وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

چه کسی اتریوم را ایجاد کرد؟

0 2
زمان لازم برای مطالعه: 2 دقیقه


در سال 2008، بیت کوین به عنوان روشی انقلابی برای رویکرد پرداخت آنلاین، امنیت و حفظ حریم خصوصی اختراع شد. تنها سه سال بعد، پلتفرم اتریوم با جاه‌طلبی بزرگ‌تری اختراع شد: تغییر درک ما از شبکه جهانی وب…

در سال 2008، بیت کوین به عنوان روشی انقلابی برای رویکرد پرداخت آنلاین، امنیت و حفظ حریم خصوصی اختراع شد. تنها سه سال بعد، پلتفرم اتریوم با جاه‌طلبی بزرگ‌تری اختراع شد: تغییر درک ما از خود وب جهانی.
اما، چه کسی اتریوم را ایجاد کرد؟ برخلاف شخصیت مرموز “ساتوشی ناکاموتو” در مورد بیت کوین، مخترع اتریوم در سایه پنهان نمی شود. آن شخص Vitalik Buterin است، یک بچه برنامه نویس که علاقه زیادی به بیت کوین و کریپتو دارد. بوترین یکی از مالکان وب سایت مجله بیت کوین بود و رویای حیوان خانگی او ایجاد یک پلتفرم مبتنی بر بلاک چین بود که کاربرد آن فراتر از تمرکز مالی بیت کوین بود.

بوترین به عنوان فردی رویایی که اتریوم را ایجاد کرد، به سختی تنها بود. دستیاران او در تبدیل این دیدگاه به واقعیت، برنامه نویسان Mihai Alisie، Anthony Di Iorio، و Charles Hoskinson و دکتر Gavin Wood بودند.
برای اینکه پلتفرم خود را پایدار کنند، توک‌های اتریوم یا اتریوم را طراحی کردند که مردم با آن مشارکت خود را در پروژه تأمین مالی جمعی مرتبط که در جولای 2014 راه‌اندازی شد، «خرید» کردند. پس از تامین مالی پروژه، اتریوم در 30 جولای 2015 فعال شد. تولد نیمه رسمی این ارز دیجیتال است.

با این حال، یک پیچ غیرمنتظره دیگر در داستان اینکه چه کسی ETH را ایجاد کرده است، وجود دارد که همه ما دوست داریم و استفاده می کنیم. اتریوم امروزی پس از انشعاب در جامعه اتریوم به دنبال حمله هکری در سال 2016 به سازمانی که مسئول تامین مالی پلتفرم بومی آن بود، پدیدار شد. کسانی که طرفدار تغییرات در کد اصلی بلاک چین بودند، اتریوم (ETH) را همانطور که امروز می شناسیم ایجاد کردند، در حالی که کسانی که مخالف این حرکت بودند، اتریوم کلاسیک (ETC) را توسعه دادند.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  روش گرد کردن دو برابر / شناور در جاوا اسکریپت فلوها و دو برابرها نشان دهنده اعداد ممیز شناور هستند - اعداد با اعشار. در حالی که این نوع بسته به محیط های مختلف بسیار مفید است روی برای چیزی که از آنها استفاده می شود، گاهی اوقات می خواهیم آنها را به یک عدد کامل گرد کنیم - نزدیکترین عدد صحیح کامل، بالا یا پایین. در این مقاله ما ...



منتشر شده در 1402-12-26 08:13:04

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید