وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

نکاتی برای مصاحبه مجازی

0 3
زمان لازم برای مطالعه: 3 دقیقه


نکاتی برای مصاحبه مجازی 1

همه ما روند معمول مصاحبه را می دانیم، شاید یک دور مصاحبه تلفنی، آزمون استعداد یا ارزیابی فنی، سپس دعوت نامه در محل. شما لباس «قدرت» خود را می پوشید، لباسی که باعث می شود احساس کنید صاحب مکان هستید، و برای مصاحبه به دفتر می روید. با تیم ملاقات می‌کنید، صحبت‌های کوچکی می‌کنید، در ساختمان گشت می‌زنید و اگر همه چیز خوب تمام شود، کار را انجام می‌دهید! خوب، همه اینها را از پنجره بیرون بیندازید… با رعایت فاصله گذاری اجتماعی، مصاحبه مجازی در حال تبدیل شدن به یک امر عادی است.

بنابراین چه قبلاً برای یک شغل جدید در بازار بودید یا اخیراً به دلیل COVID-19 رها شده اید، خبر خوب این است که بسیاری از شرکت ها به استخدام ادامه می دهند! در حالی که دیگر نمی توانید شخصاً ملاقات کنید، هنوز هم می توان تمام مراحل استخدام را به صورت مجازی طی کرد. پس چه انتظاری باید داشت؟

بیا آماده

حتی اگر در خانه مصاحبه می کنید، بسیاری از مصاحبه ها از طریق فرمت کنفرانس ویدئویی (به عنوان مثال Google Meets، Skype، Zoom و غیره) انجام می شود. بنابراین شما هنوز باید خودتان را به همان اندازه که در یک دفتر کار می کنید حرفه ای معرفی کنید. این را می توان در نحوه لباس پوشیدن و زبان بدن شما نشان داد. به یاد داشته باشید که بنشینید، لبخند بزنید و دوربین را در سطح چشم نگه دارید. حتما تجهیزات خود را تست کنید، اعلان ها را خاموش کنید و نور خوبی ایجاد کنید.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  VPS لینوکس در مقابل ویندوز وی پی اس

حتی با بهترین آمادگی، باز هم ممکن است وقفه هایی مانند پارس کردن سگ ها یا بچه های داد و بیداد ایجاد شود. اگر احساس می کنید که احتمال وقوع آن وجود دارد، ممکن است بخواهید زودتر از وقت مصاحبه کننده عذرخواهی کنید و به او بگویید که تمام تلاش خود را برای رهایی از حواس پرتی انجام داده اید.

ارتباط برقرار کنید و بیشتر بدانید

متمایز شدن از سایر متقاضیان هنگام ملاقات مجازی دشوارتر است. فرصت هایی را برای نشان دادن اشتیاق خود به این رشته پیدا کنید، یا در مورد علایق مشترک با مصاحبه کننده گفتگوی جانبی داشته باشید تا تأثیری ماندگار بر او بگذارید.

یادگیری در مورد فرهنگ شرکت به طور ارگانیک در دفتر اتفاق می افتد، شما می توانید آن را ببینید و احساس کنید. در طول مصاحبه زمانی را اختصاص دهید تا درباره فرهنگ تیمی که به آن ملحق خواهید شد و در کل شرکت بیشتر بدانید. بپرسید فرآیند ورود به هواپیما در طول سفارشات اقامت در خانه چگونه اتفاق می‌افتد و اعضای تیم چگونه از راه دور ارتباط برقرار می‌کنند.

از زمان قرنطینه خود به خوبی استفاده کنید

راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید از زمان خود در طول قرنطینه به نحو مؤثری استفاده کنید. حساب LinkedIn خود را با جدیدترین اطلاعات مربوط به سابقه اشتغال خود به روز کنید و هر گونه مهارت مرتبط را فهرست کنید. شبکه خود را در لینکدین با لایک کردن، کامنت گذاشتن و ارسال محتوای روشنگر گسترش دهید. هرچه شبکه شما بزرگتر باشد، استخدام کنندگان راحت تر شما را پیدا می کنند.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  آموزش تغییر پورت سرویس های پرکاربرد در میکروتیک

می توانید از این زمان برای تقویت مهارت های فعلی یا یادگیری مهارت های جدید استفاده کنید. شرکت در دوره های رایگان از لیندا، کورسرا، و SkillShare تا واقعا مجموعه مهارت های خود را بسازید. شرکت در وبینارهای رایگان از شغل کونتسا و هاب اسپات برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد موضوعات مختلف از نکات مصاحبه گرفته تا مهارت های بازاریابی.

مصاحبه مجازی ممکن است در ابتدا عجیب به نظر برسد، اما همانطور که این «عادی» جدید را یاد می‌گیرید، متوجه می‌شوید که می‌توانید فرآیند استخدام را تقریباً به آسانی شخصاً طی کنید. حتی ممکن است آن را ترجیح دهید!


این مقاله توسط لیندسی جوناس، یکی از استخدام کنندگان همه ستاره میزبانی رسانگار نوشته شده است.



امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید