وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

چه کسی بیت کوین را در سال 1402 می پذیرد؟

0 2
زمان لازم برای مطالعه: 10 دقیقه


قبل از اینکه مقداری بیت کوین برای خود تهیه کنید، ممکن است تعجب کنید که چه کسی بیت کوین را به عنوان پرداخت می پذیرد؟ از آنجایی که بیت کوین نسبتا جدید است و بسیاری از کسب و کارها نسبت به نوسانات قیمت آن محتاط هستند، ممکن است تعجب آور نباشید که به اندازه…

که بیت کوین را می پذیرد

قبل از اینکه مقداری بیت کوین برای خود تهیه کنید، ممکن است تعجب کنید که چه کسی بیت کوین را به عنوان پرداخت می پذیرد؟ 12 سال از آغاز به کار آن می گذرد و تعداد بازرگانان و ارائه دهندگان خدماتی که بیت کوین را می پذیرند همچنان در حال افزایش است. از Substack گرفته تا مایکروسافت، تسلا تا کشور السالوادور، هر روز که می گذرد، صرف بیت کوین آسان تر می شود.

با توجه به Coinmap.org، وجود دارد 23000 سالن در سراسر جهان که در آن می توانید کالاها و خدمات را با استفاده از بیت کوین خریداری کنید. با توجه به اینکه اکوسیستم آن چقدر بزرگ شده است، تعداد واقعی فروشندگانی که بیت کوین را می پذیرند، احتمالاً بسیار بیشتر است. علاوه بر این، می‌توانید بیت‌کوین را از طریق سرویس‌های پرداخت الکترونیکی مانند PayPal، BitPay و سایرین خرج کنید، و همچنین می‌توانید آن را مانند پول معمولی با استفاده از کارت‌های نقدی ارز دیجیتال صادر شده توسط Crypto.com، Coinbase، Binance، Bitpanda و بسیاری دیگر خرج کنید.

coinmap.orgcoinmap.org

منبع: coinmap.org

در اینجا یک لیست تمدید شده از ارائه دهندگان خدمات و فروشندگان شناخته شده ای است که با کمال میل بیت کوین شما را می پذیرند. به خاطر داشته باشید که پوشش هر شرکت و سرویسی که بیت کوین را به عنوان وسیله پرداخت می پذیرد تقریباً غیرممکن است، اما امیدواریم این لیست تصور درستی از پیشرفت اکوسیستم به شما بدهد.

شرکت های فناوری که بیت کوین را می پذیرند

که بیت کوین را می پذیردکه بیت کوین را می پذیرد

منبع: Adobe Stock / Tierney

  1. مایکروسافت. غول ردموند از گزینه پر کردن حساب مایکروسافت با BTC پشتیبانی می کند. اگرچه برای مدت کوتاهی حذف شد، اما در سال ۲۰۲۲ بیت‌کوین می‌تواند برای خرید برنامه‌ها یا بازی‌ها از فروشگاه‌های ویندوز یا ایکس‌باکس مایکروسافت، بدون پشتیبانی برای خرید چیزها از فروشگاه آنلاین آن استفاده شود. در حالی که سابقه قبلی این شرکت در حمایت از بیت کوین بسیار ضعیف بوده است، حمایت آن از این ارز دیجیتال مطمئناً باد در بادبان مروج رمزارزها است.
  2. AT&T. AT&T به عنوان اولین اپراتور تلفن همراه که پرداخت‌های رمزنگاری شده را می‌پذیرد، مفتخر است، امکان پرداخت‌های رمزنگاری را از طریق BitPay فراهم می‌کند.
  3. نام ارزان. این سایت محبوب مدیریت و ثبت دامنه توسط جامعه فناوری ترغیب شد تا بیت کوین را به عنوان وسیله پرداخت اضافه کند.
  4. آرشیو اینترنت آرشیو علمی به شما امکان می دهد با بیت کوین در میان ارزهای دیگر مانند اتریوم، فایل کوین، XRP و zcash کمک مالی کنید.
  5. ExpressVPN. با Bitpay، ابزار حفظ حریم خصوصی به شما امکان می دهد با استفاده از بیت کوین پرداخت کنید.
  6. دیش نتورک. شما می توانید از بیت کوین و بیت کوین کش برای پرداخت هزینه اشتراک در شرکت اتصال تلویزیون استفاده کنید.
  7. Grooveshark. Grooveshark، سرویس پخش موسیقی، از Stripe برای پردازش پرداخت های بیت کوین استفاده می کند.
  8. SEOclerks.com بازار کار متمرکز بر سئو به شما امکان می دهد برای خدمات با بیت کوین هزینه کنید.
  9. زیر پشته. یکی از محبوب ترین سرویس های خبرنامه اینترنتی اکنون به شما امکان می دهد به سازندگان مورد علاقه خود به بیت کوین پرداخت کنید.
  10. WordPress.com. با استفاده از Bitpay، این پلت فرم ایجاد وب سایت به شما امکان پرداخت با بیت کوین را می دهد

شرکت های فین تک که بیت کوین را می پذیرند

پرداخت های بیت کوینپرداخت های بیت کوین

منبع: Adobe Stock / wladimir1804

  1. پی پالجای تعجب نیست که سرویس پرداخت پیشگامانه به شما امکان خرید، فروش و نگهداری ارزهای رمزنگاری شده، درگاه های پرداخت پیشگامانه جدید را می دهد.
  2. شهود. Quickbooks Intuit امکان پذیرش بیت کوین را فراهم می کند.
  3. Mint.com. از سال 2015 به بعد، این برنامه مالی شخصی به شما امکان می دهد بیت کوین خود را ردیابی کنید.
  4. سوخت سکه ای. می‌توانید کارت‌های هدیه گازی با تخفیف را با بیت کوین خریداری کنید.
  5. ForexTime (FXTM). این پلتفرم معاملاتی ارزها و سایر کالاها دارای معاملات ارزهای دیجیتال نیز می باشد.
  6. آواترید. این پلتفرم معاملاتی ارز خارجی، CFD و سهام اکنون گزینه های معاملاتی ارزهای دیجیتال را دارد.
  7. FBS. این پلتفرم که بر تجارت ارز خارجی تمرکز دارد اکنون به شما امکان داد و ستد ارزهای دیجیتال را می دهد.
  8. eToro. این پلتفرم معاملاتی سنتی از سهام، شاخص‌ها و سایر کالاها، ارزهای دیجیتال را پذیرفته است.
  9. Markets.com.

شرکت های تجارت الکترونیکی که بیت کوین را می پذیرند

که بیت کوین را می پذیرد که بیت کوین را می پذیرد

منبع: Adobe Stock / joyfotoliakid

  1. تخم مرغ جدید. NewEgg یک نیروگاه خرده‌فروشی آنلاین است، به‌ویژه وقتی صحبت از ابزارهای سخت‌افزاری و الکترونیکی می‌شود. این یکی از پیشگامان در میان پذیرندگان اولیه بیت کوین بود. این پلتفرم از سه روش پرداخت با بیت کوین پشتیبانی می کند، از جمله خریدهای اینترنتی، نقل و انتقالات مبتنی بر کیف پول و تراکنش های انجام شده در گوشی های هوشمند. یک هشدار: اگر می‌خواهید آن‌ها را برای کارت‌های هدیه دیجیتالی، پیش‌سفارش‌ها و اشتراک‌ها خرج کنید، بیت‌کوین‌ها پذیرفته نمی‌شوند، بنابراین بهتر است چاپ دقیق را در شرایط خدمات پلتفرم بررسی کنید. از آن زمان، اکنون اولین کسی است که لایت کوین را می پذیرد.
  2. غول خرده فروش آنلاین آمازون پرداخت بیت کوین را نمی پذیرد. با این حال، گزینه هایی مانند Purse.io به شما این امکان را می دهد که از بازرگانان آن به روشی کم و بیش مستقیم خرید کنید. این پلتفرم دارندگان بیت‌کوین را که می‌خواهند در آمازون چیزهایی بخرند، با کسانی که می‌خواهند در ازای سفارش از پلتفرم بیت‌کوین دریافت کنند، مرتبط می‌کند.
  3. Shopify. Shopify یک غول تجارت الکترونیک است که محیط آنلاینی را فراهم می کند که در آن تجار می توانند غرفه های فروش مجازی خود را باز کنند، بی شباهت به آنچه در eBay پیدا می کنید. در حال حاضر، ده ها هزار تاجر در آن به راحتی بیت کوین را از طریق استفاده از BitPay می پذیرند. متأسفانه، تنها مشکل اینجا این واقعیت است که باید خودتان این فروشگاه ها را بررسی کرده و پیدا کنید، زیرا این سایت هنوز لیست جامعی از فروشندگان مناسب بیت کوین را ارائه نمی دهد. Shopify امکان پرداخت بیت کوین را با Coinbase Commerce، Bitpay، GoCoin و Coinpayments.net می دهد. از طریق این کانال ها، Shopify ادعا می کند که بیش از 300 ارز دیجیتال را می پذیرد.
  4. eGifter و Gyft. پلتفرم‌های کارت هدیه مانند eGifter و Gyft به شما این امکان را می‌دهند که بیت کوین را برای خرید کارت‌های هدیه که می‌توان در فروشگاه‌هایی که در حال حاضر از خرید مستقیم با بیت‌کوین پشتیبانی نمی‌کنند استفاده کرد. پس از به دست آوردن، این کارت ها را می توان با آمازون، هوم دیپو و سایر خرده فروشان استفاده کرد.
  5. بیت پلازا یکی دیگر از خرده فروشان الکترونیکی است که نوید پشتیبانی آسان برای خرید با بیت کوین را می دهد. پیشنهاد این پلتفرم از لوازم آرایشی گرفته تا خواربار و لوازم الکترونیکی را شامل می شود. علاوه بر بازدید از مرکز خرید آنلاین آن، می توانید بیت کوینی که به سختی به دست آورده اید را با کمک برنامه های اختصاصی اندروید و iOS خرج کنید.
  6. Etsy. از طریق تنظیمات مالی و پرداخت، می توانید رمزنگاری را بپذیرید.
  7. Fancy.com. این سایت خرید جهانی بیت کوین را می پذیرد.
پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  چگونه با کارت اعتباری بیت کوین بخریم؟

شرکت های بازی و سرگرمی که بیت کوین را می پذیرند

بازی بیت کوینبازی بیت کوین

منبع: Adobe Stock / aleem_khan

  1. تکان دادن. توییچ یکی از بزرگترین پلتفرم های استریم در جهان است که بر روی بازی متمرکز شده است. گیمرهای محبوب می توانند تنها از طریق پخش بازی هایی که دوست دارند با افرادی که جذب مهارت، شخصیت یا هر دوی آنها شده اند، کل حرفه خود را ایجاد کنند. با استفاده از NOWpayments می توانید با بیت کوین و لایت کوین پرداخت کنید.
  2. BigFishGames.com. با Coinbase، BigFishGames سازنده بازی‌های معمولی بیت کوین را می‌پذیرد.
  3. HumbleBundle. این سایت محبوب فروش بازی، کتاب الکترونیکی و نرم افزار، بیت کوین را نیز می پذیرد و به کاربران هشدار می دهد که این تراکنش ها نهایی هستند.
  4. ایکس باکس. همانطور که در بخش مایکروسافت در بالا ذکر شد، ایکس باکس اجازه می دهد تا اشتراک ها با استفاده از بیت کوین پرداخت شود.
  5. زینگا. این پلتفرم بازی اجتماعی به شما امکان پرداخت با بیت کوین را می دهد.
  6. Movietickets.com. این سایت فروش آنلاین بلیط سینما از سال 2015 بیت کوین را پذیرفته است.
  7. فیلم های لاینزگیت این استودیوی مشهور هالیوود با GoCoin برای پذیرش پرداخت های رمزنگاری همکاری کرد.
  8. تئاترهای AMC یکی از بزرگترین فرنچایزهای سینما در ایالات متحده و کانادا بیت کوین را می پذیرد.

شرکت های غذایی که بیت کوین را می پذیرند

خرید غذا با بیت کوینخرید غذا با بیت کوین

منبع: Adobe Stock / adriantoday

  1. مترو. در اوایل سال 2013، ساندویچ‌فروشی آمریکایی مکان‌هایی داشت که بیت‌کوین را می‌پذیرفتند.
  2. پادشاه برگر. برگر کینگ آلمان و ونزوئلا بیت کوین را می پذیرند. جالب اینجاست که برگر کینگ روسیه یک کوین بزرگ منتشر کرده است.
  3. KFC. KFC سطلی را منتشر کرد که فقط با بیت کوین می توانید آن را پرداخت کنید، یک معامله ارز دیجیتال.
  4. گاو صورتی – ژاپن این رستوران به دلیل داشتن یکی از معدود مکان هایی که در سال 2014 دارای دستگاه خودپرداز بیت کوین در ژاپن بود، مشهور شد. آنها اغلب به عنوان یک پیشگام در پرداخت بیت کوین رستورانی مطرح می شوند.
  5. میخانه پمبری. میخانه پمبری که توسط یک دانشمند سابق کامپیوتر تأسیس شد، به این دلیل که اولین میخانه مبتنی بر بیت کوین در بریتانیا است، مشهور است.
  6. فیتزروی قدیمی این میخانه در سیدنی زمانی که شروع به پذیرش بیت کوین کرد، خبرساز شد.
  7. قهوه بیت کوین این کافه پراگ بیت کوین را به عنوان تنها روش پرداخت دارد.
  8. دومینو در هلند. 16 مکان دومینو به کارمندان اجازه می دهد با بیت کوین پول دریافت کنند.
  9. غذاهای کامل. اگر از اپلیکیشن Spedn استفاده می کنید، می توانید از بیت کوین استفاده کنید.
  10. کافه کوپا. در اوایل سال 2013، این کافه سیلیکون ولی اولین پذیرنده بیت کوین بود.
  11. فقط بخور. یکی از محبوب ترین سایت های سفارش آنلاین غذا، بیت کوین را (در برخی کشورها) از طریق پردازنده های پرداخت شخص ثالث مانند BitPay می پذیرد.

شرکت های مسافرتی که بیت کوین را می پذیرند

سفر با بیت کوینسفر با بیت کوین

منبع: Adobe Stock / Angelov

  1. CheapAir. CheapAir در اینجا پیشتاز است. در میان گزینه‌های دیگر، این پلتفرم از پرداخت هزینه پروازهای بین‌المللی با بیت‌کوین پشتیبانی می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد که با اطمینان خاطر در حالی که کیف پول بیت‌کوین خود را در یک جیب مجازی قرار داده‌اید، پرواز کنید. علاوه بر پروازها، می توانید از رمزنگاری مورد علاقه خود برای پرداخت هزینه اقامت در هتل نیز استفاده کنید. اگر با بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال پرواز رزرو می کنید، اگر پس از پرداخت هزینه کرایه ها کاهش یابد، به پوشش ۱۰۰ دلاری دسترسی خواهید داشت. این شرکت از کیف پول های Coinbase استفاده می کند و یکی از پیشگامان پذیرش بیت کوین در صنعت سفرهای هوایی است.
  2. Travala.com. Travala.com به کاربران اجازه می دهد هزینه هتل ها، پروازها، فعالیت ها و حتی تجربه های لوکس را با بیت کوین بپردازند. آنها با بیش از 600 شرکت هواپیمایی و 2.2 میلیون هتل از طریق Expedia همکاری کرده اند. در زمان پیکسل، آنها به عنوان بزرگترین خرده فروش ارزهای دیجیتال در جهان شناخته می شوند.
  3. تمبرهای بیشتر جهانی. رقیب CheapAir یک پلتفرم ستاره در حال ظهور به نام More Stamps Global است که به شما امکان می دهد پروازها و هتل ها را با بیت کوین رزرو کنید، در کنار سایر گزینه های پرداخت ارز دیجیتال و فیات. علاوه بر پرواز و اقامت، از نقل و انتقالات مسافرتی و پرداخت هزینه خدمات و فعالیت های مختلف مرتبط با سفر مانند اجاره ماشین پشتیبانی می کند.
  4. BTCTrip. BTCTrip یک پلت فرم مسافرتی اختصاصی است که بر فعال کردن پروازهای پشتیبانی شده با بیت کوین از طریق روش پرداخت مستقیم تمرکز دارد.
  5. وب جت. وب جت به دلیل اینکه اولین آژانس مسافرتی آنلاین در استرالیا بود که بیت کوین را در فوریه 2015 پذیرفت، قابل توجه است.
  6. خطوط هوایی جایگزین این پلتفرم از شما می خواهد که با خرید با بیت کوین، تعطیلات خود را با بیت کوین یا کریپتو شروع کنید.
  7. هلو هوانوردی. در سال 2017، هلو اولین اپراتور ژاپنی بود که BTC را پذیرفت.
  8. ویرجین گالاکتیک این سرمایه‌گذاری فضایی آینده‌نگر BTC را می‌پذیرد.
  9. Expedia. از آنجایی که Expedia با Coinbase همکاری می کند، می توانید بلیط های هواپیمایی خود را با بیت کوین رزرو کنید.
پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  Waltonchain چیست؟

جواهرات و شرکت های فلزات گرانبها که بیت کوین را می پذیرند

بیت کوین طلابیت کوین طلا

منبع: Adobe Stock / Сергей Касьянов

  1. ریدز جواهرات. REEDS Jewelers به ​​شما این امکان را می دهد که بیت کوین را در فروشگاه های فیزیکی و فروشگاه های آنلاین خود به طور یکسان خرج کنید و طیف کاملی از ساعت ها و جواهرات لوکس را ارائه دهید. همچنین از بازپرداخت برای خریدهای انجام شده با بیت کوین پشتیبانی می کند. با این حال، باید به خاطر داشته باشید که خریدهای ترکیبی انجام شده با بیت کوین و سایر روش های پرداخت پذیرفته شده در حال حاضر پشتیبانی نمی شوند. این جواهرساز شناخته شده یکی از اولین کسانی بود که بیت کوین را پذیرفت.
  2. وولتورو این شرکت فلزات گرانبها همراه با طلا، نقره، پلاتین و پالادیوم پذیرش بیت کوین را آغاز کرده است.
  3. منلو پارک. این جواهرساز گران قیمت در سال 2018 برای اولین بار در جهان بیت کوین را پذیرفت.
  4. ساعت های لوکس این تجارت ساعت امکان پرداخت بیت کوین را برای برندهای لوکس مشهوری مانند رولکس و پاتک فیلیپ فراهم می کند.
  5. نجات مروارید. این فروشگاه جواهرات دست ساز بیت کوین را به عنوان پرداخت می پذیرد.
  6. شمش آمریکایی. این شرکت سرمایه گذار طلا، پرداخت بیت کوین را پذیرفته است، مدیر عامل شرکت اظهار داشت که این ارز دیجیتال «پتانسیل نامحدودی» دارد.
  7. شیفگلد. یکی از پر سر و صداترین شکاکان آنلاین بیت کوین، پیتر شیف، هنوز بیت کوین را به عنوان وسیله پرداخت می پذیرد، اگرچه شرکت او از بیت پی برای تبدیل فوری بیت کوین به دلار استفاده می کند.

سایر خدماتی که بیت کوین را می پذیرند

  1. ویکیپدیا. دایره المعارف باز معروف کمک های مالی بیت کوین، بیت کوین کش و اتر را با استفاده از BitPay می پذیرد.
  2. از کودکان محافظت کن. این غیرانتفاعی جهانی یکی از اولین کسانی بود که در سال 2013 ارز دیجیتال را پذیرفت و همچنان بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را می پذیرد.
  3. مدرسه اروپایی مدیریت و فناوری برلین. یکی از اولین موسسات آموزش عالی آلمان که بیت کوین را پذیرفت.
  4. دانشگاه کامبریا این دانشگاه بریتانیا اولین دانشگاهی است که بیت کوین را در این کشور پذیرفته است.
  5. ژولیت داخلی. این خرده فروش مبلمان لوکس مستقر در بریتانیا که به عنوان اولین پذیرنده بیت کوین شناخته می شود، از سال 2017 امکان پرداخت BTC را فراهم کرده است.
  6. طراحی موبلر. این شرکت مبلمان در سال 2014 شروع به پذیرش بیت کوین کرد.
  7. صلیب سرخ. این خدمات حیاتی غیرانتفاعی کمک های مالی به بیت کوین را از طریق Bitpay می پذیرد.
  8. راه متحد. این انجمن غیرانتفاعی از طریق Giving Block اجازه اهدای بیت کوین را می دهد.
  9. BitGive. پس از ایجاد شبکه ای از سازمان های غیرانتفاعی، BitGive به عنوان اولین غیرانتفاعی بیت کوین شناخته می شود.
  10. مک لافلین و استرن. این شرکت حقوقی بزرگ از سال 2014 شروع به پذیرش بیت کوین کرد.
  11. اسلحه سازی مرکزی تگزاس. این اولین فروشنده سلاح گرم است که بیت کوین را در تگزاس پذیرفته است.
  12. نگهبان. این شرکت بیمه اولین شرکتی بود که بیت کوین را در سال 2013 پذیرفت.
  13. Managego. با استفاده از این پلتفرم می توانید اجاره را با بیت کوین پرداخت کنید.

کارت های نقدی رمزنگاری شده

کارت های crypto.comکارت های crypto.com

منبع: Crypto.com

یکی از راحت‌ترین راه‌ها برای خرج کردن بیت‌کوین، استفاده از کارت‌های نقدی مبتنی بر بیت‌کوین است Crypto.comXapo, BitPay, کوین بیس، نوری، و سایر ارائه دهندگان خدمات.

  • کارت Crypto.com. Crypto.com با تا 8 درصد بازگشت هزینه، جوایز سخاوتمندانه (مخصوصاً زمانی که CRO کریپتو آنها را به اشتراک می گذارید) و کارمزد صفر، یک کارت VISA پیش پرداخت را ارائه می دهد که تمام مزایای کارت نقدی را به همراه توانایی اضافی برای خرج کردن رمزنگاری دارد. کارت اعتباری یک کارت نقدی است، به جز اینکه به جای اینکه به بانک شما متصل شود، باید کارت خود را با مقدار ارزی که قصد استفاده از آن را دارید پر کنید. برای درخواست، فقط باید توکن های CRO را به مدت 180 روز به اشتراک بگذارید.
  • کارت بایننس مزیت کارت بایننس داشتن کارمزد صفر است، بنابراین لازم نیست نگران هزینه های پردازش یا اداری باشید. بایننس با 8% بازگشت نقدی به خدمات و امنیت بزرگترین صرافی رمزنگاری در جهان، یک کارت پیش پرداخت نیز دارد که می توانید از آن استفاده کنید. با استفاده از کیف پول بایننس فاندینگ، می‌توانید ارز دیجیتال خود را تا زمانی که بخواهید آن را با کارت بایننس خرج کنید، نگه دارید.
  • کارت نوری. قبلاً به عنوان Bitwala شناخته می شد، پولی که در موجودی حساب خود دارید مقداری است که می توانید برای کارت نقدی خود خرج کنید. اگر یورو را در حساب خود داشته باشید، می توانید پول را در بیش از 30 میلیون مکان در سراسر جهان خرج کنید.
  • کارت بیت پاندا. علاوه بر رمزنگاری، کارت Bitpanda به شما امکان می دهد فلزات را نیز خرج کنید. به عنوان ویزا کارت، بیش از 54 میلیون تاجر در سراسر جهان آن را می پذیرند. Bitpanda با 0.5٪ تا 2٪ بازگشت نقدی در هر تراکنش، و همچنین سابقه پرداخت و تراکنش با این برنامه، یک راه حل بدهی ارائه می دهد که به اندازه چندین گزینه دیگر در بازار رقابتی است.

در مجموع، خرده‌فروشی که بیت کوین را می‌پذیرد، احتمالاً به دلیل تأثیرات شبکه و جذابیت برای گروه هدف گسترده‌تری، طرفداران بیشتری به دست خواهد آورد. اگرچه برخی افراد استدلال می کنند که بیت کوین به عنوان وسیله ای برای پس انداز بهتر از وسیله پرداخت استفاده می شود، رشد شبکه لایتنینگ ممکن است آغازگر دوره جدیدی از تجارت الکترونیک بیت کوین ارزان و غیرقابل توقف باشد.

همچنین مشاهده کنید: چه کسی اتریوم را می پذیرد؟



منتشر شده در 1402-12-26 08:38:03

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید