وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

چگونه از شر نظرات اسپم خلاص شویم روی وبلاگ وردپرس شما

0 2
زمان لازم برای مطالعه: 3 دقیقه


تقریباً به محض اینکه اینترنت اختراع شد، به نظر می رسد که شخصی سعی در تجاری سازی آن داشته است. و یکی از آزاردهنده‌ترین اشکال آن، هرزنامه است، آن درخواست‌های تبلیغاتی آزاردهنده که در همه جا از صندوق پستی شما گرفته تا نظرات در موضوعات بحث ظاهر می‌شوند.

برخی از آن‌ها به سادگی آزاردهنده هستند، مانند پست‌هایی که می‌گویند: «من با کار در خانه 300 دلار به دست آوردم». با این حال، برخی دیگر، مانند ایمیل‌های بدنام «شاهزاده نیجریه» که در دهه گذشته صندوق‌های ورودی را هجوم آوردند، مضرات واقعی هستند. اینها موذیانه تر هستند زیرا یا سعی می کنند مستقیماً پول شما را بدزدند یا با بدافزار رایانه شما را تصرف کنند.

اگر برای راه اندازی وبلاگ شخصی خود وقت گذاشته اید روی وردپرس، پس نمی خواهید نظرات اسپم خوانندگان شما را از بین ببرد. در اینجا روش رسیدگی به این مشکل آمده است:

یک کپچا اضافه کنید

یکی از راه‌های جلوگیری از ارسال هرزنامه توسط ربات‌ها، استفاده از افزونه کپچا است. اگر با آنها آشنا نیستید، کپچا از شخصی می خواهد که پیامی را که نمایش داده می شود تایپ کند روی یک صفحه نمایش به عنوان راهی برای اثبات انسانیت آنها. سایر کپچاهای ساده شده از شما می خواهند قبل از ورود به سیستم برای ارسال نظرات، یک مسئله ریاضی را حل کنید.

با این حال، این یک راه حل کامل نیست.

اولاً، بسیاری از مردم کاملاً از کپچا متنفرند و ممکن است به طور ناخواسته افراد را از ارسال پست منصرف کند. ثانیاً، این کار باعث نمی شود که کاربران انسانی مستقیماً خودشان اسپم ارسال کنند. در نتیجه، ممکن است بخواهید این مورد را با دقت در نظر بگیرید یا فقط از آن در ارتباط با راه حل دیگری استفاده کنید.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  چگونه رسانه های اجتماعی می توانند کمک کنند Local کسب و کار؟

Akismet

این در واقع بخشی از تنظیمات وردپرس است. برای استفاده از Askimet، فقط باید آن را فعال کنید و یک کلید API از توسعه دهنده دریافت کنید. این کلیدها برای وبلاگ‌های شخصی رایگان هستند، اگرچه برای کسب‌وکارها هزینه ویژه‌ای وجود دارد.

Askimet فرم ارسال شما را برای نظرات بررسی می کند و کسانی را که علیه پایگاه داده جهانی سایت های هرزنامه و کاربران شرکت نظر می دهند بررسی می کند. اگر شخص در پایگاه داده باشد، نظرات او مسدود خواهد شد. با این حال، می توانید این موارد را مشاهده کنید روی صفحه ادمین خود را داشته باشید و اگر واقعاً هرزنامه نیستند، این گزینه را دارید که آنها را رفع انسداد کنید.

یک محدودیت لینک تعیین کنید

بسیاری از ارسال کنندگان هرزنامه هکرهایی هستند که سعی می کنند مردم را وادار به کلیک کردن کنند روی پیوندهایی که می تواند آنها را به سایت های بالقوه خطرناک برساند. یکی از راه های کاهش روی این برای محدود کردن تعداد پیوندهایی است که کاربر می تواند به بخش نظرات شما ارسال کند. برای انجام این کار، به منوی تنظیمات بروید و Discussions را انتخاب کنید.

هنگامی که به آنجا رسیدید، Comment Moderation را پیدا کنید و به دنبال بخشی بگردید که تعداد پیوندهایی را که یک فرد می تواند ارسال کند محدود می کند. اگر بخواهید، حتی می توانید صفر را انتخاب کنید. این به این معنی است که یک مدیر باید هر نظری را که یک پیوند در آن وجود دارد تأیید کند.

لیست سیاه کلمات “هرزنامه”.

راه دیگر برای انجام این کار، ایجاد یک لیست سیاه از کلمات پرکاربرد است که در پیام‌های هرزنامه ظاهر می‌شوند. اینها می توانند عباراتی مانند «رئیس خودت باش» یا «درآمد دلاری» باشند. می‌توانید به بخش بحث در قسمت تنظیمات برگردید و لیست سیاه نظرات را جستجو کنید. افزونه هایی نیز وجود دارند که می توانند به این امر کمک کنند زیرا به طور معمول با کلمات جدید لیست سیاه به روز می شوند.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  آموزش نصب مجدد یا تغییر سیستم عامل VPS

هرزنامه ها یک مشکل بزرگ هستند روی اینترنت. اگرچه بسیاری از مردم فقط به آنها نگاه می کنند و حرکت می کنند روی، آنها این پتانسیل را دارند که بازدیدکنندگان وب سایت شما را با بدافزار آلوده کنند. حتی اگر کاری با این موضوع نداشته باشید، سایت شما می تواند به طور غیرمستقیم به دلیل اجازه ورود اسپم مورد سرزنش قرار گیرد. با قرار دادن این پروتکل ها، می توانید هم از وب سایت خود، هم از اعتبار آن و هم از بازدیدکنندگان خود محافظت کنید.

هاست وردپرس – راه دیگری برای محافظت از خود

شما host همچنین ارتباط زیادی با یکپارچگی سایت شما دارد. شما می توانید انواع روش های امنیتی را دنبال کنید روی سایت شما، اما اگر شما host در پشتی را باز می گذارد و تلاش های شما به هدر می رود.

به همین دلیل است که ما به برنامه های میزبانی وردپرس خود افتخار می کنیم. آنها نه تنها سریع و قابل اعتماد هستند، بلکه فوق العاده ایمن نیز هستند.



امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید