چگونه بفهمیم یک سایت از چه قالب وردپرس استفاده می کند: 2 روش ساده برای دنبال کردن

وردپرس به خاطر مجموعه عظیمی از تم های قابل تنظیم به راحتی شناخته شده است. هنگامی که به دنبال الهام گرفتن برای طراحی سایت وردپرس خود هستید، ممکن است با چندین سایت با موضوعات بصری جذاب مواجه شوید.

در حالی که برخی از تم های سفارشی وردپرس استفاده می کنند که شما نمی توانید آنها را دریافت کنید، برخی دیگر ممکن است یکی را انتخاب کرده باشند که در فهرست رسمی یا یک بازار شخص ثالث موجود است.

دانستن اینکه چه موضوعی است انتخاب را سرعت می بخشد process، زیرا می توانید همان تم را نصب کرده و آن را برای وب سایت خود سفارشی کنید.

در این مقاله، شما را از طریق این مراحل راهنمایی می کنیم روی چگونه بفهمیم یک سایت از چه قالب وردپرس استفاده می کند.

روش پیدا کردن قالب وردپرس که یک سایت از آن استفاده می کند

دو روش آسان برای یافتن تم وردپرس یک سایت وجود دارد – قرار دادن آن به صورت دستی در کد منبع سایت یا با استفاده از ابزار آشکارساز تم.

با استفاده از ابزار تشخیص تم

ساده ترین روش برای پیدا کردن موضوع سایت استفاده از ابزار تشخیص تم آنلاین است.

اگرچه ممکن است نتواند یکی را تشخیص دهد که تم سفارشی است یا مالک وب‌سایت نام تم را تغییر داده است، هنوز هم ارزش دارد قبل از ادامه مراحل دستی، URL سایت را بررسی کنید.

شما می توانید از چندین ابزار آنلاین برای تشخیص اینکه یک سایت وردپرس از چه موضوعی استفاده می کند استفاده کنید.

را آشکارساز تم وردپرس توسط آکادمی وب ساتوری یک ابزار آنلاین رایگان با یک رابط تمیز است. هر وب را اسکن می کند page برای استخراج اطلاعات تم فعال

به سادگی آدرس سایت وردپرس را در قسمت متن وارد کرده و کلیک کنید تم وردپرس چیست؟. سپس این ابزار نام موضوع، توضیحات و پیوندی به آن ارائه می‌دهد homepage.

ابزار تشخیص تم وردپرس آکادمی وب Satoriابزار تشخیص تم وردپرس آکادمی وب Satori

آشکارساز تم WP ابزار رایگان دیگری است که اطلاعات دقیقی در مورد موضوع وردپرس که یک وب سایت خاص استفاده می کند ارائه می دهد. نه تنها نام تم، بلکه محبوبیت، مجوز و ارائه دهنده آن را به کاربران می گوید.

WP Theme Detector علاوه بر تشخیص تم های وردپرس، نشان می دهد که کدام افزونه ها نصب شده اند روی تارنما.

برای دسترسی به وب سایت رسمی تم، کاربران به سادگی می توانند روی آن کلیک کنند دانلود دکمه.

ابزار WP Theme Detector نویسنده، نسخه و توضیحات تم را نمایش می دهدابزار WP Theme Detector نویسنده، نسخه و توضیحات تم را نمایش می دهد

از طرف دیگر، می توانید از پسوند مرورگر مانند استفاده کنید آشکارساز تم وردپرس و آشکارساز پلاگین. این یک راه راحت برای تعیین اینکه یک وب سایت وردپرس از چه موضوعی استفاده می کند است، زیرا نیازی به ترک آن نیست page.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  چگونه اعلان‌های فشاری وردپرس را تنظیم کنیم و ترافیک خود را افزایش دهیم

به سادگی افزونه را دانلود کرده و آن را به نوار ابزار پین کنید. سپس به سایتی که می خواهید در مورد آن بیاموزید مراجعه کرده و کلیک کنید روی پسوند

بعد از اینکه آن را اسکن کرد page، یک پاپ آپ که اطلاعات موضوع را نشان می دهد ظاهر می شود.

افزونه مرورگر Detector and Plugins Detector WordPress Theme Detector and Plugins Detector اطلاعاتی درباره تم وردپرس سایت را نمایش می دهدافزونه مرورگر Detector and Plugins Detector WordPress Theme Detector and Plugins Detector اطلاعاتی درباره تم وردپرس سایت را نمایش می دهد

پلاگین های نصب شده و page سازندگان نیز در صورت اسکرول کردن به پایین قابل مشاهده هستند.

افزونه مرورگر Detector و Plugins Detector WordPress، افزونه های نصب شده را نمایش می دهد on یک سایتافزونه مرورگر Detector و Plugins Detector WordPress، افزونه های نصب شده را نمایش می دهد on یک سایت

این افزونه مرورگر کاملا رایگان است. بعلاوه گوگل کروم، برای نصب در دسترس است روی اپرا، فایرفاکس، و سافاری.

به صورت دستی

در بسیاری از موارد، مالک سایت ممکن است نام تم را تغییر داده باشد یا از یک تم سفارشی استفاده کرده باشد، که باعث می شود ابزار آشکارساز نتواند اطلاعات تم را پیدا کند.

در این صورت، باید فایل CSS را پیدا کنید در کد منبع وب سایت برای این کار می توانید از View Page Source یا ابزار Inspect Element استفاده کنید.

با استفاده از منوی مشاهده صفحه منبع

ابتدا به وب سایت وردپرس بروید. سپس، در هر نقطه راست کلیک کنید روی صفحه نمایش و انتخاب کنید مشاهده منبع صفحه.

چشم انداز page منوی منبع on وب سایت Blogilatesچشم انداز page منوی منبع on وب سایت Blogilates

یک برگه جدید حاوی pageکد منبع باز خواهد شد. یک بار کلیک کنید روی آن را خواهید دید page’s HTML کد منبع

برای یافتن محل فایل تم، را فشار دهید Ctrl+F و تایپ کنید style.css در نوار جستجو باید در داخل باشد دایرکتوری تم ها و دایرکتوری فرعی wp-content.

کد منبع Blogilatesکد منبع Blogilates

بعد، کلیک کنید روی URL برای مشاهده style.css فایل. بلوک هدر تم در بالای فایل جزئیات تم را نمایش می دهد. علاوه بر نام آن، شامل نسخه تم، نویسنده و URI است که نشانی اینترنتی آن است page جایی که می توانید اطلاعات بیشتری در مورد موضوع پیدا کنید.

بلوک هدر طرح زمینه Blogilates شامل URL طرح زمینه استبلوک هدر طرح زمینه Blogilates شامل URL طرح زمینه است

در این مورد، وبلاگ نویسان از یک تم ممتاز در دسترس برای خرید استفاده می کند تم فارست، یک فروشگاه قالب وردپرس شخص ثالث. برای دسترسی به رسمی موضوع، به سادگی URI را کپی و جایگذاری کنید page.

علاوه بر این، بسیاری از وب سایت های وردپرسی از یک تم فرزند برای سفارشی کردن طرح خود بدون تغییر تم اصلی استفاده کنید. برای اینکه ببینید یک سایت از چه تم والد استفاده می کند، به سادگی آن را بررسی کنید قالب پارامتر در بلوک هدر تم

بلوک هدر موضوع، تم اصلی Blogilates را نمایش می دهدبلوک هدر موضوع، تم اصلی Blogilates را نمایش می دهد

با استفاده از ابزار Inspect Element

به طور مشابه، می توانید کد منبع یک وب سایت را مشاهده کرده و به آن دسترسی داشته باشید فایل CSS با استفاده از ابزار Inspect Element.

در سایت وردپرس، در هر نقطه راست کلیک کنید روی صفحه نمایش و انتخاب کنید بازرسی کنید برای دسترسی به عناصر برگه

منو بازرسی کنید on وبلاگ نویسان pageمنو بازرسی کنید on وبلاگ نویسان page

از وقتی که عناصر تب بالا می آید، شما آن را خواهید دید HTML و CSS کدهایی که سایت را تشکیل می دهند. استفاده کنید Ctrl+F میانبر، وارد کنید style.cssو همان مراحل قسمت قبل را ادامه دهید.

برگه عناصر on سمت راست Blogilates' pageبرگه عناصر on سمت راست Blogilates' page

اگر فقط موفق به پیدا کردن نام تم در style.css برای دریافت اطلاعات بیشتر، یک جستجوی سریع در گوگل انجام دهید.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  بایگانی VPS

از طرف دیگر، موضوع را جستجو کنید روی را دایرکتوری قالب وردپرس یا بازارهای شخص ثالث محبوب مانند تم فارست، ThemeIsle، و بازار MOJO.

از دانلود تم های وردپرس خارج از منابع رسمی خودداری کنید. چنین مضامینی ممکن است حاوی کد منبع مخرب باشد که خطر نقض امنیت و سرقت داده ها را افزایش می دهد.

اطمینان حاصل کنید که موضوع دارای مجوز مناسب، در دسترس عموم و توسط یک منبع معتبر ارائه شده است. علاوه بر این، بهتر است موضوعی را انتخاب کنید که کاربر پسند، آسان برای پیمایش و بارگیری سریع باشد.

بنر میزبانی وردپرسبنر میزبانی وردپرس
چگونه بفهمیم یک سایت از چه قالب وردپرس استفاده می کند: 2 روش ساده برای دنبال کردن 24

نتیجه

پیدا کردن همان موضوعی که یک وب سایت وردپرس استفاده می کند ممکن است به عنوان الهام بخش طراحی وب سایت شما باشد.

دو روش ساده برای یادگیری وجود دارد که یک وب سایت از چه موضوعی استفاده می کند:

  1. از ابزارهای آشکارساز تم استفاده کنید. کافی است URL یک سایت را کپی و جایگذاری کنید تا اطلاعاتی در مورد موضوع وردپرس آن به دست آورید.
  2. فایل CSS را به صورت دستی پیدا کنید. کلیک راست روی تارنما page و انتخاب کنید مشاهده منبع صفحه بعد، فشار دهید Ctrl+F و وارد شوید style.css. متناوبا، استفاده کنید بازرسی کنید ابزاری برای انجام همان مراحل

اکنون که می دانید چگونه می توانید بفهمید که یک سایت از چه قالب وردپرس استفاده می کند، وقت آن است که از وب سایت های وردپرس مورد علاقه خود دیدن کنید و این روش ها را عملی کنید.

یاد بگیرید چه کارهای دیگری می توانید با وردپرس انجام دهید

روش نصب وردپرس
پیوند ثابت در وردپرس چیست؟
روش ایجاد فرم تماس در وردپرس
روش ویرایش پاورقی در وردپرس
راهنمای قالب‌های تاریخ وردپرس
روش به روز رسانی وردپرس
روش تغییر نام دامنه وردپرس

چگونه بفهمیم که یک سایت از چه تم وردپرسی با استفاده از پرسش های متداول استفاده می کند

در اینجا اطلاعات اضافی وجود دارد که به شما کمک می کند تا بفهمید که چگونه می توانید بفهمید یک سایت از چه قالب وردپرس بهتر استفاده می کند.

چرا دانستن اینکه یک سایت از چه قالب وردپرسی استفاده می کند مهم است؟

دانستن تم وردپرس یک سایت می تواند به شناسایی طراحی و عملکرد آن کمک کند، که برای ایجاد یک سایت مشابه یا عیب یابی مفید است.

آیا می توانم بررسی کنم که آیا یک سایت وردپرس با کدنویسی ساخته شده است؟

خیر، نمی‌توان تشخیص داد که یک سایت وردپرس از ابتدا کدگذاری شده است یا با مضامین و افزونه‌های از قبل موجود ساخته شده است، فقط با نگاه کردن به سایت. با این حال، می توانید کد منبع سایت را برای سرنخ بررسی کنید.