وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

نکاتی که قبل از خرید بیت کوین باید بدانید

0 1
زمان لازم برای مطالعه: 6 دقیقه


چندین چیز وجود دارد که باید قبل از خرید بیت کوین بدانید و راهنمای ما شما را با آنها آشنا می کند. اینترنت مملو از توصیه ها در مورد خرید بیت کوین است، اما چیزی که باید در نظر داشته باشید این است که همه چیز برای هر…

قبل از خرید بیت کوین

شما به خرید بیت کوین فکر می کنید، اما هنوز کاملاً به آنجا نرسیده اید. چیزی کم است، اما مطمئن نیستید که چیست. خوب، همه چیزهایی که در مورد بیت کوین و بلاک چین وجود دارد را در یک روز نمی آموزید، اگرچه موارد کمی وجود دارد که باید قبل از خرید بیت کوین از آنها آگاه باشید.

این راهنما بر سه نکته تمرکز دارد که باید قبل از خرید بیت کوین بدانید.

  1. بیت کوین در واقع چیست و چه معنایی دارد؟
  2. تجارت بیت کوین چقدر سود دارد؟
  3. چگونه از کلاهبرداری و کلاهبرداری بیت کوین جلوگیری کنیم؟

بیایید نگاهی دقیق تر به هر یک از این موارد داشته باشیم.

قبل از خرید بیت کوین شماره 1: بیت کوین چیست و به چه معناست؟

اول از همه، بیت کوین، ارزهای رمزپایه و بلاک چین هیچ شباهتی به امور مالی سنتی ندارند. در واقع، آنها در پاسخ به شکست بانکداری سنتی در طول بحران مالی جهانی سال 2008 ایجاد شدند.

خالق بیت کوین، یک گروه یا فرد مرموز ساتوشی ناکاموتو اعتقاد شدید به آزادی شخصی برای معامله با هر کسی که می خواهید، حریم خصوصی فردی (به همین دلیل ناشناس ماند) و شکنندگی مالی سنتی متمرکز (که در فساد و سوء استفاده از قدرت آن مشهود است، که همچنین منجر به رویدادهای مضری مانند بحران مالی می شود) .

سیستم پولی مدرن به منظور جلوگیری از پس‌انداز و تشویق به خرج کردن، به افزایش پول نقد مردم که به سختی به دست آورده‌اند، متکی است. دقیقا به همین دلیل، بیت کوین ساخته شد کاهش تورم (اما نه به شکلی که شما فکر می کنید).

سیستم های نقدی دیجیتال (مانند DigiCash یا E-Gold) قبلاً در دهه 90 طراحی شده بودند، اما در اجرای آنها شکست خوردند. به گفته ساتوشی ناکاموتو، این ماهیت متمرکز آنها بود که منجر به شکست آنها شد. به همین دلیل است که فرد یا گروهی از افراد پشت نام مستعار ساتوشی، بیت کوین را طراحی کردند یک سیستم کاملا غیر متمرکز با هیچ مقام مرکزی یا نقطه مرکزی شکست (مانند بانک های مرکزی و تجاری) برای کنترل آن، اگر آنها شما را دوست ندارند، حساب خود را مسدود کنید، تراکنش های خود را سانسور کنید یا به سادگی پول خود را بدون اجازه شما مصادره کنید. تمرکززدایی نیز یک ویژگی امنیتی است – هیچ نهاد مرکزی یا مرکز داده ای برای هک شدن وجود ندارد، به همین دلیل بیت کوین امن ترین سیستم مالی است که تا کنون ساخته شده است.

اساساً، شبکه بیت کوین یک پروژه P2P منبع باز است که بسیار شبیه آن است ویکیپدیا یا مبتنی بر لینوکس سیستم های عملیاتی هر کسی آزاد است که یک گره بیت کوین را اجرا کند، برنامه های کاربردی را در بالای پروتکل آن توسعه دهد، یا آن را فورک کند، که بیت کوین را تبدیل به ابزار نهایی پول مردم و آزادی بیان می کند – چیزی که تمدن ما قبلا هرگز نداشته است.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  ایجاد فایل های اجرایی از اسکریپت های پایتون با py2exe

قبل از خرید بیت کوین شماره ۲: هیچ سود تضمینی در بیت کوین وجود ندارد

اینترنت مملو از توصیه ها در مورد خرید بیت کوین است، اما باید به خاطر داشته باشید که همه چیز در مورد هر نمونه صدق نمی کند. همانطور که می گویند ممکن است مسافت پیموده شده شما متفاوت باشد.

