وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

چرا هاست وردپرس بهتر از استفاده از Wix یا Squarespace است؟

0 6
زمان لازم برای مطالعه: 4 دقیقه


چرا هاست وردپرس بهتر از استفاده از Wix یا Squarespace است؟ 4

اگر اولین وب سایت خود را می سازید، ممکن است تعجب کنید که آیا باید از یک سرویس میزبانی وردپرس استفاده کنید یا از یک سازنده وب سایت مانند Wix یا Squarespace. این می تواند یک تصمیم سخت باشد – وردپرس برای سال ها استاندارد طلایی بوده است، اما سایر سازندگان به سرعت در حال افزایش محبوبیت هستند.

در این مقاله، می‌خواهیم مروری بر هر سه پلتفرم ارائه دهیم، ویژگی‌های کلیدی آنها را مورد بحث قرار دهیم و مزایا و معایب آنها را برجسته کنیم.

در پایان، شما قادر خواهید بود یک تصمیم تحصیلی بگیرید روی کدام پلتفرم به نظر شما بهترین است.

وردپرس چیست؟

ابتدا لازم به ذکر است که وردپرس دارای دو نسخه میزبان و خود میزبان است. برای اهداف این طرح کلی، ما تمرکز خواهیم کرد روی خود میزبان.

خود میزبان وردپرس نرم افزاری است که دانلود و نصب می کنید روی وب سرور خودتان این منبع باز است، به این معنی که مطلقاً هر کسی می تواند آن را تغییر دهد (در صورت داشتن دانش). این ویژگی امکان سفارشی سازی بیشتر، انعطاف پذیری بیشتر و (اغلب) محصول ایمن تر را فراهم می کند.

عکس صفحه اصلی WordPress.org
چرا هاست وردپرس بهتر از استفاده از Wix یا Squarespace است؟ 5

نگران نباشید اگر روش کدنویسی را نمی دانید – با بیش از 20000 افزونه و بیش از 10000 تم، می توانید به راحتی سایت خود را بدون مهارت های لازم شخصی سازی کنید. علاوه بر این، ده ها سازنده وب سایت مختلف در دسترس هستند که به طراحی کمک می کنند process کاملا بدون درد

اکنون، چیز مهم: هزینه آن چقدر است؟ خود نرم افزار وردپرس رایگان است، اما شما باید هزینه میزبانی وب و دامنه را بپردازید. بسته به اینکه این هزینه ها می تواند بسیار متفاوت باشد روی سرویس میزبانی که استفاده می کنید و طرحی که در آن ثبت نام می کنید. علاوه بر این، در حالی که اکثر پلاگین ها و تم ها رایگان هستند، برخی از گزینه های برتر ممکن است هزینه زیادی داشته باشند.

در کل، اگر برای تحقیق در مورد خدمات هاستینگ وقت بگذارید و فقط از گزینه های سفارشی سازی رایگان استفاده کنید، هزینه های شما حداقل خواهد بود.

Wix چیست؟

Wix یک پلت فرم توسعه وب آنلاین است که در سال 2006 شروع به کار کرد. کاربران می توانند وب سایت های خود را (اعم از HTML5 یا موبایل) با استفاده از ابزار کشیدن و رها کردن بدون نیاز به تجربه کدنویسی طراحی و بسازند.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  متحد شوید، بسازید و ارسال کنید

مشابه وردپرس، کاربران Wix می‌توانند ظاهر را سفارشی کنند یا با استفاده از افزونه‌ها و قالب‌ها، قابلیت‌هایی را به سایت خود اضافه کنند. سازنده وب سایت شامل ویژگی هایی مانند گرافیک، گالری تصاویر، فونت ها، برنامه ها و غیره است.

تصویر صفحه اصلی Wix.com
چرا هاست وردپرس بهتر از استفاده از Wix یا Squarespace است؟ 6

علاوه بر این، Wix به توسعه دهندگان این فرصت را می دهد تا برنامه های وب خود را ایجاد کرده و آنها را برای سایر کاربران بازاریابی کنند. با این حال، این نرم افزار منبع باز نیست، بنابراین کاربران نمی توانند به سادگی وارد شوند و چیزها را تغییر دهند.

کاربران باید برای اتصال سایت های خود به یک دامنه سفارشی، حذف تبلیغات Wix، دسترسی به فرم ساز، و افزودن تجارت الکترونیک (از جمله موارد دیگر) یک بسته برتر خریداری کنند.

اگر بعداً تصمیم گرفتید به شرکت میزبانی وب دیگری بروید، باید از نو شروع کنید زیرا وب سایت Wix شما قابل انتقال نیست. متعلق به Wix است.

Squarespace چیست؟

Squarespace یک سایت SaaS (نرم افزار به عنوان سرویس) است. این بدان معناست که برای استفاده از آن هزینه ماهانه پرداخت می کنید، اما هر آنچه برای ساخت و نگهداری وب سایت خود نیاز دارید (قالب ها، سیستم مدیریت محتوا، هاست و غیره) در این هزینه گنجانده شده است.

عکس صفحه اصلی Squarespace.com
چرا هاست وردپرس بهتر از استفاده از Wix یا Squarespace است؟ 7

Squarespace در سال‌های اخیر به عنوان یک راه‌حل ساخت وب‌سایت با استفاده آسان و همه‌جانبه، شهرت زیادی به دست آورده است. مانند بسیاری از سازندگان وب سایت، از الگوهای از پیش طراحی شده و عناصر کشیدن و رها کردن استفاده می کند.

دو نسخه مختلف وجود دارد: “استاندارد” که برای استفاده توسط افراد عادی بدون تجربه کدنویسی طراحی شده است و “توسعه دهنده” که برای استفاده توسط . . . خوب توسعه دهندگان وب استفاده از نسخه توسعه دهندگان، در صورت داشتن مهارت، امکان دستکاری کد منبع و در نتیجه سفارشی سازی بیشتر را فراهم می کند. مشابه Wix، نمی توانید وب سایت SquareSpace خود را انتقال دهید.

چگونه مقایسه می کنند؟

اکنون که اصول اولیه را دارید، ممکن است از خود بپرسید: “چگونه همه آنها با هم مقایسه می شوند؟” و واقعاً آیا تفاوت زیادی وجود دارد؟

در اینجا یک تفکیک سریع وجود دارد:

مخاطب هدف: هر سه پلتفرم برای کاربرانی طراحی شده اند که تجربه کدنویسی ندارند. ایده این است که هر شخصی روی خیابان باید بتواند از هر یک از این سکوها بدون سختی زیاد استفاده کند.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  رمز عبور من چقدر قوی است؟ نکات و ترفندهای رمز عبور

هزینه

  • وردپرس: متغیر، بسته به روی هزینه طرح میزبانی، رجیستری دامنه، سازنده وب سایت و هر افزونه ای (مانند تم های ممتاز)
  • فضای مربعی: طرح شخصی – 16 دلار در ماه، کسب و کار – 26 دلار در ماه، تجارت پایه – 30 دلار در ماه، تجارت پیشرفته – 46 دلار در ماه (اگر برای کل سال از قبل پرداخت کنید، این هزینه ها کمی کمتر می شود)
  • Wix: طرح اولیه – رایگان، ترکیبی – 14.50 دلار در ماه، نامحدود – 17.50 دلار در ماه، کسب و کار پایه – 25 دلار در ماه (مانند Squarespace، اگر یک سال پیش پرداخت کنید کمی ارزانتر است)

راحتی در استفاده

  • وردپرس: راه‌اندازی وردپرس ممکن است کمی مشکل باشد – اما با یک سازنده وب‌سایت با کیفیت مانند BoldGrid، این کار خیلی سریع است. هنگامی که وردپرس را راه اندازی و اجرا کردید، نگهداری، به روز رسانی و اصلاح وردپرس بسیار آسان است.
  • فضای مربعی: استفاده از رابط کشیدن و رها کردن ساده است و ایجاد تغییرات اساسی بسیار ساده است – اگرچه باید توجه داشت که تغییراتی که می توانید ایجاد کنید اغلب محدود هستند.
  • Wix: راه‌اندازی و سفارشی‌سازی بسیار آسان است، اگرچه، مانند Squarespace، سفارشی‌سازی‌ها محدود هستند.

سفارشی سازی

  • وردپرس: وردپرس در مورد سفارشی سازی برنده واضح است. با بیش از 20000 پلاگین موجود و بیش از 10000 تم، عملاً می توانید هر کاری را که می خواهید انجام دهید.
  • فضای مربع: در حال حاضر، Squarespace 22 «خانواده» از قالب‌ها را ارائه می‌کند، که هر کدام دارای چند نوع هستند – و تعداد کمی مناسب است، در مقایسه با آنچه در وردپرس موجود است کمرنگ است.
  • Wix: Wix 510 قالب ارائه می دهد و آنها 280 «برنامه» در بازار خود دارند (معادل یک افزونه) – بسیار بیشتر از Squarespace، اما در مقایسه با وردپرس رنگ پریده نیز دارند.

کدام را باید انتخاب کنید؟

ما می‌توانیم این را به میلیون‌ها روش مختلف تجزیه کنیم، اما فکر می‌کنیم واضح است که وردپرس بهترین انتخاب برای اکثر مردم است. اگرچه ممکن است به اندازه Squarespace یا Wix برای مبتدیان مناسب نباشد، اما استفاده از آن همچنان آسان است و گزینه‌های سفارشی‌سازی و عملکرد آن همه را از آب در می‌آورد.

آیا نگران این هستید که وردپرس برای شما “پیشرفته” باشد؟ خدمات میزبانی مناسب و سازنده وب سایت کمک خواهد کرد. امروز تماس بگیرید تا ببینید چگونه می توانیم شما را به دست آوریم روی راه برای داشتن سایت وردپرس خود (بدون سردرد یا استرس).



امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید