وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

چگونه از یک Bash while Loop خارج شویم؟

0 3
زمان لازم برای مطالعه: 4 دقیقه


حلقه ها ابزار بسیار مفیدی برای انجام کارهای تکراری نه تنها در برنامه نویسی Bash بلکه در تمام زبان های برنامه نویسی دیگر هستند. این ما را قادر می سازد تا یک کار (که قرار است چندین بار اتفاق بیفتد) به طور همزمان بنویسیم و آن را در هر حلقه دلخواه محصور کنیم تا کار مذکور به طور مکرر انجام شود. حلقه های مختلف در هر زبان برنامه نویسی استفاده می شود، به عنوان مثال، چندین نوع حلقه را می توان با هر زبان برنامه نویسی استفاده کرد. در میان همه انواع، حلقه‌های پرکاربرد حلقه «for» و حلقه «while» هستند.

تفاوت عمده بین اجرای حلقه “for” و حلقه “while” این است که در حلقه اول، متغیر افزایش یا کاهش با حلقه مشخص می شود، در حالی که در دومی، آن متغیر پس از انجام وظیفه مشخص می شود. قرار است به طور مکرر انجام شود بیان شده است. به نظر می رسد حلقه های “while” از نظر نحوی برای برنامه نویسان راحت تر هستند.

مفهوم حلقه‌های بی‌نهایت در هر زبان برنامه‌نویسی نیز بسیار رایج است، یعنی حلقه‌ای که هرگز خاتمه نمی‌یابد و شرایط آن همیشه “درست” ارزیابی می‌شود. گاهی اوقات، این حلقه ها به طور تصادفی توسط برنامه نویسان نوشته می شوند، با این حال، موقعیت هایی وجود دارد که در آن چنین حلقه هایی به عمد نوشته می شوند. در هر صورت، ممکن است شرایط خاصی وجود داشته باشد که ما بخواهیم آن حلقه نامتناهی شکسته شود.

جدا از سناریویی که در بالا بحث کردیم، مواقعی وجود دارد که ما عمداً حلقه های محدودی ایجاد می کنیم که می خواهیم بر اساس آنها اجرا کنیم. روی یک شرط خاص، که در آن ما می خواهیم جریان عادی آن حلقه شکسته شود. برای هر دو سناریو، باید مکانیزم مناسبی وجود داشته باشد که در آن بتوانیم هر زمان که یک شرط مشخص مشخص شد، یک حلقه را بشکنیم.

ما می‌توانیم با استفاده از عبارت break با حلقه‌های خود به این هدف دست یابیم، صرف نظر از اینکه آنها متناهی یا نامتناهی هستند. از آنجایی که حلقه “while” یکی از رایج ترین حلقه های مورد استفاده در هر زبان برنامه نویسی است، بنابراین، با به اشتراک گذاشتن نمونه ای از اسکریپت Bash با شما خواهیم دید که چگونه می توانیم از حلقه “while” در Bash در لینوکس مینت 20 جدا شویم. .

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  چگونه از Grep برای جستجوی یک فایل استفاده کنم؟ روی لینوکس؟

نمونه اسکریپت شکستن از یک Bash while Loop در لینوکس مینت 20

برای نشان دادن استفاده از دستور “break” در Bash، باید یک فایل Bash در فهرست اصلی خود ایجاد کنید. در مورد ما، ما آن را به عنوان “BreakWhile.sh” نامگذاری کرده ایم. شما همچنین می توانید هر نام دیگری برای این فایل Bash داشته باشید. پس از ایجاد این فایل، باید آن را با هر ویرایشگر متنی باز کنید و سپس اسکریپت نشان داده شده در تصویر زیر را یادداشت کنید:

چگونه از یک Bash while Loop خارج شویم؟

در این اسکریپت متغیری به نام “number” تعریف کرده و با مقدار “1” مقدار دهی اولیه می کنیم. سپس یک حلقه “while” داریم که شرط تکرار آن این است که مقدار متغیر “number” باید کمتر از 10 باشد، یعنی این حلقه به تکرار ادامه می دهد تا مقدار متغیر “number” کمتر از 10 شود. سپس در در بلوک do-don، یک عبارت if داریم که شرط آن این است که هر گاه مقدار متغیر “number” برابر با “9” باشد، حلقه “while” ما شکسته خواهد شد. در غیر این صورت، به کار خود ادامه خواهد داد. سپس ما به سادگی مقدار متغیر “number” را برای هر تکرار حلقه “while” خود چاپ کرده ایم. در نهایت، مقدار متغیر “number” خود را افزایش داده‌ایم، یعنی مقدار متغیر “number” ما پس از هر تکرار حلقه “while” از یک تجاوز خواهد کرد. اسکریپت بالا به وضعیتی منجر می شود که در آن عدد “9” هرگز چاپ نمی شود زیرا زمانی که مقدار متغیر “number” ما به “9” افزایش می یابد، حلقه “while” ما به سادگی بدون چاپ چیزی خاتمه می یابد. روی را terminal.

برای تأیید این وضعیت، باید اسکریپت Bash را که به تازگی با استفاده از دستور زیر ایجاد کرده ایم، اجرا کنیم. با این حال، قبل از اجرای این دستور، باید مطمئن شوید که فایل اسکریپت Bash خود را ذخیره کرده اید.

$ bash BreakWhile.sh

چگونه از یک Bash while Loop خارج شویم؟چگونه از یک Bash while Loop خارج شویم؟

خروجی این اسکریپت در تصویر زیر نشان داده شده است. شما به راحتی می توانید ببینید که اعداد چاپ شده است روی را terminal از 1 تا 8 هستند و عدد “9” چاپ نمی شود، به این معنی که حلقه “while” ما با استفاده از دستور “break” با موفقیت خاتمه یافته است.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  Bash روش نوشتن یک متغیر در یک فایل

چگونه از یک Bash while Loop خارج شویم؟چگونه از یک Bash while Loop خارج شویم؟

نتیجه

این مقاله یک مثال بسیار ساده از شکستن حلقه “while” در Bash در لینوکس مینت 20 را نشان می دهد. همان اسکریپت Bash را می توان در هر توزیع لینوکس دیگری به انتخاب شما اجرا کرد و همان نتایج را ارائه می دهد. همچنین، می‌توانید از این دستور break با حلقه for یا هر حلقه دیگری در Bash برای شکستن جریان عادی آن استفاده کنید. این عبارت بسیار مفید است به خصوص اگر شما یک مورد خاص در برنامه خود دارید که نمی خواهید برنامه شما به اجرای عادی خود ادامه دهد یا حتی ممکن است بخواهید که کنترل برنامه شما مسیر اجرای کاملاً متفاوتی را طی کند.

با این حال، نکته مهمی که در اینجا باید در نظر گرفت این است که ما فقط قصد داریم با استفاده از عبارت break با حلقه “while” در Bash در لینوکس مینت 20 به شما یک شروع اولیه بدهیم. به همین دلیل است که ما به تازگی یک Bash ساده ایجاد کرده ایم. اسکریپت برای چاپ تعدادی نمونه روی را terminalکه کمتر از 10 به جز عدد “9” هستند. اما این بدان معنا نیست که دستور break فقط با چنین سناریوهای ساده ای استفاده می شود. شما می توانید حتی برنامه های پیچیده تری را برای آزمایش اثربخشی عبارت break با حلقه “while” در Bash در Linux Mint 20 ایجاد کنید. bash اسکریپت انتخابی شما با استفاده از دستور break.

برای نگارش بخشهایی از این متن ممکن است از ترجمه ماشینی یا هوش مصنوعی GPT استفاده شده باشد
لطفا در صورت وجود مشکل در متن یا مفهوم نبودن توضیحات، از طریق دکمه گزارش نوشتار یا درج نظر روی این مطلب ما را از جزییات مشکل مشاهده شده مطلع کنید تا به آن رسیدگی کنیم

زمان انتشار: 1402-12-31 03:37:04

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید