وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

چگونه از هک شدن در شبکه های اجتماعی جلوگیری کنیم

0 11
زمان لازم برای مطالعه: 5 دقیقه


چگونه از هک شدن در شبکه های اجتماعی جلوگیری کنیم 1

با توجه به اینکه این روزها افراد زیادی از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند، این رسانه به هدف اصلی هکرها و مجرمان سایبری تبدیل شده است. برخی از دلایلی که آنها می خواهند حساب شما را به خطر بیاندازند عبارتند از فروش مجدد آن در وب تاریک، جمع آوری داده های خصوصی شما یا ارسال هرزنامه به دنبال کنندگان شما.

اگر شما یکی از میلیاردها نفری هستید که دارای یک فیس بوک، توییتر، لینکدین، اینستاگرام، یا دیگر شبکه های اجتماعی، در اینجا نحوه جلوگیری از هک کردن حساب های رسانه های اجتماعی آورده شده است.

از یک رمز عبور قوی استفاده کنید

ابتدا اجازه دهید در مورد قدرت رمز عبور صحبت کنیم. اگر رمز عبور شما چیز ساده ای است که به راحتی قابل حدس زدن است، وقتی می گوییم هک خواهید شد، ما را باور کنید. دیگر هیچ رمز عبوری مانند «123456»، «password123» یا نام بچه یا سگ شما وجود ندارد.

در عوض، رمز عبور شما به هیچ وجه نباید یک کلمه باشد – باید حداقل هشت کاراکتر تصادفی باشد که ترکیبی از حروف بزرگ، حروف کوچک، اعداد و کاراکترهای خاص باشد. هیچ الگویی برای این نباید وجود داشته باشد و باید کاملاً تصادفی باشد. برای اطلاعات بیشتر، راهنمای کامل ما در مورد قدرت و امنیت رمز عبور را ببینید.

رمز عبور خود را محافظت کنید

اگر نگران به خاطر سپردن رمزهای عبور پیچیده هستید، یک مدیر رمز عبور مانند KeePass یا LastPass می تواند به سازماندهی رمزهای عبور پیچیده شما کمک کند. ممکن است تعجب کنید که چگونه بسیاری از افراد هنوز رمزهای عبور خود را در فایل های متنی ساده روی رایانه یا روی میز اداری خود با استفاده از یادداشت های Post-I نگهداری می کنند. اگر این کار را انجام دهید، در آن صورت خود را در معرض دید افراد قرار می دهید تا دسترسی به حساب های شما را سرقت کنند.

همچنین مراقب به اشتراک گذاری برخی اطلاعات در شبکه های اجتماعی باشید. ما اخیراً نظرسنجی‌ها یا موضوعات «بامزه» را دیده‌ایم که شما را تشویق می‌کنند چیزی شبیه خاطره‌ای از خیابانی که در آن بزرگ شده‌اید یا اولین حیوان خانگی‌تان را به اشتراک بگذارید. اینها اغلب مانند سؤالات امنیتی شما برای بازنشانی رمز عبور شما هستند. اگر این اطلاعات را به صورت آنلاین به اشتراک بگذارید، ممکن است شخصی بتواند اطلاعات را بدزدد و از آن برای تغییر رمز عبور و هک حساب شما استفاده کند.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  چگونه (و چرا) همه را به طراحی بکشیم

اگر می خواهید رمز عبور خود را با شخصی به اشتراک بگذارید، توصیه می کنیم از ابزاری مانند PassEncrypt استفاده کنید. این به شما امکان می دهد اطلاعات متنی حساس را به صورت ایمن منتقل کنید.

از رمزهای عبور مجدد استفاده نکنید

هنگامی که در حال ایجاد یک حساب کاربری جدید در وب سایت یک خرده فروش هستید، آیا از رمز عبور مشابه با حساب فیس بوک یا ایمیل خود استفاده می کنید؟ فرقی نمی کند که در کجا حساب کاربری را ایجاد می کنید یا از کدام رمز عبور استفاده مجدد می کنید، مسئله این است که شما از یک رمز عبور مجدد استفاده می کنید. این بسیار خطرناک است.

اگر آن گذرواژه در یک سایت به خطر بیفتد، می‌تواند روی هر حساب دیگری که برای آن رمز عبور استفاده کرده‌اید، تأثیر بگذارد. هر حساب آنلاینی که ایجاد کردید باید رمز عبور متفاوتی داشته باشد.

فعال کردن احراز هویت دو مرحله ای (2FA)

یکی دیگر از راه های محافظت از حساب کاربری شما با احراز هویت دو مرحله ای (2FA). این به یک مرحله اضافی در فرآیند ورود به سیستم نیاز دارد تا تأیید شود که شما کاربر هستید. یک احراز هویت دو مرحله‌ای معمولی این است که از شما بخواهد وارد شوید (اول احراز هویت) و سپس یک کد دسترسی به تلفن هوشمند یا ایمیل خود ارسال کنید که برای ادامه آن باید وارد کنید (احراز هویت دوم).

حتی اگر یک هکر بتواند اولین سطح امنیتی شما – رمز عبور شما – را بدزدد، معمولاً به پیام‌های متنی شما برای انجام سطح دوم امنیتی با کد امنیتی دسترسی نخواهد داشت. این را می توان به اکثر رسانه های اجتماعی از جمله فیس بوک اضافه کرد.

مراقب ایمیل های فیشینگ باشید

روش بسیار رایجی که هکرها برای دسترسی به حساب‌ها استفاده می‌کنند، فیشینگ است. فیشینگ زمانی است که شخصی یک ایمیل “جعلی” ارسال می کند که وانمود می کند از یک شرکت قانونی است تا شما را فریب دهد تا اعتبار ورود خود را به آنها بدهید.

به عنوان مثال، ممکن است ایمیلی با لینکی دریافت کنید که ادعا می کند اینستاگرام است، در حالی که در عوض واقعاً از یک وب سایت جعلی است. با کلیک بر روی این لینک جعلی شما را به صفحه ای می برد که برای مثال شبیه اینستاگرام ساخته شده است و از شما می خواهد که وارد شوید. وقتی اطلاعات ورود خود را وارد می کنید، این داده ها را ثبت می کند.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  با Chart.js به راحتی نمودارهای متحرک خیره کننده ایجاد کنید

در این مرحله آنها با موفقیت شما را فریب داده اند تا جزئیات حساب خود را به آنها بدهید. سپس می توانند از آن برای دسترسی به حساب شما استفاده کنند.

برای کمک به جلوگیری از هک شدن در رسانه‌های اجتماعی از طریق فیشینگ، چندین مرحله را فهرست کرده‌ایم که توصیه می‌کنیم قبل از کلیک کردن بر روی پیوندها یا وارد کردن اطلاعات، آن‌ها را انجام دهید.

  • آدرس ایمیل ارسالی را بررسی کنید. گاهی اوقات می‌تواند نامی را در بالای آن نمایش دهد (مانند اینستاگرام) اما وقتی روی نام کلیک می‌کنید، یک آدرس ایمیل کامل نمایش داده می‌شود که به وضوح تقلبی است.
  • در ایمیل از شما خواسته می شود چه کاری انجام دهید؟ اگر پیام از شما می‌خواهد وارد شوید یا «حساب خود را تأیید کنید»، می‌توانید پیام را حذف کنید و بدانید که به احتمال زیاد فیشینگ است.

نوع دیگری از ایمیل‌ها که می‌تواند تلاش برای کلاهبرداری فیشینگ باشد، ایمیل‌هایی هستند که به شما اطلاع می‌دهند رمز عبور حسابتان تغییر کرده یا حسابتان به حالت تعلیق درآمده است.

آدرس را بررسی کنید تا مطمئن شوید که از دامنه واقعی مانند @instagram.com آمده است. اگر احساس راحتی نمی کنید، همیشه می توانید به سایت رسانه های اجتماعی بروید و رمز عبور خود را به طور ایمن تغییر دهید.
توجه: اکثر حساب‌های رسانه‌های اجتماعی پس از ایجاد حساب برای تأیید، ایمیل ارسال می‌کنند. آنها همچنین می توانند یک ایمیل برای تنظیم مجدد رمز عبور شما ارسال کنند.

برای اطلاعات بیشتر، راهنمای کامل ما در مورد جلوگیری از کلاهبرداری فیشینگ را ببینید.

با برنامه های شخص ثالث محتاط باشید

همانطور که اجازه ورود یک غریبه را به خانه خود نمی دهید، نباید اجازه دهید برنامه های شخص ثالث ناشناس به رسانه های اجتماعی شما دسترسی داشته باشند. این می تواند شامل برنامه های محبوب توسعه دهندگان دیگر مانند برنامه زمان بندی پست رسانه های اجتماعی برای مشاغل باشد. هنگامی که به آن‌ها اجازه دسترسی به حسابتان را می‌دهید، خود را برای استفاده از اعتماد شما باز می‌گذارید. به خصوص اگر برنامه توسط یک هکر یا مجرم سایبری طراحی شده باشد.

تعداد افرادی که در ایالات متحده دارای حساب رسانه های اجتماعی هستند در دهه گذشته به طور پیوسته در حال افزایش بوده است. تقریباً همه این روزها نوعی حساب کاربری در رسانه های اجتماعی دارند.

با وجود تمام این اطلاعات شخصی که در فضای آنلاین در حال پخش است، جای تعجب نیست که هکرها و سارقان حساب های رسانه های اجتماعی را هدف قرار می دهند. نه تنها حساب های رسانه های اجتماعی، بلکه وب سایت ها نیز هدف قرار می گیرند. بنابراین، در محافظت از اطلاعات خود در برابر تلاش‌های فیشینگ آنلاین فعال باشید.

اکنون می دانید چگونه از هک شدن در شبکه های اجتماعی جلوگیری کنید. از اینکه برای بازدید از وبلاگ ما وقت گذاشتید متشکریم، مرکز پشتیبانی میزبانی رسانگار ما را برای راهنمایی های مرتبط با امنیت بیشتر بررسی کنید.





امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید