وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

چه چیزی در اوبونتو 22.04 LTS جدید است

0 5
زمان لازم برای مطالعه: 4 دقیقه


اوبونتو یکی از محبوب‌ترین توزیع‌های لینوکس است، زیرا امن است، بسیار قابل تنظیم است و جامعه پشتیبانی بزرگی دارد. به تازگی نسخه جدید آن عرضه شده است. برای افرادی که می خواهند قبل از ارتقاء به آن در مورد این نسخه جدید بدانند، بررسی دقیقی ارائه کرده ام روی نسخه جدیدتر اوبونتو 22.04.

بررسی Ubuntu 22.04 LTS

هر نرم‌افزاری، چه برنامه‌ای یا هر سیستم‌عاملی، کاستی‌های خود را دارد، اما نرم‌افزارهایی که ویژگی‌های آن‌ها بیشتر از کاستی‌هایشان است، بهترین هستند و در مورد اوبونتو 22.04 کاملاً جدید هم همین‌طور است.

آنچه در اوبونتو 22.04 LTS جدید است

بنابراین، ابتدا به ویژگی‌های جدیدی که در این نسخه دریافت می‌کنید می‌پردازیم:

  1. داک قابل تنظیم
  2. تم های رنگی جدید
  3. طیف جدیدی از والپیپرها
  4. ابزار جدید ضبط صفحه و اسکرین شات
  5. تنظیمات جدید برای نمایشگرهای خارجی
  6. تنظیمات برق
  7. جلوه جدید لبه صفحه نمایش
  8. به روز رسانی هسته نسخه 15.5
  9. Wayland به عنوان یک سرور نمایش پیش فرض

1: داک قابل تنظیم

اوبونتو 22.04 کاملاً جدید اکنون این امکان را برای کاربران خود فراهم کرده است که با تغییر اندازه نمادها، موقعیت و پیکربندی رفتار داک، داک را سفارشی کنند. می‌توانید با رفتن به گزینه‌های ظاهری در تنظیمات اوبونتو مانند تصویر زیر، داک خود را سفارشی کنید:

چه چیزی در اوبونتو 22.04 LTS جدید استچه چیزی در اوبونتو 22.04 LTS جدید است

2: تم های رنگی جدید

اگر تم رسمی نارنجی را دوست ندارید، اکنون می توانید آن را در قسمت تغییر دهید ظاهر گزینه در تنظیمات منوی اوبونتو همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است:

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  اوبونتو IPv6 را غیرفعال کنید

چه چیزی در اوبونتو 22.04 LTS جدید استچه چیزی در اوبونتو 22.04 LTS جدید است

3: طیف جدیدی از تصاویر پس زمینه

مانند سایر سیستم عامل ها، اکنون می توانید تصاویر پس زمینه دسکتاپ خود را تغییر دهید و این بار والپیپرهای تیره اضافه می شوند تا تجربه شما با اوبونتو بسیار زیاد شود. برای تغییر پس زمینه، به قسمت زیر بروید زمینه گزینه در تنظیمات منوی اوبونتو:

رابط کاربری گرافیکی، برنامه کاربردی، توضیحات پاورپوینت به طور خودکار تولید می شودرابط کاربری گرافیکی، برنامه کاربردی، توضیحات پاورپوینت به طور خودکار تولید می شود

همچنین می توانید با کلیک کردن، هر تصویر دیگری را به عنوان پس زمینه خود اضافه کنید روی را افزودن تصویر… دکمه.

4: ابزار جدید ضبط صفحه و اسکرین شات

ابزار جدید اسکرین شات که نه تنها می تواند برای گرفتن اسکرین شات استفاده شود، بلکه می تواند برای ضبط صفحه نیز استفاده شود:

رابط کاربری گرافیکی، توضیحات وب سایت به طور خودکار تولید می شودرابط کاربری گرافیکی، توضیحات وب سایت به طور خودکار تولید می شود

5: تنظیمات جدید برای نمایشگرهای خارجی

مانند سایر سیستم عامل ها، اوبونتو اکنون تنظیمات نمایشگر را برای نمایشگرهای خارجی در صورتی که به آن متصل شده باشید، ارائه کرده است. برای تنظیم تنظیمات به چند وظیفه ای منو در تنظیمات اوبونتو مانند تصویر زیر:

رابط کاربری گرافیکی، توضیحات برنامه به طور خودکار تولید می شودرابط کاربری گرافیکی، توضیحات برنامه به طور خودکار تولید می شود

برای تغییر تنظیمات دیگر، می توانید از آنجا به تنظیمات صفحه نمایش اوبونتو بروید و می توانید جهت آن و مواردی از این قبیل را تغییر دهید.

6: تنظیمات برق

برای بهبود رابط کاربری گرافیکی Canonical gnome 42 را در نسخه جدید اوبونتو ارائه کرده است که گزینه های بیشتری را در منوی تنظیمات خود اضافه کرده است که یکی از آنها تنظیمات پاور است. دو حالت قدرت در این به روز رسانی اضافه شده است که عبارتند از: متعادل و ذخیره انرژی:

رابط کاربری گرافیکی، توضیحات برنامه به طور خودکار تولید می شودرابط کاربری گرافیکی، توضیحات برنامه به طور خودکار تولید می شود

7: جلوه جدید لبه صفحه نمایش

اکنون می توانید از گوشه بالا سمت چپ به منوی فعالیت دسترسی داشته باشید و این گزینه با رفتن به قسمت فعال می شود چند وظیفه ای گزینه در تنظیمات منو. همچنین صفحه نمایش خود را به این ترتیب به دو قسمت تقسیم می کنید تا بتوانید کار کنید روی دو برنامه به طور همزمان

رابط کاربری گرافیکی، توضیحات برنامه به طور خودکار تولید می شودرابط کاربری گرافیکی، توضیحات برنامه به طور خودکار تولید می شود

8: نسخه هسته به 15.5 به روز شد

یکی دیگر از به‌روزرسانی‌های اصلی این نسخه جدید اوبونتو، ارتقای هسته است و به دلیل این ارتقا، مواردی وجود دارد که بهبود یافته‌اند برخی از آنها عبارتند از:

  1. درایور جدید Realtek RTL8188EU WiFi
  2. سیستم NTFS را به روز کرد
  3. درایور SAMBA به روز شد
پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  روش نصب ThunderBird روی اوبونتو 22.04

9: Wayland به عنوان یک سرور نمایش پیش فرض

برای بهبود کیفیت نمایش، Wayland سرور پیش فرض است که با برنامه و سرور نمایش ارتباط برقرار می کند. این سرور همچنین اکنون با پردازنده گرافیکی NVIDIA سازگار است و تجربه شما را بیشتر خواهد کرد.

کاستی های اوبونتو 22.04

با وجود ویژگی‌های مثبت زیاد در مورد اوبونتو، برخی از کاستی‌های آن وجود دارد، اما هنوز نقاط مثبت آن بیشتر از موارد منفی است. بنابراین در اینجا برخی از مشکلات نسخه جدیدتر اوبونتو وجود دارد:

  1. کپی در مشکل کلیپ بورد
  2. کمینه سازی برنامه ها از داک به طور پیش فرض غیرفعال است

1: مشکل را در کلیپ بورد کپی کنید

هنگامی که متنی یا هر دستوری را از یک وب سایت کپی می کنید، تا زمانی که آن برنامه باز شود، کپی باقی می ماند. به محض بستن برنامه مربوطه، متن یا دستوری که کپی کرده اید از کلیپ بورد حذف می شود. این گاهی اوقات بسیار آزاردهنده است، بنابراین همیشه زمانی که سعی می کنید هر چیزی را به خصوص در آن کپی کنید terminal از مرورگر هنگام چسباندن آن را نبندید.

2: به حداقل رساندن برنامه ها از داک به طور پیش فرض غیرفعال است

اگر با برنامه‌های مختلف کار می‌کنید، ممکن است برای شما بی معنی باشد که نمی‌توانید آن برنامه مربوطه را با کلیک کردن به حداقل برسانید. روی نماد آن روی اسکله اما با اجرای دستور زیر می توانید آن را فعال کنید روی را terminal.

$ gsettings تنظیم org.gnome.shell.extensions.dash-to-dock click-action “به حداقل رساندن”

توضیحات متن به طور خودکار تولید می شودتوضیحات متن به طور خودکار تولید می شود

نتیجه

اوبونتو یکی از توزیع های محبوب پلتفرم لینوکس است و اخیراً نسخه جدیدتر اوبونتو را راه اندازی کرده است که در آن ویژگی های جدیدی اضافه شده است. برای افرادی که به این فکر می کنند که آیا ارزش نصب دارد یا خیر، من روشن کردم روی ویژگی های جدید و برخی کاستی های آن. برای من، ارزش ارتقاء به اوبونتو 22.04 را دارد.

برای نگارش بخشهایی از این متن ممکن است از ترجمه ماشینی یا هوش مصنوعی GPT استفاده شده باشد
لطفا در صورت وجود مشکل در متن یا مفهوم نبودن توضیحات، از طریق دکمه گزارش نوشتار یا درج نظر روی این مطلب ما را از جزییات مشکل مشاهده شده مطلع کنید تا به آن رسیدگی کنیم

زمان انتشار: 1402-12-30 14:20:03

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید