وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

ویژگی های جدید اوبونتو 18.10

0 5
زمان لازم برای مطالعه: 4 دقیقه


اگر از طرفداران لینوکس هستید، می توانید این مقاله را به عنوان راهنمای کامل خود برای همه چیزهایی که در مورد اوبونتو 18.10 وجود دارد در نظر بگیرید. اسم رمز رسمی اوبونتو 18.10 در ماه مه 2018 به عنوان «کاتلفیش کیهانی» فاش شد.

نام کد اوبونتو 18.10

اگر عمیقاً در آن کاوش کنیم، می توانیم آن را درک کنیم “کیهانی” صفتی است که به کائنات. همچنین به این معنی است که “چیزی غیرقابل تصور وسیع“. در حالیکه “کاسه ماهییک حیوان دریایی است که دو شاخک بلند، هشت بازو و چشم‌های w شکل دارد. بر اساس ویکی پدیا، بالاترین نسبت مغز به بدن در همه بی مهرگان در سگ ماهی یافت می شود. چیزی که آنها ممکن است بخواهند نشان دهند این است که این نسخه می تواند چیزی فوق العاده هوشمند و خارج از جهان باشد.

تاریخ انتشار اوبونتو

Canonical نسخه جدیدی از سیستم عامل مبتنی بر لینوکس خود، اوبونتو را دو بار در سال منتشر می کند. یکی از نسخه ها در ماه آوریل و دیگری در ماه اکتبر منتشر می شود. این نسخه‌ها شبیه به‌روزرسانی‌های معمولی اوبونتو نیستند، بلکه به‌روزرسانی‌های اصلی و جدید شامل ویژگی‌های جدید، تم‌ها و طرح‌های به‌روزشده، عملکرد بهتر و همه چیز هستند. اوبونتو 18.10 جدید قرار است وارد بازار شود روی 18 اکتبر 2018. از آن روز به بعد، به عنوان تصویر ISO 64 بیتی برای همه در دسترس خواهد بود. روی وب سایت رسمی آنها و همچنین آینه های منتخب و یک تورنت رسمی نیز. قبل از انتشار واقعی، فرصتی برای آزمایش نسخه بتا اوبونتو 18.10 وجود دارد که از سپتامبر 2018 در دسترس است.

اوبونتو 18.10 چه خبر؟

یارو، تم پیش‌فرض جدید

اوبونتو 18.10 با ظاهری جدید و تازه عرضه می شود. برای اولین بار تصمیم گرفته شد که در اوبونتو 18.4 منتشر شود، اما اکنون آماده است که این بار با نام ” ظاهر شود.یارو“. تم جدید شامل بسته آیکون Suru جدید، تم GTK3، پوسته پوسته گنوم و همچنین پایه گذاری می شود. روی Adwita/Ambiance. این موضوع ظاهری مدرن و واضح‌تر به سیستم‌عامل، از راه‌اندازی تا خاموش شدن، ارائه می‌کند. همچنین، می‌توان آن را در سراسر سیستم فعال کرد، به این معنی که طراحی مجدد بر هر قسمت از دسکتاپ تأثیر می‌گذارد، حتی صفحه قفل نیز ظاهر جدیدی خواهد داشت.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  Command را در اوبونتو 22.04 لمس کنید

گنوم نسخه 3.30

Cosmic Cuttlefish یا اوبونتو 18.10 شامل آخرین نسخه گنوم یعنی نسخه 3.30 است که در ماه جاری منتشر شد. روی اکتبر. گنوم نسخه 3.30 احتمالاً دارای مجموعه ای از پیشرفت های مربوط به عملکرد، دسکتاپ پوسته گنوم و همچنین برنامه های اصلی مانند Nautilus خواهد بود. گنوم نسخه 3.30 نیز با نام رمز آلمریا، شامل بسیاری از ویژگی های جدید:

  • عملکرد بهتر و رفع اشکال برای تبدیل آن به تجربه بهتری نسبت به قبل
  • به روز رسانی خودکار Flatpaks
  • به روز رسانی های مختلف برنامه های GNOME.
  • پانل GNOME دسترسی مستقیم به تنظیمات ThunderBolt را فراهم می کند.

یکپارچه سازی اندروید

بهترین ویژگی در اوبونتو 18.10 این است که به شما امکان می دهد تلفن خود را از طریق رایانه شخصی خود مدیریت کنید. این ویژگی مبتنی بر اتصال GS است روی KDE Connect که از محیط دسکتاپ گنوم پشتیبانی می کند. به موارد زیر اجازه می دهد:

  • در حال بررسی اعلان های شما
  • مرور فایل های گوشی شما
  • اشتراک گذاری فایل بین گوشی و دسکتاپ به صورت بی سیم

تنها شرط لازم این است که باید برنامه KDE Connect را داشته باشید روی گوشی هوشمند شما

احتمالا عمر باتری بهتر

همه ما این واقعیت را می دانیم که باتری لپ تاپ ها با استفاده از لینوکس چقدر سریع تمام می شود. مانند فدورا 28، Canonical (شرکت مادر اوبونتو) نیز کار می کند روی روش صرفه جویی در باتری، تصور ما این است که تیم توسعه اوبونتو نیز در حال حاضر در حال بررسی گزینه هایی برای بهبود عمر باتری لپ تاپ بدون هیچ تاثیری است. روی ثبات سیستم

اسکنر اثر انگشت

اوبونتو 18.10 از اسکنر اثر انگشت دستگاه شما پشتیبانی می کند. بنابراین اکنون می توانید قفل سیستم خود را تنها با یک لمس باز کنید، بدون نیاز به تایپ مجدد آن رمزهای عبور.

حالت پهنای باند کم

اگرچه در حال حاضر در دسترس است، این بار ممکن است پیدا کردن آن آسان تر باشد. ویژگی‌ها به شما امکان می‌دهند حالت «پهنای باند کم» را برای ذخیره داده‌های خود فعال کنید. این ویژگی زمانی که اینترنت محدودی دارید یا از داده تلفن همراه استفاده می کنید مفید است.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  روش تنظیم سرور FTP با ProftPD روی اوبونتو 18.04 LTS

پشتیبانی از DLNA

اوبونتو 18.10 از DLNA پشتیبانی می کند تا امکان انتقال آسان فایل از رایانه شخصی شما به تلویزیون هوشمند شما را فراهم کند. برای کسانی که دارای یک بسته بزرگ از فایل های رسانه ای هستند، مانند صدا، تصاویر خانوادگی و همه چیزهایی که می خواهند بدون هیچ زحمتی آنها را به تلویزیون خود منتقل کنند، سودمندتر خواهد بود.

بهبود زمان بوت و عملکرد

اوبونتو 18.10 با زمان راه‌اندازی بهبود یافته ارائه می‌شود و تفاوت آنقدر زیاد است که می‌توان آن را هنگام استفاده از آن احساس کرد. کارهای زیادی برای بهبود عمر باتری سیستم ها انجام شده است. یک حالت کم مصرف، توسط Linux Kernel، برای کنترلرهای USB-HDD و سایر دستگاه ها. برنامه‌های اسنپ همچنین شامل بهبودهایی می‌شوند که منجر به راه‌اندازی تقویت‌شده، رفع چند باگ و هر چیزی که مانع از روان و پایداری برنامه‌های اسنپ می‌شود، می‌شود.

سایر تغییرات

تغییرات کوچک اینجا و آنجا در Ubuntu-18.10 که قابل ذکر است عبارتند از:

  • تنظیمات صدا بهبود یافته است
  • PulseAudio 12.2
  • پشتیبانی از چند مانیتور در مدیریت نمایشگر گنوم
  • بهبود کیفیت و عملکرد پخش کننده ویدیو
  • نصب برنامه جدید نمادها را به صفحه اضافه می کند

نتیجه

در پایان، می توان با اطمینان گفت که نسخه های روزانه اوبونتو 18.10 بسیار پایدار هستند، دارای ویژگی های زیادی از جمله عملکرد بهبود یافته و همچنین رفع اشکال هستند. Canonical مطمئناً کار می کند روی بهبود آنچه تاکنون به دست آورده اند و تمام تلاش خود را برای معرفی ویژگی های جدید می کنند.
همیشه می توانید موارد جدید را بررسی کنید نسخه بتا اوبونتو 18.10. با این حال، نسخه های بتا برای استفاده عمومی نیستند. برای جلوگیری از هر نوع باگ یا بی ثباتی، آن را نصب نکنید.

برای نگارش بخشهایی از این متن ممکن است از ترجمه ماشینی یا هوش مصنوعی GPT استفاده شده باشد
لطفا در صورت وجود مشکل در متن یا مفهوم نبودن توضیحات، از طریق دکمه گزارش نوشتار یا درج نظر روی این مطلب ما را از جزییات مشکل مشاهده شده مطلع کنید تا به آن رسیدگی کنیم

زمان انتشار: 1403-01-05 19:58:03

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید