وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

چگونه می توان نیازهای مقیاس پذیری زیرساخت های واقعی خود را دریابید

0 2
زمان لازم برای مطالعه: 3 دقیقه


چک لیستی برای پی بردن به نیازهای مقیاس بندی شما

اگر مطمئن نیستید که نیازهای مقیاس بندی شما چیست، وقت آن است که شروع به انجام تحقیقات کنید. منابعی که نیاز دارید احتمالاً نزدیکتر از آن چیزی هستند که فکر می کنید.

مرحله 1 – بدانید که در چه نوع تجارتی هستید

همه مدل های کسب و کار به یک اندازه مقیاس نمی شوند. به نظر اساسی می رسد، اما اگر مقیاس پذیری وجود نداشته باشد روی رادار شما تا کنون مهم است که یک گام به عقب بردارید و مشخص کنید که چه نوع کسب و کاری را اداره می کنید و از دیدگاه زیرساخت به چه معناست.

کسب و کار جدید

شما نمی توانید بدانید که کسب و کار شما چگونه به سرعت در حال گسترش است، بنابراین به میزبانی ابری یا زیرساخت هیبریدی تا زمانی که الگوهای پوسته پوسته شدن شما واضح تر شود.

تجارت به مصرف کننده (B2C)

سنجاق کردن نیازمندی های مقیاس پذیری شما می تواند مانند نگاه کردن به توپ کریستالی باشد. شما هرگز نمی دانید که چه زمانی روند ویروسی بعدی یا تایید افراد مشهور می تواند اینترنت را منفجر کند و باعث افزایش تقاضای منابع شود.

بازی OnlyUp را بگیرید! که سال گذشته محبوبیت زیادی پیدا کرد پس از استریم شدن توسط یوتیوبر آمریکایی لودویگ آهگرن. یا جام استنلی که زمانی فروتن بود، که فروش آن رونق گرفت پس از ویروسی شدن محصول روی TikTok.

شما باید باشید روی بالاتر از فصلی، تعطیلات، روندهای اینترنتی و رویدادهای کلیدی در طول سال است و باید با تیم بازاریابی خود همکاری کنید تا مشخص کنید چه زمانی رویدادهای مقیاس بندی مورد انتظار است. اگر یک شرکت کارت تبریک هستید، بهتر است مطمئن شوید که یک هفته قبل از روز ولنتاین مقیاس را انجام می دهید.

در نهایت، نیازهای مقیاس بندی شما 100% قابل پیش بینی نخواهد بود، بنابراین یک رویکرد زیرساخت ترکیبی ترکیبی از bare metal میزبانی برای نیازهای منابع ثابت با ابر برای مقیاس اضطراری فریاد خوبی است.

تجارت به کسب و کار (B2B)

رویدادهای مقیاس بندی در سازمان های B2B دارای نوسانات کمتری هستند، اما شما باید با تیم فروش خود همکاری کنید تا خط لوله فروش و پیش بینی های خود را درک کنید. به خصوص اگر معاملات بزرگ سازمانی انجام می دهید که هر مشتری جدید به معنای تهیه چندین سرور اضافی است.

بگویید که یک ارائه دهنده پلتفرم B2B هستید. هر بار که یک پلت فرم جدید را ثبت نام می کنید، باید ده ها سرور اضافی را در مکان های جدید تهیه کنید – و روی بالاتر از آن، هنوز موضوع فصلی بودن باید در نظر گرفته شود. بسته به روی در صنعت، این احتمال وجود دارد که تقاضا مطابق با رویدادهای کلیدی در طول سال منفجر شود، بنابراین برای جلوگیری از خرابی باید سرورهای بیشتری را در اطراف آنها تهیه کنید.

نکته برتر: به مدل کسب و کار خود فکر کنید و مطمئن شوید که با نمایندگان فروش خود هماهنگ هستید. اگر مدل کسب و کار شما حول محور دریافت مشتریان جدید به صورت آنلاین تنها در یک یا دو روز باشد، به ارائه تقریباً فوری (از یک سرویس ابری یا بسیار چابک) نیاز خواهید داشت. bare metal ارائه دهنده). اگر هفته ها یا ماه ها برای برنامه ریزی وقت دارید، پس bare metal هاست به خوبی نیازهای شما را برآورده می کند.

مرحله 2 – ارزیابی کنید که کسب و کار شما چگونه در تنظیم فعلی شما مقیاس می شود

اگر تازه شروع کرده اید، این مورد اعمال نخواهد شد. نمی توان گفت که یک کسب و کار جدید پس از راه اندازی چگونه مقیاس خواهد شد. و به همین دلیل، (به نظر من) تنها سناریویی است که یک محیط ابری 100٪ را تضمین می کند.

اما اگر قبلاً مستقر شده اید، ایده خوبی است که به آنچه قبلاً در تنظیمات موجود شما رخ می دهد نگاه کنید. تعجب خواهید کرد که چند نفر زیرساخت به عنوان یک سرویس (IaaS) کاربران از داده های موجود استفاده نمی کنند روی داشبورد و صورتحساب های آنها این دو منبع فوق العاده مفید هستند، زمانی که بدانید چه سوالاتی باید بپرسید.

سوالاتی مانند:

  • آیا قبض های شما ماهانه افزایش می یابد -روی-ماه؟
    این بدان معناست که کسب و کار شما به طور مداوم در حال گسترش است و باید هر ماه به سرعت زیرساخت های اضافی را تهیه کنید. من یک رویکرد ترکیبی را در اینجا توصیه می کنم. همانطور که نیازهای استفاده شما هر ماه افزایش می یابد، می توانید تفاوت را در فضای ابری افزایش دهید و باقیمانده را پر کنید bare metal.
  • آیا صورت حساب های شما ثابت است یا ماهانه کاهش می یابد-روی-ماه؟
    تقاضا ثابت یا در حال کاهش است. سرمایه‌گذاری در فضای ابری احتمالاً منجر به صرف بیش از حد قابل توجهی می‌شود روی ویژگی هایی که به آنها نیاز ندارید Bare metal مقرون به صرفه تر خواهد بود و نیازی به عقد قراردادهای بلند مدت نخواهید داشت.
  • آیا تقاضای منابع معمولاً با روزها یا ماه های شلوغ گاه به گاه تقریباً ثابت است؟
    تقاضا در بیشتر مواقع ثابت است، اما شما گاهی اوقات نیاز دارید که سرورهای جدید را در کوتاه مدت بچرخانید. یک رویکرد زیرساخت ترکیبی ترکیبی bare metal برای خط مبنا و ابر برای افزایش گاه به گاه بهترین انتخاب است.



منتشر شده در 1403-04-22 16:44:03

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید