از طریق منوی جستجو مطلب مورد نظر خود در وبلاگ را به سرعت پیدا کنید
چالش مدیریت هزینه برای استودیوهای بازی و چگونگی آن bare metal می تواند کمک کند
سرفصلهای مطلب
این چند سال چالش برانگیز برای صنعت بازی بوده است
در ظاهر، تخمین نزدیک به 300 میلیارد دلاری صنعت بازی امیدوار کننده است. با سه میلیارد بازیکنان فعال، تقریبا ارزشش را دارد دو برابر کردن صنعت فیلم و موسیقی در ترکیب. نسخه آتی بازی Grand Theft Auto VI راکستار را در نظر بگیرید. پیش بینی می شود در هفته اول 1 میلیارد دلار فروش داشته باشد. برخی از کارشناسان فکر می کنند که در مرحله اول از آن فراتر خواهد رفت 24 ساعت.
اما کمی عمیق تر کنکاش کنید و متوجه خواهید شد که این صنعت با دوران سختی روبرو بوده است. “نمی توان گفت که سال 1402 احتمالاً سخت ترین سال برای ناشران مستقل و AAA در مدت زمان بسیار طولانی بوده است.” پاتریک اودانل، تحلیلگر بازی های ویدیویی، توضیح می دهد.
اهداف مالی محقق نشده پس از همه گیری و نرخ بهره بالاتر به این معنی است که سرمایه گذاران تمایلی به سرمایه گذاری در صنعت بازی ندارند. استودیوهای بازی سازی در سراسر جهان با افزایش هزینه های ایجاد یک بازی ویدیویی و انتظارات رو به رشد بازیکنان، فشار مدیریت هزینه ها را احساس می کنند.
می گوید: “پول در سال گذشته گران تر شد.” Raphael Stange، مدیر عامل Nitrado. “به دست آوردن سرمایه گذاری آسان نیست و فشار مدیریت هزینه بیشتر است. گفتوگوی امسال، همانطور که من درک میکنم، در مورد هزینه است، در مقایسه با آنچه قبلا بود، که بیشتر در مورد رشد بود.
ساخت بازی ها به طور فزاینده ای گران می شود
در سال 2021، شان لایدن، مدیرعامل سابق سونی اینتراکتیو اینترتینمنت آمریکا، اشاره کرد که به نظر می رسد هزینه های توسعه بازی با هر نسل دو برابر می شودو پیش بینی کرد که بودجه 100 میلیون دلاری مورد نیاز برای بازی های PS4 به 200 میلیون دلار مورد نیاز برای بازی های PS5 تبدیل خواهد شد. لایدن اشتباه نمی کرد. بازی Call of Duty Modern Warfare 2 که در سال 2022 عرضه شد، بودجه ای سرسام آور داشت. 250 میلیون دلار
دو دلیل اصلی برای این افزایش شدید بودجه وجود دارد: انتظار بازیکن و پیشرفت تکنولوژی.
روزهای Pong که ساعتها سرگرمی از دو رنگ و تنها تعداد انگشت شماری پیکسل استخراج میشد گذشته است (مگر اینکه در حال بازی موز باشید که در زمان نوشتن این مطلب 350000 کاربر همزمان دارد. روی Steam، و از ژوئن 1403 این کار را انجام داده است!).
اکنون برای بسیاری از گیمرها، بازیهای ویدیویی غوطهور در محیطهای مجازی هستند که تقریباً از واقعیت قابل تشخیص نیستند. هزینه برآورده کردن انتظارات بازیکن پس از هر نسخه افزایش می یابد، زیرا بازیکنان می خواهند بازی های جدید آنها بهتر از بازی قبلی باشد.
برای پاسخگویی به این تقاضا، پیشرفت در فناوری باید انجام شود. گرافیک فوتورئالیستی، مقیاس و عمق بیشتر، و هوش مصنوعی پیشرفتهتر ویژگیهایی هستند که بسیاری از توسعهدهندگان AAA حداقل چیزی را که برای ارائه یک بازی لازم است که با هیاهوها مواجه شود، در نظر میگیرند. ایجاد این ویژگی های بهبودیافته نیازمند بودجه، منابع و استعداد بیشتری از سوی توسعه دهنده و خود موتورهای بازی است.
حفظ استعداد مورد نیاز برای ساخت بازی های عالی به خودی خود چالش دیگری است. الف مطالعه انجام شده توسط Bain & Company نشان می دهد که رایج ترین دلیل پیوستن کارمندان به یک شرکت بازی سازی، اشتیاق خودشان به بازی است. اما این اشتیاق اولیه را در نظر بگیرید و آن را در درازمدت گسترش دهید، و روشن می شود که تعادل بین کار و زندگی، پاداش و رهبری حمایتی اهمیت بیشتری پیدا می کند. نرخ فرسایش بالای استعدادهای کلیدی نشان می دهد که صنعت بازی هنوز راهی برای سرمایه گذاری بیشتر در نیروی کار خود دارد.
بنابراین، ایجاد بازیهایی که انتظارات بازیکنان را برآورده میکنند به معنای نیاز به پول بیشتری است. برای بدست آوردن پول بیشتر، استودیوهای بازی نیاز به سرمایه گذاری بیشتری دارند. واقعیت سخت سرمایه گذاری استودیوهای بازی سازی در چشم انداز فعلی این است که آنها باید هر جهتی از هزینه های خود را در عمق بیشتری نسبت به قبل توجیه کنند.
“بررسی بسیار بیشتری وجود دارد. همیشه موشکافی وجود داشته است، اما خیلی بیشتر است.” اسپایک لوری، شریک VC Hiro Capital.
سرمایه گذاران محتاط تر هستند
در سال 1402، سرمایه گذاری در استودیوهای بازی سازی نسبت به سال قبل 32 درصد کاهش یافت. از نظر حجمی، بر اساس داده های Statistaاین کاهش از 990 سرمایه گذاری در سال 2022 به 672 مورد در سال 1402 بود. در نیمه اول سال 1403، 406 سرمایه گذاری وجود داشت – کاهش بیشتر 40٪.
عکس قشنگی نیست
اما اگر این اعداد را در چارچوب ارقام پیش از همهگیری بررسی کنیم، چندان وحشتناک به نظر نمیرسند. در سال 2019، 356 سرمایه گذاری در صنعت بازی های ویدئویی انجام شد. بنابراین، آنها هنوز هم بهتر از آنچه بودند هستند. نگرانی این است که این اعداد همچنان این منحنی شیب دار را به سمت پایین دنبال می کنند و مبارزه برای سرمایه گذاری همچنان سخت است.
منتشر شده در 1403-10-18 19:46:05