پلسک یک کنترل پنل میزبانی وب برای سرورهای خصوصی یا اختصاصی مجازی است که رابط کاربر پسند و ابزارهای اتوماسیون را ارائه می دهد. این ابزار جامع و صرفه جویی در زمان، پلسک را به گزینه ای محبوب برای متخصصان وب تبدیل می کند.

شرکت های میزبانی وب این کنترل پنل را ارائه می دهند روی سرورهای ویندوز یا لینوکس به عنوان مثال، Plesk در دسترس است هاستینگerبرنامه های میزبانی VPS برای CentOS و قالب های سیستم عامل اوبونتو.

در این مقاله، مزایا و ویژگی‌های کلیدی پلسک را توضیح می‌دهیم تا به شما کمک کند تشخیص دهید که آیا کنترل پنل مناسب شما است یا خیر. علاوه بر این، روش تفاوت نسخه های پلسک و قیمت آنها را خواهید آموخت.

پلسک یک کنترل پنل میزبانی برای سرورهای خصوصی اختصاصی و مجازی با رابط کاربری گرافیکی بصری است. این به کاربران امکان می دهد به راحتی خدمات میزبانی شده را مدیریت کنند روی سرور آنها، از جمله وب سایت ها، پایگاه های داده و ایمیل ها. در مورد سازگاری، با ویندوز و اکثر توزیع های لینوکس از جمله Debian و CentOS.

چرا از Plesk استفاده کنید

در این قسمت مزایای اصلی استفاده از پلسک برای سرورهای خصوصی اختصاصی یا مجازی شما را توضیح خواهیم داد.

مدیریت وب سایت را ساده می کند

پلسک ویژگی های مختلفی را ارائه می دهد که به کاربران کمک می کند دامنه ها، پایگاه داده ها و حساب های ایمیل خود را با یک ابزار واحد مدیریت کنند. به عنوان مثال، دارای یک ویژگی مدیریت فایل داخلی است که به مدیر سرور اجازه می دهد تا فایل های وب سایت را بدون پروتکل انتقال فایل (FTP) تغییر دهد.

رابط کاربری ابزار مدیریت فایل داخلی پلسک

علاوه بر این، به کاربران این امکان را می دهد که چندین میزبان مجازی را با یک کنترل پنل واحد مدیریت کنند. این قابلیت پلسک را برای شرکت های میزبانی وب، فروشندگان یا کاربرانی که وب سایت های زیادی دارند، مناسب می کند.

کارایی را بهبود می بخشد

ویژگی اتوماسیون پلسک شما را قادر می سازد تا وب سایت ها یا برنامه های وب خود را با کارایی بیشتری مدیریت کنید. می توانید اجرای دستور، زمان اجرا اسکریپت PHP و واکشی URL را برنامه ریزی کنید.

منوی تنظیمات کار برنامه ریزی شده Pleskمنوی تنظیمات کار برنامه ریزی شده Plesk

استفاده از آن باعث صرفه جویی در زمان و تلاش می شود، به خصوص برای خودکارسازی کارهای تکراری مانند به روز رسانی. علاوه بر این، پلسک بسیاری را ارائه می دهد پسوندها، مانند یک ویرایشگر کد HTML داخلی، که می تواند به ساده سازی وظایف مختلف کمک کند.

انعطاف پذیری و مقیاس پذیری را فراهم می کند

Plesk به شما امکان می دهد برای کنترل بیشتر و گزینه های سفارشی سازی، با استفاده از SSH به سرور خود دسترسی داشته باشید. به عنوان مثال، می توانید مجوزهای دسترسی به سرور را تغییر دهید تا از تغییر سرورهای شما توسط کاربران مخرب جلوگیری شود.

منوی پیکربندی تنظیمات حالت محدود Pleskمنوی پیکربندی تنظیمات حالت محدود Plesk

سرور پلسک همچنین در مدیریت منابع محاسباتی انعطاف پذیری ارائه می دهد و آن را برای ترافیک بالا مقیاس پذیر می کند. علاوه بر این، دارای یک ویژگی کش داخلی NGINX است که عملکرد وب سایت شما را بهبود می بخشد.

ویژگی های کلیدی Plesk

در این بخش با ویژگی های کلیدی پلسک برای افزایش گردش کار مدیریت سرور خود آشنا خواهید شد. به یاد داشته باشید، آنها ممکن است مختص جدیدترین نسخه آن باشند.

پشته وب مدرن

Plesk شامل یک پشته وب بهینه شده است که به شما امکان می دهد به سرعت یک وب سایت را گسترش دهید روی VPS شما پشته آن از موارد زیر تشکیل شده است:

  • آهنگساز – به مدیریت کتابخانه ها و وابستگی های نرم افزار PHP کمک می کند. شما می توانید وابستگی ها را با یک کلیک بدون نگرانی در مورد سازگاری نصب کنید.
  • ادغام داکر – کاربران را قادر می سازد تا به راحتی برنامه های وب خود را در یک بسته بندی و توزیع کنند container. Plesk همچنین به شما امکان می دهد خدمات اضافی را اجرا کنید روی سرور مستقیماً از داکر هاب.
  • پایگاه داده MongoDB – یک پایگاه داده انعطاف پذیر، مقیاس پذیر و با استفاده آسان را ارائه می دهد. کاربران می توانند MongoDB را در Docker نصب کنند container و تمام مدیریت پایگاه داده را مستقیماً از طریق کنترل پنل مدیریت کنید.
پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  بایگانی VPS

امنیت یکپارچه

هنگامی که یک سرور خصوصی مجازی مدیریت ضعیفی داشته باشد، مستعد مشکلات امنیتی و عملکردی است. برای اطمینان از امنیت بهینه VPS، Plesk با ویژگی های امنیتی مختلف از قبل پیکربندی شده است:

  • SSL آن را! – گواهینامه های لایه سوکت های امن (SSL) را از ارائه دهندگان مختلف مستقیماً از داشبورد Plesk خریداری و پیکربندی کنید.
  • مدیریت فایروال – از سرور خود در برابر اتصالاتی که ممکن است امنیت آن را به خطر بیندازند محافظت کنید.
  • ابزار خود تعمیر – تشخیص مشکلات احتمالی روی سرور شما و به طور خودکار آنها را تعمیر کنید.
  • شناسایی نام سرور (SNI) – بهبود امنیت با جلوگیری از جاسوسی طرف های ناخواسته روی مکالمات ایمیل شما
  • مانیتورینگ سرور پیشرفته – مصرف منابع سیستم را در هر دامنه برای کمک به تعیین مشکلات عملکرد بالقوه پیگیری کنید.

چرخه حیات پروژه وب

Plesk تمام پشته های وب و عملکردهایی را ارائه می دهد که به ساده سازی چرخه عمر پروژه وب کاربران کمک می کند. این به کاربران اجازه می دهد برنامه های کاربردی وب یا سایت های خود را با یک ابزار برنامه ریزی، توسعه، استقرار و نگهداری کنند.

رابط کاربری بازطراحی شده آن (UI) به کاربران اجازه می دهد تا به راحتی چندین وب سایت را از طریق یک داشبورد مدیریت کنند. علاوه بر این، سیستم های اطلاع رسانی پیشرفته ای را ارائه می دهد که به شما کمک می کند تا به سرعت نیازهای تعمیر و نگهداری سرور را برطرف کنید.

پشتیبان گیری و بازیابی

Plesk به شما امکان می دهد از پیکربندی حساب و داده های سرویس های میزبانی شده، از جمله محتوای وب سایت، ایمیل یا دامنه خود، یک نسخه پشتیبان فضای کارآمد و مبتنی بر ابر ایجاد کنید.

همچنین می‌توانید برای اطمینان از ایمن بودن داده‌هایتان در برابر حملات سایبری احتمالی، یک پشتیبان‌گیری خودکار برنامه‌ریزی کنید. برای بازیابی اطلاعات، به سادگی نسخه پشتیبان را در کنترل پنل Plesk خود آپلود کنید.

مدیریت دامنه و ایمیل

کاربران به راحتی می توانند دامنه ها را به پلتفرم میزبانی وب دیگری اضافه، حذف یا منتقل کنند روی یک صفحه نمایش علاوه بر این، می توانید نام دامنه، انواع هاست، وضعیت ها و فهرست پوشه های ریشه خود را تغییر دهید.

این کنترل پنل همچنین دارای ویژگی کشف خودکار ایمیل است که به کاربران امکان می دهد به طور خودکار کلاینت های ایمیل خود را برای سرعت بخشیدن به تنظیمات پیکربندی کنند. process.

نکته حرفه ای

اگر از دامنه سفارشی استفاده می کنید، به راهنمای ما مراجعه کنید روی چگونه نام دامنه را به VPS نشان دهیم.

جعبه ابزار وردپرس

جعبه ابزار وردپرس Plesk وظایف زیر را برای مدیریت وب سایت های مبتنی بر CMS ساده می کند:

  • نصب و راه اندازی – وردپرس، پایگاه داده، تم ها و افزونه ها را مستقیماً از کنترل پنل هاست نصب می کند.
  • صحنه سازی – یک محیط توسعه مجزا برای آزمایش تغییرات و استقرار آنها در وب سایت زنده با یک ابزار ایجاد می کند.
  • ایمن سازی – وب سایت های وردپرس را برای مشکلات احتمالی اسکن می کند و موارد انتخاب شده را برای بهبود امنیت سخت می کند.
  • در حال بروز رسانی به طور خودکار وردپرس، تم ها و افزونه ها را به روز می کند. همچنین به کاربران این امکان را می دهد که یک وب سایت شبیه سازی ایجاد کنند تا سازگاری به روز رسانی ها را آزمایش کنند.
پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  بایگانی VPS

نکته حرفه ای

در حالی که این جعبه ابزار فقط برای وردپرس در دسترس است، پلسک از دیگر سیستم های مدیریت محتوای محبوب (CMS) مانند جوملا و دروپال نیز پشتیبانی می کند.

نسخه های پلسک و قیمت گذاری

در حال حاضر، دو نسخه اصلی از پلسک، میراث وجود دارد اونیکس و جدیدترین ابسیدین. در حالی که برخی از ارائه دهندگان میزبانی وب ممکن است هنوز Onyx پایان عمر را ارائه دهند، هاستینگerپلن های VPS از پلسک ابسیدین استفاده می کنند.

نکته حرفه ای

اگر لایسنس Plesk Onyx را خریداری کرده اید، برای ارتقا به Obsidian نیازی به مجوز دیگری ندارید.

از آنجایی که Plesk مبتنی بر لایسنس است، کنترل پنل را قبل از نصب آن در VPS خود خریداری کنید. در هاستینگer، می توانید نصب کنید و مجوز کنترل پنل را خریداری کنید مستقیماً از منوی پیکربندی سیستم عامل VPS شما.

منوی تغییر سیستم عامل VPS در hPanelمنوی تغییر سیستم عامل VPS در hPanel
پلسک چیست؟ بررسی اجمالی ویژگی ها و قیمت کنترل پنل VPSپلسک چیست؟ بررسی اجمالی ویژگی ها و قیمت کنترل پنل VPS
پلسک چیست؟ بررسی اجمالی ویژگی ها و قیمت کنترل پنل VPS 10

برای کمک به انتخاب شما، در اینجا جدول مقایسه ای از پلن ها، قیمت و ویژگی های کلیدی پلسک آورده شده است:

نتیجه

Plesk یک کنترل پنل میزبانی برای سرورهای خصوصی اختصاصی یا مجازی است که یک رابط کاربری گرافیکی بصری ارائه می دهد. این برنامه پسند است و با سیستم عامل های مختلف، از جمله ویندوز سرور و توزیع های لینوکس محبوب مانند اوبونتو سازگار است.

کنترل پنل پلسک انعطاف پذیر و مقیاس پذیر است. علاوه بر این، ویژگی های مختلفی را ارائه می دهد که به ساده سازی و بهبود کارایی مدیریت وب سایت شما کمک می کند:

  • پشته وب مدرن – پایگاه داده MongoDB، Composer و Docker NextGen را ارائه می دهد.
  • امنیت یکپارچه – یک ابزار داخلی مدیریت SSL، SNI، هشدار مسائل و یک فایروال برای بهبود امنیت ارائه می دهد.
  • چرخه عمر پروژه وب – یک رابط همه کاره ارائه می کند که به ساده سازی وظایف توسعه و نگهداری وب کمک می کند.
  • قابلیت پشتیبان گیری و بازیابی – به کاربران اجازه می دهد تا یک پشتیبان از فایل میزبانی مبتنی بر فضای ابری و فضای کارآمد برای بازیابی آسان ایجاد کنند.
  • جعبه ابزار وردپرس – به ساده سازی وظایف مدیریت وردپرس، مانند نصب یا به روز رسانی CMS، تم ها و افزونه ها کمک می کند.

کنترل پنل Plesk در شروع می شود 12.38 دلار در ماه و دارای دو نسخه قدیمی Onyx و Obsidian جدید است. هاستینگerبرنامه های میزبانی وب VPS نسخه جدید را در CentOS و قالب های اوبونتو که به راحتی می توانید از طریق hPanel نصب کنید.

سوالات متداول پلسک چیست؟

در این بخش، به چندین سوال متداول در مورد کنترل پنل Plesk پاسخ خواهیم داد تا به شما در درک بیشتر آن کمک کنیم.

Plesk برای چه مواردی استفاده می شود؟

پلسک یک کنترل پنل میزبانی امن است که به کاربران اجازه می دهد host، سایت ها یا برنامه های وب خود را در VPS ایمن و مدیریت کنند. همچنین می‌تواند کارهای مختلف توسعه را خودکار کند، مانند اجرای یک اسکریپت به‌روزرسانی، و عملکرد مدیریت دامنه را ارائه می‌دهد.

پلسک از چه پلتفرم هایی پشتیبانی می کند؟

Plesk پشتیبانی چند پلتفرمی را برای سرور اختصاصی و میزبانی VPS ارائه می دهد. با ویندوز سرور و توزیع های مختلف لینوکس از جمله اوبونتو، دبیان و CentOS.

رجوع به الزامات نرم افزار Plesk مستندات برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سازگاری آن.

آیا استفاده از پلسک آسان است؟

بله، پلسک یک رابط کاربری گرافیکی بصری ارائه می دهد که استفاده از کنترل پنل را آسان می کند، حتی برای کاربرانی که حداقل تجربه مدیریت سرور را دارند. رابط کاربری ساده است و به کاربران امکان می دهد هر ویژگی را پیدا کنند و وب سایت خود را به راحتی مدیریت کنند.

جایگزین های پلسک چیست؟

جایگزین های محبوب Plesk برای VPS عبارتند از cPanel، Webmin و DirectAdmin. هاستینگer کاربران میزبان VPS می توانند به این کنترل پنل ها بروید به راحتی از طریق hPanel.