نوار کناری وردپرس: چیست و چگونه آن را ایجاد کنیم

یک نوار کناری وردپرس را می توان با همان اطلاعات پر کرد روی هر صفحه وب یا سفارشی بر اساس روی صفحاتی که هست روی. در هر صورت، این یک راه عالی برای افزایش آگاهی از محتوای دیگر است روی سایت شما، اشتراک گذاری اجتماعی را تشویق کنید و حتی از طریق تبلیغات درآمدزایی کنید.

این مقاله به شما توضیح می‌دهد که سایدبار چیست و چگونه می‌توان ستون‌های کناری وردپرس را ایجاد کرد، بهترین مکان برای قرار دادن آنها را توضیح می‌دهد و توضیح می‌دهد که چه عملکردی باید انجام دهند. ما همچنین توصیه های خود را در مورد 10 بهترین افزونه نوار کناری وردپرس به اشتراک خواهیم گذاشت.

نوار کناری وردپرس یک منطقه است روی یک وب سایت وردپرس در کنار محتوای اصلی، که اطلاعات اضافی یا یک منوی ناوبری را نمایش می دهد. معمولاً یک ستون عمودی است روی هر دو طرف a page، اما در جاهای دیگر مانند زیر پاورقی نیز یافت می شود.

با استفاده از ویرایشگر سایت، نوارهای کناری وردپرس ایجاد کنید

ساده ترین راه برای اضافه کردن ستون های فرعی وردپرس از طریق ویرایشگر سایت است. با این حال، این روش تنها با استفاده از وردپرس 5.9 یا بالاتر و یک تم مبتنی بر بلوک امکان پذیر است.

دو راه ممکن برای اضافه کردن نوار کناری در وردپرس با استفاده از آخرین ویرایشگر جانبی وجود دارد – با استفاده از یک الگوی بلوک از پیش ساخته شده یا ایجاد آنها از ابتدا.

نکته حرفه ای

آیا می خواهید در مورد ویژگی های اساسی وردپرس بیشتر بدانید و چگونه می توانید از این CMS برای ایجاد یک وب سایت کاملاً کارآمد استفاده کنید؟ مقاله ما را در مورد توضیح وردپرس و فرصت هایی که ارائه می دهد بخوانید.

استفاده از الگوی بلوک

الگوی بلوک وردپرس در اصل یک قالب طرح بندی است که از بلوک های از پیش تعریف شده تشکیل شده است که می توانید متناسب با محتوای خود ویرایش کنید.

برای افزودن یک الگوی بلوک به سایت وردپرس خود، ویرایشگر سایت را با پیمایش به آن باز کنید ظاهر -> ویرایشگر سایت.

رابط ویرایشگر سایت وردپرس. رابط ویرایشگر سایت وردپرس.

در ویرایشگر سایت، روی به علاوه (+) را در گوشه سمت چپ بالای صفحه لمس کنید و آن را انتخاب کنید الگوها برگه

ویرایشگر سایت وردپرس، نحوه انتخاب برگه الگوها را نشان می دهدویرایشگر سایت وردپرس، نحوه انتخاب برگه الگوها را نشان می دهد

تایپ کنید نوار کناری در کادر جستجو برای یافتن الگوهای حاوی آن. در غیر این صورت، کلیک کنید کاوش کنید برای دیدن همه الگوهای موجود

کلیک روی الگویی که می خواهید به آن اضافه کنید page.

ویرایشگر سایت وردپرس، با گزینه های Pattern برجسته شده استویرایشگر سایت وردپرس، با گزینه های Pattern برجسته شده است

برای جابجایی الگو، نمای فهرست را از گوشه سمت چپ بالای صفحه باز کنید.

نمایش لیست در ویرایشگر سایت وردپرس.نمایش لیست در ویرایشگر سایت وردپرس.

پیدا کن گروه بلوک نشان دهنده الگو و کشیدن و رها کردن آن به محل درست است.

پس از اتمام تنظیم الگو، می توانید با افزودن یا حذف بلوک ها از نوار کناری، سفارشی سازی آن را آغاز کنید.

تنظیمات بلوک ستون برای سفارشی کردن نوار کناری.تنظیمات بلوک ستون برای سفارشی کردن نوار کناری.

ایجاد نوار کناری از ابتدا

راه دیگر برای اضافه کردن نوار کناری در وردپرس با استفاده از ویرایشگر بلاک، تنظیم دستی همه بلوک‌ها است. این روش شامل ایجاد گروهی از بلوک های متشکل از ستون ها برای حلقه پرس و جو و نوار کناری

ویرایشگر سایت را باز کنید و به قسمت زیر بروید page ناحیه ای که می خواهید حلقه پرس و جو و نوار کناری را اضافه کنید. کلیک روی را به علاوه (+) نمادی که با نگه داشتن ماوس روی آن ناحیه و انتخاب ظاهر می شود گروه برای افزودن یک بلوک گروهی

افزودن بلوک گروهی از طریق ویرایشگر سایت.افزودن بلوک گروهی از طریق ویرایشگر سایت.

یک بلوک گروهی خالی ظاهر می شود روی آن مکان کلیک روی را به علاوه (+) را در داخل بلوک قرار داده و انتخاب کنید ستون ها.

شما باید یکی از تغییرات ستون را انتخاب کنید. برای نوار کناری، توصیه می‌کنیم یکی را انتخاب کنید 30/70 برای نوار کناری سمت چپ یا 70/30 برای نوار کناری سمت راست

گزینه های تغییر ستون، با طرح بندی نوار کناری 30/70 و 70/30 برجسته شده است.گزینه های تغییر ستون، با طرح بندی نوار کناری 30/70 و 70/30 برجسته شده است.

پس از انجام این کار، دو ستون خالی خواهید دید.

بلوک های ستون خالیبلوک های ستون خالی

می توانید یک بلوک حلقه پرس و جو و موارد نوار کناری مانند عنوان سایت اضافه کنید، page لیست یا یک ابر برچسب.

استفاده از بلوک ستون به عنوان نوار کناری.استفاده از بلوک ستون به عنوان نوار کناری.

با استفاده از ابزارک ها نوارهای جانبی وردپرس ایجاد کنید

ایجاد ستون های فرعی وردپرس با استفاده از ابزارک ها یک انتخاب راحت برای کاربران غیر فنی است زیرا نیازی به کار با کد ندارید.

ویجت های وردپرس روشی آسان برای افزودن محتوا و عملکرد به آن ارائه می کنند مناطق ویجت، که مکان های تعیین شده هستند روی وب سایت شما برای ویجت ها

مناطق ویجت ممکن است از یک موضوع وردپرس به موضوع دیگر متفاوت باشد. آنها را می توان در ناحیه سرصفحه، قسمت پاورقی یا ستون های کناری قرار داد.

برای ایجاد ویجت نوار کناری وردپرس، وارد داشبورد وردپرس خود شوید، سپس به آن بروید ظاهر -> ابزارک.

ابزارک ها page on  داشبورد وردپرس ابزارک ها page on  داشبورد وردپرس

لیستی از ابزارک های موجود وردپرس را مشاهده خواهید کرد روی پانل سمت چپ، در حالی که پانل سمت راست شامل بلوک هایی از مناطق ویجت است.

در این مثال، ما از رایگان آسترا تم، که دارای شش ناحیه ویجت است. ویجت های مورد نظر خود را از سمت چپ به داخل بکشید و رها کنید نوار کناری اصلی مسدود کردن روی سمت راست، سپس ترتیب را ترتیب دهید.

علاوه بر استفاده از روش کشیدن و رها کردن، امکان افزودن ویجت ها به ناحیه ویجت با کلیک کردن نیز وجود دارد. روی آن و گسترش گزینه مکان.

انتخاب کنید نوار کناری اصلی، سپس بر روی آن کلیک کنید افزودن ویجت دکمه.

افزودن ویجت به سایدبار اصلی on وردپرسافزودن ویجت به سایدبار اصلی on وردپرس

برای سفارشی کردن یا حذف ویجت نوار کناری وردپرس، کلیک کنید روی بخش ویجت در ستون نوار کناری اصلی.

بخش نوار کناری اصلی برجسته شده است on ابزارک ها page بخش نوار کناری اصلی برجسته شده است on ابزارک ها page

وردپرس همچنین حالت دسترسی را فراهم می کند. کلیک کنید بر روی حالت دسترس‌پذیری را فعال کنید ارتباط دادن روی بالا سمت راست page، و بلافاصله منوی ابزارک ها را با اضافه کردن و ویرایش کنید دکمه ها.

تنظیمات ویجت حالت دسترس‌پذیری on وردپرستنظیمات ویجت حالت دسترس‌پذیری on وردپرس

بسیاری از ابزارک های مفید وردپرس برای نوارهای کناری وجود دارد، مانند آیکون های رسانه های اجتماعی، نوارهای جستجو یا ابزارک هایی که پست های اخیر وبلاگ را نمایش می دهند.

سایدبارها می توانند شامل چندین ویجت نیز باشند. به عنوان مثال، یک نوار کناری می تواند پیوندهای ناوبری، نوار جستجو و تبلیغات را به طور کلی نمایش دهد.

به خاطر داشته باشید که نوارهای کناری خود را فقط با ویجت هایی تنظیم کنید که به سایت شما ارزش می بخشد. در غیر این صورت، ممکن است سایت شما را شلوغ کند، که می تواند منجر به تجربه کاربری ضعیف شود.

ایجاد نوارهای جانبی وردپرس با سفارشی ساز وردپرس

سفارشی ساز وردپرس به شما امکان می دهد عناصر تم های وردپرس خود را سفارشی کنید، مانند منوها، homepage تنظیمات و ابزارک های نوار کناری

میزان سفارشی سازی و تعداد ویجت های موجود بستگی دارد روی موضوع تعیین می کند که آیا سایت شما می تواند نوار کناری داشته باشد و در کدام قسمت از وب سایت قرار گیرد.

برخی از تم های وردپرس به شما اجازه می دهند چندین ستون کناری را نمایش دهید روی همان page، در حالی که دیگران اجازه نمی دهند.

به عنوان مثال، وب سایت آستین کلون در زیر دارای هر دو نوار کناری چپ و راست است.

وبلاگ page از آستین کلئونوبلاگ page از آستین کلئون

با این حال، اگر نمی خواهید وابسته شوید روی محدودیت های تم خود را، شما همیشه می توانید استفاده کنید نوارهای جانبی سفارشی پلاگین برای ایجاد مناطق ویجت سفارشی روی سایت شما.

اگر طرح زمینه شما دارای نوارهای کناری به عنوان یکی از مناطق ویجت است، نوارهای کناری خود را با استفاده از آن تنظیم کنید سفارشی ساز وردپرس. داشبورد وردپرس خود را باز کنید، سپس به آن بروید ظاهر -> سفارشی کردن.

سفارشی ساز وردپرس برای تم Astraسفارشی ساز وردپرس برای تم Astra

به پنل سمت چپ بروید و انتخاب کنید ابزارک ها. لیستی از منطقه ویجت وب سایت شما را به شما نشان می دهد.

سفارشی کردن ویجت ها on تم Astraسفارشی کردن ویجت ها on تم Astra

انتخاب کنید نوار کناری اصلی. بسته به نام ممکن است متفاوت باشد روی قالب وردپرس، اما معمولاً شامل کلمه است “نوار کناری” در آن

سفارشی کردن نوار کناری اصلی on تم Astraسفارشی کردن نوار کناری اصلی on تم Astra

لیستی از تمام ابزارک های نوار کناری که در حال حاضر دارید را مشاهده خواهید کرد. کلیک روی هر بخش ویجت برای گسترش گزینه های سفارشی سازی.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  وردپرس reCAPTCHA: چیست و 2 روش برای فعال کردن آن

می توانید ترتیب ویجت را مجدداً تنظیم کنید، هر ویجت نوار کناری را حذف کنید و عنوان ویجت را در این پانل تغییر دهید.

شروع به تایپ کنید روی بخش عنوان موجود، و بلافاصله نتیجه را خواهید دید روی نوار کناری شما کلیک انجام شده زمانی که از تغییرات راضی هستید

ایجاد تغییرات در نوار کناری تم Astraایجاد تغییرات در نوار کناری تم Astra

اگر به ویجت نوار کناری سفارشی دیگری نیاز دارید، کلیک کنید یک ویجت اضافه کنید و فهرست ابزارک های موجود وردپرس را مرور کنید.

افزودن یک ویجت اضافی به نوار کناری on تم Astraافزودن یک ویجت اضافی به نوار کناری on تم Astra

روی ویجت مورد نظر کلیک کنید، سپس تنظیمات لازم را انجام دهید، مانند ترتیب دادن ترتیب ویجت یا نامگذاری آن.

در این مثال، یک ویجت تقویم بدون عنوان اضافه کردیم. کلیک انجام شده اگر می خواهید آن را همانطور که هست بگذارید.

افزودن ویجت تقویم on سفارشی ساز وردپرسافزودن ویجت تقویم on سفارشی ساز وردپرس

پس از تکمیل سفارشی کردن ویجت‌ها، دکمه را بزنید انتشار دکمه روی سمت چپ بالای Customizer.

نوارهای جانبی وردپرس – چپ در مقابل راست

برخی استدلال می کنند که بهتر است ستون های فرعی قرار دهید روی سمت راست زیرا اکثر مردم از چپ به راست می خوانند. عادت طبیعی ما به خواندن باعث می شود به گوشه سمت راست بالای الف نگاه کنیم page قبل از اسکرول کردن به پایین

به عنوان مثال، فرض کنید سایت وردپرس شما یک وبلاگ است. در این صورت، داشتن مقالات مرتبط یا توصیه شده به عنوان محتوای نوار کناری سفارشی شما روی حق ممکن است بازدیدکنندگان را تشویق کند تا مطالب بیشتری را مطالعه کنند.

C+K دستور فرود page، نمونه ای از نوار کناری وبلاگ را نشان می دهدC+K دستور فرود page، نمونه ای از نوار کناری وبلاگ را نشان می دهد

از طرف دیگر، یک فروشگاه آنلاین معمولاً یک نوار کناری ناوبری دارد روی سمت چپ.

دسته بندی ها و بخش های فیلترینگ از ویژگی های کلیدی یک سایت تجارت الکترونیک هستند. شما می توانید بلافاصله با قرار دادن یک نوار کناری سفارشی با ساختار ناوبری توجه بازدیدکنندگان را جلب کنید روی سمت چپ محصول page.

منوی نوار کناری on وب سایت نایکمنوی نوار کناری on وب سایت نایک

تست A/B را اجرا کنید روی سایت وردپرس خود را ببینید که آیا نوار کناری چپ یا راست برای شما بهتر کار می کند:

  1. دو نسخه از یک وب سایت را راه اندازی کنید – یکی با نوار کناری روی سمت چپ، یکی روی حق
  2. ردیابی رفتار کاربر روی هر دو سایت را تا زمانی که داده های کافی جمع آوری نکنید.
  3. بررسی کنید کدام وب‌سایت عملکرد بهتری داشته است و کدام مکان نوار کناری کلیک بیشتری داشته است. از یک استفاده کنید ماشین حساب A/B-test برای کمک به شما
بنر میزبانی وردپرسبنر میزبانی وردپرس
نوار کناری وردپرس: چیست و چگونه آن را ایجاد کنیم 76

9 افزونه برتر نوار کناری وردپرس

اکنون که می دانید چگونه یک نوار کناری ایجاد کنید، وقت آن است که برخی از قابلیت ها را اضافه کنید. خوشبختانه، وردپرس دارای افزونه‌های ویجت زیادی در فهرست خود با ویژگی‌های مختلف برای بهبود عملکرد نوار کناری سفارشی شما است.

در اینجا توصیه های ما در مورد بهترین افزونه های نوار کناری وردپرس برای نصب وجود دارد که با هر موضوعی کار می کنند:

1. SiteOrigin Widgets Bundle

بنر افزونه ویجت وردپرس SiteOriginبنر افزونه ویجت وردپرس SiteOrigin

آمار افزونه:

  • دانلودها: 900000+
  • رتبه بندی: 4.9/5
  • ویژگی های قابل توجه: کتابخانه وسیعی از ویجت ها، طراحی سازگار و عملکرد، نیازهای ویجت های مختلف را در یک پلتفرم پوشش می دهد
  • مناسب ترین برای: انواع سایت ها
  • قیمت: رایگان (افزودن حق بیمه-روی اشتراک های موجود در 29-99 دلار در سال)

SiteOrigin Widgets Bundle کتابخانه ای از ویجت ها را ارائه می دهد که طیف گسترده ای از ویژگی ها از دکمه های فراخوان (CTA) تا جداول قیمت گذاری را ارائه می دهد.

تمامی ویجت های این افزونه ساخته شده اند روی همان چارچوب، تضمین طراحی و عملکرد سازگار. برای بهینه سازی بهتر عملکرد وب سایت خود، فقط ابزارک هایی را که می خواهید استفاده کنید فعال کنید.

SiteOrigin Widgets Bundle یک رایگان افزونه برای دسترسی به افزونه‌های اضافی و پشتیبانی سریع ایمیل، به SiteOrigin Premium ارتقا دهید.

طرح Premium از شروع می شود 29 دلار در سال برای یک سایت به 99 دلار در سال برای سایت های نامحدود

دانلود

2. ویجت پست اخیر تمدید شد

بنر افزونه ویجت وردپرس پست اخیربنر افزونه ویجت وردپرس پست اخیر

آمار افزونه:

  • دانلودها: 100000+
  • رتبه بندی: 4.7/5
  • ویژگی های قابل توجه: پست های اخیر و بر اساس محتوا را نمایش می دهد روی دسته‌ها یا برچسب‌های خاص، طرح‌بندی جذاب با ریز عکس‌ها و گزیده‌های مقاله
  • مناسب ترین برای: وبلاگ و سایت های خبری
  • قیمت: رایگان

ویجت پست های اخیر تمدید شد به شما امکان می دهد پست های اخیر وبلاگ را نمایش دهید روی نوار کناری شما این کار مردم را تشویق می کند تا محتوای شما را بیشتر بخوانند و در عین حال نرخ پرش را کاهش می دهد.

این افزونه یک افزونه داخلی وردپرس است ویجت پست های اخیر. پست‌های اخیر شما با ریز عکس‌ها، گزیده‌هایی از مقالات و تاریخ انتشار نشان داده می‌شوند.

Widget Extended آخرین پست‌ها گزینه‌هایی را برای نمایش محتوا ارائه می‌دهد روی انواع پست، دسته بندی ها یا برچسب های خاص.

همچنین به کاربران پیشرفته‌تر اجازه می‌دهد تا سبک ویجت‌ها را از طریق ویرایشگر مینی CSS داخلی خود سفارشی کنند.

3. ابزارک نقشه‌ها برای نقشه‌های گوگل

بنر افزونه وردپرس Maps Widget for Google Mapsبنر افزونه وردپرس Maps Widget for Google Maps

آمار افزونه:

  • دانلودها: 80000+
  • رتبه بندی: 4.7/5
  • ویژگی های قابل توجه: ادغام نقشه های گوگل، نقشه های قابل تنظیم، بارگیری سریع
  • مناسب ترین برای: کسب و کارها یا سازمان هایی که آدرس فیزیکی دارند
  • قیمت: فریمیوم (طرح های برتر در دسترس است 29 دلار در سال یا 49-79 دلار/مجوز)

ابزارک نقشه برای افزونه نقشه های گوگل به نشان دادن موقعیت فیزیکی کمک می کند روی نقشه. دارای ابعاد نقشه و سطوح بزرگنمایی قابل تنظیم است که به شما امکان می دهد پین های سفارشی ایجاد کنید.

این افزونه از Google Maps Static Maps API استفاده می کند که تنها به یک درخواست HTTP نیاز دارد و بارگیری آن را سریع می کند.

نسخه پریمیوم ویژگی‌های پیشرفته‌ای مانند طرح‌های رنگی سفارشی نقشه برای مطابقت با طراحی وب‌سایت شما و ادغام رویدادهای Google Analytics برای مشاهده روش استفاده مردم از نقشه‌های شما ارائه می‌دهد.

سه طرح برتر موجود است. طرح سالانه برای یک سایت و هزینه در دسترس است 29 دلار در سال. برنامه های مادام العمر شامل 49 دلار / مجوز برای یک سایت شخصی و 79 دلار / مجوز برای تعداد نامحدود سایت

دانلود

4. نوارهای جانبی آگاه از محتوا

بنر افزونه Content Aware Sidebars وردپرسبنر افزونه Content Aware Sidebars وردپرس

آمار پلاگین:

  • دانلودها: 40000+
  • رتبه بندی: 4.9/5
  • ویژگی های قابل توجه: نوار کناری هدفمند ایجاد کنید، کاملا قابل تنظیم
  • مناسب ترین برای: انواع سایت ها
  • قیمت: فریمیوم (طرح‌های ممتاز موجود در 49-199 دلار در سال)

نوارهای جانبی آگاه از محتوا به شما امکان می‌دهد ویجت‌های نوار کناری را برای همراهی با محتوای خاصی که بازدیدکنندگان مشاهده می‌کنند، سفارشی کنید. به این معنا که پست‌ها در یک دسته خاص، نوارهای کناری را با مجموعه‌ای از ویجت‌ها نمایش می‌دهند.

این افزونه همچنین کنترل کامل طراحی نوار کناری وردپرس شما را با امکان تغییر کلاس های HTML و CSS فراهم می کند.

افزونه Content Aware Sidebars می باشد رایگان، اما همچنین یک طرح برتر ارائه می دهد که شامل یک ویژگی نوار کناری چسبنده برای وب سایت شما است. محدوده طرح ها از 49 دلار در سال برای یک سایت به 199 دلار در سال برای 100 سایت

دانلود

5. گزینه های ویجت

بنر افزونه وردپرس گزینه های ویجتبنر افزونه وردپرس گزینه های ویجت

آمار پلاگین:

  • دانلودها: 100000+
  • رتبه بندی: 4.9/5
  • ویژگی های قابل توجه: کنترل دید ویجت ها روی دستگاه های مختلف، نوارهای کناری سفارشی
  • مناسب ترین برای: انواع سایت ها
  • قیمت: فریمیوم (طرح‌های ممتاز موجود در 19-149 دلار در سال)

گزینه های ویجت به شما امکان می دهد با نمایش یا پنهان کردن ویجت ها، نوارهای کناری سفارشی ایجاد کنید روی طبقه بندی های مختلف، مانند صفحات، پست ها یا دسته ها.

این افزونه همچنین به شما امکان می دهد نمایش ویجت های خود را در اندازه های مختلف صفحه نمایش از جمله دسکتاپ، تبلت و سایر دستگاه های تلفن همراه کنترل کنید. ویجت های کمتری را نشان می دهد روی صفحه نمایش های کوچکتر را اعمال می کند و ترازهای ویجت های سفارشی را اعمال می کند تا بازدیدکنندگان شما بتوانند به راحتی وب سایت شما را مرور کنند.

این یک رایگان پلاگین وردپرس با طرح های برتر از 19 دلار در سال برای یک سایت به 149 دلار در سال برای سایت های نامحدود

دانلود

6. فرم های نینجا

بنر پلاگین وردپرس Ninja Formsبنر پلاگین وردپرس Ninja Forms

آمار افزونه:

  • دانلودها: 1,000,000+
  • رتبه بندی: 4.4/5
  • ویژگی های قابل توجه: ایجاد فرم، بسیار قابل تنظیم، اتصال به درگاه های پرداخت
  • مناسب ترین برای: انواع سایت ها
  • قیمت: فریمیوم (افزونه های ممتاز موجود در 29-129 دلار/مجوز، عضویت در دسترس است 49-249 دلار در سال)
پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  روش اجرای سرور اختصاصی روی ARK

فرم های نینجا می تواند به شما در ایجاد فرمی کمک کند که لیست پستی شما را افزایش دهد و سرنخ ایجاد کند. دارای گزینه های مختلفی برای فرم ها است، مانند اشتراک، ثبت نام، و فرم های کمک مالی که می توانند به راحتی در نوار کناری شما ادغام شوند.

این افزونه همچنین به شما امکان می دهد فرم های پیچیده تری را با طرح های عالی ایجاد کنید تا با ظاهر وب سایت مطابقت داشته باشد. گزینه های سفارشی سازی زیادی را ارائه می دهد و از ویژگی های پیشرفته مانند آپلود فایل پشتیبانی می کند.

علاوه بر این، Ninja Forms به شما امکان می‌دهد پرداخت‌ها را از طریق درگاه‌های پرداخت امن مختلف بپذیرید. می‌توانید تنظیم کنید که آیا می‌خواهید پرداخت‌های تکی بپذیرید یا اشتراک‌های معمولی یا درخواست مبالغ ثابت یا متغیر برای کمک‌های مالی کنید.

این یک رایگان افزونه، اما افزونه‌های پریمیوم فردی را نیز ارائه می‌دهد که دامنه آن متفاوت است 29-129 دلار/مجوز و برنامه های عضویت که از 49-249 دلار در سال.

دانلود

بنر افزونه وردپرس پست های مرتبط با متنبنر افزونه وردپرس پست های مرتبط با متن

آمار افزونه:

  • دانلودها: 80000+
  • رتبه بندی: 4.8/5
  • ویژگی های قابل توجه: فهرستی از پست‌های مرتبط، ریز عکس‌های جذاب، قابل تنظیم با CSS ایجاد کنید
  • مناسب ترین برای: وبلاگ
  • قیمت: رایگان

پست های مرتبط با متن فهرستی از پست‌های وبلاگ را با ریز عکس‌های طراحی شده برای جلب توجه مردم ایجاد می‌کند. این پست های مرتبط را بر اساس کشف می کند روی عناوین پست و الگوریتم محتوای شما، آنها را به بازدیدکنندگان نمایش می دهد که ممکن است آنها را جالب بدانند.

Contextual Related Posts همچنین گزینه‌هایی را برای ویرایش سبک‌های CSS فراهم می‌کند و گزینه‌های طراحی انعطاف‌پذیرتری را برای کاربران پیشرفته‌تر فراهم می‌کند. همچنین دارای یک کش داخلی است که بار را کاهش می دهد روی سرور شما

دانلود

8. فید عکس اجتماعی Smash Balloon

بنر افزونه وردپرس فیدهای عکس اجتماعی Smash Balloonبنر افزونه وردپرس فیدهای عکس اجتماعی Smash Balloon

آمار افزونه:

  • دانلودها: 1,000,000+
  • رتبه بندی: 4.9/5
  • ویژگی های قابل توجه: نمایش فیدهای اینستاگرام، پشتیبانی از چندین اکانت
  • مناسب ترین برای: وب سایت هایی که با حساب اینستاگرام مرتبط هستند
  • قیمت: فریمیوم (طرح‌های ممتاز موجود در 49-299 دلار در سال)

فید عکس اجتماعی Smash Balloon به شما امکان می دهد تصاویر را از حساب های اینستاگرام خود نمایش دهید. این به شما امکان می دهد بسیاری از عناصر مانند تعداد عکس ها، اندازه تصویر و رنگ پس زمینه را سفارشی کنید و به شما امکان می دهد آن را با سبک طراحی وب سایت خود مطابقت دهید.

Smash Balloon Social Photo Feed همچنین همراه با یک دنبال کردن روی اینستاگرام دکمه ای که به افزایش آگاهی افراد از حساب اینستاگرام شما کمک می کند.

علاوه بر آن رایگان نسخه Smash Balloon همچنین طرح‌های ممتازی را ارائه می‌دهد 49 دلار در سال برای یک سایت واحد به 299 دلار در سال برای سایت های نامحدود

برنامه های پریمیوم شامل ویژگی های پیشرفته ای هستند، مانند گزینه ای برای مخفی کردن یا نمایش پست های خاص که به شما امکان می دهد روش نمایش فید اینستاگرام خود را سفارشی کنید. روی نوار کناری شما

دانلود

9. ویجت نویسنده هوشمند Meks

بنر افزونه وردپرس Meks Smart Authorبنر افزونه وردپرس Meks Smart Author

آمار افزونه:

  • دانلودها: 30000+
  • رتبه بندی: 4.4/5
  • ویژگی های قابل توجه: نمایش بایوس نویسنده، شناسایی خودکار نویسنده هر پست
  • مناسب ترین برای: انواع سایت ها
  • قیمت: رایگان

ویجت نویسنده هوشمند Meks به شما کمک می کند تا بایوس نویسنده را برای فضای ویجت وب سایت خود، از جمله نوار کناری، ایجاد کنید. با نمایش بیوگرافی خود یا بیوگرافی مشارکت کنندگان خود، مردم را تشویق می کنید تا با برند شما ارتباط بهتری برقرار کنند.

این افزونه برای وب سایت هایی با یک یا چند نویسنده کار می کند. همچنین می تواند نویسنده پست را به طور خودکار شناسایی کند و به طور خودکار بیوگرافی آنها را نمایش دهد.

5 کاربرد عملی برتر از ناحیه نوار کناری

اکنون که می دانید چگونه یک نوار کناری وردپرس ایجاد کنید، آن را در کجا قرار دهید و چه ابزارک هایی را در داخل آن قرار دهید، اجازه دهید در مورد استفاده عملی از نوار کناری بحث کنیم.

ما پنج کاربرد عملی از ناحیه نوار کناری را انتخاب کرده ایم که برای هر نوع سایتی قابل استفاده است. بیایید یکی یکی از آن عبور کنیم.

1. توصیه خواندن

نمونه نوار کناری توصیه خواندننمونه نوار کناری توصیه خواندن

اجازه ندهید بازدیدکنندگان شما پس از خواندن تنها یک پست از آنجا خارج شوند – توجه آنها را به سمت پست خود هدایت کنید پست های محبوب یا مرتبط. این کار عملکرد سئو وردپرس شما را افزایش می دهد و ترافیک بیشتری را به سایت هدایت می کند.

همچنین به خاطر داشته باشید که هر چه بازدیدکنندگان بیشتر بمانند، شانس تبدیل شدن به مشتری یا بازدیدکننده بازگشتی بیشتر است.

پلاگین های پیشنهادی: پست های محبوب وردپرس و جت پک

2. اشتراک ایمیل

مثال نوار کناری اشتراک ایمیل مثال نوار کناری اشتراک ایمیل

اگر بازدیدکنندگان محتوای شما را دوست داشته باشند، به احتمال زیاد می خواهند بیشتر از شما بشنوند. فرم اشتراک خبرنامه را قرار دهید روی نوار کناری، بنابراین آنها می توانند به سرعت برای به روز رسانی های جدید از وب سایت شما ثبت نام کنند.

به طور خلاصه توضیح دهید که خوانندگان چه محتوایی می توانند از خبرنامه شما انتظار داشته باشند و تعداد مشترکین خبرنامه خود را به عنوان اثبات اجتماعی درج کنید.

همچنین این یک راه عالی برای افزایش لیست ایمیل شما برای کمپین های بازاریابی آینده شما است.

پلاگین های پیشنهادی: OptinMonster و MailChimp

3. ویژگی رسانه های اجتماعی

نمونه نوار کناری رسانه های اجتماعینمونه نوار کناری رسانه های اجتماعی

دکمه های اشتراک گذاری اجتماعی را قرار دهید روی نوار کناری شما و به مردم اجازه دهید محتوای شما را در شبکه های خود پخش کنند.

اگر چندین کانال رسانه اجتماعی دارید، ویجت های اضافی اضافه کنید که بازدیدکنندگان شما را به پروفایل های اجتماعی شما هدایت می کند. این کار شانس افزایش مخاطبان شبکه های اجتماعی شما را نیز افزایش می دهد.

پلاگین های پیشنهادی: نمادهای اجتماعی ساده

4. اثبات اجتماعی

نمونه نوار کناری اثبات اجتماعینمونه نوار کناری اثبات اجتماعی

اثبات اجتماعی به اعتبار می افزاید به وب سایت شما به عنوان مثال، آمار فالوورهای رسانه های اجتماعی، تعداد مشترکین یا گواهینامه ها نشان می دهد که تجارت و برند شما قانونی است.

نمایش اثبات اجتماعی می تواند به شما کمک کند اعتماد مردم را جلب کنید، به خصوص اگر آنها تازه وارد سایت شما شده باشند.

افزونه پیشنهادی: ویجت های توصیفات

5. نوار کناری چسبنده

نمونه نوار کناری چسبندهنمونه نوار کناری چسبنده

اگر پست های طولانی زیادی داشته باشید، نوار کناری چسبنده بهترین کار را دارد. این امکان را به بازدیدکنندگان می دهد تا در هر زمان به راحتی به منوی نوار کناری دسترسی داشته باشند، حتی زمانی که قبلاً به سمت پایین حرکت کرده اند.

پلاگین های پیشنهادی: ویجت ثابت Q2W3 و منوی چسبنده (یا سربرگ چسبنده) روی طومار

نتیجه

نوارهای کناری راه بسیار خوبی برای نمایش اطلاعات اضافی هستند که افراد ممکن است بخواهند بدانند، مانند پیوند به مقالات مرتبط، بیوگرافی نویسنده و فرم های ثبت نام. می توانید با استفاده از سه روش – از طریق ویرایشگر سایت جدید، منوی ابزارک ها یا سفارشی ساز وردپرس، نوارهای کناری اضافه کنید.

همچنین ویجت ها و افزونه های ویجت زیادی برای نوارهای کناری وجود دارد روی بازار است، اما به خاطر داشته باشید که فقط باید موارد مفید را نصب کنید.

برای شروع، توصیه می کنیم این افزونه ها را نصب کنید:

  • SiteOrigin Widgets Bundle – شامل طیف گسترده ای از ویجت هایی است که ممکن است برای وب سایت خود نیاز داشته باشید.
  • ویجت پست اخیر تمدید شد – به بازدیدکنندگان کمک می کند تا محتوای شما را بیشتر ببینند.
  • فرم های نینجا – به ایجاد یک لیست ایمیل، ارائه اشتراک یا ارائه ثبت نام در عضویت کمک می کند.

فقط در صورتی افزونه های بیشتری اضافه کنید که بتوانند سهم قابل توجهی را به وب سایت شما اضافه کنند. به خاطر داشته باشید که هر چه تعداد ویجت ها و پلاگین های کمتری نصب کنید، وب سایت شما عملکرد بهتری خواهد داشت. همچنین، نوار کناری کمتر به هم ریخته به طور خودکار تجربه کاربر را بهبود می بخشد.

افزودن نوار کناری در وردپرس نیز می تواند بستگی داشته باشد روی موضوعی که استفاده می کنید در حالی که تم های پیش فرض وردپرس معمولا شامل نوارهای کناری نمی شوند، بسیاری از تم های شخص ثالث از آنها پشتیبانی می کنند.

این اطلاعات را در نظر بگیرید و از آن برای انتخاب مناسب برای سایت خود استفاده کنید. نوار کناری خود را به گونه ای طراحی کنید که فکر می کنید بهترین کار را برای وب سایت شما دارد. موفق باشید!

یاد بگیرید چه کارهای دیگری می توانید با وردپرس انجام دهید

روش نصب وردپرس
پیوند ثابت در وردپرس چیست؟
روش ایجاد فرم تماس در وردپرس
روش اضافه کردن پست های مرتبط با وردپرس
روش ویرایش پاورقی در وردپرس
روش به روز رسانی وردپرس
روش تغییر نام دامنه وردپرس