وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

چرا باید bin/bash را در ابتدای یک فایل اسکریپت قرار دهید – bash

0 4
زمان لازم برای مطالعه: 2 دقیقه


هنگام نوشتن یک اسکریپت به زبان Bash، معمول است که فایل را با خط #!/bin/bash شروع کنید. این خط، خط shebang نامیده می‌شود و جزء حیاتی هر اسکریپت Bash است، برای مطالعه بیشتر درباره این خط، این راهنما را مطالعه کنید.

bin/bash در اسکریپت Bash چیست؟

اصطلاح “bin/bash” در یک اسکریپت Bash به محل قرارگیری پوسته اجرایی Bash اشاره دارد. روی سیستم. در یک سیستم عامل مشابه یونیکس، دایرکتوری “bin” معمولا حاوی فایل های اجرایی، از جمله پوسته ها است. پوسته Bash یکی از پرکاربردترین پوسته‌ها در دنیای یونیکس است و فایل اجرایی آن معمولاً در پوشه “/bin” قرار دارد. خط “#!/bin/bash” در ابتدای اسکریپت Bash به عنوان shebang شناخته می شود که برای تعیین مفسر پوسته ای که برای اجرای اسکریپت استفاده می شود، استفاده می شود.

چرا باید bin/bash را در ابتدای یک فایل اسکریپت قرار دهید - bash

چرا باید bin/bash را در ابتدای فایل اسکریپت قرار دهیم؟

خط shebang برای ارائه آدرس مفسری که باید برای اجرای اسکریپت استفاده شود استفاده می شود، بنابراین در مورد #!/bin/bash، اسکریپت توسط پوسته Bash تفسیر می شود. این مهم است زیرا سیستم عامل های مختلف پوسته های مختلفی را نصب کرده اند و ممکن است همان اسکریپت آنطور که انتظار می رود کار نکند روی همه سیستم ها مگر اینکه مفسر صحیح مشخص شده باشد.

با قرار دادن خط shebang، مطمئن می شوید که اسکریپت بدون توجه به محیطی که در آن اجرا می شود، توسط پوسته صحیح اجرا می شود. این به اطمینان از سازگاری و قابل حمل بودن اسکریپت کمک می کند و اشتراک گذاری و استفاده مجدد آن را در سیستم های مختلف آسان تر می کند.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  سهولت استفاده از Bash CLI

علاوه بر این، خط shebang اسکریپت را قابل اجرا می کند و به آن اجازه می دهد مستقیماً از خط فرمان اجرا شود. بدون خط shebang، باید هر بار که اسکریپت را اجرا می کنید، مفسر را به صورت دستی مشخص کنید، که ممکن است خسته کننده و مستعد خطا باشد.

آیا می توانید فایل Bash را بدون /bin/bash اجرا کنید؟

بله، شما می توانید یک اسکریپت Bash را بدون تعیین /bin/bash به عنوان مفسر اجرا کنید. پوسته سیستم پیش فرض که معمولاً /bin/sh است روی اکثر سیستم ها می توانند برای اجرای یک اسکریپت Bash استفاده شوند، اما اگر پوسته پیش فرض روی bash تنظیم نشده باشد، ممکن است نتوانید آن را اجرا کنید. با این حال، اگر اسکریپت شما با خط #!/bin/bash شروع شود، سیستم از مفسر /bin/bash برای اجرای اسکریپت استفاده می کند، صرف نظر از اینکه پوسته پیش فرض روی چه چیزی تنظیم شده است.

نتیجه

خط shebang #!/bin/bash جزء مهمی از هر اسکریپت Bash است، زیرا مفسر مورد استفاده را مشخص می کند و اسکریپت را قابل اجرا می کند. با قرار دادن این خط در ابتدای فایل اسکریپت خود، می توانید اطمینان حاصل کنید که اسکریپت شما همانطور که انتظار می رود کار می کند روی هر سیستمی اجرا و به اشتراک گذاری آسان خواهد بود.

برای نگارش بخشهایی از این متن ممکن است از ترجمه ماشینی یا هوش مصنوعی GPT استفاده شده باشد
لطفا در صورت وجود مشکل در متن یا مفهوم نبودن توضیحات، از طریق دکمه گزارش نوشتار یا درج نظر روی این مطلب ما را از جزییات مشکل مشاهده شده مطلع کنید تا به آن رسیدگی کنیم
پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  درک پیکربندی Bash Shell هنگام راه اندازی

زمان انتشار: 1402-12-29 06:52:04

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید