وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

چگونه هدست Apple AR می تواند صنعت استریم را متحول کند

0 2
زمان لازم برای مطالعه: 4 دقیقه


پس از سال ها گمانه زنی درباره هدست Apple AR در حال ساخت، اپل از Apple Vision Pro در طی یک سخنرانی اصلی در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان 1402 در ماه ژوئن رونمایی کرد. چشم انداز؟ یک هدست واقعیت ترکیبی انقلابی که قادر به ترکیب محتوای دیجیتال با دنیای فیزیکی است.

و در حالی که هدست ها چیز جدیدی در دنیای فناوری نیستند، به نظر می رسد Vision Pro چیزهای بیشتری را وعده می دهد. در واقع، اپل دستگاه جدید خود را به هیچ وجه هدست نمی نامد، در عوض از آن به عنوان “کامپیوتر فضایی” یاد می کند.

اما جهش مورد انتظار اپل به سوی واقعیت افزوده (AR) چه معنایی برای صنعت استریم دارد؟

نگاهی گذرا به هدست AR اپل

هدست Apple AR بر روی VisionOS، اولین سیستم عامل فضایی اجرا می شود. کاربران هدست را با استفاده از کنترل های طبیعی مانند دستورات صوتی، حرکات چشم و دست کار می کنند. Vision Pro همچنین دارای غلاف های صوتی با درایور دوگانه با فناوری ردیابی پرتوهای صوتی است که ویژگی های آکوستیک محیط اطراف را به حساب می آورد.

در نهایت این ویژگی‌ها به کاربران این امکان را می‌دهند که احساس کنند در هر محیط محتوای دیجیتالی که تجربه می‌کنند، از نظر فیزیکی حضور دارند – چه فیلم یا سریال تلویزیونی، رویداد ورزشی، تجربه بازی زنده، کلاس ورزشی یا در یک محیط تجاری.

برخلاف هدست‌های واقعیت مجازی مانند MetaQuest2 که جهان‌های کاملا مجازی تولید می‌کنند، برنامه‌ها و دستگاه‌های AR تصاویر را بر روی محیط فیزیکی کاربر پخش می‌کنند. با Vision Pro، دیگر محدود به نمایشگر نیستید. محیط اطرافت تبدیل به یک بوم بی نهایت می شود» توضیح می دهد تیم کوک، مدیر اجرایی اپل.

با دوربین سه بعدی که عکس‌های فضایی همراه با ویژگی‌های VR معمولی می‌گیرد، برنامه‌هایی که روی دستگاه اجرا می‌شوند به‌عنوان یک صفحه نمایش شناور در مقابل کاربر ظاهر می‌شوند. و با توجه به اینکه اپل قبلاً دستگاه خود را با سیستم صدای فراگیر یکپارچه، کنسول بازی و لپ تاپ قدرتمند مقایسه کرده است، امکانات صنعت استریم بسیار زیاد است.

چگونه هدست AR اپل می تواند بر صنعت استریم تأثیر بگذارد؟

نوآوری های جدید در AR و VR همیشه با هیجان دنیای استریم مواجه می شوند. این فناوری‌ها برای افزایش تجارب صوتی و تصویری طراحی شده‌اند. در سپتامبر سال گذشته، دیزنی پلاس اولین فیلم کوتاه خود را با قابلیت AR منتشر کرد. و پلتفرم های پخش زنده با قابلیت واقعیت افزوده در چند سال گذشته به طور پیوسته در حال ظهور بوده اند. اما اپل که اپل است، ویژن پرو جدید کاملاً با سطح دیگری از انتظار روبرو شده است.

بنابراین، Vision Pro می‌تواند به پلتفرم‌های استریم امکان دستیابی به چه چیزی را بدهد؟

محیط های سینمایی در خانه کاربران

غول‌های پخش جریانی مانند Disney+ در حال حاضر از این فرصت استفاده کرده‌اند تا هدست AR اپل را در محصولات خود بگنجانند. در واقع، باب ایگر، مدیرعامل شرکت والت دیزنی، به عنوان بخشی از راه اندازی Vision Pro جدید، به تیم کوک اپل پیوست. برای نشان دادن چگونگی این هدست برای زنده کردن فیلم‌ها، برنامه‌های تلویزیونی و حتی دنیای مجازی والت دیزنی «به روش‌هایی که قبلا غیرممکن بود» استفاده خواهد شد.

“ما معتقدیم که Apple Vision pro یک پلت فرم انقلابی است که می تواند چشم انداز ما را به واقعیت تبدیل کند.” نظرات ایگر. او ادامه می دهد که این به دیزنی کمک می کند تا “تجارب عمیقا شخصی ایجاد کند که طرفداران ما را به شخصیت هایی که دوست دارند نزدیک تر کند.”

تجربیات ورزشی همهجانبه

در گزارش اخیر پیش از راه اندازی اپل، بلومبرگ مارک گورمن حدس زد که “یکی از نقاط قوت هدست تماشای ورزش به شیوه ای همه جانبه است”. Gurman ادامه داد: “این شرکت در حال حاضر بازی هایی از لیگ برتر فوتبال (MLS) و لیگ برتر بیسبال (MLB) را در Apple TV Plus ارائه می دهد، اما به دنبال آن است که آن را به یک تجربه غنی تر تبدیل کند.

این حدس و گمان ها کاملاً پایه و اساس بود. علاوه بر تضمین معاملات با MLS و MLB، اپل قبلاً شرکت رویدادهای ورزشی و کنسرت VR NextVR را در سال 2020 خریداری کرده است. و پخش‌های Apple TV Plus بازی‌های MLB مدتی است که در حال آزمایش زوایای دوربین جدید هستند.

هم باب ایگر از دیزنی و هم آدام سیلور، کمیسر NBA، صحبت کرد تاثیر بالقوه Vision Pro بر تجربه تماشای ورزش در کنفرانس Sun Valley در آیداهو امسال. بنابراین، اگر خوش‌بینی صنعت چیزی باشد، اپل ممکن است به زودی پخش‌های ورزشی واقعیت افزوده را به واقعیت تبدیل کند که مورد استقبال گسترده قرار گیرد.

بازی واقعی

واقعیت مجازی در گذشته واکنش‌های متفاوتی را از سوی جامعه بازی‌ها برانگیخته است، به‌علاوه موانع مالی نه چندان کم‌اهمیت برای ورود و برخی از کاربران احساس می‌کنند که بیماری حرکت هنگام استفاده از VR. اما علیرغم استقبال متفاوت گیمرها، برخی معتقدند که اپل ویژن پرو بزرگ‌ترین چیز بعدی است. به حدی که یکی از طرفداران ساخت یک نمونه اولیه از بازی نمادین RPG، Skyrim، را برای هدست جدید به عهده گرفت.

ساخته شده توسط یونیتی و با استفاده از اسکن‌های سه بعدی خود ساخته از یک شهر قرون وسطایی ایتالیا، ساخته‌های فروسالی به ما نگاهی اجمالی به این می‌دهد که نسخه VR این بازی در هدست ویژن پرو اپل چگونه به نظر می‌رسد – اتاق نشیمن سازنده را با دنیای Skyrim ادغام می‌کند. این روزهای اولیه است، اما پتانسیل بازی های تک نفره و چند نفره و همچنین پخش زنده بازی های ویدیویی وجود دارد.

حتی ارتباطات سازمانی (و داخلی) بهتر

فراتر از دنیای سرگرمی، واقعیت افزوده پتانسیل عظیمی برای سازمان های سازمانی دارد. همه چیز از کمک ویدیویی از راه دور گرفته تا آموزش آنلاین. در واقع، اپل دارد ثبت شده یک مورد واضح برای AR در محل کار، نوشته است که “AR بهبود می بخشد و حتی باز تعریف می کند که چگونه کارمندان و مشتریان وظایفی را که چالش برانگیز یا پرهزینه هستند – یا حتی از نظر فیزیکی غیرممکن – با کارایی بیشتر و بهره وری بیشتر انجام می دهند.”

هدست Apple AR همچنین به کاربران FaceTime امکان ایجاد آواتارهای فوق واقعی را می دهد. هدست اپل با استفاده از یک گروه متنوع از هزاران نفر آموزش داده شده است. کاربران می توانند با استفاده از هدستی که از یک شبکه عصبی رمزگذار-رمزگشا پیشرفته برای ایجاد یک شخصیت دیجیتالی برای استفاده در حین تماس های ویدیویی استفاده می کند، چهره خود را اسکن کنند.

چگونه پلتفرم‌های استریم می‌توانند برای AR آماده شوند

از سرگرمی OTT گرفته تا پخش زنده، امکاناتی که AR در اختیار صنعت قرار می دهد بسیار عالی است. اما برای استفاده از این امکانات، پلتفرم‌های استریم باید آماده AR باشند.



منتشر شده در 1402-12-26 16:54:02

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید