وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

همه چیز درباره Domain Authority

0 0
زمان لازم برای مطالعه: 3 دقیقه


هنگامی که زمان و انرژی زیادی را صرف ایجاد یک وب سایت وردپرسی می کنید، طبیعتاً می خواهید مردم از آن بازدید کنند. در غیر این صورت چه فایده ای دارد؟

برای به دست آوردن بازدید، احتمالاً قبلاً کمی در مورد بهینه سازی موتور جستجو (SEO) می دانید: تکنیکی که توسط بازاریابان آنلاین استفاده می شود تا اطمینان حاصل شود که یک وب سایت در بهترین نتایج موتور جستجو برای کلمات کلیدی خاص مرتبط با یک تجارت یا وبلاگ قرار می گیرد.

اما در حالی که گوگل و سایر موتورهای جستجو ممکن است سعی کنند خودداری کنند روی فاش کردن همه چیز در مورد الگوریتم های رتبه بندی آنها، وجود دارد راهی برای پیش بینی امتیاز موتور جستجوی شما – Domain Authority.

بیایید به روش استفاده از این ابزار برای وب سایت خود نگاهی بیندازیم.

Domain Authority چیست؟

اقتدار دامنه یک سیستم رتبه بندی است که توسط Moz توسعه یافته است که به صاحبان وب سایت کمک می کند تا میزان عملکرد آنها در سئوی خود را بسنجند. در نهایت، امتیاز اعتبار دامنه بالا به شما نشان می دهد که سایت شما در یک موتور جستجو چقدر رتبه خوب خواهد داشت. امتیازات از 1 تا 100 متغیر است – هر چه امتیاز بالاتر باشد، وضعیت سایت شما بهتر است.

اعتبار دامنه با استفاده از چندین عامل مختلف از جمله تعداد لینک های خارجی با کیفیت بالا که ترافیک را به وب سایت شما هدایت می کنند محاسبه می شود. علاوه بر اینکه در مورد رتبه بندی به عنوان وسیله ای برای قضاوت در مورد سئو فکر می کنید، می توانید آن را به عنوان یک عکس فوری مقایسه ای در نظر بگیرید که چگونه در مقایسه با وب سایت های دیگر در همان دسته (یعنی رقابت شما) عملکرد خوبی دارید. اگر امتیاز خود را با امتیاز آنها مقایسه کنید، می توانید احساس کنید که چه کسی بالاتر خواهد آمد روی نتایج موتور جستجو

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  میزبانی وب چیست؟

چگونه امتیاز خود را بررسی کنیم

چندین بررسی کننده اعتبار دامنه مختلف وجود دارد روی اینترنت. بارزترین آنها این است کاوشگر سایت باز خود Moz که به شما امکان می دهد آدرس وب را تایپ کرده و آن را دریافت کنید pageامتیاز کسانی که از مرورگر وب گوگل کروم یا فایرفاکس استفاده می کنند نیز می توانند یک افزونه مرورگر را از Moz نصب کنید که به طور خودکار اعتبار دامنه و page اعتبار یک وب سایت.

چه چیزی یک امتیاز اعتبار دامنه خوب ایجاد می کند؟

دو عاملی که باید با آنها آشنا بود MozRank و MozTrust هستند.

MozRank به نمایه لینک وب سایت شما نگاه می کند. تعیین می کند که چه تعداد لینک خارجی بازدیدکنندگان را به سایت شما هدایت می کند و آیا آن سایت های ارجاع دهنده کیفیت بالایی دارند یا خیر. یک وب‌سایت برتر با میلیون‌ها بازدیدکننده مانند ویکی‌پدیا از این نظر امتیاز فوق‌العاده بالایی کسب می‌کند در حالی که یک کسب‌وکار محلی ممکن است در اینجا امتیاز نسبتاً پایینی کسب کند.

MozTrust به نزدیک بودن شما به وب سایتی که «معتمد» تلقی می شود، می پردازد. به عنوان مثال، اگر پیوندهای خارجی از یک وب سایت دولتی یا یک سایت تجاری بسیار قابل اعتماد دارید، امتیاز MozTrust شما بالا خواهد بود. با این حال، اگر تنها لینک‌های یک سایت از سایت‌های مشکوکی مانند مواردی که برای نقض بدافزار برچسب‌گذاری شده‌اند، آمده باشد، امتیاز شما پایین خواهد بود.

آیا می توانید امتیاز اعتبار دامنه خود را افزایش دهید؟

وجود دارد چند کار که می توانید برای بهبود امتیاز خود انجام دهید. واضح ترین مورد باید این باشد که سایت های بیشتری را به سایت شما پیوند دهید. سعی کنید مطمئن شوید که سایت هایی که به شما لینک می دهند قابل اعتماد هستند. برخی از افراد سعی می‌کنند لینک‌ها را بخرند، اما آن سایت‌ها معمولا آنقدر غیرقابل اعتماد هستند که به جای افزایش اعتبار دامنه، آن را کاهش می‌دهند.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  آیا زمان انتقال به JAMStack فرا رسیده است؟

اگر بتوانید پیوندهای خود را در تعداد زیادی از سایت ها، به ویژه از مناطق مختلف، پخش کنید، به خودتان کمک می کنید، همانطور که وبلاگ ها و قطعات محتوای خود را به وبلاگ های دیگری که نوشته اید پیوند می دهید. (به این پیوند داخلی می گویند.)

در نهایت، بهترین توصیه ای که می توانید انجام دهید این است که باید در زمینه خاص خود به یک چهره معتبر تبدیل شوید. هرچه افراد بیشتر به شما به عنوان منبع اعتماد کنند، بیشتر به شما لینک می دهند و در نتیجه امتیاز شما را افزایش می دهند.

اگر وب سایتی ایجاد شود و کسی از آن بازدید نکند، ممکن است اصلا وجود نداشته باشد. با تلاش برای ایجاد پیوندهایی به سایت خود، می توانید رتبه بندی دامنه وب سایت خود را بهبود بخشید که به نوبه خود شانس شما را برای بازدید بیشتر خوانندگان و مشتریان افزایش می دهد.

آیا می دانستید که میزبانی رسانگار یک راه حل میزبانی وب سایت قدرتمند برای تجارت شما ارائه می دهد؟ دیگر نگران سرعت یا آپتایم نباشید. با میزبانی وردپرس شروع کنید.



امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید