پست وردپرس در مقابل صفحه: چه تفاوتی دارند و چه زمانی باید از آنها استفاده کنید

وردپرس یک پلت فرم قوی است که از انواع مختلف وب سایت از جمله وبلاگ ها، نمونه کارها آنلاین و فروشگاه های تجارت الکترونیک پشتیبانی می کند. هنگام ایجاد یک سایت وردپرس، شما عمدتاً محتوای خود را به عنوان پست و صفحه ارائه می دهید.

این راهنما تفاوت های کلیدی بین پست وردپرس در مقابل را توضیح می دهد page. به این ترتیب می توانید وردپرس و انواع محتوای مختلف آن را بهتر درک کنید. ما همچنین به شما نشان خواهیم داد که چه زمانی از هر نوع محتوا استفاده کنید و به برخی از سؤالات رایج در مورد آنها پاسخ دهید.

بیایید عمیق تر به تفاوت های بین پست وبلاگ وردپرس و a page.

پست وردپرس یک قالب محتوایی است که در درجه اول برای وبلاگ ها طراحی شده است. برای ارسال محتوا، از جمله مقالات، به‌روزرسانی‌ها و داستان‌ها استفاده می‌شود. در همین حال، صفحات وردپرس برای انتشار اطلاعات مهمی که کاربران به راحتی می توانند به آنها دسترسی داشته باشند، استفاده می شود. برای مثال، بسیاری از وب‌سایت‌ها دارای صفحه‌های خانه، تماس و درباره هستند. همچنین می توانید از صفحات برای نمایش کار و خدمات خود استفاده کنید.

پست وردپرس در مقابل صفحه: به موقع بودن

هنگام راه اندازی یک وب سایت وردپرس، ممکن است برخی از محتواها برای سال ها بدون تغییر باقی بماند. این شامل بخش درباره، سابقه شرکت و جزئیات تماس شما می شود. معمول است که یک وب سایت اطلاعات ثابت و بی زمان را با اضافه شدن صفحات به منوی اصلی نمایش دهد.

قلعه سرد homepageقلعه سرد homepage

اگرچه صفحات معمولا حاوی محتوای همیشه سبز هستند که به ندرت تغییر می کنند، اما در صورت تمایل می توانید آنها را به روز کنید. برای مثال، اگر می‌خواهید به آدرس دیگری بروید یا سرویس جدیدی معرفی کنید، می‌توانید آنها را به‌روزرسانی کنید.

در همین حال، پست ها پویاتر هستند. آنها برای محتوای به موقع استفاده می شوند که می خواهید به طور منظم پس از تاریخ انتشار به روز رسانی کنید.

می‌توانید از پست‌ها برای اشتراک‌گذاری به‌روزرسانی‌های شرکتتان، انتشار راهنماها یا نوشتن نظرات استفاده کنید روی روندهای فعلی

یک پست وبلاگ on را Hostinger وبلاگ page
یک پست وبلاگ on را Hostinger وبلاگ page
پست وردپرس در مقابل صفحه: چه تفاوتی دارند و چه زمانی باید از آنها استفاده کنید 18

اطلاعات موجود در پست‌ها احتمالاً پس از مدتی قدیمی می‌شوند، به خصوص اگر در یک صنعت همیشه در حال توسعه کار می‌کنید. خوشبختانه، می‌توانید به راحتی بخش‌هایی از یک پست را به‌روزرسانی کنید یا در صورت نیاز یک رفرش کامل انجام دهید.

وردپرس پست در مقابل صفحه: سازمان

هنگام مقایسه پست های وردپرس با صفحات، تفاوت اصلی دیگر سازماندهی است.

صفحات معمولاً ساختار سلسله مراتبی دارند. به عنوان مثال، می توانید درباره خود تنظیم کنید page با صفحات فرعی زیر:

  • شرکت
    • تاریخ
    • رسالت و ارزش ها
  • تیم
    • مربیان بازاریابی ما
    • کارشناسان سئو ما
    • سگ های اداری ما

این سلسله مراتب یافتن آنچه را که به دنبال آن هستند برای بازدیدکنندگان آسان می کند روی سایت شما. اگر بخواهند درباره شرکت و کارمندانش اطلاعات بیشتری کسب کنند، می دانند که می توانند آن اطلاعات را پیدا کنند روی درباره page.

نگاهی به DoYogaWithMe بیندازید، وب سایتی که از صفحات سلسله مراتبی استفاده می کند.

سلسله مراتب صفحه on وب سایت DoYogaWithMeسلسله مراتب صفحه on وب سایت DoYogaWithMe

راه اندازی صفحات سلسله مراتبی در وردپرس آسان است. در ویرایشگر بلوک، به صفات صفحه و والد را برای فعلی خود انتخاب کنید page.

انتخاب پدر و مادر page در ویرایشگر بلاک وردپرسانتخاب پدر و مادر page در ویرایشگر بلاک وردپرس

در همین حال، می توانید پست ها را با طبقه بندی، مانند دسته ها و برچسب ها، سازماندهی کنید. این به خوانندگان امکان می دهد مطالب را جستجو کنند روی همین موضوع

اگر وبلاگ دارید روی بازاریابی دیجیتال، می توانید پست ها را بر اساس مرتب سازی کنید روی دسته های زیر:

  • رسانه های اجتماعی
  • بازاریابی ایمیلی
  • بهینه سازی موتور جستجو
  • وبلاگ نویسی
پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  ابزارک های وردپرس: راهنمای جامع و فهرست 15 ابزارک برتر وردپرس

همچنین می توانید از برچسب ها برای دسته بندی انواع پست های وردپرس استفاده کنید، مانند:

  • راهنماهای چگونه
  • نکات و ترفندها
  • بررسی محصول

برای سازماندهی پست های خود هنگام ایجاد محتوا، به آن بروید پست ها → دسته بندی ها (یا برچسب ها). در اینجا دسته ها، زیرمجموعه ها و برچسب ها را ایجاد کنید. پس از پیکربندی، می توانید به راحتی دسته ها و برچسب ها را هنگام نوشتن یک پست جدید اضافه کنید.

انتخاب دسته ها و برچسب ها در ویرایشگر بلاک وردپرسانتخاب دسته ها و برچسب ها در ویرایشگر بلاک وردپرس

همچنین می‌توان پست‌ها را توسط نویسنده دسته‌بندی کرد و به خوانندگان این امکان را می‌دهد تا پست‌های دیگر نویسنده‌ای خاص را بررسی کنند.

بهتر است قبل از کلیک کردن، دسته‌ها، برچسب‌ها و نویسندگان را اختصاص دهید انتشار. به این ترتیب، می توانید از سازماندهی ثابت در تمام پست های خود اطمینان حاصل کنید.

وردپرس پست در مقابل صفحه: قالب

بیایید به صفحات وردپرس در مقابل پست ها از نظر قالب نگاه کنیم. هنگامی که یک تم وردپرس را نصب می کنید، معمولاً مجموعه ای از قالب ها برای صفحات کلیدی دریافت خواهید کرد روی سایت شما، از جمله:

  • صفحه اصلی page
  • در باره
  • بایگانی page
  • وبلاگ page
  • 404
  • مخاطب
  • تنها page یا یک ژنرال page قالب

اینها طرح‌های آماده‌ای هستند که می‌توانید به سادگی آن‌ها را ویرایش کنید تا اطلاعات خود را در بر بگیرد یا برای مقاصد دیگر استفاده مجدد کنید. به عنوان مثال، شما می توانید از تک استفاده کنید page الگو برای ایجاد یک فرود page برای یک محصول

اگر از یک تم مبتنی بر بلوک استفاده می کنید، از ویرایشگر سایت وردپرس به این قالب ها دسترسی پیدا کنید. به سادگی به ظاهر → ویرایشگر قالب ها. سپس، کلیک کنید روی هر قالبی برای سفارشی کردن آن با بلوک ها.

دسترسی به قالب ها در ویرایشگر سایت وردپرسدسترسی به قالب ها در ویرایشگر سایت وردپرس

به عنوان مثال، می توانید 404 را شخصی سازی کنید page با لوگوی شرکت شما و یک پیام خنده دار.

وقتی نوبت به پست‌ها می‌رسد، بیشتر تم‌ها فقط قالب تک پستی را ارائه می‌کنند. خوشبختانه، برخی از تم ها به شما امکان می دهند این قالب پست را مطابق با نیازهای خود سفارشی کنید.

علاوه بر این، برخی از تم ها قالب های پست و انواع پست سفارشی را ارائه می دهند. به عنوان مثال، یک تم نمونه کارها معمولاً شامل قالب‌های گالری و پست ویدیویی است.

وردپرس پست در مقابل صفحه: تعامل

در نهایت، اجازه دهید به صفحات وردپرس در مقابل پست های مربوط به تعامل نگاه کنیم. تعامل به ویژگی هایی اشاره دارد که بازدیدکنندگان را قادر می سازد تا با محتوای وب سایت شما درگیر شوند.

به عنوان مثال، پست های وردپرس معمولاً دارای نظرات به طور پیش فرض فعال هستند. به این ترتیب، خوانندگان می توانند سوالی بپرسند یا بحثی را در مورد مقاله شما شروع کنند.

بخش نظرات on را Hostinger وبلاگبخش نظرات on را Hostinger وبلاگ

می توانید یک افزونه نظرات را نصب کنید تا گزینه های بیشتری را برای خوانندگان ارائه دهید. به عنوان مثال، برخی از افزونه های وردپرس به شما امکان می دهند نظرات را از حساب های فیس بوک فعال کنید.

برخلاف پست ها، صفحات وردپرس دارای بخش نظرات نیستند. با این حال، آنها می توانند مشارکت اجتماعی را از طریق ابزارهای دیگر تسهیل کنند. به عنوان مثال، یک فراخوان برای اقدام اضافه کنید که کاربران را تشویق می‌کند تا یک پیشنهاد قیمت بخواهند یا در خبرنامه شما ثبت‌نام کنند.

نمونه ای از CTA on وب سایت tagDivنمونه ای از CTA on وب سایت tagDiv

علاوه بر این، الف page می تواند فرم های تماس، نظرسنجی، نظرسنجی، فید RSS و سایر محتوای تعاملی وب سایت داشته باشد.

چه زمانی باید از پست و صفحه وردپرس استفاده کنید؟

اکنون که تفاوت های اصلی بین پست ها و صفحات وردپرس را مورد بحث قرار دادیم، بیایید نگاهی دقیق تر به زمان استفاده از آن بیندازیم.

چه زمانی باید از پست وردپرس استفاده کنید

اگر در حال راه اندازی یک وبلاگ هستید، احتمالاً بیشتر از صفحات پست ایجاد می کنید.

حتی اگر یک فروشگاه آنلاین یا نمونه کار دارید، می توانید از پست ها برای تازه نگه داشتن وب سایت با محتوای جدید استفاده کنید. به عنوان مثال، از پست‌ها برای به اشتراک گذاشتن به‌روزرسانی‌های کار خود و جذب ترافیک بیشتر از موتورهای جستجو استفاده کنید. بیایید به نمونه های رایج دیگر از پست های وردپرس نگاه کنیم:

  • نظرات و اخبار صنعت
  • راهنماها و آموزش های چگونه
  • بررسی ها و توصیه های محصول
  • راهنمای هدیه فصلی
  • نکات و ترفندها
  • بازتاب های شخصی
پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  روش راه اندازی WooCommerce Google Analytics یکپارچه با استفاده از یک افزونه

شما می توانید از پست ها برای هر نوع مقاله ای استفاده کنید. اگر وبلاگ سفر دارید، پست‌های شما احتمالاً شامل راهنماهای مقصد، برنامه‌های سفر، لیست بسته‌بندی و نکات ایمنی خواهد بود. اگر وب سایت آژانس خلاقی دارید، از پست ها برای به اشتراک گذاشتن نکات استفاده کنید روی طراحی وب، ارائه الهام از برندسازی، و کمک به مردم برای حل مشکلات رایج وب سایت خود.

وردپرس همچنین دارای یک ویژگی پست چسبنده است که به شما امکان می دهد یک مقاله را در بالای فید برای مشاهده بهتر پین کنید. به عنوان مثال، از آن برای برجسته کردن آخرین پست های خود یا یک مقاله ستونی استفاده کنید.

علاوه بر این، شما همچنین می توانید پست های وبلاگ خود را به یک مورد خاص اضافه کنید page در وردپرس این تضمین می کند که محتوای وبلاگ شما سازماندهی شده و به راحتی قابل پیمایش است و تجربه کاربر را افزایش می دهد.

چه زمانی باید از صفحه وردپرس استفاده کنید

هر سایت وردپرسی حداقل به یک سایت نیاز دارد page – خانه page. همچنین باید صفحاتی برای اطلاعات کلیدی در مورد کسب و کار یا پروژه خود ایجاد کنید. برخی از نمونه های محبوب صفحات وردپرس عبارتند از:

  • درباره ما
  • وبلاگ page
  • مخاطب
  • خدمات
  • نمونه کارها
  • گواهینامه ها

هر قطعه ای از محتوای مهم و ثابت باید برود روی آ page. به عنوان مثال، اگر دوره هایی را می فروشید، باید جزئیات دوره خود را قرار دهید روی آ page و برای دسترسی آسان به منوی سایت اضافه کنید. به طور مشابه، اگر اپلیکیشنی را می فروشید، یک محصول ایجاد کنید page که حاوی اطلاعاتی در مورد ویژگی ها و قیمت آن است.

نتیجه

پست ها و صفحات دو نوع محتوای اصلی در وردپرس هستند که اهداف مختلفی را دنبال می کنند.

صفحات اغلب برای محتوای همیشه سبز مانند تاریخچه شرکت، پروفایل های تیم، خدمات، محصولات و جزئیات تماس استفاده می شوند. در ضمن پست ها تاریخ انتشار دارند. آنها را می توان برای محتوای به موقع مانند آموزش، به روز رسانی اخبار و بررسی محصول استفاده کرد.

صفحات و پست ها به روش های مختلف تعامل کاربر را تشویق می کنند. پست ها معمولاً خوانندگان را ترغیب می کنند که نظر بگذارند. در همین حال، صفحات استاتیک معمولا حاوی فرم‌های تماس یا CTA هستند که بازدیدکنندگان را تشویق می‌کند با تماس، مشترک شدن در خبرنامه، یا درخواست پیشنهاد قیمت کنند.

چه در حال راه اندازی یک وبلاگ یا یک وب سایت تجاری هستید، از مزایای ورودی ها و صفحات وبلاگ برای ارائه محتوای منحصر به فرد و جذاب برای مخاطبان خود استفاده کنید.

سوالات متداول پست وردپرس در مقابل صفحه

بیایید این راهنما را با پاسخ به چند سوال رایج در مورد صفحات و پست ها در وردپرس به پایان برسانیم.

آیا می توانم یک صفحه وردپرس را به یک پست تبدیل کنم؟

به طور پیش فرض، وردپرس به شما اجازه نمی دهد که a page به یک پست شما باید محتوا را کپی کنید روی شما page و آن را در یک پست وبلاگ قرار دهید. برای انجام این کار به صورت عمده، نصب کنید تغییر دهنده نوع پست افزونه برای انجام کار

آیا پست وردپرس برای سئو بهتر از یک صفحه است؟

پست ها معمولاً برای انتشار مقالات تازه و آموزنده استفاده می شوند، بنابراین می توانند به افزایش ترافیک ارگانیک به وب سایت وردپرس شما کمک کنند. از منظر سئو، پست هایی با محتوای با کیفیت بالا و کلمات کلیدی مرتبط احتمالاً در موتورهای جستجو رتبه بالاتری نسبت به صفحات با متن کم دارند.

چند پست و صفحه می توانید در وردپرس داشته باشید؟

شما می توانید به تعداد دلخواه پست و صفحه در وردپرس ایجاد کنید. با این حال، محتوای منتشر شده را به خوبی سازماندهی کنید تا بازدیدکنندگان بتوانند به راحتی در وب سایت شما حرکت کنند. به عنوان مثال، صفحات فرزند و والدین ایجاد کنید و پست ها را در دسته ها و برچسب ها گروه بندی کنید.