یافتن نام پایگاه داده وردپرس مهارت مهمی است که هر وبمستر باید داشته باشد. علاوه بر اینکه کنترل بیشتری روی سایت شما به شما می دهد، بینش هایی را نیز به شما ارائه می دهد روی پیکربندی و راه اندازی وردپرس خوشبختانه، یادگیری آن بدون زحمت است و این آموزش به شما نشان می دهد که چگونه.

مکان یابی فایل wp-config.php

اکثر اسکریپت های مبتنی بر وب دارای یک فایل پیکربندی حاوی hostاطلاعات و دستورالعمل های پایگاه داده روی سیستم چگونه رفتار می کند برای وردپرس این فایل خاص نامیده می شود wp-config.php. برای باز کردن آن، باید به فایل های وب سایت خود دسترسی داشته باشید.

برای انجام این کار، می توانید از مدیر فایل hPanel یا یک کلاینت FTP مانند استفاده کنید FileZilla، که در این مقاله به هر دوی آنها می پردازیم.

با استفاده از مدیریت فایل hPanel

فایل Wp-config در مدیریت فایل hPanel

پس از باز کردن فایل منیجر در پنل خود، چندین دایرکتوری و فایل را مشاهده خواهید کرد. محل قرارگیری wp-config.php کاملا بستگی دارد روی جایی که وردپرس را نصب کرده اید. با این حال، در hPanel، مسیر نصب به طور معمول /public_html/wp-config.php.

نکته حرفه ای

اگر در یافتن فایل با مشکل مواجه شدید، می‌توانید با استفاده از ویژگی جستجوی موجود در منوی بالا، آن را جستجو کنید.

استفاده از سرویس گیرنده FTP

پس از پیکربندی FileZilla، با دسترسی به آن متصل شوید فایل -> مدیر سایت. پس از ورود موفقیت آمیز به حساب FTP خود، دایرکتوری اصلی هاست خود را مشاهده خواهید کرد روی سمت راست صفحه نمایش اگر وردپرس را در یک زیر پوشه نصب نکرده اید، wp-config.php فایل باید آنجا باشد

فایل wp-config.php on FileZillaفایل wp-config.php on FileZilla

پیدا کردن نام پایگاه داده وردپرس

برای باز کردن و بازرسی خود wp-config.php فایل، باید کلیک راست کنید روی آن را انتخاب کنید ویرایش کنید یا چشم انداز. این عمل به طور مشابه عمل می کند روی هم کلاینت FTP و هم File Manager.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  8 پلاگین مدیریت موجودی WooCommerce برای سازماندهی فروشگاه شما

پس از داخل شدن، به مقدار فراخوانی شده بروید DB_NAME. رشته اعداد یا حروف بعد از آن نام پایگاه داده وردپرس است.

نام پایگاه داده on فایل wp-config.phpنام پایگاه داده on فایل wp-config.php

اگر نمی توانید مقدار را پیدا کنید یا می خواهید سریعتر آن را پیدا کنید، می توانید از آن استفاده کنید Ctrl+F ترکیبی روی ویندوز یا CMD+F روی مک. به همین ترتیب، می‌توانید سایر جزئیات پایگاه داده را نیز با جستجو در آن بررسی کنیدDB_HOST,DB_USER، یا DB_PASSWORDمقادیر از آنجایی که همه آنها جزئیات پایگاه داده وردپرس شما را نشان می دهند.

بنر میزبانی وردپرسبنر میزبانی وردپرس
چگونه نام پایگاه داده وردپرس خود را پیدا کنیم 8

نتیجه

ما دو روش برای تعیین مکان نام پایگاه داده وردپرس شما یاد گرفته ایم که هر دوی آنها نیاز به بررسی دارند wp-config.php فایل. روش اول از مدیر فایل hPanel استفاده می کند، در حالی که روش دوم به یک سرویس گیرنده FTP نیاز دارد.

دانستن محل نام پایگاه داده وردپرس شما چیزی بیش از نام را نشان می دهد. در wp-config.php، همچنین جزئیات دیگری را خواهید یافت که می تواند شما را به درک بیشتر از روش ساختار وردپرس هدایت کند و قطعاً به مدیریت مؤثرتر سایت شما کمک می کند.

اگر این راهنما مفید بود، در بخش نظرات به ما اطلاع دهید!

سایر تکنیک های پیشرفته وردپرس را بیاموزید

راهنمای صفحه بندی وردپرس
روش ایجاد کد کوتاه در وردپرس
راهنمای بارگذاری تنبل روی وردپرس
روش تغییر طول گزیده وردپرس
راهنمای کامل تست A/B وردپرس
روش مخفی کردن عنوان صفحه در وردپرس
یک راهنمای کامل برای استفاده از WP-CLI