وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

چه کسی بیت کوین را کنترل می کند؟

0 1
زمان لازم برای مطالعه: 2 دقیقه


از آنجایی که می دانیم پول های فیات توسط دولت ها و بانک ها کنترل می شود، سوال بعدی چه کسی بیت کوین را کنترل می کند. این به سادگی از طریق ماهیت غیرمتمرکز آن پاسخ داده می شود: هیچ کس و همه در یک زمان. هیچ مرجعی وجود ندارد که…

که بیت کوین را کنترل می کندمنبع: Freepik.com

از آنجایی که می دانیم پول های فیات توسط دولت ها و بانک ها کنترل می شود، چه کسی ارز غیرمتمرکز مانند بیت کوین را کنترل می کند؟ پاسخ در کمین کلمه است غیر متمرکز – به این معنی که شبکه بیت کوین توسط هیچ کس و همه به طور همزمان مدیریت نمی شود.

چه کسی بیت کوین را کنترل می کند؟

طبق تعریف، تمرکززدایی به معنای انتقال کنترل یک سازمان یا دولت از یک مکان واحد به چندین مکان کوچکتر است.

همین امر در مورد شبکه بیت کوین صدق می کند، به جز به جای «چند مکان کوچکتر»، کنترل سیستم به هزاران گره واگذار می شود – افرادی که انتخاب می کنند نرم افزار بیت کوین را بر روی رایانه خود اجرا کنند.

هیچ مقام مرکزی در رابطه با شبکه بیت کوین تصمیم نمی گیرد. درعوض، همه می‌توانند عکس‌ها را صدا کنند. هیچ کس مالک فناوری بیت کوین نیست، بنابراین هیچ مغز متفکر پنهانی وجود ندارد که بیت کوین را کنترل کند.

چه کسی می تواند بیت کوین را کنترل کندچه کسی می تواند بیت کوین را کنترل کند

حاکمیت بیت کوین

این کاربران در سراسر جهان هستند که بیت کوین را کنترل می کنند. هر کسی برای توسعه و بهبود نرم افزار بیت کوین آزاد است. به همین ترتیب، هر کسی در انتخاب نسخه نرم افزاری که می خواهد اجرا کند آزاد است. با این حال، برای تبدیل آن به شبکه ای قابل استفاده، کاربران باید گرد هم آیند و نسخه های سازگار نرم افزار را اجرا کنند. در پایان، یک شبکه قوی از همه می‌خواهد که بر اساس قوانین یکسان عمل کنند، و اینگونه است که اجماع بیت‌کوین با اکثریت آرا به دست می‌آید.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  روش ایجاد یک چرخ فلک قابل کشیدن با استفاده از وانیلی جاوا اسکریپت: چرخ فلک یا نوار لغزنده وب سایت یک راه موثر برای نمایش چندین تصویر یا محتوا در یک فضای واحد است. بازدیدکنندگان را به تمرکز تشویق می کند روی محتوای مهم وب سایت در حالی که جذابیت بصری کلی را با صرفه جویی در فضای صفحه بهبود می بخشد. در این مقاله یاد می گیریم که چگونه یک چرخ فلک قابل کشیدن...

این کسی است که بیت کوین را کنترل می کند: رای اکثریت. از آنجایی که همه گره‌ها در شبکه برابر هستند، اگر اکثریت چیزی تصمیم بگیرند، آن اتفاق خواهد افتاد. و اگر با این تغییر مخالف هستید، می توانید به سیستم های دیگر بپیوندید (به همین دلیل است که فورک های بیت کوین زیادی وجود دارد). قوی ترین شبکه برنده می شود و به همین دلیل است که اکثر کاربران، ماینرها و توسعه دهندگان انگیزه ای برای احترام و محافظت از این توافق متقابل دارند. فعال، امن و سالم نگه داشتن شبکه به نفع همه است!

اجماع بیت کویناجماع بیت کوین

نفوذ بر شبکه بیت کوین

اما چه کسی شبکه بیت کوین را کنترل می کند؟ شاید بتوان گفت که این توسعه دهندگان هستند که در مورد چگونگی توسعه و بهبود سیستم بحث می کنند. برخی دیگر می گویند این ماینرها هستند که انتخاب می کنند کدام نسخه از نرم افزار را می خواهند اجرا کنند. اما باز هم – این باید اکثریت باشد که در مورد آینده بیت کوین تصمیم می گیرد، زیرا هیچ گره یا شرکت کننده ای وجود ندارد که از رفتار ویژه یا ترجیحی برخوردار شود.

ماهیت سازمان های غیرمتمرکز واقعی چنین است. و ظاهراً کار می کند!

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه عملکرد استخراج بیت کوین، راهنمای ما را در مورد “ماینینگ بیت کوین چیست” بررسی کنید.



منتشر شده در 1402-12-26 07:55:05

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید