وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

چگونه حل کنیمbash مشکل دستور wget پیدا نشد

0 16
زمان لازم برای مطالعه: 3 دقیقه


“wget”. دستور استفاده می شود روی لینوکس برای دانلود فایل ها از وب. این یک ابزار رایگان است که از پروتکل های http، https و ftp و پروکسی های http برای دانلود هر فایلی پشتیبانی می کند. به آن دانلود کننده غیر تعاملی می گویند زیرا می تواند در پس زمینه کار کند. بنابراین کاربر می تواند پس از شروع دانلود از سیستم جدا شده و با این دستور به عنوان پس زمینه کار دانلود انجام می شود. process. استفاده از این دستور هنگام دانلود فایل ها از شبکه کند یا ناپایدار مفید است. اگر قبل از اتمام کار دانلود، شبکه به هر دلیلی قطع شود، این دستور به تلاش برای تکمیل دانلود در هنگام اتصال به شبکه ادامه خواهد داد. گاهی اوقات، کاربر لینوکس پیغام خطا را دریافت می کند، “-bash:wget: فرمان پیدا نشد” در حین اجرای این دستور. نشان می دهد که `wget` ابزار نصب نشده است روی سیستم عامل یا به درستی کار نمی کند. چگونه می توانید این مشکل را حل کنید روی سیستم عامل اوبونتو و دانلود فایل با استفاده از `wgetدستور ` در این آموزش نشان داده شده است.

نحو:

wget [option] [URL]

قسمت های گزینه و URL برای این دستور اختیاری هستند. گزینه های زیادی برای این دستور وجود دارد. برخی از گزینه های اولیه راه اندازی برای این دستور عبارتند از: -V یا –نسخه، -h یا –help، -b یا –پس زمینه و -e یا –execute. URL حاوی مکانی است که فایل از آنجا دانلود می شود. کاربرد برخی از گزینه های رایج با مثال هایی در این آموزش توضیح داده شده است.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  روش استفاده از Stdin، Stderr، و Stdout Streams در Bash

چک کنید که دستور wget نصب شده است یا خیر

برای بررسی نسخه نصب شده دستور wget دستور زیر را اجرا کنید. اگر دستور قبلاً نصب نشده باشد، با این خطا مواجه می شوید، “-bash:wget: فرمان پیدا نشد“.

$ wget – V

خروجی زیر نشان می دهد که دستور wget نسخه 1.19.4 نصب شده است روی سیستم.

چگونه حل کنیمbash مشکل دستور wget پیدا نشد

دستور wget را نصب کنید روی اوبونتو

برای نصب دستور wget دستور زیر را اجرا کنید روی اوبونتو

$ sudo apt-get نصب کنید wget

پس از اتمام نصب، دوباره دستور قبلی را اجرا کنید تا نسخه نصب این دستور بررسی شود. دستور wget را با -h گزینه ای برای نمایش تمام جزئیات گزینه این دستور.

$ wget -h

چگونه حل کنیمbash مشکل دستور wget پیدا نشدچگونه حل کنیمbash مشکل دستور wget پیدا نشد

مثال-1: دستور wget بدون هیچ گزینه ای

دستور wget زیر را دانلود می کند index.html فایل از سایت linuxhint.com و فایل ذخیره خواهد شد روی دایرکتوری کاری فعلی ‘ls’ در اینجا از دستور برای بررسی اینکه فایل html در دایرکتوری فعلی ایجاد شده است یا نه استفاده می شود.

$ wget https://linuxhit.com
$ ls

چگونه حل کنیمbash مشکل دستور wget پیدا نشدچگونه حل کنیمbash مشکل دستور wget پیدا نشد

مثال-2: دستور wget با گزینه -b

‘-b’ گزینه با «wget» برای تکمیل دانلود در پس‌زمینه استفاده می‌شود. دستور زیر دانلود خواهد شد temp.zip فایل از سایت، fahmidasclassroom.com در پس زمینه.

$ wget https://fahmidasclassroom.com/temp.zip

چگونه حل کنیمbash مشکل دستور wget پیدا نشدچگونه حل کنیمbash مشکل دستور wget پیدا نشد

مثال-3: دستور wget با گزینه -c

‘-c’ گزینه با wget برای تکمیل دانلود جزئی استفاده می شود. در ابتدای این آموزش ذکر شده است که دستور wget دارای قابلیت رزومه است. اگر به دلیل خطای شبکه یا دلایل دیگر، دانلود ناقصی در دایرکتوری فعلی وجود داشته باشد، «wget» دانلود را از سر می گیرد تا کار را با « تکمیل کند.-c’ گزینه. دستور زیر دانلود را از سر می گیرد اگر فایل، xampp-linux-x64-7.2.2-0-installer.run قبلا به صورت جزئی دانلود شده است. برای تکمیل دانلود جزئی فایل نصبی xampp دستور زیر را اجرا کنید.

$ wget https://www.apachefriends.org/فایل های xampp/7.2.2/

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  چگونه رفع کنیم”bash: /usr/sbin/ifconfig: چنین فایل یا دایرکتوری وجود ندارد. روی لینوکس

xampp-linux-x64-7.2.2-0-installer.run

مثال-4: دستور wget با گزینه -O

گزینه -O با دستور wget برای ذخیره فایل دانلود شده با نام های مختلف استفاده می شود. دستور زیر فایل را دانلود می کند google-chrome-stable_current_amd64.deb با نام، chrome.deb.

$ wget –O chrome.deb https://dl.google.com/لینوکس/مستقیم/

google-chrome-stable_current_amd64.deb

چگونه حل کنیمbash مشکل دستور wget پیدا نشدچگونه حل کنیمbash مشکل دستور wget پیدا نشد

نتیجه

کاربرد گزینه های مختلف دستور wget در این آموزش با استفاده از مثال های مختلف توضیح داده شده است. اگر کاربر برای دانلود هر فایلی با مشکلی مواجه شد از دستور wget استفاده کرد، این آموزش به او کمک می کند تا مشکلات را حل کند.

برای نگارش بخشهایی از این متن ممکن است از ترجمه ماشینی یا هوش مصنوعی GPT استفاده شده باشد
لطفا در صورت وجود مشکل در متن یا مفهوم نبودن توضیحات، از طریق دکمه گزارش نوشتار یا درج نظر روی این مطلب ما را از جزییات مشکل مشاهده شده مطلع کنید تا به آن رسیدگی کنیم

زمان انتشار: 1402-12-31 19:14:04

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید