پیوند ثابت چیست؟  تمام آنچه نیاز است بدانید

پیوند ثابت نام دیگری برای URL یک پست وبلاگ یا وب است page. این چیزی است که شما می نویسید روی یک نوار آدرس مرورگر وب اگر می خواهید از مقاله خاصی بازدید کنید.

مخفف پیوند دائمی، پیوند دائمی همچنین به معنای آدرس وب است که انتظار می رود ثابت بماند. معمولاً نه تنها برای مخاطبان هدف بلکه برای موتورهای جستجو نیز قابل خواندن و آسان است.

اگر پیوندهای ثابت روی سایت شما به درستی کار نمی کند یا به درستی کنار هم قرار نمی گیرد، می تواند به مشکلات مختلفی مانند لینک های شکسته و نرخ پرش بالا منجر شود. از این رو، این مقاله ساختار پیوند ثابت، اهمیت آن و روش بهینه سازی آن را توضیح می دهد.

ساختار پیوند دائمی عمدتاً از دو بخش تشکیل شده است – دامنه وب سایت و دامنه page حلزون حرکت کردن در زیر یک مثال پیوند ثابت از اینکه یک پیوند دائمی خوب ممکن است شبیه به آن باشد آورده شده است: https://www.yourdomain.com/website-ideas/

در اینجا تجزیه و تحلیل ساختار پیوند ثابت است:

  • نام دامنه وب سایت – https://www.yourdomain.com
  • را page حلزون حرکت کردن – /website-ideas/

یک پیوند ثابت خوب باید واضح و دقیق باشد. چند نمونه از پیوندهای ثابت بد عبارتند از:

  • https://www.yourdomain.com/how-to-start-a-successful-online-busines-for-beginners-in-2021/
  • https://www.yourdomain.com/article183

این پیوندهای دائمی یا طولانی هستند و یا هیچ اشاره ای به این که چه پستی یا پستی دارند نمی دهند page در مورد است.

پیوند دائمی بخش مهمی است که شما باید در فهرست بررسی خود در مورد وبلاگ نویسی یا مدیریت محتوای یک وب سایت به طور کلی بگنجانید.

این به این دلیل است که بر قابلیت استفاده سایت شما تأثیر می گذارد. پیوندهای دائمی تمیز و قابل خواندن در مقایسه با لینک های طولانی یا اسپم جذاب تر هستند و شانس بیشتری برای کلیک شدن دارند.

تنها از طریق پیوند ثابت شما، خوانندگان می توانند تصور کنند که محتوای کلی شما چیست page در مورد است. همچنین نشان می دهد که پست های وبلاگ شما قابل اعتماد هستند. علاوه بر این، از آنجایی که URL دائمی است، به افراد امکان می دهد محتوای شما را نشانک کنند.

به غیر از آن، پیوندهای ثابت برای ساختن یک ساختار وب سایت محکم و بهبود بهینه سازی موتور جستجو (SEO) مهم هستند.

داشتن یک جریان طبیعی page سلسله مراتب به عنوان بخشی از معماری سایت شما، ناوبری کاربر و خزیدن موتورهای جستجو را آسان می کند. process.

بعلاوه، URL ها یک هستند فاکتور رتبه بندی برای گوگل. روشی که شما پیوندهای ثابت را ساختار می دهید، شانس رتبه بالای محتوای شما را افزایش می دهد روی نتایج موتورهای جستجو

وردپرس یک ساختار پیوند دائمی پیش‌فرض دارد که مناسب سئو نیست. از شماره پست از پایگاه داده وب سایت شما با ساختار URL استفاده می کند: https://www.yourdomain.com/?p=164.

اگر می خواهید ساختار پیوند ثابت سفارشی داشته باشید، باید تنظیمات پیوند ثابت را تغییر دهید. برای این کار راهنمای زیر را دنبال کنید:

  1. به خود دسترسی داشته باشید داشبورد وردپرس.
  2. شناور روی تنظیمات در منوی نوار کناری، کلیک کنید پیوندهای ثابت.
دکمه پیوندهای ثابت در داشبورد وردپرسدکمه پیوندهای ثابت در داشبورد وردپرس
  1. زیر تنظیمات رایج، انتخاب کنید ساختار سفارشی و فعال کنید ٪دسته بندی٪ و %postname% برچسب ها با خیال راحت گزینه های دیگر را بر اساس انتخاب کنید روی نوع وب سایت شما
تنظیمات پیوندهای دائمی وردپرستنظیمات پیوندهای دائمی وردپرس
  1. به پایین اسکرول کنید و فشار دهید ذخیره تغییرات.
پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  آیا ووکامرس رایگان است؟ نگاهی دقیق به عوامل هزینه

پیوندهای ثابت شما اکنون به جای نمایش شماره آرشیو، دسته و نام پست را نشان می دهند. مثلا: https://www.yourdomain.com/tutorials/how-to-install-wordpress/

اولین قدم در ایجاد یک پیوند دائمی بهینه شده برای سئو، انتخاب بهترین تگ ساختار برای وب سایت شما است. این برای اطمینان از سازگاری پیوند دائمی جدید شما در سراسر سایت است. در اینجا برخی از تگ های ساختاری رایج برای انتخاب وجود دارد:

نام پست

مناسب برای سایت هایی که دارای وبلاگی هستند که مقالات منحصر به فرد یا همیشگی را منتشر می کنند. همچنین URL های ساده و به یاد ماندنی تولید می کند و آن را به یک انتخاب محبوب در بین صاحبان وب سایت تبدیل می کند.

این تگ دارای ساختار زیر است: https://www.yourdomain.com/wordpress-post/

دسته و نام

ساختار سلسله مراتبی وب سایت شما را ایجاد می کند. این برای وب‌سایت‌های مبتنی بر محتوا که مقالاتی را با موضوعات و دسته‌های مختلف منتشر می‌کنند بسیار مناسب است. این پیوند دائمی جدید شامل دسته ای است که مقاله تحت آن پست می شود (وبلاگ، وردپرس، سایت فنی یا خبری و غیره روی) و نام پست.

با استفاده از این تگ، پیوند ثابت چگونه به نظر می رسد: https://www.yourdomain.com/blog/what-is-a-blog/

روز و نام

برای وب سایت های خبری با ترافیک بالاتر که روزانه چندین مقاله منتشر می کنند، ترجیح داده می شود. این ساختار شامل تاریخ کامل (سال، ماه و روز) است که با یک اسلش از هم جدا شده و پس از آن نام پست قرار می گیرد.

یک مثال پیوند ثابت با این ساختار: https://www.yourdomain.com/2021/05/17/news-of-the-day/

ماه و نام

گزینه ای برای سایت هایی که محتوا را منتشر می کنند و ممکن است در آینده نیاز به به روز رسانی داشته باشند.

با این تگ، پیوند ثابت به شکل زیر خواهد بود: https://www.yourdomain.com/2021/05/website-statistics/

وقتی نوبت به نوشتن یک URL به میان می‌آید، پیوندهای دائمی و بهترین روش‌هایی برای سئو وجود دارد که باید دنبال کنید:

  • باید آنچه خاص را توصیف کند page یا پست مربوط به
  • آن را کوتاه و به یاد ماندنی نگه دارید.
  • شامل کلمات کلیدی سئو یا کلمات مرتبط با پست یا page که مردم معمولاً آن را جستجو می کنند.
  • اگر راب بیش از یک کلمه دارد، آنها را با خط فاصله جدا کنید. مثلا، /What-is-a-Permalink/.
  • از به کار بردن کلمات توقف بیش از حد، مانند «the»، «a»، «اما»، «است»، «و»، «من»، «شما» خودداری کنید.

اهداف و نکات سئوی لینک ثابت بالا تنها بخشی از استراتژی کلی سئو یک وب سایت است. برای اطلاعات بیشتر در مورد سئو، نکات سئو وردپرس ما را بررسی کنید.

روش دیگری برای ویرایش پیوند ثابت روی وردپرس از طریق آن است نوشته ها یا صفحات ویرایشگر این در مورد محتوایی که به عنوان پیش‌نویس ذخیره شده و هنوز منتشر نشده است اعمال می‌شود.

برای کسانی که از ویرایشگر وردپرس گوتنبرگ استفاده می کنند، روی آن کلیک کنید تنظیمات در گوشه سمت راست بالای پست را فشار دهید تا منوی نوار کناری باز شود. به پایین اسکرول کنید پیوند ثابت بخش ویرایش قبلی اسلاگ URL.

بخش پیوند ثابت در ویرایشگر بلوک وردپرسبخش پیوند ثابت در ویرایشگر بلوک وردپرس

اگر از ویرایشگر کلاسیک استفاده می کنید، پیش نمایش پیوند ثابت را می توانید در بالای ویرایشگر تصویری و متنی یا زیر پست یا page عنوان. برای سفارشی کردن آن، به سادگی کلیک کنید روی را ویرایش کنید را فشار دهید، Slug جدید را تایپ کرده و فشار دهید خوب.

بخش پیوند ثابت در ویرایشگر کلاسیک وردپرسبخش پیوند ثابت در ویرایشگر کلاسیک وردپرس

اگر تنظیمات پیوند دائمی وردپرس را پیکربندی کرده باشید، ممکن است مجبور نباشید به صورت دستی هر پیوند ثابت را تغییر دهید. با این حال، به یاد داشته باشید که قبل از انتشار پست، در صورتی که نیاز به تغییرات بیشتری داشته باشید، URL خود را دوباره بررسی کنید.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  روش استفاده از خدمات لیست لینوکس برای مدیریت موثر خدمات در حال اجرا در سال 1402

پیوند ثابت یک پست وبلاگ یا مقاله منتشر شده باید همیشه ثابت بماند. این به این دلیل است که بر پیوندهای داخلی یا خارجی که به آن اشاره می کنند تأثیر می گذارد page.

با این حال، مواردی وجود دارد که شما نیاز به ویرایش پیوندهای ثابت دارید، مانند موارد زیر:

  • ساختار پیش‌فرض CMS یک پیوند دائمی سئوساز نیست، یا اطلاعات پست وبلاگ یا مقاله را نشان نمی‌دهد.
  • شما وب سایت شخص دیگری را خریده اید یا مالکیت آن را در اختیار گرفته اید و باید آن را تغییر نام دهید.
  • شما می خواهید جهت گیری کلی سایت را تغییر دهید. به عنوان مثال، از یک وبلاگ به یک سایت خبر محور.

با این حال، تغییر پیوندهای ثابت منتشر شده باید با دقت انجام شود.

اگر تصمیم به اصلاح یک پیوند ثابت دارید، مطمئن شوید که a را تنظیم کنید 301 تغییر مسیر. این برای اطلاع موتورهای جستجو است که page یا پست وبلاگ به یک URL جدید منتقل شده است.

اگر ریدایرکت های 301 تنظیم نشده باشند، وب سایت شما دارای URL های گم شده و پیوندهای دائمی خراب خواهد بود. وقتی افراد متوجه می شوند که لینک کار نمی کند، به طور خودکار سایت شما را ترک می کنند که باعث افزایش نرخ پرش می شود.

موتورهای جستجو همچنین رتبه ارگانیک سایت شما را کاهش می دهند و نمی خواهند مردم را به سمت یک پیام خطا یا خالی سوق دهند. page. از این رو، با آسیب رساندن به سئو سایت، ترافیک و همچنین سودی که از طریق سایت به دست می آورید را از دست خواهید داد.

علاوه بر این، این احتمال وجود دارد که سایت شما در صورت داشتن تعداد زیادی لینک شکسته جریمه شود.

وردپرس دارای پلاگین هایی است که به طور خاص به شما در ایجاد تغییر مسیر 301 کمک می کند، مانند 301 تغییر مسیر، تغییر مسیر، و Yoast SEO Premium.

نتیجه

پیوند ثابت اساساً یک پیوند ثابت به یک وب جداگانه است page یا پست کنید در حین خزیدن process، موتورهای جستجو URL صفحات را می خوانند روی سایت شما. بازدیدکنندگان همچنین به پیوند ثابت نگاه می کنند تا ببینند آیا پست قابل اعتماد است و اطلاعات مورد نظر آنها را دارد.

از این رو، یک پیوند ثابت باید کاربر و SEO پسند باشد. از آنجایی که به آن پیوند دائمی می گویند، نباید بدون فکر و ملاحظه آن را تغییر داد. حتی اگر مجبور به تغییر پیوند ثابت قدیمی هستید، به یاد داشته باشید که برای جلوگیری از مشکلات، تغییر مسیرهای 301 را تنظیم کنید.

با اجرای شیوه های صحیح سئو لینک دائمی، می توانید ترافیک سایت خود را افزایش داده و رتبه آن را بهبود ببخشید روی موتورهای جستجو.

یاد بگیرید چه کارهای دیگری می توانید با وردپرس انجام دهید

نوار کناری وردپرس چیست؟
روش حذف تمام نظرات در وردپرس
روش راه اندازی Push Notifications در وردپرس
روش قرار دادن یک ویدیو در وردپرس
راهنمای امنیت وردپرس
روش راه اندازی به روز رسانی خودکار وردپرس
راهنمای صفحات و پست های خصوصی وردپرس