اگر درباره روش ساخت یک وب سایت تحقیق کرده باشید، ممکن است با وردپرس برخورد کرده باشید. در سال 2022، وردپرس قدرت گرفت 43 درصد از وب سایت ها در سراسر وب، عنوان خود را به عنوان محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا حفظ کرده است.

متأسفانه، وردپرس دارای منحنی یادگیری شیب دار است. هر کسی که تازه وارد وردپرس شده است ممکن است در مقطعی این سوال را پرسیده باشد: “چرا استفاده از وردپرس اینقدر سخت است؟” این برچسب قبل از اینکه پلتفرم را به نمایش بگذارد، تصور بدی را به مردم داده است.

در این مقاله، چندین دلیل احتمالی را بررسی خواهیم کرد که چرا برخی از کاربران استفاده از وردپرس را سخت می‌بینند. ما همچنین در مورد چگونگی آسان تر کردن وردپرس برای پیمایش صحبت خواهیم کرد.

دلایل سختی استفاده از وردپرس

چندین دلیل ممکن وجود دارد که چرا کار با وردپرس می تواند چالش برانگیز باشد. بیایید هر یک از آنها را مرور کنیم و منبع موضوع را شناسایی کنیم.

وردپرس یک CMS است

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا (CMS)، یک نرم افزار کاربردی برای ایجاد و مدیریت محتوای دیجیتال است. با سیستم مدیریت محتوا وردپرس می توانید بدون کدنویسی از ابتدا وب سایت بسازید.

را homepage از نسخه خود میزبان وردپرس.

به عنوان نرم افزار منبع باز، وردپرس برای استفاده رایگان است. با این حال، وردپرس نیز خود میزبان است، به این معنی که برای عملکرد به یک سرویس میزبانی وب سایت نیاز دارد. علاوه بر این، کاربران وردپرس مسئول حفظ به‌روزرسانی‌ها، امنیت و پشتیبان‌گیری از داده‌های خود هستند، در صورتی که میزبان‌های وب آن‌ها از آن مراقبت نکنند.

بسیاری از کاربران وردپرس این الزامات را چالش برانگیز و بیش از حد دردسر می دانند، به خصوص آنهایی که مهارت های کدنویسی ندارند. در حالی که برای استفاده از این نرم افزار نیازی به توسعه دهنده وردپرس ندارید، داشتن مهارت های فنی به تسهیل منحنی یادگیری کمک می کند.

کاربران جدیدی که از سازندگان وب سایت استفاده می کنند نیز ممکن است از عملکرد محدود کشیدن و رها کردن ناامید شوند. وردپرس علیرغم داشتن یک هدف مشابه برای ساده سازی توسعه وب سایت کاملاً با یک سازنده وب سایت متفاوت است process.

آ page افزونه سازنده به راحتی می تواند این ناراحتی را حل کند، اما ما را به دومین دلیلی می رساند که چرا بسیاری از کاربران استفاده از وردپرس را بسیار سخت می دانند.

وردپرس بستگی دارد روی پلاگین ها و تم های شخص ثالث

نصب جدید وردپرس به شما امکان می دهد یک وب سایت اولیه بسازید. با این حال، افزودن ظاهر و عملکرد سفارشی نیاز به نصب تم و افزونه دارد.

امروز، دایرکتوری های رسمی وردپرس بیش از حد پیشنهاد می شوند 60000 پلاگین و 10000 تم، با هزاران مورد دیگر موجود است روی بازارهای شخص ثالث یک کاربر وردپرس که نمی داند به دنبال چه چیزی باشد، می تواند به راحتی با داشتن گزینه های زیاد غرق شود.

فهرست پلاگین وردپرس با لیستی از افزونه ها.فهرست پلاگین وردپرس با لیستی از افزونه ها.

از آنجایی که این افزونه‌ها از توسعه‌دهندگان مختلف وب می‌آیند، ممکن است مشکلات سازگاری داشته باشند. علاوه بر این، هر برنامه افزودنی دارای رابط کاربری و تنظیمات پیکربندی متفاوتی است که یادگیری آن زمان و تلاش می‌برد.

وردپرس تنظیمات پیکربندی داشبورد زیادی دارد

برخلاف سازندگان وب‌سایت، وردپرس یک جادوگر راه‌اندازی برای ساده‌سازی فرآیند نصب ندارد process. قبل از اینکه سایت وردپرس شما آماده راه اندازی شود، باید تمام تنظیمات را به صورت دستی از طریق داشبورد مدیریت پیکربندی کنید.

داشبورد وردپرس ویجت ها و نوار کناری سمت چپ را نشان می دهد.داشبورد وردپرس ویجت ها و نوار کناری سمت چپ را نشان می دهد.

هر پلاگین نصب شده نیز با تنظیمات خاص خود همراه است که پلتفرم را بیش از پیش فراگیر می کند.

وردپرس هیچ ابزار سئو داخلی ندارد

در حالی که وردپرس به عنوان یک پلت فرم وبلاگ نویسی شناخته می شود، ابزارهای داخلی بهینه سازی موتور جستجو (SEO) را ندارد. شما نیاز به نصب پلاگین های سفارشی و تم های سئو پسند دارید تا شانس خود را برای رتبه بندی در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) افزایش دهید.

راه های زیادی در وردپرس برای بهبود سئوی شما وجود دارد، اما هیچ راه اندازی یا راهنمایی برای کمک به شما برای شروع کار وجود ندارد.

منحنی یادگیری وردپرس

در این بخش، به توابعی می پردازیم که انجام آنها حتی برای افراد مبتدی با CMS آسان است. سپس، ما با جزئیات بیشتر در مورد آنچه که وردپرس را اینقدر پیچیده می‌کند صحبت خواهیم کرد.

انجام چه کارهایی با وردپرس ساده است

اگر یادگیری وردپرس را چالش برانگیز می‌دانید، با ساده‌ترین اقدامات، از انتشار پست‌ها تا به‌روزرسانی افزونه‌ها، شروع کنید.

انتشار پست ها

افزودن یک پست جدید با ویرایشگر بلاک وردپرس، که به نام گوتنبرگ نیز شناخته می شود، نسبتا آسان است. این رابط کاربری شبیه به سازنده وب سایت دارد و با بلوک‌های کشیدن و رها کردن ارائه می‌شود، البته نه چندان انعطاف‌پذیر.

هدایت به نوشته ها جدید اضافه کن از داشبورد مدیریت، سپس عنوان و محتوای پست را به قسمت مربوطه در ویرایشگر بلوک اضافه کنید. عناصر به عنوان بلوک در نظر گرفته می شوند، بنابراین آنها را در صورت نیاز بکشید و رها کنید تا آنها را دوباره مرتب کنید.

ویرایشگر بلوک گوتنبرگ با متن ساختگی در ناحیه کار و نوار کناری on سمت راست page.ویرایشگر بلوک گوتنبرگ با متن ساختگی در ناحیه کار و نوار کناری on سمت راست page.

می‌توانید فایل‌های رسانه‌ای، تصاویر برجسته، دسته‌ها و برچسب‌ها را از طریق ویرایشگر گوتنبرگ وردپرس اضافه کنید. پس از اتمام، پست را منتشر کنید، آن را به عنوان پیش نویس ذخیره کنید، یا دسترسی آن را با محافظت از رمز عبور محدود کنید.

به روز رسانی هسته، تم و افزونه های وردپرس

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  بایگانی VPS

به روز نگه داشتن وب سایت وردپرس به بهبود امنیت، سرعت و عملکرد آن کمک می کند. با این حال، وردپرس به طور خودکار نرم افزار و برنامه های افزودنی اصلی خود را به روز نمی کند. خوشبختانه، این مسئولیت مدیریت تنها چند دقیقه طول می کشد تا تکمیل شود.

راه های مختلفی برای به روز رسانی وردپرس وجود دارد. ساده ترین آنها از طریق داشبورد مدیریت WP و به طور خودکار از طریق کنترل پنل میزبانی وب شما است.

داشبورد وردپرس در hPanel، بخش Updates WordPress برجسته شده است.داشبورد وردپرس در hPanel، بخش Updates WordPress برجسته شده است.

در مورد تم ها و پلاگین های وردپرس، می توانید آنهایی را که دارای آخرین وصله ها هستند پیدا کنید روی را به روز رسانی ها page از داشبورد مدیریت بررسی کنید انتخاب همه کادر و کلیک کنید به روز رسانی پلاگین ها برای به روز رسانی تمام افزونه ها همین مراحل را برای به روز رسانی تم های وردپرس خود دنبال کنید.

به روز رسانی ها page یک به روز رسانی افزونه را برای Jetpack نمایش می دهد.به روز رسانی ها page یک به روز رسانی افزونه را برای Jetpack نمایش می دهد.

وردپرس با نمایش نوتیفیکیشن‌ها به شما اطلاع می‌دهد روی نوار کناری مدیریت تنها کاری که باید انجام دهید این است که مراقب آنها باشید.

انجام چه کارهایی با وردپرس سخت است

موارد زیر برخی از عملکردهایی است که وردپرس را برای بسیاری از کاربران جدید، به ویژه آنهایی که مهارت های فنی محدودی دارند، بسیار پیچیده می کند.

ایجاد سفارشی سازی های پیشرفته

یکی از بزرگترین نقاط قوت وردپرس انعطاف پذیری آن در ساخت وب سایت است. این پلتفرم دو ویرایشگر متن و تم داخلی را برای کمک به کاربران در انتشار محتوا و شخصی سازی تم های سفارشی وردپرس ارائه می دهد.

با وجود این، هر دو ویرایشگر تم ممکن است همیشه با موضوع وردپرس انتخابی شما سازگار نباشند، به خصوص اگر از یک بازار شخص ثالث باشد. ویرایشگر متن همچنین دارای منحنی یادگیری متفاوتی است، که اگر ندانید چگونه مسائل فنی را با HTML مدیریت کنید، ممکن است محدود کننده باشد.

اگر به دلایلی نمی توانید با ابزارهای موجود کار کنید، باید افزونه ای با عملکرد مورد نیاز نصب کنید یا یک توسعه دهنده استخدام کنید. بسیاری از کاربران وردپرس هنگام ساخت پروژه های پیچیده توسعه وب، مانند فروشگاه های آنلاین و وب سایت های تجاری، به این روش ها متوسل می شوند.

بهینه سازی عملکرد وردپرس

هنگام کار با وردپرس خود میزبان، سرعت و عملکرد وب سایت شما به طور قابل توجهی بستگی دارد روی سرور. به همین دلیل، انتخاب ارائه دهنده میزبانی وب مناسب از همان ابتدا حیاتی است.

راه های دیگر برای افزایش سرعت وب سایت وردپرس شامل انتخاب مناسب ترین طرح میزبانی، استفاده از شبکه تحویل محتوا (CDN) و بهینه سازی پایگاه داده وردپرس است.

این مسئولیت به مهارت های فنی و دانش توسعه وب نیاز دارد و وردپرس را برای کاربران بدون هیچ کدام پیچیده می کند.

استفاده از تم ها و پلاگین های پیچیده

از آنجایی که سیستم مدیریت محتوا ابزارهای وب داخلی محدودی دارد، نصب یک افزونه مقیاس‌گذاری سایت وردپرس شما را آسان‌تر می‌کند. افزونه های وردپرس همچنین به ساده سازی و ساده سازی وب سایت شما کمک می کنند process.

با این حال، اکثر بهترین افزونه های وردپرس معمولاً به تنظیمات پیچیده نیاز دارند. در حالی که این افزونه ها دارای ویژگی های قدرتمندی هستند، ندانستن روش استفاده صحیح از آنها می تواند به عملکرد و رشد وب سایت شما آسیب برساند.

همین امر در مورد تم های فروخته شده در بازارها نیز صدق می کند. دایرکتوری رسمی وردپرس تم هایی را با گزینه های طراحی محدود ارائه می دهد که کاربران را به خرید تم های سفارشی وردپرس از توسعه دهندگان شخص ثالث ترغیب می کند.

داشتن گزینه های طراحی بیشتر به شما امکان می دهد ظاهری شخصی سازی کنید که متناسب با جایگاه وب سایت شما باشد، اما تنها در صورتی که بتوانید بر سفارشی سازی پیچیده غلبه کنید. در غیر این صورت، ممکن است خطر آسیب رساندن به تجربه کاربر و هدر دادن پول را داشته باشید روی ویژگی های استفاده نشده

بازیابی از به روز رسانی ناموفق

از آنجایی که کاربران وردپرس باید وب سایت های خود را به روز کنند، خطر مشکلات به روز رسانی ناموفق وجود دارد. شما می توانید با تغییر فایل ها در فهرست وردپرس خود با استفاده از یک مدیر فایل یا یک سرویس گیرنده FTP مانند FileZilla، آن را حل کنید.

اگر با ساختار وب سایت خود آشنا نباشید، این کار می تواند چالش برانگیز باشد. علاوه بر این، عیب یابی نادرست ممکن است منجر به خطاهای مهلک و شکستن سایت وردپرس شود.

چگونه وردپرس را آسان کنیم

علیرغم اینکه استفاده از آن سخت به نظر می رسد، بسیاری از کاربران همچنان از وردپرس برای ساخت وب سایت استفاده می کنند. بنابراین، اجازه ندهید منحنی یادگیری آن شما را از استفاده از ویژگی های قوی آن برای پشتیبانی از پروژه خود منصرف کند.

در عوض، نکات ما را دنبال کنید تا یادگیری وردپرس را بسیار آسان‌تر کنید.

میزبانی مدیریت شده وردپرس را دریافت کنید

برخی از شرکت های هاستینگ دوست دارند هاستینگer راه حل های میزبانی مدیریت شده وردپرس را بهینه سازی شده برای پشتیبانی از وب سایت های وردپرس ارائه دهید.

وقتی نوبت به انتخاب بین میزبانی وردپرس در مقابل میزبانی وب می‌رسد، نوع اول معمولاً شامل یک نصب‌کننده با یک کلیک، تم‌ها و افزونه‌های از پیش نصب‌شده، تنظیمات سرور اختصاصی وردپرس و ویژگی‌های امنیتی برای کاهش آسیب‌پذیری‌ها می‌شود. شما می توانید با استفاده از ویژگی های آماده برای استفاده طرح میزبانی وب سایت وردپرس خود را سریعتر شروع به ساختن کنید.

را Hostinger هاست وردپرس homepage با یک شمارش معکوس و یک دکمه برای درخواست پیشنهاد با زمان محدود.را Hostinger هاست وردپرس homepage با یک شمارش معکوس و یک دکمه برای درخواست پیشنهاد با زمان محدود.

در طول دوره میزبانی، شرکت میزبان شما مراقبت از به روز رسانی هسته و برنامه افزودنی وب سایت شما، پشتیبان گیری و بهینه سازی عملکرد خواهد بود. همچنین ممکن است به پشتیبانی کارشناسان وردپرس دسترسی داشته باشید که آماده رسیدگی به مسائل مربوط به پلتفرم هستند.

به طور خلاصه، این نوع میزبانی تعداد مسئولیت‌های باطنی را که نیاز به توجه شما دارند کاهش می‌دهد و به شما زمان بیشتری برای تمرکز می‌دهد. روی محتوای وب سایت و قسمت جلویی

در دوره های وردپرس شرکت کنید

یکی از مزایای اصلی استفاده از وردپرس این است که منابع زیادی برای کمک به شما در شروع کار در دسترس است. پلتفرم های مختلف دوره های آنلاین در مورد موضوعات مختلف را برای سطوح مهارتی خاص ارائه می دهند که به شما امکان می دهد وردپرس را با سرعت خود یاد بگیرید.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  بایگانی VPS

توصیه می کنیم با پلتفرم های آموزش الکترونیکی رایگان مانند شروع کنید WordPress.org Codex، هاستینگer آموزش وردپرس و WPKube برای سنجش مهارت ها و نیازهای خود هنگامی که بدانید کدام مهارت ها را باید تقویت کنید، می توانید دوره های برتر را برای بهبود یادگیری خود خریداری کنید process.

را Hostinger آموزش ها page فهرستی از آموزش های وردپرس را به نمایش می گذارد.
را Hostinger آموزش ها page فهرستی از آموزش های وردپرس را به نمایش می گذارد.
چرا استفاده از وردپرس اینقدر سخت است؟ مسائل رایج و روش حل آنها 16

از صفحه ساز وردپرس استفاده کنید

در حالی که وردپرس یک سازنده وب سایت نیست، شما همچنان می توانید با نصب افزونه سازنده وب سایت به ابزارهای ساخت وب سایت و مزایای آنها دسترسی داشته باشید.

تعداد زیادی وردپرس رایگان و ممتاز عالی page افزونه های سازنده ابزارهای قوی برای ساده کردن طراحی وب شما ارائه می دهند process با قیمت های متفاوت بسیاری از آنها شامل ویرایشگر کشیدن و رها کردن، قالب های از پیش ساخته شده، و جلوه های انیمیشن هستند – برای کاربران بدون مهارت های فنی یا طراحی مناسب است.

محدود کردن پلاگین ها

علیرغم به نظر می رسد کاربردی، نصب افزونه های زیاد می تواند مشکلات سازگاری و تهدیدات امنیتی ایجاد کند که محتوای وب سایت را به خطر می اندازد. علاوه بر این، داشتن افزونه های زیاد می تواند عملکرد سایت شما را کاهش دهد و در نتیجه تجربه کاربری ضعیفی داشته باشد.

در عوض، افزونه‌هایی را که متناسب با نیازهای شما هستند تحقیق کنید و گزینه‌ها را محدود کنید روی شهرت و قیمت آنها توصیه می کنیم پلاگین های چند منظوره را در اولویت قرار دهید تا از نصب دو افزونه مجزا نجات یابید.

از یک تم ساده استفاده کنید

مانند پلاگین ها، تم های ممتاز همیشه بهتر از موارد رایگان نیستند. تم‌های پولی معمولاً با گزینه‌های سفارشی‌سازی بیشتری همراه هستند، به این معنی که اصلاح آن‌ها چالش‌برانگیزتر است و برای مبتدیان مناسب نیستند. علاوه بر این، استفاده از یک تم پیچیده و بهینه نشده می تواند عملکرد وب سایت شما را کاهش دهد.

بسیاری از قالب‌های رایگان وردپرس زیبا کمتر از تم‌های ممتاز نیستند – برای کاربران جدیدی که هنوز در حال کشف روش کار سفارشی‌سازی وردپرس هستند، عالی هستند. از طرف دیگر، یک تم سبک وردپرس را انتخاب کنید، بنابراین لازم نیست نگران بهینه سازی آن برای سرعت باشید.

هنگامی که وب سایت شما رشد کرد و مهارت های کافی برای استفاده از آن ها را به دست آوردید، همیشه می توانید به یک قالب وردپرس ممتاز با گزینه های سفارشی سازی بیشتر تغییر دهید.

یک افزونه SEO نصب کنید

نصب یک افزونه سئو می تواند تلاش های بهینه سازی شما را آسان تر و موثرتر کند. بیشتر افزونه های سئو ابزارهای مفیدی مانند ادغام گوگل آنالیتیکس و غیرفعال را تجهیز می کنند.page بهینه سازی برای کمک به بهبود استراتژی های سئوی شما بدون استخدام توسعه دهنده.

دو تا از بهترین افزونه های وردپرس برای سئو AIOSEO و Yoast SEO هستند و هر دو نسخه رایگان را ارائه می دهند. هنگام انتخاب افزونه مناسب برای وب سایت خود، ابزارهای داخلی، سهولت استفاده و هزینه را در نظر بگیرید.

همچنین توصیه می کنیم اصول سئو وردپرس را برای نتایج بلند مدت بهتر و بهینه سازی استفاده از افزونه خود یاد بگیرید. از آنجایی که سئو همیشه در حال تکامل است، تسلط بر اصول اولیه به شما کمک می کند تا استراتژی های جدیدی را که به نفع وب سایت وردپرس شما هستند را بهتر درک کرده و پیاده سازی کنید.

در انجمن وردپرس شرکت کنید

علاوه بر یادگیری وردپرس از طریق دوره‌های آنلاین، می‌توانید به انجمن‌ها بپیوندید و با کاربران دیگر شبکه‌ای کنید. می توانید در مورد موضوعات مرتبط با وردپرس بحث کنید و راهنمایی بخواهید روی پیمایش در ابزارها و ویژگی های CMS.

علاوه بر این، این انجمن های وردپرس بهترین راه برای دریافت کمک رایگان برای عیب یابی خطاها هستند زیرا این پلتفرم کانال پشتیبانی رسمی ندارد.

خدمات تعمیر و نگهداری وردپرس را خریداری کنید

اگر بودجه بیشتری برای پوشش هزینه های تعمیر و نگهداری وب سایت دارید، می توانید توسعه دهندگان وردپرس را استخدام کنید تا وب سایت وردپرسی خود را به بهترین شکل اجرا کنند.

بسیاری از آژانس های نگهداری وب، خدمات تعمیر و نگهداری را به مشاغل بزرگی که نیاز به پشتیبانی اختصاصی دارند، ارائه می دهند. آنها تیمی را برای کمک به شرکت‌ها برای مقابله با جنبه‌های فنی سایت خود، مانند بهینه‌سازی عملکرد و به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری منظم، اختصاص می‌دهند.

کاربرانی که وب‌سایت‌های کوچک تا متوسط ​​دارند، می‌توانند یک توسعه‌دهنده مستقل را به عنوان راه‌حل مقرون‌به‌صرفه‌تر استخدام کنند. وقتی به دنبال توسعه دهنده هستید، تخصص، شهرت و امتیاز آنها را در نظر بگیرید روی وب سایت های فریلنسری

نتیجه

وردپرس ممکن است برای کسانی که تخصص فنی کمی دارند چالش برانگیزتر باشد، اما راه هایی برای ایجاد تجربه ساخت وب سایت شما وجود دارد روی آن پلت فرم قابل مدیریت تر است.

اگر می خواهید وب سایت خود را مدیریت کنید، می توانید با گذراندن دوره ها و شبکه سازی با سایر کاربران از طریق انجمن ها بر منحنی یادگیری وردپرس غلبه کنید. در غیر این صورت، از کمک حرفه ای برای کمک به حفظ وب سایت خود با هزینه اضافی استفاده کنید.

با ابزارها و منابع مناسب، هر کسی می تواند یاد بگیرد که چگونه یک وب سایت با استفاده از نرم افزار وردپرس توسعه دهد. بنابراین، هنوز در جستجوی جایگزین های وردپرس عجله نکنید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا بفهمید که چرا ساختن سایت های وردپرس برای برخی از کاربران چالش برانگیز است و نکاتی را یاد گرفته اید روی استفاده از پتانسیل پلتفرم موفق باشید!

چرا استفاده از سوالات متداول وردپرس بسیار سخت است؟

به خواندن ادامه دهید زیرا ما به برخی از متداول ترین سوالات در مورد منحنی یادگیری وردپرس که در بخش های قبلی توضیح داده نشده اند پاسخ خواهیم داد.

آیا کسی بدون تجربه توسعه می تواند از وردپرس استفاده کند؟

بله، امکان ساخت وب سایت با استفاده از وردپرس بدون کدنویسی وجود دارد. با این حال، پیمایش ابزارها و درک روش استفاده از آنها کمی زمان می برد. علیرغم اینکه اجباری نیست، داشتن مقداری دانش فنی قطعا به کاهش منحنی یادگیری و کوتاه شدن دوره یادگیری کمک می کند.

آیا وردپرس برای توسعه دهندگان سخت است؟

نه، اینطور نیست. برعکس، یادگیری وردپرس از اکثر CMS ها مانند دروپال و جوملا آسان تر است. اگر PHP، زبان برنامه نویسی اصلی پلتفرم را بلد باشید، حتی می توانید سفارشی سازی های پیشرفته انجام دهید.