بسیاری از افرادی که به دنبال خرید بیت کوین هستند هنوز هم آن را به عنوان یک طرح پولدار شدن سریع می دانند. این کاملاً اشتباه نیست – بیت کوین بسیاری از پذیرندگان اولیه را ثروتمند کرده است. فقط به این عملکرد باورنکردنی در طول ده سال اول وجود بیت کوین نگاه کنید – این قطعا چیزی است که باید ببینید.

تاریخچه قیمت بیت کوین قبل از خرید btcتاریخچه قیمت بیت کوین قبل از خرید btc
منبع: TradingView.com

با وجود یک دهه موفق، هیچ بازده تضمینی در بیت کوین وجود ندارد. در واقع، بیت کوین بسیار ناپایدار است و بسیاری از مردم پولی که به سختی به دست آورده اند را نیز از دست داده اند. یک قانون طلایی که باید در اینجا دنبال کنید این است که هرگز نباید بیت کوین را با قیمتی بیشتر از آنچه که می توانید از دست بدهید بخرید. به خاطر داشته باشید که علیرغم امنیت یک شبکه غیرمتمرکز، بیت کوین هنوز در ابتدای راه یک آزمایش اجتماعی است. ممکن است موفق شود، یا ممکن است شکست بخورد، و هیچ کس به طور قطع نمی داند که کدام یک خواهد بود.

این وضعیت در توییت زیر توسط جیمسون لوپ توسعه دهنده بیت کوین به بهترین شکل نشان داده شده است.

قبل از خرید بیت کوین جیمسون لوپقبل از خرید بیت کوین جیمسون لوپ

قبل از خرید بیت کوین شماره 3: مراقب کلاهبرداری و کلاهبرداری باشید

سوم، احتمالاً درباره هک ها و کلاهبرداری های زیادی پیرامون فضای ارزهای دیجیتال شنیده اید. در واقع، تنها در سال 2018، هکرها موفق به سرقت نزدیک به 1.7 میلیارد دلار شدند. اما آیا این بدان معناست که بیت کوین و ارزهای دیجیتال ناامن هستند؟ نه دقیقا.

بیشتر هک‌های ارزهای دیجیتال به دلیل حفره‌های امنیتی در صرافی‌های ارزهای دیجیتال اتفاق می‌افتند. هر صرافی رمزنگاری دارای یک کیف پول داخلی است که می توانید وجوه رمزنگاری خود را ارسال و دریافت کنید. این مکان نسبتاً مناسبی برای نگهداری سکه‌های شماست – می‌توانید هر زمان که بخواهید آن را بفروشید، و برای راه‌اندازی کیف پول رمزنگاری خود لازم نیست کاری انجام دهید – وجوه همیشه در دسترس شماست. آنها مانند بانک های دنیای رمزارز هستند. با این حال، یک مسئله وجود دارد.

قبل از خرید امنیت بیت کوینقبل از خرید امنیت بیت کوین
منبع: Pixabay.

وجوه ذخیره شده در صرافی ارزهای دیجیتال دقیقاً مال شما نیست. صرافی ها هیچ کلید خصوصی که مالکیت بیت کوین شما را ثابت کند به شما نمی دهند. بنابراین، اگر یک صرافی عملکردهای خود را نادرست مدیریت کند، ممکن است وجوه شما را نیز از دست بدهد، و این بارها قبلاً اتفاق افتاده است (تا به حال سر کوه Gox؟).

خواه از روی ناآگاهی یا راحتی باشد، بسیاری از مردم هنوز بیت کوین های خود را در کیف پول صرافی ارزهای دیجیتال نگه می دارند. این امر صرافی ها را به یک هدف ایده آل برای حمله هکری تبدیل می کند. مانند یک هانی پات با حداقل ریسک و حداکثر پاداش است. به همین دلیل است که هکرها طرح‌های بسیار دقیقی را در مورد نحوه سرقت از صرافی‌های ارزهای دیجیتال ایجاد می‌کنند. متاسفانه برخی از آنها موفق هستند. در نهایت، اگر می خواهید از یک سیستم غیرمتمرکز مانند بیت کوین استفاده کنید، هیچ فایده ای برای تکیه بر خدمات متمرکز وجود ندارد. این فقط با کل ایده مخالف است.

[[

اگر قصد خرید بیت کوین را دارید، آن را در حساب صرافی نگه ندارید. یاد بگیرید که چگونه یک کیف پول بیت کوین خود راه اندازی کنید یا به سادگی یک کیف پول سخت افزاری از Ledger یا Trezor بخرید. این به شما کمک می کند تا امنیت خود را به حداکثر برسانید و از هر موقعیت ناخوشایندی اجتناب کنید.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  جاوا اسکریپت: بررسی کنید که آیا عنصر با جی کوئری مخفی است در این مقاله نگاهی خواهیم داشت به روش بررسی اینکه آیا یک عنصر با جی کوئری مخفی شده است یا خیر. در اینجا رایج ترین راه ها برای بررسی نمایان بودن یک عنصر وجود دارد: console.log($(myElement).is(":hidden")) console.log($(myElement).is(":visible")) console.log($(myElement).css(...

به غیر از بیت کوین، بیش از 4000 ارز دیجیتال وجود دارد که از فناوری بلاک چین به هر طریقی استفاده می کنند و برخی از آنها کلاهبرداری کامل هستند. بیت کوین برای اکثر آلتکوین ها مانند یک شخصیت پدری است. برخی از آنها کپی صرفاً از پروتکل اصلی هستند، در حالی که برخی دیگر کار کاملاً متفاوتی انجام می دهند.

به عنوان مثال، اگر شما می خواهید به Bitcoin.com یا دنبال شد @Bitcoin در توییتر، دوست دارد راه آسانی برای خرید بیت کوین پیدا کرده باشید. با این حال، Bitcoin.com در واقع بیت‌کوین کش (BCH) را به فروش می‌رساند که یک فورک اصلی است بیت کوین (BTC). اگرچه معمولاً به عنوان تبلیغات نادرست تلقی می شود، توسعه دهندگان بیت کوین کش (BCH) معتقدند که نسخه بیت کوین (نقد) آنها همان بیت کوین اصلی واقعی است، حتی اگر اکثر جهان با آن مخالف باشند. از آنجایی که بیت کوین یک نرم افزار منبع باز است و یک برند دارای حق چاپ نیست، کمپین های اطلاعات نادرستی مانند این وجود دارد.

قبل از خرید بیت کوین بیت کوین کشقبل از خرید بیت کوین بیت کوین کش

اگر می‌خواهید درباره فورک‌های بیت‌کوین بیشتر بدانید، راهنمای فورک‌های بیت‌کوین ما را ببینید.

همیشه تحقیقات خود را انجام دهید و پول خود را در سکه هایی که اعتماد به نفس شما را تحریک نمی کند، قرار ندهید. در میان همه ارزهای دیجیتال، جواهرات کمی وجود دارد که واقعاً به دنبال ایجاد فناوری‌های مفید و مخرب مبتنی بر بلاک چین هستند، اما شما باید خودتان آنها را پیدا کنید.

اکنون که از چیستی بیت کوین و چیستی آن مطلع شدید، می توانید خرید خود را ادامه دهید. امیدواریم راهنمای آموزنده ما شما را منصرف نکرده باشد. و اگر این کار را کرد، این نیز خوب است – فقط چند سال صبر کنید تا استفاده و محافظت از ارز دیجیتال شما بسیار آسان تر شود.

در حالت ایده آل، شما باید با تحقیق در مورد محل خرید بیت کوین شروع کنید. راهنمای ما در مورد انتخاب صرافی ارز دیجیتال می تواند در این زمینه به شما کمک کند. می توانید به ما نگاهی بیندازید ردیاب قیمت که به شما نشان می دهد در حال حاضر بهترین مکان برای خرید بیت کوین از نظر قیمت کدام است.

هیچ سریعترین راه واحدی برای خرید بیت کوین وجود ندارد، زیرا به عوامل زیادی مانند موقعیت جغرافیایی شما و روشهای پرداخت ترجیحی بستگی دارد. بررسی های جامع تبادل ما را ببینید تا بدانید کدام صرافی ها برای شرایط شما بهترین هستند.

اگر نکات سریع بیشتری می خواهید، راهنمای بعدی ما را در مورد چیزهایی که قبل از فروش بیت کوین باید بدانید، ببینید.

جدای از نکات خرید و فروش بیت کوین، حفظ امنیت و جلوگیری از دزدیده شدن ثروت شما بسیار مهم است. راهنمای ما در مورد نکات امنیتی را بخوانید تا بیشتر بدانید.



منتشر شده در 1402-12-26 06:49:46

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید