وقتی صحبت از سئوی وردپرس به میان می آید، چیزهای زیادی وجود دارد که باید درست انجام دهید. اولاً، سئوی خارجی و داخلی وجود دارد که باید در مورد آن فکر کنید. اما، عامل دیگری نیز وجود دارد که بر ظاهر موتور جستجوی شما تأثیر می گذارد، و توانایی ربات های موتور جستجو برای خزیدن در سایت شما، که به آن نشانه گذاری طرحواره می گویند.

اگرچه به تازگی معرفی شده است، پیاده سازی نشانه گذاری طرحواره می تواند برای هر وب سایت وردپرسی بسیار مفید باشد. به عنوان مثال، با نشانه گذاری طرحواره، می توانید سطح ترافیک، CTR و توانایی خزیدن سایت خود را افزایش دهید.

در زیر به بررسی این موضوع می پردازیم که نشانه گذاری طرحواره در واقع چیست، چرا آن را می خواهید و چگونه می توان طرحواره را به سایت وردپرس اضافه کرد.

طرحواره یک کد پشت صحنه است که به گوگل (و سایر موتورهای جستجو) اطلاعات بیشتری در مورد سایت شما می دهد. رایج ترین شکل نشانه گذاری طرحواره به عنوان شناخته شده است تکه های غنی. احتمالاً در نتایج جستجو با این موارد برخورد کرده اید.

اگر ندارید، آنها به این شکل هستند:

نمونه هایی از نشانه گذاری طرحواره از SERP "دستور پخت سوپ مرغ خانگی"

آنها نه تنها جالب به نظر می رسند، بلکه داشتن قطعات غنی لیست شده در نتایج جستجو در واقع می تواند ترافیک وب سایت شما را از طریق موتورهای جستجو افزایش دهد. حتی اگر موقعیت شما در نتایج جستجو تغییر نکرده باشد. هنگامی که Google سایت شما را که حاوی نشانه‌گذاری طرحواره است می‌خزد، می‌تواند از آن داده‌ها برای ایجاد نتایج جستجوی جذاب‌تر و مفیدتر استفاده کند.

هنگامی که نشانه گذاری طرحواره را پیاده سازی می کنید، اطلاعات دقیق و مفیدتری در مورد سایت خود به ربات های گوگل می دهید. اینکه قطعه غنی چگونه به نظر می رسد به نوع محتوا بستگی دارد روی شما page. برای بررسی، مواردی مانند رتبه‌بندی ستاره‌ها در آن وجود دارد. در حالی که اگر محصول باشد page، مواردی مانند قیمت و در دسترس بودن محصول را مشاهده خواهید کرد.

انواع مختلفی از نشانه گذاری طرحواره وجود دارد که می توانید بر اساس آن از آنها استفاده کنید روی نوع محتوا روی را page خود

مزایای نشانه گذاری طرحواره چیست؟

به طور سنتی، ما از برچسب های قالب بندی استفاده می کنیم تا به گوگل اطلاع دهیم که سایت وردپرس ما در مورد چیست. این موارد شامل مواردی مانند تگ‌های عنوان، انتخاب کلمه کلیدی تمرکز و بهینه‌سازی توضیحات متا می‌شود.

اما، حتی با این موارد، زمینه صفحات ما می تواند مبهم باشد، به خصوص با کلمات یا عباراتی که معانی متعددی دارند.

ما طرحواره ای را به سایت های خود اضافه می کنیم تا زمینه بیشتری به صفحات و پست های خود بدهیم. این به آنها کمک می کند تا در موتورهای جستجو رتبه بندی دقیق تری داشته باشند. به‌علاوه، ظاهر موتور جستجوی ما را بهبود می‌بخشد، که بر CTR و سایر آمارهای حیاتی ما تأثیر می‌گذارد.

با وجود طرحواره، برای نتایج جستجوی مرتبط‌تر رتبه‌بندی می‌شوید، که به معنای ترافیک با کیفیت بالاتر برای وب‌سایت شماست.

انواع مختلف طرحواره موجود است

ده ها طرحواره مختلف وجود دارد که می توانید در جای خود قرار دهید، و گوگل در حال حاضر بیش از 50 طرح واره مختلف را پشتیبانی می کند.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  از وردپرس قفل شده اید؟ در اینجا چیزی است که شما باید انجام دهید

مدتی را صرف مرور لیست کنید و ببینید که چه نوع طرحواره های مرتبطی را می توانید به سایت خود اضافه کنید. برخی از رایج ترین اشکال طرحواره عبارتند از:

  • Local داده های کسب و کار
  • مناسبت ها
  • دستور پخت
  • لیست فیلم ها
  • بررسی ها
  • رزرواسیون
  • مقالات

طرحواره چگونه به نظر می رسد

اکنون که می دانید طرحواره در وردپرس چیست، به چند نمونه نگاه می کنیم. ابتدا فیلم The Revenant را جستجو می کنیم:

نمونه ای از علامت گذاری طرحواره برای کلمه کلیدی "بازگشته".نمونه ای از علامت گذاری طرحواره برای کلمه کلیدی "بازگشته".

اولین نتیجه از IMDB نشان‌گذاری طرحواره پیاده‌سازی شده است. به بخش ستاره دار و بررسی توجه کنید. طرحواره نمایش رتبه بندی ستاره را امکان پذیر می کند، بنابراین می توانید به سرعت تصمیم بگیرید که آیا فیلم ارزش دیدن دارد یا خیر.

همان نوع رتبه بندی ستاره برای هر نوع مروری ظاهر می شود، خواه رستوران، فیلم، کتاب یا حتی دستور غذا باشد. هنگام جستجوی “دستور پخت پای سیب” به نتایج نگاه کنید:

نمونه هایی از نشانه گذاری طرحواره برای کلمه کلیدی "دستور پخت پای سیب"نمونه هایی از نشانه گذاری طرحواره برای کلمه کلیدی "دستور پخت پای سیب"

بخش بررسی ستاره دار دوباره برجسته می شود. همچنین اطلاعات بیشتری در مورد دستور غذا وجود دارد، از جمله یک تصویر و زمان لازم برای تهیه دستور پخت.

برای مثال آخر، بیایید «اوباما» را جستجو کنیم:

نمونه هایی از نشانه گذاری طرحواره برای کلمه کلیدی "اوباما"نمونه هایی از نشانه گذاری طرحواره برای کلمه کلیدی "اوباما"

به جای مرور ستاره‌دار مانند نمونه‌های بالا، طرح سبک اخبار را مشاهده خواهید کرد.

بنابراین، با یک طرحواره، به گوگل ایده بهتری از اطلاعاتی که ارزش برجسته کردن دارند، می‌دهید و آن اطلاعات را در نتایج جستجو نمایش می‌دهد.

روش تست نشانه گذاری طرحواره موجود

شما می توانید استفاده کنید ابزار تست داده های ساختاریافته گوگل برای دیدن اینکه آیا شما طرحی را نصب کرده اید یا خیر روی سایت شما. گاهی اوقات قالب وردپرس شما دارای نشانه گذاری طرحی داخلی است.

می توانید کد سایت خود را بچسبانید یا فقط از URL وب سایت خود استفاده کنید.

نحوه استفاده از ابزار تست داده های ساخت یافته گوگل برای مشاهده اینکه آیا طرحواره نصب شده است یا خیر on را pageنحوه استفاده از ابزار تست داده های ساخت یافته گوگل برای مشاهده اینکه آیا طرحواره نصب شده است یا خیر on را page

بعد از اینکه سایت خود را از طریق ابزار اجرا کردید، می توانید ببینید کدام طرحواره فعال است و آیا اشکالی در طرح وجود دارد یا خیر.

روش اضافه کردن طرحواره به وردپرس

اکنون ارزش افزودن طرحواره به سایت وردپرس را می بینید. در زیر با دو روش متفاوتی که می توانید برای افزودن طرحواره به سایت خود در پیش بگیرید آشنا خواهید شد:

1. چگونه با پلاگین Schema به وردپرس اضافه کنیم

ساده ترین راه برای اضافه کردن طرحواره به سایت خود استفاده از آن است طرحواره افزونه این افزونه با هر طرح موجود کار می کند و همچنین با افزونه Yoast SEO ادغام می شود.

برای نصب این افزونه به ادامه مطلب بروید پلاگین ها ->جدید اضافه کن از داخل داشبورد وردپرس خود و جستجو برای “طرحواره“.

افزونه Schema WordPressافزونه Schema WordPress

افزونه را نصب و فعال کنید، سپس به ادامه مطلب بروید طرحواره -> تنظیمات برای شروع پیکربندی افزونه.

تنظیمات عمومی افزونه Schema WordPressتنظیمات عمومی افزونه Schema WordPress

اطلاعات اولیه خود مانند مکان صفحه درباره درباره، صفحه تماس، و لوگوی وب سایت خود را آپلود کنید.

با پر کردن بخش‌های اضافی، محتوا، نمودار دانش و نتایج جستجو، می‌توانید سایت خود را برای هر یک از آن حوزه‌ها بهینه کنید.

بعد، می توانید به آن بروید طرحواره -> انواع و یک طرح واره خاص به یک نوع یا دسته پست اضافه کنید.

نحوه اضافه کردن یک طرحواره خاص به یک نوع یا دسته از یک پست یا pageنحوه اضافه کردن یک طرحواره خاص به یک نوع یا دسته از یک پست یا page

اگر افزونه بالا برای شما مناسب نیست، می توانید از یکی از بسیاری از گزینه های دیگر استفاده کنید.

Schema Pro یکی دیگر از پلاگین های طرحواره برای وردپرس است که ارزش بررسی را دارد. استفاده از آن بسیار آسان است و دارای سه مرحله ساده است process برای افزودن تمام طرحواره های پشتیبانی شده به وب سایت خود.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  آموزش Kubernetes برای سال 1403: یادگیری اصول موثر Container مدیریت

در اینجا چند افزونه جایگزین طرحواره وردپرس آورده شده است:

2. چگونه طرحواره را به صورت دستی به سایت خود اضافه کنید

همچنین می توانید طرحواره را به صورت دستی به سایت خود اضافه کنید. این کد فشرده‌تر خواهد بود، اما می‌توانید طرح سفارشی اضافه کنید روی یک پست فردی و page اساس

با طرحواره سفارشی، شما همچنین می توانید چندین طرحواره مختلف را در هر کدام اضافه کنید page. بنابراین، اگر رویدادی دارید page اما همچنین می خواهید یک طرح بازبینی اضافه کنید، پس می توانید به راحتی این کار را انجام دهید.

موثرترین راه برای افزودن دستی طرحواره به سایت خود استفاده از JSON-LD است. این روش توسط گوگل نیز توصیه می شود.

روش JSON-LD مبتنی بر جاوا اسکریپت است. شما طرحواره را به عنوان یک اسکریپت به سایت وردپرس اضافه خواهید کرد، بنابراین خواندن و اشکال زدایی آن بسیار آسان تر خواهد بود.

اگر خودتان نمی دانید چگونه نشانه گذاری بنویسید، می توانید از آن استفاده کنید کمک کننده داده های ساختاریافته گوگل تا کد شما را برای شما ایجاد کند.

برای استفاده از این رویکرد به هر پست یا page جایی که می خواهید نشانه گذاری طرحواره را اضافه کنید. کلیک روی گزینه های صفحه در بالای صفحه page، و هر دو را که می گویند “فیلدهای سفارشی‘.

تیک زدن کادر فیلدهای سفارشی در گزینه‌های صفحهتیک زدن کادر فیلدهای سفارشی در گزینه‌های صفحه

اکنون به پایین بروید تا جایی که می گوید “فیلد سفارشی‘و کلیک کنید’جدید را وارد کنیدبرای ایجاد یک فیلد سفارشی جدید. نام ببرید ‘طرحوارهو کد زیر را وارد کنید (این یک نمونه داده کسب و کار محلی است):

<script type="application/ld+json">
{
 "@context": "http://schema.org",
 "@type": "Organization",
 "address": {
   "@type": "PostalAddress",
   "addressRegion": "Neverland",
   "streetAddress": "667 Acme Road"
 },
 "description": "The Acme Organization has been run by the Acme family for generations.",
 "name": "Acme Organization",
 "telephone": "(0)12 34 56 789"
}
</script>

اکنون روی ‘ کلیک کنیدفیلد سفارشی اضافه کنیدو خود را به روز کنید page.

در مرحله بعد، باید خود را ویرایش کنید header.php فایل. آن را باز کنید و کد زیر را قبل از بستن تگ وارد کنید:

<?php
$schemamarkup = get_post_meta(get_the_ID(), 'schemamarkup', true);
if(!empty($schemamarkup)) {
  echo $schemamarkup;
}
?>

این باعث می شود کد طرح شما همراه با ابرداده پست شما بارگیری شود. با روش فوق، می توانید هر نوع نشانه گذاری طرح سفارشی را به سایت وردپرس خود اضافه کنید.

فقط به یاد داشته باشید که خود را اجرا کنید page یا از طریق ابزار تست داده های ساختاریافته گوگل پست کنید تا نشانه گذاری خود را برای هر گونه خطا بررسی کنید.

بنر میزبانی وردپرسبنر میزبانی وردپرس
چرا به نشانه گذاری طرحواره وردپرس نیاز دارید و چگونه آن را به سایت خود اضافه کنید 20

نتیجه

افزودن طرحواره به سایت شما زمان زیادی نمی برد و می تواند ظاهر موتور جستجو و ترافیک وب سایت شما را بهبود بخشد.

این process ممکن است کمی فنی و دلهره آور به نظر برسد، اما حتی روش دستی آن هم زمانی که آن را بررسی کنید، چندان دشوار نیست. به علاوه، تعداد پلاگین های موجود حتی اجرای اولیه طرحواره در وردپرس را بسیار ساده می کند.

مهم نیست که چه نوع سایتی را اجرا می کنید، یک نشانه گذاری طرحواره ای وجود دارد که می تواند اضافه شود.

آیا نتیجه ای از اجرای طرحواره دیده اید؟ روی سایت شما؟ لطفا تجربه خود را در نظرات زیر به اشتراک بگذارید.

درباره سئو وردپرس بیشتر بدانید

روش ایجاد نقشه سایت در وردپرس
راهنمای وردپرس Robots.txt
روش راه اندازی AMP (صفحات موبایل شتاب دهنده) در وردپرس
چگونه موتورهای جستجو را از ایندکس کردن سایت وردپرس خود جلوگیری کنیم؟
روش اضافه کردن Breadcrumb در وردپرس