $ استفاده می شود bash برای نمایش هر متغیر تعریف شده اما اگر از فرار در مقابل استفاده کنید $ در این صورت معنای $ نادیده گرفته خواهد شد و خواهد شد print نام متغیر به جای مقدار دستورات زیر را برای نمایش افکت های کاراکتر فرار اجرا کنید (\).

مثال شماره 1:

معنی `pwdدستور ` برای نمایش مسیر دایرکتوری کاری فعلی است. در مثال زیر مقدار `pwdدستور ` در یک متغیر ذخیره می شود. چه زمانی \ نماد جلوی نماد $ استفاده می شود سپس نام متغیر استفاده می شود print به جای ارزش

$ پی دی=`pwd`

$ echo $pd

$ echo \$pd

خروجی:

نقل قول های فرار Bash

نقل قول های تک:

وقتی کاراکترها یا متغیرها را با یک نقل قول ( ‘ ) محصور می‌کنید، ارزش واقعی کاراکترها را نشان می‌دهد. بنابراین، مقدار هر متغیری را نمی توان با یک نقل قول خواند و یک نقل قول را نمی توان در یک نقل قول دیگر استفاده کرد. چند نمونه از تک نقل قول در زیر نشان داده شده است.

مثال شماره 2:

در این مثال، یک مقدار رشته در متغیر ذخیره می شود $var. `echoدستور ` مقدار این متغیر را بدون هیچ نقل قولی چاپ می کند. هنگامی که متغیر با نقل قول تک نقل قول می شود، نام متغیر خواهد بود print به عنوان خروجی اگر از بک اسلش ( \ ) قبل از تک نقل قول استفاده شود، مقدار متغیر با یک نقل قول چاپ می شود.

$ var=‘زبان برنامه نویسی Bash’

$ echo $var

$ echo ‘$var’

$ echo \’$var\’

خروجی:

نقل قول های فرار Bashنقل قول های فرار Bash

مثال شماره 3:

گاهی اوقات لازم است print یک نقل قول در داخل یک رشته یک رشته نقل‌قول‌شده منفرد نمی‌تواند شامل نقل قول دیگری در داخل رشته باشد. شما می توانید این کار را با اضافه کردن بک اسلش در جلوی تک نقل قول انجام دهید. در مثال زیر، نقل قول تکی از نکن کلمه با استفاده از بک اسلش چاپ می شود.

$ var=$“من نمیکنم”این کتاب را دوست ندارم
$ echo $var

خروجی:

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  سهولت استفاده از Bash CLI

نقل قول های فرار Bashنقل قول های فرار Bash

مثال شماره 4:

backticks توسط نقل قول های تک پشتیبانی نمی شود. در این مثال، مقدار تقویم در یک متغیر ذخیره می شود، $var. مقدار این متغیر خواهد بود print به درستی توسط echo اگر از هیچ نقل قولی استفاده نمی کنید دستور دهید. اما زمانی که متغیر با نقل قول تکی در نقل قول شود echo دستور سپس نام متغیر را به جای مقدار متغیر چاپ می کند.

$ var=`cal`

$ echo $var

$ echo ‘$var’

خروجی:

نقل قول های فرار Bashنقل قول های فرار Bash

نقل قول های دوگانه

دو گیومه ( ” ) راه دیگری برای حفظ ارزش تحت اللفظی کاراکترها است. کاراکترهای علامت دلار ($) و بکتیک (`) می توانند معنای خاص خود را در گیومه های دوگانه حفظ کنند. بک اسلش ( \ ) همچنین می تواند ارزش خود را زمانی که با دنبال کردن بکتیک ها، دو نقل قول و بک اسلش استفاده می شود، حفظ کند. چند نمونه از نقل قول های دوگانه در زیر نشان داده شده است.

مثال شماره 5:

یکی از محدودیت‌های تک نقل قول این است که نمی‌تواند مقدار متغیر را در داخل نقل قول تجزیه کند. در این مثال، یک مقدار رشته به متغیری با نام، $var و print مقدار آن متغیر با استفاده از دو نقل قول در echo فرمان

$ var=“زبان برنامه نویسی سمت سرور”

$ echo “PHP یک است $var

خروجی:

نقل قول های فرار Bashنقل قول های فرار Bash

مثال شماره 6:

هر خروجی فرمان را می توان با استفاده از دو نقل قول چاپ کرد. در مثال زیر، تاریخ دستور با دو نقل قول محصور شده و با استفاده از دو نقل قول چاپ می شود.

$ echo “امروز است “تاریخ”.

خروجی:

نقل قول های فرار Bashنقل قول های فرار Bash

مثال شماره 7:

شما نمی توانید از دو نقل قول در یک نقل قول مضاعف دیگر برای اختصاص دادن مقدار رشته ای استفاده کنید. اگر شما می خواهید print دو نقل قول در خروجی، سپس باید از بک اسلش (\) با رشته استفاده کنید. به روشی مشابه، شما می توانید print بک تیک (`) و بک اسلش(\) در خروجی با استفاده از بک تیک (\) در دو نقل قول. در این مثال اولین دستور will print “500” با دو نقل قول، فرمان دوم خواهد بود print ‘date’ با بکتیک و فرمان سوم خواهد بود print “\PHP\” با اسلش.

$ echo “قیمت است \”500\”

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  آرایه های انجمنی در اسکریپت های شل - Bash

$ echo “\“تاریخ”. دستور برای مقدار تاریخ استفاده می شود”

$ echo “\\PHP\\ یک زبان برنامه نویسی است”

خروجی:

نقل قول های فرار Bashنقل قول های فرار Bash

مثال شماره 8:

رشته های دو گیومه و تک گیومه وقتی با هم بدون هیچ فاصله ای در a استفاده می شوند یکسان عمل می کنند print فرمان اما اگر از هر فاصله ای بین مقادیر رشته استفاده کنید، آنها به عنوان مقدار جداگانه و print بصورت جداگانه. در این مثال، از سه رشته مضاعف در اولین دستور printf استفاده شده است. این رشته ها با هم ترکیب می شوند و print زمانی که فرمان را اجرا می کنید به عنوان یک رشته واحد. دو رشته تک گیومه و یک رشته دو گیومه در رشته دوم استفاده می شود print دستور دهید و مانند اول کار خواهد کرد print فرمان از سه رشته مضاعف با فاصله در رشته سوم استفاده شده است print دستور و هر مقدار رشته به عنوان یک رشته مجزا و print هر رشته در یک خط جدید

$ printf ‘%s\n’ “اوبونتو”“LinuxMint”“فدورا”

$ printf ‘%s\n’ اوبونتو“LinuxMint”‘فدورا’

$ printf ‘%s\n’ “اوبونتو” “LinuxMint” “فدورا”

خروجی:

نقل قول های فرار Bashنقل قول های فرار Bash

مثال شماره 9:

ایجاد یک bash فایل به نام فرار.شو کد زیر را اضافه کنید. در این مثال از یک داده متنی با دو کوتیشن و علامت دلار استفاده شده است. قبلا نشان داده شده است که مظنه مضاعف و نماد دلار نمی توانند print در یک رشته محصور شده توسط دو نقل قول. بنابراین، بک اسلش در مقابل مظنه های دوگانه و نماد دلار به اضافه می شود print اینها. در اینجا از یک حلقه for برای تکرار متغیر رشته استفاده می شود. رشته $ و print هر کلمه از متن که در آن متغیر ذخیره می شود.

#!/صندوقچه/bash
#متغییر را با کاراکتر خاص مقداردهی اولیه کنید
رشته=“قیمت این \”کتاب\” است \$50″
#تکرار و print هر کلمه از متغیر رشته
برای کلمه که در رشته $
انجام دادن
echo کلمه $
انجام شده

اسکریپت را اجرا کنید.

$ bash فرار.ش

خروجی:

نقل قول های فرار Bashنقل قول های فرار Bash

نتیجه

امیدواریم که این آموزش به شما کمک کند تا از کاراکترهای فرار، تک نقل قول و دو نقل قول استفاده کنید روی الزامات اسکریپت شما

برای نگارش بخشهایی از این متن ممکن است از ترجمه ماشینی یا هوش مصنوعی GPT استفاده شده باشد
لطفا در صورت وجود مشکل در متن یا مفهوم نبودن توضیحات، از طریق دکمه گزارش نوشتار یا درج نظر روی این مطلب ما را از جزییات مشکل مشاهده شده مطلع کنید تا به آن رسیدگی کنیم

زمان انتشار: 1403-01-01 00:03:04

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید