وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

پایتون: چگونه بدون خط جدید یا فاصله چاپ کنیم

0 33
زمان لازم برای مطالعه: 3 دقیقه


معرفی

این print() تابع در پایتون هنگام نمایش یک خط جدید به خروجی اضافه می کند روی را tty (دستگاه تحریر از راه دور AKA the terminal). وقتی نمی خواهید پیام شما با خطوط جدید یا با فاصله نمایش داده شود، چگونه می توانید رفتار آن را تغییر دهید print()?

این به راحتی می تواند با تغییر مقادیر پیش فرض بدست آید sep و end پارامترهای print() تابع.

چاپ بدون خط جدید

تا نسخه 2.x پایتون، print یک کلمه کلیدی رزرو شده بود که به عنوان یک بیانیه خاص عمل می کند. از آنجایی که پایتون نسخه 3.x، print فرمان به یک تابع تبدیل شده است.

این نسخه از print() قادر به گرفتن آرگومان های زیر است:

تابع چاپ - نحو

ارزش ها (value1، value2) که در بالا ذکر شد می تواند هر رشته یا هر یک از انواع داده ها مانند list، float، string و غیره باشد. آرگومان های دیگر شامل جداکننده هستند (sep) برای تقسیم مقادیر داده شده به عنوان آرگومان استفاده می شود در حالی که آرگومان end هست \n کاراکتر خط جدید به طور پیش فرض به همین دلیل است که هر زمان که print() تابع فراخوانی می شود، مکان نما به خط بعدی می لغزد.

در پایتون 3.x، ساده ترین راه برای print بدون خط جدید برای تنظیم است end آرگومان به عنوان یک رشته خالی یعنی ''. به عنوان مثال، قطعه زیر را در مفسر پایتون خود اجرا کنید:

print("I am a sentence", "I am also a sentence")

مفسر خروجی زیر را خواهد داشت:

I am a sentence I am also a sentence
>>>

ما دو رشته را چاپ می کنیم، بنابراین پایتون از مقدار of استفاده می کند sep، یک فضای خالی به طور پیش فرض، به print آنها را با هم پایتون همچنین یک کاراکتر خط جدید را در پایان اضافه می کند، بنابراین درخواست مفسر به خط پایان می رود.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  ورود به دنیای همزمانی با پایتون

حال عبارت قبلی را به شکل زیر تغییر دهید:

print("I am a sentence", "I am also a sentence", sep="; ", end="")

پس از اجرای آن در مفسر، خروجی مشابه زیر دریافت خواهید کرد:

I am a sentence; I am also a sentence>>>

دو چیز در اینجا اتفاق افتاد – جداکننده بین دو رشته اکنون یک نقطه ویرگول نیز دارد. اعلان مفسر نیز ظاهر می شود روی همان خط زیرا ما کاراکتر خط جدید اضافه شده به طور خودکار را حذف کردیم.

چاپ بدون خط جدید در پایتون 2.X

برای نسخه های قبلی پایتون – کمتر از 3 اما بیشتر از 2.6 – می توانید import print_function از __future__ مدول. این امر موجود را نادیده می گیرد print کلمه کلیدی با print() عملکرد مطابق شکل زیر:

from __future__ import print_function

print("I am a sentence", "I am also a sentence", sep="; ", end="")

این نیز نتیجه خواهد داد:

I am a sentence; I am also a sentence>>>

به این ترتیب می توانید از نسخه 3 پایتون استفاده کنید print() تابع در پایتون 2.x.

استفاده از stdout.write()

این sys ماژول دارای توابع داخلی برای نوشتن مستقیم روی فایل یا فایل است tty. این تابع برای نسخه های Python 2.x و 3.x موجود است. ما می توانیم استفاده کنیم write() روش از sys ماژول ها stdout اعتراض به print روی را console مثل این:

import sys

sys.stdout.write("I am a line")

بیایید این را اجرا کنیم و به خروجی نگاهی بیندازیم:

I am a line>>>

اگرچه این خروجی آنچه را که ما در حال تلاش برای رسیدن به آن هستیم به دست می‌دهد، تفاوت‌های زیادی بین آنها وجود دارد write() تابع و print() تابع. این print() عملکرد می تواند print چندین مقدار در یک زمان، می تواند مقادیر غیر رشته ای را بپذیرد، و برای توسعه دهندگان دوستانه تر است.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  PySpark برای مبتدیان – روش پردازش داده ها با Apache Spark و Python

نتیجه

در این مقاله، روش‌های مختلفی را بررسی کرده‌ایم که توسط آن‌ها می‌توان مقادیر را بدون بازگشت خط جدید/نویسه‌ای چاپ کرد. این استراتژی می تواند هنگام چاپ عناصر در خروجی الگوریتم ها مانند درخت باینری یا چاپ محتویات یک لیست در کنار یکدیگر بسیار مفید باشد.

(برچسب‌ها به ترجمه)# python



منتشر شده در 1403-01-12 00:37:04

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید