وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

چرا بیت کوین ها ارزش دارند؟

0 2
زمان لازم برای مطالعه: 4 دقیقه


بیت‌کوین‌ها به همان دلیلی ارزش دارند که دلار آمریکا ارزش دارد – این یک شکل مفید از پول است که توسط مردم برای خرید و فروش چیزها استفاده می‌شود. در حالی که ارزش دلار آمریکا توسط دولت حمایت می شود که به آن وضعیت قانونی می دهد و استفاده می کند…

چرا بیت کوین ارزش دارد؟

هر بحثی در مورد بیت کوین دیر یا زود منجر به بحث و جدل بر سر اینکه چه چیزی به بیت کوین ارزش می دهد می شود. شکاکان ادعا می کنند که هیچ ارزشی ندارد، در حالی که معتقدان آن را طلای دیجیتال با پتانسیل تقریبا بی نهایت می دانند. پس چه کسی درست می گوید و چه چیزی در واقع بیت کوین را ارزشمند می کند؟ چندین ویژگی برای در نظر گرفتن وجود دارد.

تاریخچه مختصری از پول

نگاهی کوتاه به تاریخچه پول نشان می‌دهد که تا زمانی که مردم توافق کردند که آن چیز خاصی ارزش داشته باشد، پس ارزش دارد. اساساً این ایمان است که باعث می شود پول کار کند.

در ابتدا، مردم به داد و ستد می پرداختند تا اینکه خیلی ناخوشایند شد. در آن زمان، آنها شروع به تجارت محصولات با چیزهایی مانند صدف و سنگ، سپس جواهرات و فلزات کمیاب کردند. در اعصار اخیر، پولی که دولت تلقین کرده بود، جایگزین شد، که امروزه پذیرفته‌شده‌ترین شکل ارز است. همانطور که پول تکامل یافت، همیشه دارای ویژگی های زیر بود – قابلیت تعویض، کمیاب و غیرقابل جعل. علاوه بر آن، مردم متوجه شده اند که استفاده از ارزهایی که به راحتی قابل حمل، پایدار و قابل تقسیم هستند راحت تر است.

تکامل پول بیت کوینتکامل پول بیت کوین

تکامل پول. منبع: [URL=”blog.unocoin.com” target=”_blank”]اونوکین[/URL].

چرا بیت کوین ارزشمند است؟ (دلایل ارزش بیت کوین)

اول از همه، بیت کوین به همان دلیلی که کاغذ و پول نقد دیجیتال ارزش دارند، ارزش دارد – این یک شکل سودمند پول است که معمولاً توسط مردم پذیرفته می شود. برای انتقال ارزش و خرید یا فروش چیزها استفاده می شود. با این حال، برخلاف دلار آمریکا که ارزش و وضعیت قانونی آن توسط دولت اعمال می‌شود، ارزش بیت‌کوین از کد، زیرساخت، کمبود و پذیرش آن ناشی می‌شود.

چرا بیت کوین ارزش داردچرا بیت کوین ارزش دارد

اگرچه قابل لمس نیست، اما کد بیت کوین ویژگی های ارز سنتی فیات را به آن می دهد، از جمله کمبود، تقسیم پذیری، قابل حمل بودن، قابلیت تعویض، و قابل تشخیص بودن. علاوه بر این، بیت کوین است غیر متمرکز و بدون واسطه قابل استفاده است، فراهم می کند سطحی از شفافیت، قابل دسترسی و استفاده است هر کسی با اتصال به اینترنت، غیر ممکن است تقلبی و مصادره کند، و دارای ویژگی های دیگری مانند قابلیت برنامه ریزی.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  چگونه در سال 1402 دوج کوین (DOGE) بخریم؟

مهمتر از همه، می توان از آن به عنوان یک ذخیره ارزش مانند طلا یا سایر کالاها، اما بر خلاف همتایان فیزیکی آن، می‌توان آن را از طریق کانال‌های ارتباطی از یک سر دنیا به آن سر دنیا حمل کرد. موضوع چند دقیقه.

خواص ارزشمند بیت کوین

کمبود بیت کوین بر خلاف ارزهای فیات سنتی که می‌توانند بدون پایان تورم شوند، بیت‌کوین کمبود دیجیتال را معرفی می‌کند. تنها 21 میلیون بیت کوین وجود دارد. برخلاف ارزهای فیات که تحت تورم سالانه قرار می گیرند و بخشی از ارزش خود را از دست می دهند، تورم بیت کوین محدود و کنترل شده است.

همچنین، اگر بیت‌کوین‌هایی را که برای همیشه از دست می‌روند حساب کنیم (ارسال به آدرس‌های نادرست، ناموجود یا آنهایی که در کیف پول‌هایی که کلیدشان گم شده است و غیره)، عرضه با کاهش قیمت روبه‌رو می‌شود که به این معنی است که بیت‌کوین‌های موجود به‌طور فزاینده‌ای کمتر می‌شوند.

تقسیم پذیری یک بیت کوین را می توان به 100000000 ساتوشی تقسیم کرد. یک ساتوشی برابر با 0.00000001 بیت کوین است که کوچکترین واحد بیت کوین در حال حاضر است. این سطح از تقسیم در کد اصلی بیت کوین تعبیه شده است.

در صورت نیاز، سطح تقسیم را می توان به 16 رقم اعشار یا بیشتر تغییر داد، به این معنی که بیت کوین درجه بی نهایت تقسیم پذیری را ارائه می دهد.

قابل حمل بودن بیت‌کوین‌ها را می‌توان از طریق یک کانال ارتباطی مانند اینترنت، ماهواره یا حتی امواج رادیویی منتقل کرد که آن را به قابل انتقال‌ترین ارز موجود تبدیل می‌کند.

امواج رادیویی قابل حمل ارزش بیت کوینامواج رادیویی قابل حمل ارزش بیت کوین

بیت کوین قابل حمل ترین دارایی است که تاکنون ایجاد شده است.

قابلیت تعویض. هر بیت کوین بدون توجه به مالکیت آن و تاریخچه آن، ارزشی برابر با همتای خود دارد. همانطور که یک اونس طلای خالص همیشه با اونس دیگر طلای خالص برابر است. مهم نیست که چه اتفاقی می افتد، یک بیت کوین نماد ارزش قابل تعویض با بیت کوین دیگر باقی می ماند.

ماندگاری. هر بیت کوین یا ساتوشی را می توان بارها و بارها بدون تخریب مجدد مورد استفاده قرار داد.

قابل تشخیص بودن تعداد فزاینده ای از تجار و کاربران بیت کوین را می شناسند و می پذیرند. اگرچه هنوز با سطح پذیرش ارزهای فیات فاصله زیادی دارد، بسیاری از مردم بیت کوین را از غیر ارزها یا سایر پول های تقلبی تشخیص می دهند و مایلند آن را به عنوان وسیله پرداخت بپذیرند.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  رندر/نمایش شرطی در Vue با v-if، v-show، v-else و v-else-ifVue.js یک چارچوب برنامه وب ساده برای ایجاد رابط های وب پویا و برنامه های تک صفحه ای (SPA) است. همانطور که ما این برنامه ها را ایجاد می کنیم، اغلب، می خواهیم چیزی را بر اساس رندر کنیم روی یک معیار خاص - این جوهر رندر مشروط است. رندر شرطی به توانایی رندر متمایز اشاره دارد...

عدم تمرکز هیچ نهاد واحدی بر بیت کوین نظارت نمی کند. برخلاف پول های سنتی، هیچ کس نمی تواند شبکه یا تراکنش های آن را سانسور، کنترل یا تغییر دهد تا کسی نتواند پول شما را مصادره کند.

دسترسی. برای داشتن یا پذیرش بیت کوین نیازی به داشتن یک حساب بانکی تایید شده ندارید. تنها چیزی که نیاز دارید دانش اولیه کامپیوتر و اتصال به اینترنت است. دسترسی به بیت کوین آن را برای مناطق تحت بانکی در جهان بسیار راحت می کند.

جعل ناپذیری هر تراکنش بیت کوین در یک دفتر کل توزیع شده ثبت می شود و توسط کار محاسباتی گره ها ایمن می شود. این سیستم برای جلوگیری از مشکل خرج کردن مضاعف طراحی شده است که مانع از رشد ارزهای دیجیتال قبلی می شود. در نتیجه، تمام تراکنش های شبکه بیت کوین غیرقابل جعل و غیرقابل برگشت هستند.

قابلیت برنامه ریزی برخلاف پول معمولی، بیت کوین بعد از قابلیت برنامه ریزی را نیز معرفی می کند. این بدان معناست که در آینده، بیت کوین می تواند به روز رسانی ها را دریافت کند و ویژگی های مفیدتری مانند قراردادهای هوشمند، تراکنش های چند علامتی و موارد دیگر داشته باشد.

ثبات و ذخیره ارزش. تنها ویژگی که هنوز تا حدودی فاقد آن است، ثبات قیمت بیت کوین است. به دلیل نوسانات، بیت کوین بیشتر شبیه کالایی مانند طلا استفاده می شود. با این حال، زمانی که بیت کوین پذیرش بیشتری پیدا کند، احتمالاً تغییر می کند و انگیزه های کمتری برای حدس و گمان وجود دارد. انتظار می‌رود تا زمان پذیرش گسترده ارزهای دیجیتال، بیت کوین تا حدودی نوسان داشته باشد.

ارزش بیت کوین در مقایسه با طلا و فیاتارزش بیت کوین در مقایسه با طلا و فیات

کیفیت بیت کوین در مقایسه با سایر ارزها

مهم ترین دلیل ارزش فعلی بیت کوین این است که مردم می خواهند از آن برای پرداخت برای کالاها و خدمات، ذخیره پول خود یا صرفاً حدس و گمان استفاده کنند. هرچه شبکه کاربران و بازرگانان بیت کوین بیشتر شود و سیستم امن تر و پیشرفته تر شود، ارزش بیت کوین به دلار و سایر ارزها بیشتر می شود.

قبلی – چگونه بیت کوین استخراج کنیم
بعد – قیمت بیت کوین چگونه تعیین می شود؟

آیا پیشنهادی در مورد این ورودی دارید؟ به ما اطلاع دهید.



منتشر شده در 1402-12-26 09:43:06

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید