وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

پایتون را نصب کنید روی Mac OSX

0 3
زمان لازم برای مطالعه: 3 دقیقه


مانند هر بسته نرم افزاری منبع باز، راه های زیادی برای نصب پایتون وجود دارد روی Mac OSX. من فهمیدم که توضیح دادن چند تا از ساده ترین راه های نصب پایتون از جمله موارد زیر مفید خواهد بود:

اینها رایج ترین مواردی هستند که با آنها روبرو خواهید شد و هر روش هدف خاص خود را دارد که در بخش های زیر به جزئیات همه آنها می پردازم.

دستورالعمل‌های نصب پایتون 2 و 3 در بیشتر موارد متفاوت است (اما نه خیلی)، بنابراین مطمئن شوید که به نسخه‌ای که نیاز به نصب دارید توجه کنید.

اکنون، به خاطر داشته باشید که Mac OSX (10.8) قبلاً با Python 2.7 از پیش نصب شده ارائه می‌شود، بنابراین این دستورالعمل‌ها تنها در صورتی مفید خواهند بود که نیاز به ارتقاء نسخه‌ها یا نیاز به روش بهتری برای مدیریت نصب‌ها (مانند Homebrew) داشته باشید.

پایتون را با Homebrew نصب کنید

اول از همه، اگر نمی دانید چیست هومبرو است و شما از Mac OSX استفاده می کنید، باید. طبق وب سایت آنها، Homebrew “مدیر بسته گم شده برای OS X” است. من می گویم این بسیار دقیق است.

هومبرو

Homebrew به شما امکان می دهد بسته ها را از خط فرمان نصب، به روز رسانی و حذف نصب کنید، درست مانند apt-get برای اوبونتو انجام می دهد. نصب تمام ابزارهای مختلفی که ممکن است به آن نیاز داشته باشید بسیار آسان تر می شود. به عنوان مثال، در اینجا فقط چند مورد است که من با آن نصب کرده ام: android-sdk، go، mongodb، sqlite، git، imagemagick، lua، python3.

برای نصب Homebrew، فقط دستورالعمل ها را دنبال کنید روی وب سایت آنها (که در ابتدای این بخش به آن لینک دادم).

اکنون که می دانید Homebrew چیست و آن را نصب کرده اید، می توانیم دریافت کنیم روی برای نصب پایتون می توانید چند نسخه مختلف از پایتون از جمله 2.7.x و 3.5.x را نصب کنید.

برای نصب Python 2.7.x کافیست تایپ کنید:

$ brew install python

اگر ترجیح می دهید پایتون 3 داشته باشید، فقط آن را جایگزین کنید python با python3. برای دیدن تمام نسخه های موجود، Homebrew را با این جستجو کنید:

$ brew search python

این لیستی از بسته های مرتبط با پایتون را که می توان نصب کرد به شما نشان می دهد.

باینری پایتون را نصب کنید

اگر می‌خواهید به آخرین نسخه 2.7.x ارتقا دهید یا به پایتون 3 ارتقا دهید، می‌توانید مستقیماً یک باینری دریافت کنید. وب سایت پایتون.

برای نصب کافیست روی لینک بالا کلیک کنید سپس کلیک کنید روی نسخه مورد نظر شما آخرین نسخه 2 و 3 لینک ها در بالا هستند. وقتی کلیک کردید روی در نسخه ای که می خواهید، باید لیستی از بارگیری ها را برای سیستم عامل های مختلف و انواع بسته ها (مانند کد منبع، نصب کننده ها و غیره) مشاهده کنید.

دانلودهای پایتون

من توصیه می کنم از نصب کننده استفاده کنید زیرا همه چیز را برای شما انجام می دهد. فقط مطمئن شوید که نصب کننده ای را دانلود کنید که با نوع معماری CPU شما مطابقت دارد (32 یا 64 بیت). در مورد من می خواهم دانلود کنم نصب کننده Mac OS X 64 بیتی/32 بیتی.

هنگامی که نصب کننده را باز کردید، دستورالعمل ها را دنبال کنید تا پایتون برای شما نصب شود.

پایتون را از Source

آخرین و غیر معمول ترین روش نصب پایتون از کد منبع آن است. اکثر مردم این کار را انجام نمی دهند زیرا باینری ها از قبل برای آنها ساخته شده اند. این فقط زمانی ترجیح داده می شود که بخواهید باینری را با تنظیم گزینه ها/پرچم های خاصی در طول ساخت سفارشی کنید. process.

در اینجا دستورات دانلود، باز کردن و نصب پایتون از منبع آمده است:

curl -OL http://www.python.org/ftp/python/2.7.11/Python-2.7.11.tgz
tar xzvf Python-2.7.11.tgz
cd Python-2.7.11
./configure --prefix=/usr/local --enable-shared
make
make install

فقط مطمئن شوید که شماره نسخه ها را به هر نسخه ای که می خواهید نصب کنید تغییر دهید.

توجه داشته باشید که تا زمانی که شماره های نسخه مناسب را جایگزین کنید، می توان از همان دستورات دقیق برای کامپایل منبع پایتون 3 استفاده کرد.

(برچسب‌ها به ترجمه)# python



منتشر شده در 1403-01-30 09:54:04

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید