وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

چرا افراد مبتدی باید پایتون را یاد بگیرند؟

0 3
زمان لازم برای مطالعه: 6 دقیقه


از برخی از پست های دیگر من احتمالا متوجه شده اید که من از طرفداران بزرگ Node.js هستم. در حالی که این درست است، و مدتی است که زبان اصلی من بوده است، همیشه آن را به همه توصیه نمی کنم.

فقط شروع در برنامه نویسی و علوم کامپیوتر می تواند کمی دلهره آور باشد. کدام زبان را باید انتخاب کنید؟ از کدام IDE باید استفاده کنید؟ و مهمتر از آن، چرا?

به نظر من مهمترین کاری که باید در برنامه نویسی انجام دهید این است که ابزار مناسب برای کار را انتخاب کنید. را دومین مهمترین چیز این است که ابزاری را انتخاب کنید که با آن راحت هستید. اگر بخواهم به شما بگویم که باید از C++ استفاده کنید زیرا یکی از سریع‌ترین زبان‌های موجود است، اگر تا به حال مجبور نبوده‌اید با مدیریت حافظه سروکار داشته باشید یا ساختار داده‌های خود را بنویسید، توصیه خوبی نیست. احتمالاً با آن مبارزه خواهید کرد و تجربه بدی خواهید داشت.

پایتون، روی از سوی دیگر، بسیاری از این مشکلات را برای شما حل می کند. این برنامه بسیار کندتر از C++ اجرا می شود، اما نوشتن آن نیز بسیار آسان تر است. و به عنوان یک مبتدی احتمالاً اهمیتی نمی‌دهید که سرعت آن چقدر است، فقط می‌خواهید چیزی جالب بسازید و مفاهیم اولیه را یاد بگیرید.

بنابراین، اولین تصمیمی که باید بگیرید این است که کدام زبان را می خواهید یاد بگیرید. از میان صدها زبان موجود، چرا افراد مبتدی باید پایتون را یاد بگیرند؟ خب چندتا دلیل داره…

نحو ساده

بخشی از فلسفه اصلی از زبان (به طور خلاصه توسط PEP 20، “ذن پایتون”)، شامل موارد زیر است:

  • زیبا بهتر از زشت است
  • ساده بهتر از پیچیده است
  • خوانایی مهم است

بنابراین، همانطور که می بینید، پایتون از ابتدا با در نظر گرفتن سادگی طراحی شده است. این یک نفس تازه در زمان ایجادش بود، زیرا برخی از زبان های غالب در آن زمان C و C++ بودند که چندان کاربر پسند نیستند.

بیایید سینتکس پایتون را با C++ با استفاده از یک مثال ساده “Hello, World” مقایسه کنیم:

C++:

#include stdout
 
int main() {
	std::cout << "Hello, world!\n";
}

پایتون:

print('Hello, world!')

یک تفاوت بسیار بزرگ در آنجا وجود دارد، و تنها کاری که ما انجام دادیم این بود print یک رشته به console. برای اندازه گیری خوب، اجازه دهید مقایسه نحو دیگری انجام دهیم، اما این بار با PHP:

پایتون:

x=1
while x <=5:
    print 'x is less than 5:' + str(x)
    x += 1

PHP:

<?php
$x=1;
while($x<=5) {
    echo "x is less than 5: $x";
    x++;
}
?>

پایتون واقعاً تلاش می‌کند تا از شر «کرک» خلاص شود و فقط به چیزهایی نیاز دارد که واقعاً ضروری است، که دلیل بزرگی برای استفاده از آن بدون بریس‌های فرفری و نیم‌ویرگول‌های انتهای خط است. به تفاوت آن نگاهی بیندازید (قول می‌دهم آخرین مقایسه نحوی):

پایتون

def foo(x):
    if x == 0:
        bar()
        baz()
    else:
        qux(x)
        foo(x - 1)

ج:

void foo(int x)
{
    if (x == 0) {
        bar();
        baz();
    } else {
        qux(x);
        foo(x - 1);
    }
}

من واقعا سعی نمی کنم bash روی زبان های دیگر در اینجا همه این زبان های دیگر ذکر شده واقعا عالی هستند و دارند تن استفاده می شود، اما آنها برای مبتدیان خیلی خوب نیستند.

با کلمات کلیدی مانند is، not، و with، یک اسکریپت پایتون که به خوبی نوشته شده باشد را تقریباً می توان مانند انگلیسی ساده خواند. این به ویژه برای if شرایط بیانیه، که اگر به اندازه کافی بزرگ شوند، خواندن آنها دشوار است:

a = None
b = None

if a is not None and b is not None:
    print 'Foo!'
else:
    print 'Bar!'

عبارت شرطی بالا بسیار تمیزتر از حالت معمولی است if ((a != null) && (b != null)).

آسان برای راه اندازی و اجرا

بسیاری از مبتدیانی که سعی در یادگیری زبان دارند، حتی قبل از نوشتن یک خط کد، شکست می خورند. در برخی از زبان ها مانند جاوا، باید دایرکتوری های پیچیده پروژه را نصب و راه اندازی کنید و سپس کد خود را کامپایل کنید.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  روش بررسی خالی بودن لیست در پایتون

با پایتون، تنها کاری که برای شروع باید انجام دهید این است نصب کننده را دانلود و اجرا کنید، و اجرا python <your-script>.py. هیچ ساختار دایرکتوری پیچیده ای برای ایجاد یا کامپایل برای انجام وجود ندارد.

اگرچه در زبان های مدرن به طور فزاینده ای نادر می شود، کامپایل کردن کد شما می تواند بسیار سخت تر از آن چیزی باشد که فکر می کنید (اگرچه، است شر ضروری). کافی است به این میکفایل کوچک برای C نگاهی بیندازید:

CC = gcc
CFLAGS  = -g -Wall

TARGET = myprog

all: $(TARGET)

$(TARGET): $(TARGET).c
	$(CC) $(CFLAGS) -o $(TARGET) $(TARGET).c

clean:
	$(RM) $(TARGET)

و من این را یک می دانم ساده ساخت فایل من هر روز پایتون را از این برنامه انتخاب می کنم.

پایتون به شما این امکان را می دهد که ابتدا مفاهیم برنامه نویسی را یاد بگیرید قبل از اینکه وارد جزئیات کثیف روش ترجمه کدهای سطح بالا به کدهای سطح ماشین شوید، که باید کاملاً یاد بگیرید، نه زمانی که برای اولین بار شروع به کار می کنید.

کتابخانه استاندارد بزرگ

یکی از نقاط قوت پایتون، کتابخانه استاندارد آن است و دلیل خوبی هم دارد. آن را با بیش از 300 ماژول ها (در نسخه 3.5)، از یک سرور HTTP حداقل (BaseHTTPS Server) به پایگاه های داده (sqlite3، به کتابخانه های فشرده سازی (gzip).

اکثریت قریب به اتفاق کارهایی که می خواهید با پایتون انجام دهید معمولاً در این کتابخانه های استاندارد برای شما انجام می شود. بنابراین می توانید با کمی تلاش شروع به ایجاد چیزهای جالب کنید، مانند برنامه هایی با یادگیری ماشین.

هرازگاهی باید به خودم یادآوری کنم که ماژول ها را بررسی کنم و ببینم همه چیز در دسترس است تا خودم کد را بازنویسی نکنم.

بنابراین قبل از اینکه برید و سعی کنید الف بنویسید تجزیه url کتابخانه، ابتدا بررسی کنید که آیا از قبل وجود دارد یا خیر!

یکی از بهترین نکات در مورد عدم نیاز به نوشتن همه این کدها این است که بدانید کاملاً آزمایش شده و بدون اشکال است. بسیاری از این کد برای مدتی وجود داشته است و در شرکت های برتر استفاده می شود (که بعداً در مورد آن صحبت خواهیم کرد)، بنابراین می دانید که از طریق زنگ قرار داده شده است.

یک جامعه بزرگ و فعال به معنای دو چیز است:

  • بسیاری از کتابخانه های شخص ثالث
  • افراد زیادی برای کمک به شما

این نکات مسلماً برخی از مهم ترین دلایلی هستند که شما باید از پایتون صرف نظر از سطح مهارت خود استفاده کنید. این بدان معناست که برای یادگیری بهتر زبان، اسناد، آموزش‌ها و کدهای بیشتری خواهید داشت.

پایتون به طور مداوم به عنوان یک زبان برنامه نویسی برتر توسط منابع مختلف، مانند توسط، رتبه بالایی را کسب کرده است ردمونک (شماره 4) و Tiobe (شماره 5).

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  راهنمای تابع append() پایتون

حتی مهمتر از محبوبیت زبان، تقاضای کارفرمایان است. می توانید از نمودار زیر (توسط در واقع) که پایتون دومین زبان پر تقاضا برای کارفرمایان است، به این معنی که شما شانس بیشتری برای استفاده از مهارت های برنامه نویسی خود به عنوان شغل دارید.

تقاضای شغل زبان

اشکال زدایی آسان

به عنوان یک مبتدی، یکی از سخت ترین مهارت ها برای تسلط بر اشکال زدایی است. اینجاست که شما واقعاً با یک زبان و کارکردهای درونی آن آشنا می شوید. گاهی اوقات شما باگ‌های آسانی خواهید داشت که فقط اشتباهات نحوی هستند، و گاهی اوقات باگ‌های واقعاً سختی برای یافتن خواهید داشت که از هر 100 باری که برنامه خود را اجرا می‌کنید، فقط 1 مورد را نشان می‌دهند.

اینجاست که شما واقعاً با دیباگر و خطاهای رایج خود در یک زبان آشنا خواهید شد.

خوشبختانه برای شما، پایتون مدیریت خطا و گزارش بسیار خوبی دارد، در حالی که بسیاری از زبان های دیگر اینطور نیستند.

به عنوان مثال، در C++، اگر مشکلی پیش بیاید (مانند عدم دفاع از یک اشاره گر نامعتبر، دسترسی به عنصر آرایه خارج از محدوده، و غیره) اگر برنامه خراب شود، خوش شانس خواهید بود. به این ترتیب می‌دانید که در برنامه‌تان مشکلی وجود دارد، اما احتمالاً نمی‌دانید کجاست (و اشکال‌زداها همیشه برای یک مبتدی ساده نیستند). اگر بدشانس هستید برنامه نمی خواهد خراب می شود (یا فقط در زمان های تصادفی خراب می شود) و در عوض باگ های مبهمی را به شما می دهد که خیلی واضح نیستند.

آنچه پایتون از آن لذت می برد

خوب، فکر نمی کردم نوشتن این مقاله درخشان درست باشد روی پایتون و در مورد معایب آن صحبت نکنید. مانند هر زبان دیگری که در خارج وجود دارد، خیلی از کامل بودن فاصله دارد، چیزهای زیادی وجود دارد نباید از آن استفاده کنید

همانطور که چند بار اشاره کردم، پایتون کند است. پسندیدن واقعا در مقایسه با زبان های کامپایل شده مانند C/C++ یا Go کند است. این به این دلیل است که دارای چندین ویژگی است که باعث کاهش سرعت آن می شود، مانند تایپ پویا و جمع آوری زباله.

معنی این موضوع برای شما این است که نباید از پایتون خالص برای پردازش داده های زیادی استفاده کنید، بلکه باید قلاب های C++ را اضافه کنید (که روزی دیگر در مورد آن صحبت خواهیم کرد).

و به لطف مجموعه زباله پایتون، نمی توانید از آن برای سیستم های بلادرنگ استفاده کنید. این به این دلیل است که جمع‌آوری زباله باعث می‌شود کد در مدت زمان غیر قطعی اجرا شود، بنابراین نمی‌دانید که اجرای عملکرد شما 1 میلی‌ثانیه طول می‌کشد یا 100 میلی‌ثانیه. ناشناخته های زیادی وجود دارد. در عوض، برای این برنامه‌های بلادرنگ معمولاً باید از زبانی با مدیریت حافظه دستی مانند C یا C++ استفاده کنید.

در همین راستا، از آنجایی که پایتون متکی است روی شما معمولاً می توانید منابع بسیار زیادی سیستم و دارای یک مفسر (من می گویم “معمولا” زیرا وجود دارد هستند گزینه های دیگر) فقط کد پایتون را اجرا کنید روی بالای یک سیستم با یک سیستم عامل (به معنی بدون میکروکنترلر یا سایر سیستم های تعبیه شده).

نتیجه

اینها تنها تعدادی از دلایلی هستند که چرا پایتون برای مبتدیان عالی است. این روزها منابع زیادی برای شروع وجود دارد که شروع برنامه نویسی با پایتون صرف زمان کمی است.

کدام زبان را ابتدا یاد گرفتید و چرا؟ در نظرات به ما اطلاع دهید!

(برچسب‌ها به ترجمه)# python



منتشر شده در 1403-03-07 22:54:17

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید