وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

چگونه تیترهای بدون کلیک بنویسیم

0 3
زمان لازم برای مطالعه: 5 دقیقه


چگونه تیترهای بدون کلیک بنویسیم

محتوا طراحی است و محتوای ما این روزها پر از طعمه کلیک است. متأسفانه، سایت های زیادی وجود دارند که هنوز از این تکنیک برای جذب ترافیک به صفحات خود استفاده می کنند. این باید شما را آزار دهد. حداقل، تصمیم اخیر فیس بوک برای به روز رسانی الگوریتم خود به گونه ای که بتواند محتوای هیجان انگیز را فیلتر کند، باید زنگ خطری باشد. این اولین واکنش آنها به چنین محتوایی نبود. به روز رسانی الگوریتم آنها در سال 2014 نیز همین هدف را داشت.

به هر حال، سر و صدا در مورد کلیک طعمه چیست؟

نگرانی های مختلفی با این نوع ترفند بازاریابی اینترنتی ایجاد می شود. اساساً، خواننده هر زمان که از یک وب سایت بازدید می کند به دنبال ارزش است. با درک این موضوع، موتورهای جستجوی اصلی و پلتفرم‌های اینترنتی به دنبال راه‌هایی برای بهبود کیفیت محتوایی هستند که در اختیار کاربران قرار می‌دهند. به همین دلیل است که آنها به طور مداوم الگوریتم‌های جستجو یا فیدهای خبری را بهبود می‌بخشند تا مطمئن شوند که با نتایج جستجویی که به بهترین وجه مناسب خواننده است، پاسخ می‌دهند. چرا clickbait این معیار را برآورده نمی کند؟

عنوان کلیک طعمه دستکاری است

(pullquote) صرفاً با خواندن یک عنوان، نمی‌توانید تصمیم بگیرید که یک عنوان کلیک کنید. (/pullquote) این نوع محتوا رشد می‌کند روی دستکاری روانشناسی خواننده این با استفاده از عناوینی است که اطلاعات بسیار کمی (در صورت وجود) در مورد محتوای پست به خوانندگان می دهد تا حس کنجکاوی آنها را تحریک کند. به عنوان مثال، عنوان ویدیویی در یوتیوب که در آن نوشته شده بود: “این پسر نابینا و اوتیستیک وارد صحنه می شود – اتفاقی که بعداً رخ می دهد همه را شوکه می کند.” البته همه می خواهند با معلولان جسمی جامعه همدردی کنند. بنابراین، آن بخش به تنهایی با احساسات خواننده بازی می کند. با این حال، این عنوان فراتر می رود و نشان می دهد که “آنچه بعد اتفاق می افتد همه را شوکه می کند.” خیلی ها حتما می خواهند کلیک کنند. این شما را کنجکاو می کند که بفهمید پسر چه کاری برای شوکه کردن تماشاگران انجام داده است. نمونه های دیگر از عناوین clickbait عبارتند از:

  • شما باور نخواهید کرد که چگونه این شرکت بازی را تغییر داد
  • 7 نشانه که شما آنقدرها که فکر می کنید اخلاقی نیستید
  • 4 نشانه اینکه شما یک ارتباط دهنده وحشتناک هستید

صرفاً با خواندن یک عنوان، نمی‌توانید تصمیم بگیرید که این عنوان کاملاً کلیک است. این به این دلیل است که برخی از عناوین جذاب در واقع با محتوای معنی دار دنبال می شوند. این ما را به عوامل دیگری می‌رساند که طعمه کلیک را از یک عنوان ارزشمند نشان می‌دهند.

Clickbait احتمالاً اغراق آمیز است

وقتی عنوان را در مثال بالا می خوانید، ذهن شما از قبل منتظر چیزی تکان دهنده است. متأسفانه، محتوای زیادی با این هیجان مطابقت ندارد. برای مثال، شاید کاری که پسر در مثال بالا انجام می دهد برای فردی که قبلاً با یک فرد اوتیستیک زندگی کرده است، شوکه کننده نباشد. اساسا، بیشتر کلیک‌ها مستعد پیام‌هایی هستند که گمراه‌کننده هستند. آنها باعث می شوند که شما چیزی را انتظار داشته باشید، اما محتوا مطابق انتظارات شما نیست. در نهایت ناامید خواهید شد.

آنها هیجان انگیز هستند اما فاقد ارزش هستند

(pullquote) ترافیک را به وب سایت شما هدایت می کند. متأسفانه، موفقیت شما احتمالاً کوتاه مدت خواهد بود. راهی که آنها رانده می شوند روی به خواننده نیز ناخواسته است. آیا تا به حال به پیوندهایی که تقریباً هر دقیقه هنگام مرور برخی از وب سایت ها ظاهر می شوند، توجه کرده اید؟ شما به سختی می توانید صفحات را بدون اینکه از آنها آزرده خاطر شوید پیمایش کنید. متأسفانه موضوعات پیشنهادی کاملاً بی ارتباط با آنچه شما به دنبال آن هستید است. همچنین، آنها می توانند مبهم باشند، دقیقاً مانند “باور نخواهید کرد چگونه این شرکت بازی را تغییر داد.” عنوان به شما ایده ای از اطلاعاتی که پست در بر دارد نمی دهد. در این مورد، شما تحت فشار قرار می گیرید تا ارزشی را که ممکن است پس از کلیک روی آن به دست آورید، تصور کنید. در یک محیط اینترنتی که موتورهای جستجو می خواهند تجربه کاربر را بهبود بخشند، چنین محتوایی می تواند برای وب سایت شما مضر باشد. همچنین، مردم از چنین وب سایت ها یا عناوینی بسیار سریع یادداشت می کنند. آنها احتمالاً در آینده از آنها اجتناب خواهند کرد. آنها بازدیدکنندگان را برای شما به ارمغان می‌آورند، اما نه خریداران را به عبارت دیگر، این نکته تا حدی با این پیش‌فرض موافق است که کلیک طعمه کار می‌کند. باعث جذب ترافیک به وب سایت شما می شود. متأسفانه، موفقیت شما احتمالا کوتاه مدت خواهد بود. بازدیدکنندگان ممکن است آنقدر طولانی نشوند که بتوانید آنها را به خریدار تبدیل کنید. چرا؟ این به این دلیل است که محتوا با انتظارات آنها مطابقت ندارد. به زودی متوجه خواهند شد که تبلیغات پشت کار شما خالی است. چنین محتوایی باعث می شود شما مشکوک یا غیرقابل اعتماد به نظر برسید. چه کسی می خواهد از چنین فروشنده ای بخرد یا بخرد؟

Clickbait سئوی خوبی نیست

این یک قانون است که باید از عبارات سئو در عناوینی که توصیفی از محتوا هستند استفاده کرد. همانطور که قبلاً ذکر شد، clickbait فاقد اطلاعات مورد نیاز برای نشان دادن آنچه که خواننده از محتوا انتظار دارد دریافت کند. در این حالت، هنگام تمرکز به سختی می توانید قوانین سئو را رعایت کنید روی طعمه کلیک کنید.

چگونه تیترهای بهتری بسازیم که همچنان توجه را به خود جلب می کنند اما طعمه کلیکی نیستند

(اشکال) تمایل به تمرکز دارد روی رساندن افراد به سایت، و اصلاً تمرکز نمی کند روی بعد چه اتفاقی می افتد. (/pullquote) خواننده امروز تشنه پست ها و تیترهای واقعی است. پس از کلیک و مطالعه کامل، باید کنجکاوی خود را ارضا کنند. آنها باید آنچه را که برای آن کلیک کرده اند به دست آورند. اما، بسیار مهم است که مردم در وهله اول روی عناوین شما کلیک کنند. در غیر این صورت، ترافیک کافی به سایت خود نخواهید داشت. با این حال، این بدان معنا نیست که شما تمرکز کنید روی جلب توجه خوانندگان و ناتوانی در برآورده کردن انتظارات آنها. این مشکل اصلی کلیک‌بایت است. تمایل به تمرکز دارد روی رساندن افراد به سایت، و اصلاً تمرکز نمی کند روی بعد چه اتفاقی می افتد. بنابراین، چگونه می توانید عادت بد را ترک کنید و همچنان توجه آنها را با عناوین خود جلب کنید؟

هیجان گرایی را کاهش دهید، اقتدار خود را ایجاد کنید

حرفه ای باشید، مرتبط باشید. اینگونه کنجکاوی خوانندگان خود را فرو می نشانید. همچنین، کار کنید روی ایجاد صدای یا قدرت خود در زمینه خاص. این اعتماد را در ذهن خوانندگان ایجاد می کند، که می توانید انتظارات آنها را هر بار که به وب سایت شما مراجعه می کنند و به دنبال اطلاعاتی مرتبط با آنچه ارائه می دهید برآورده کنید.

عناوین صادقانه و آموزنده ایجاد کنید

خوانندگان شما از پست شما چه انتظاری دارند؟ اجازه دهید عنوان آن را ثبت کند. خوب است که در عناوین خود کمی انرژی بگذارید. هر عنوان خوب سطحی از کنجکاوی را برمی انگیزد. در غیر این صورت، چگونه متوجه آن می شوند یا می خواهند روی آن کلیک کنند؟ در این صورت، تمام مطالبی که در عنوان وجود دارد را نمی‌دهید. با این وجود، بگذارید تا حد امکان واضح باشد. اطلاعاتی را که خوانندگان می‌توانند پس از کلیک کردن، پیدا کنند، ضبط کنید. سپس، مطمئن شوید که محتوا با آن مطابقت دارد.

آنها را برای یادگیری تشویق کنید

عناوین خیلی واضح را ننویسید. تا زمانی که بتوانید از آن حمایت کنید، مردم جذب منطق و گزاره‌های ارزشی منحصربه‌فرد می‌شوند. مردم عاشق یادگیری هستند ترفندها، دیدن دلایل، پیدا کردن راه ها، کشف کردن حقایق، و غیره موضوعات واضح را تغییر دهید تا چنین کلماتی را در عناوین خود بگنجانید. شامل کلمات محرک مانند چگونه، کی، چرا و چی. چنین کلماتی می تواند افراد را به کشف و یادگیری برانگیزد. انسان ها کنجکاو هستند که هر روز چیز جدیدی یاد بگیرند. وقتی عناوین خود را طوری ساختار می‌دهید که نشان می‌دهند پاسخ یا درس‌هایی ارائه می‌دهید، احتمالاً توجه مردم را به خود جلب می‌کنند. کلید داشتن خوانندگان وفادار در ارائه ارزش به خوانندگان در محتوای شما نهفته است. ارزش جایگزین تیترهای جذاب می شود. کاری کنید خوانندگان احساس کنند که محتوای شما ارزش آن را دارد. در حالی که در آن هستید، به یاد داشته باشید که همه سرفصل های جذاب طعمه کلیک نیستند. بدون توسل به ترفندهای بازاریابی اینترنتی قدیمی، از نکات بالا برای ایجاد سرفصل های جلب توجه استفاده کنید.

(برچسب‌ها برای ترجمه



منتشر شده در 1403-01-10 18:21:02

منبع نوشتار

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید