وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

چگونه به حروف بزرگ و کوچک حساس می شوید؟

0 6
زمان لازم برای مطالعه: 4 دقیقه


دستور “grep” را می توان در سیستم عامل لینوکس به عنوان ابزاری برای مقابله با حساسیت حروف بزرگ و کوچک در هر رشته ای استفاده کرد. رفتار پیش‌فرض فرمان «grep» به حروف کوچک و بزرگ حساس است. به کاربران این امکان داده می شود که با استفاده از این تکنیک، طرحی را در میان فایل ها مرور کنند. برای اینکه “grep” به حروف بزرگ و کوچک حساس نباشد، کاربران باید یا “-ignore-case flag” یا “-i” را داشته باشند. هنگام جستجوی یک گرادیان، دستور “grep” باید با “پرچم -i” استفاده شود. هنگامی که کاربران در مورد وضعیت نامشخص هستند، آن را نادیده می گیرند.

استفاده از “Grep” برای نادیده گرفتن مورد

در واقع اغلب مفید است که بتوانیم در هنگام استفاده از “grep” برای تجزیه و تحلیل یک فایل، حروفی را که با آنها اسکن می کنیم کنار بگذاریم. Grep ذاتاً به حروف بزرگ و کوچک حساس است. به طور معمول، ما ممکن است گزارش های سیستم را با “grep” جستجو کرده باشیم. در این مقاله بحث عمیقی خواهیم داشت روی موضوع دستور لینوکس “grep” برای کار کردن روی حساس به مورد برای انجام این کار، ابتدا فایلی به نام “linux.txt” در دایرکتوری “Desktop” سیستم عامل لینوکس خود ایجاد می کنیم و مقداری متن را در آن ذخیره می کنیم.

بنستوکس
بنستوکس
بن استوکس
بنستوکز

پس از اختصاص آن به فایل “linux.txt”، آن را ذخیره می کنیم روی دسکتاپ

چگونه به حروف بزرگ و کوچک حساس می شوید؟

هنگامی که فایل در حال ایجاد است، ما آن را باز می کنیم terminal اکنون برای اجرای دستورات لینوکس. در این مقاله بیشتر از دستور grep برای درک بهتر پدیده حساسیت به حروف بزرگ و کوچک استفاده می کنیم. وقتی که terminal باز شده است، اولین دستور “grep” را برای دستیابی به حروف کوچک برای “benstokes” از فایل linux.txt اضافه می کنیم. ما از دستور زیر برای رسیدن به حروف کوچک استفاده کردیم و آن حروف را در کنار دستور “grep” همانطور که در دستورالعمل زیر ارائه شده است قرار دادیم.

Linux@linux:~/Desktop$ grep benstokes linux.txt

وقتی دستور بالا را در لینوکس ارائه می کنیم terminal و کلید enter را فشار دهید تا حروف الفبای حروف کوچک در فایل موجود نمایش داده شود. این نشان می‌دهد که همراه با عدم حساسیت حروف متنی کار می‌کند، زیرا املا یکسان می‌ماند: فقط داشتن تفاوت حروف بزرگ یا کوچک که باعث می‌شود به عنوان چهار کلمه کلیدی مختلف خوانده شود. این دستور خروجی ارائه شده در زیر را ارائه می دهد.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  یک آرگومان نامگذاری شده را در یک اسکریپت Bash ارسال کنید

چگونه به حروف بزرگ و کوچک حساس می شوید؟چگونه به حروف بزرگ و کوچک حساس می شوید؟

روی صفحه، حروف کوچک ظاهر می شوند. همانطور که می بینیم، این فقط یک نتیجه خاص را نشان می دهد که از نظر سناریو با عبارت جستجو مطابقت دارد. خوشبختانه، غیر حساس کردن مورد جستجوی “grep” ساده است. نشان داده می شود که توسط “grep –i” مطلع شود. بنابراین، اکنون دستور دیگری را ارائه خواهیم کرد روی ما terminal که همه موارد را مطلع می کند روی صفحه بدون فیلتر کردن آن توسط موارد جستجو. دستوری که در ادامه ارائه می کنیم در زیر آورده شده است.

Linux@linux:~/Desktop$ grep -من benstokes linux.txt

وقتی این دستور را نوشتیم روی را terminal و سپس دکمه enter را فشار دهید تا پردازش خاتمه یابد، داده هایی را که در فایل “linux.txt” وجود دارد نمایش داده می شود و همانطور که در تصویر زیر از صفحه نمایش خروجی ارائه شده است، نمایش داده می شود.

چگونه به حروف بزرگ و کوچک حساس می شوید؟چگونه به حروف بزرگ و کوچک حساس می شوید؟

در همان مثال، از آنجایی که ما از “grep” خواسته ایم که مورد را نادیده بگیرد، می توانیم هر گونه از عبارت جستجو را که در نام فایل متنی “linux.txt” در دسکتاپ ایجاد شده درست قبل از شروع کشف شده است، مشاهده کنیم. اجرای این دستور در لینوکس. هنگامی که فایل متنی “linux.txt” از دستور “cat” ارسال می شود، همین پدیده نیز بدون نقص عمل می کند. دستور به صورت زیر ارائه می شود:

Linux@linux:~/Desktop$ گربه linux.txt | grep -من “بنستوکس”

اگر ما نیازی به زحمت در مورد مورد نداشته باشیم، اسکرین شات بالا هر آیتمی را در linux.txt که شامل “benstokes” است، بدون توجه به اینکه “Benstokes”، “BenStokes” یا “BENSTOKES” باشد، پیدا می کند. این باعث می شود که آن را به عنوان “بنستوک” بسیار ساده تر کند. به عنوان یک تغییر، ممکن است از آن به همراه «cat» یا با چرخاندن آن به «tac» استفاده کنیم. این دقیقاً مشابه چیزی است که در دستور قبلی به دست می آوریم.

در حین اجرای دستور، enter را فشار می دهیم تا پردازش انجام شود. این شبیه به عملکرد است و به جای جستجوی آن، حساسیت به حروف کوچک و بزرگ را نادیده می گیرد. هر یک از شخصیت های پرونده را بیرون می دهد روی خروجی همانطور که در صفحه نمایش خروجی ارائه کردیم.

چگونه به حروف بزرگ و کوچک حساس می شوید؟چگونه به حروف بزرگ و کوچک حساس می شوید؟

این روش دیگری برای استفاده از “grep” برای نادیده گرفتن مواردی است که در آن اول، معرفی نام فایل موجود در دایرکتوری و سپس استفاده از دستور -I با “grep” بلافاصله بعد از “|” است. اپراتور. هنگامی که با “|” استفاده می شود اپراتور، ما باید از کلمه “گربه” استفاده کنیم.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  پشت نام Basename – Bash

کل داده های فایل نشان داده می شود روی صفحه نمایش لینوکس terminal بدون فیلتر کردن یا با حروف بزرگ یا کوچک. مخفف «–ignore-case» است و به اختصار «-i» می‌باشد تا حفظ آن را برای ما آسان‌تر کند. اکنون دستور بعدی “grep” را ارائه می دهیم که خروجی مشابهی را با دو دستور قبلی که هیچ محدودیتی برای حساسیت حروف کوچک و بزرگ ندارند ارائه می دهد. دستوری که برای سومین بار برای نمایش عملکرد “grep” ارائه می کنیم در زیر ارائه شده است.

Linux@linux:~/Desktop$ گربه linux.txt | grep –نادیده گرفتن مورد “بنستوکس”

در اینجا، دستور “grep” را همراه با استفاده از دستور “cat” ارائه می کنیم روی فایل “linux.txt” با مفهوم “نادیده گرفتن مورد” روی مورد “بنستوکس”. بنابراین، احتمالاً داده های فایل “linux.txt” را بدون هیچ استثنایی یا جستجو و بیرون آمدن مورد خاص نمایش می دهد. این دستور داده های مشابه فایلی که قبلا به آن اختصاص داده شده را نمایش می دهد. موردی که ما استفاده کردیم یک حرف کوچک است اما به دلیل دستور “cat” با حروف نادیده گرفتن “grep” آن حروف کوچک را نادیده می گیرد، بنابراین با استفاده از “grep” جستجوی حروف غیر حساس را انجام می دهد. خروجی در این مورد نیز که در زیر آمده است یکسان باقی می ماند.

چگونه به حروف بزرگ و کوچک حساس می شوید؟چگونه به حروف بزرگ و کوچک حساس می شوید؟

نتیجه

دستور لینوکس در مورد حساسیت حروف کوچک و بزرگ “grep” در این مقاله پوشش داده شده است. همراه با برخی از متن پیوند دهنده حاوی کلمه “cat”، از چهار دستوری که ساخته ایم استفاده کرده ایم. در حالی که سایر دستورات تمام رشته های موجود در فایل مربوط به مقدار ارائه شده در دستور را با نادیده گرفتن حروف بزرگ یا کوچک نمایش می دهند، دستور اول به سادگی حروف کوچک را برای فایل ایجاد می کند، در حالی که دستورات دیگر خواندن همه رشته ها را تعیین می کنند. بدون داشتن هیچ قانون حساسیت به حروف بزرگ و کوچک.

برای نگارش بخشهایی از این متن ممکن است از ترجمه ماشینی یا هوش مصنوعی GPT استفاده شده باشد
لطفا در صورت وجود مشکل در متن یا مفهوم نبودن توضیحات، از طریق دکمه گزارش نوشتار یا درج نظر روی این مطلب ما را از جزییات مشکل مشاهده شده مطلع کنید تا به آن رسیدگی کنیم

زمان انتشار: 1402-12-29 11:35:04

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید