چگونه وب سایت خود را از هاست اشتراکی به VPS منتقل کنید

برای ساخت اولین وب سایت خود، مردم معمولا خدمات میزبانی وب سایت مشترک یا رایگان را خریداری می کنند. مدیریت این نوع میزبانی آسان و مقرون به صرفه است و برای مبتدیان و کاربران با حداقل دانش فنی مناسب است.

همانطور که وب سایت و حجم ترافیک آن افزایش می یابد، منابع سرور مورد نیاز مانند فضای ذخیره سازی و پهنای باند نیز افزایش می یابد. یکی از مؤثرترین راه‌ها برای افزایش مقیاس، انتقال وب‌سایت خود از میزبانی مشترک به VPS برای عملکرد، سازگاری و امنیت بهتر است.

این آموزش مراحل مهاجرت از هاست اشتراکی به VPS را توضیح می دهد. اما ابتدا بیایید بررسی کنیم میزبانی VPS چیست و چرا می تواند یک ارتقای ایده آل از حساب مشترک شما باشد.

چرا به هاست VPS نیاز دارید

سرور خصوصی مجازی (VPS) یکی از محبوب ترین خدمات میزبانی وب سایت ها و پروژه های بزرگ است.

هنگام مقایسه VPS و سرویس های میزبانی مشترک، هر دو یک سرور فیزیکی را برای چندین کاربر تقسیم می کنند. با این حال، یک پلت فرم VPS از فناوری مجازی سازی مانند یک هایپروایزر برای تقسیم سرور به پارتیشن ها استفاده می کند و به هر کاربر منابع اختصاصی و ایزوله ارائه می دهد. در نتیجه، کاربران VPS آزادی بیشتری برای پیکربندی سیستم های فردی دارند.

VPS همچنین با میزبانی سرور اختصاصی متفاوت است، که به جای یک سیستم مجازی، یک سیستم ایزوله را در اختیار کاربران قرار می دهد. در حالی که سرورهای اختصاصی معمولاً عملکرد بالاتری ارائه می دهند، معمولاً گران تر هستند. در این صورت، VPS ممکن است با نیازها و بودجه شما مطابقت بیشتری داشته باشد.

در اینجا مزایای تغییر از یک برنامه مشترک به یک محیط میزبانی VPS وجود دارد:

  • منابع سرور – یک طرح میزبانی VPS نسبت به میزبانی مشترک، منابع CPU، RAM و فضای ذخیره سازی بالاتری را ارائه می دهد، سرعت و مقیاس سایت شما را برای حجم ترافیک بالاتر افزایش می دهد.
  • فضای سرور اختصاصی ‒ برخلاف میزبانی وب اشتراکی، VPS فضای سرور اختصاصی خود را برای وب سایت یا پروژه خود به کاربران می دهد. برای امنیت بهتر داده ها، حریم خصوصی VPS را بهبود می بخشد.
  • مدیریت سیستم ‒ خدمات میزبانی VPS به کاربران دسترسی ریشه و یک آدرس IP اختصاصی می دهد و به آنها کنترل کامل فناوری سرور را می دهد. به عنوان مثال، آنها می توانند نرم افزار و سیستم عامل (OS) را آزادانه نصب کنند.
  • محیط خود درمانی – VPS می‌تواند در هنگام پیکربندی نادرست یا خرابی سیستم، یک خطای خودکار ایجاد کند. همچنین از یک پلت فرم ابری استفاده می کند که به طور مداوم منابع را سفارشی و پیکربندی مجدد می کند، که سرورهای اختصاصی فاقد آن هستند.
  • حریم خصوصی و امنیت ‒ با خدمات میزبانی مشترک، مسائل امنیتی روی یک سرور ممکن است تمام سایت های میزبانی شده را تحت تاثیر قرار دهد. پارتیشن های VPS از این خطر جلوگیری می کنند.

اگر به مقیاس پذیری هاست و کنترل کامل روی سرور نیاز دارید، از یک برنامه اشتراکی به یک برنامه VPS ارتقا دهید. مقرون به صرفه تر از یک سرور اختصاصی است در حالی که ویژگی های اضافی را ارائه می دهد.

ارائه دهندگان میزبانی وب بسته به قیمت های مختلف، پلن های VPS را ارائه می دهند روی ویژگی ها و منابع تخصیص یافته آنها همچنین معمولا VPS مدیریت نشده و مدیریت شده را ارائه می دهند.

مطالعه پیشنهادی

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد 10 بهترین ارائه دهنده هاست VPS با خدمات، ویژگی ها و قیمت های مختلف، آموزش دیگر ما را بررسی کنید.

با VPS مدیریت نشده، کاربران خودشان سرور را پیکربندی، مدیریت و نگهداری می کنند. در همین حال، شرکت میزبانی وب پیکربندی سرور و وصله امنیتی را با VPS مدیریت شده انجام می دهد.

ارائه دهندگان هاست معمولاً هم برنامه های اشتراکی و هم برنامه های VPS را ارائه می دهند و این ارتقا را انجام می دهند process آسان تر. اگر به یک ارائه دهنده هاست جدید نیاز دارید، یکی را با امنیت، ویژگی ها و پشتیبانی VPS قوی انتخاب کنید.

مثلا، هاستینگer دارای چهار برنامه میزبانی VPS با هزینه بین 6.49 تا 19.99 دلار در ماه، با پشتیبانی IPv4 و IPv6، کمک 24/7، خدمات مهاجرت رایگان وب سایت و 30 روز ضمانت بازگشت وجه.

هاستینگer برنامه های میزبانی VPS با قالب های کنترل پنل ارائه می شود CentOS، اوبونتو، فدورا و دبیان. روش دیگر، نصب سیستم عامل Rocky Linux و AlmaLinux ساده بدون کنترل پنل است.

پس از خرید یک طرح میزبانی VPS جدید از هاستینگer، مراحل زیر را دنبال کنید تا به راحتی سایت های سفارشی یا وردپرسی خود را انتقال دهید. اگر از پلتفرم سازنده وب سایت استفاده می کنید، مرحله ممکن است متفاوت باشد.

چگونه وب سایت خود را از هاست اشتراکی به VPS منتقل کنید

حالا بیایید به آن بپردازیم process انتقال وب سایت شما از میزبانی مشترک به VPS، تضمین انتقال آرام به افزایش عملکرد و کنترل.

1. یک نسخه پشتیبان از سایت ایجاد کنید

قبل از تغییر یک سایت، یک نسخه پشتیبان از وردپرس ایجاد کنید تا در صورت بروز خطا یا پیکربندی نادرست اطلاعات از دست نرود. همچنین به شما امکان می دهد فایل ها و پایگاه داده های سایت خود را به راحتی به نوع میزبانی و ارائه دهنده دیگری انتقال دهید.

این آموزش به شما نشان می دهد که چگونه از اطلاعات سایت خود نسخه پشتیبان تهیه کنید هاستینگerکنترل پنل سفارشی، hPanel. مراحل ممکن است برای ارائه دهنده هاست دیگری متفاوت باشد، اما روش کلی مشابه است:

  1. باز کن hPanel و وارد اکانت هاست خود شوید. هدایت به فایل هاپشتیبان گیری.
  2. انتخاب کنید پشتیبان گیری از فایل ها. زمان و تاریخ آخرین نسخه پشتیبان را از منوی کشویی بررسی کنید. کلیک گام بعدی.
  3. مطبوعات دانلود تمامی فایل ها. صبر کنید تا process تمام شده است.
  4. از وقتی که دانلود نسخه پشتیبان دکمه ظاهر می شود، کلیک راست کرده و انتخاب کنید آدرس لینک را کپی کنید.
  5. پیوند را جایگذاری کنید روی یک ویرایشگر متن مانند دفترچه یادداشت. ما از این لینک دانلود برای انتقال فایل های وب سایت شما استفاده خواهیم کرد.
دکمه دانلود فایل پشتیبان وب سایت on hPanelدکمه دانلود فایل پشتیبان وب سایت on hPanel

برای دانلود بک آپ پایگاه داده مراحل را تکرار کنید. اگر نسخه پشتیبان در دسترس نیست، را انتخاب کنید ایجاد نسخه پشتیبان جدیدادامه دهید. لینک دانلود نسخه پشتیبان و نام پایگاه داده را در یک ویرایشگر متن کپی کنید.

دکمه دانلود نسخه پشتیبان از پایگاه داده on hPanelدکمه دانلود نسخه پشتیبان از پایگاه داده on hPanel

2. یک سرور خصوصی مجازی راه اندازی کنید

قبل از انتقال سایت خود، ابتدا VPS را راه اندازی کنید. ما توصیه می کنیم یک قالب سرور با استفاده از لینوکس، آپاچی، MySQL و PHP (LAMP) پشته و Webmin/Virtualmin از پیش نصب شده سرورهایی با کنترل پنل از پیش نصب شده مانند هاستینگerمیزبانی VPS Cyberpanel، مدیریت را آسان تر می کند.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  بایگانی VPS

مطالعه پیشنهادی

از طرف دیگر، پشته خود را بدون رابط کاربری گرافیکی (GUI) تنظیم کنید. ما چندین آموزش در مورد نصب پشته LEMP و LAMP داریم روی سیستم عامل های مبتنی بر یونیکس:
روش نصب پشته Nginx، MySQL، PHP v7 (LEMP). روی CentOS 7
روش نصب پشته لینوکس، آپاچی، MySQL، PHP (LAMP). روی اوبونتو 16.04
روش نصب پشته لینوکس، آپاچی، MySQL، PHP (LAMP). روی CentOS 7

برای تغییر سیستم عامل VPS و نرم افزار از پیش نصب شده خود، به hPanelVPS برگه VPS مورد نظر را انتخاب کرده و کلیک کنید سیستم عامل روی نوار کناری انتخاب سیستم عامل با کنترل پنل، قالب مورد نظر خود را انتخاب کرده و کلیک کنید سیستم عامل را تغییر دهید.

برای این آموزش، ما از AlmaLinux 8 64bit با Virtualmin. به یاد داشته باشید که شروع سرور جدید ممکن است چند دقیقه طول بکشد و process تمام داده های موجود در VPS شما را پاک می کند.

دسترسی به Webmin/Virtualmin

وبمین یک نرم افزار فرانت اند مبتنی بر وب برای مدیریت سیستم یونیکس است. این به ادمین اجازه می دهد تا سیستم را از راه دور از طریق هر مرورگر وب مدیریت کند.

Virtualmin یک پلاگین وبمین است که به ساده سازی چندین کار مدیریت دامنه کمک می کند، که مشابه cPanel یا سایر ابزارهای مدیریت وب سایت کار می کند. این کنترل پنل میزبانی وب از سیستم های مبتنی بر یونیکس مانند لینوکس پشتیبانی می کند.

در اینجا روش دسترسی به Webmin یا Virtualmin با مجوزهای دسترسی ریشه آورده شده است:

  1. پس از نصب سیستم عامل جدید، به hPanelسیستم عامل برای به دست آوردن پنل مدیریت نام کاربری و URL ورود.
  2. رمز عبور ریشه خود را دریافت کنید. اگر آن را فراموش کردید، آن را بازنشانی کنید و یک مورد جدید از آن ایجاد کنید تنظیمات بخش.
  3. برای دسترسی وبمین یا Virtualmin، وارد کنید URL ورود در نوار آدرس مرورگر وب خود پیوند دهید.
  4. پس از مشاهده ورود به سیستم page، مشخصات را وارد کنید.
  5. در جادوگر پس از نصب، کلیک بعد برای راه اندازی Virtualmin.
پنجره Virtualmin Post-Installation Wizardپنجره Virtualmin Post-Installation Wizard

راه اندازی Virtualmin

برای پیکربندی Virtualmin مراحل زیر را دنبال کنید. بسته به روی نسخه، مراحل ممکن است کمی متفاوت باشد:

  1. حافظه
    • کتابخانه های Virtualmin را از قبل بارگیری کنید؟ – توصیه می کنیم انتخاب کنید خیر از آنجایی که برای بیشتر موارد از اتصال SSH ایمن استفاده خواهیم کرد process.
    • سرور جستجوی دامنه ایمیل اجرا شود؟ ‒ اگر می خواهید اجرا کنید سرور ایمیل روی VPS خود را انتخاب کنید آره. به خاطر داشته باشید که این ویژگی از رم بیشتری استفاده می کند.
  1. اسکن ویروس فعال کردن را ClamAV اسکنر ویروس
  2. فیلتر اسپم فعال کردن SpamAssassin برای اجرای سرور ایمیل روی VPS شما
  3. سرورهای پایگاه داده – انتخاب کنید فعال کردن روی را پایگاه داده MariaDB سرور و غیر فعال کردن روی PostgreSQL. این انتخاب پایگاه داده ای است که می خواهید استفاده کنید.
  4. رمز عبور MariaDB ‒ رمز عبور پایگاه داده را وارد کنید.
  5. اندازه پایگاه داده MariaDB ‒ اندازه پایگاه داده وب سایت را بر اساس تعیین کنید روی استفاده از سیستم اگر مطمئن نیستید چه چیزی را انتخاب کنید، تنظیمات پیش فرض را رها کنید.
  6. پیکربندی DNS – انتخاب کنید از بررسی قابلیت حل‌پذیری صرف‌نظر کنید. بعداً می‌توانید نام دامنه را از طریق ویرایشگر منطقه DNS hPanel به VPS نشان دهید.

مهم! اگر VPS شما کمتر از 2 گیگابایت رم دارد، ClamAV را فعال نکنید. انجام این کار ممکن است تمام حافظه باقیمانده را مصرف کند و سرور شما را خراب کند.

پس از پیکربندی process کامل شد کلیک کنید پیکربندی را مجددا بررسی و تازه سازی کنید برای تست موفقیت آمیز بودن راه اندازی سرور مجازی.

ایجاد یک سرور خصوصی مجازی

در مرحله بعد، یک کاربر، پایگاه داده و دایرکتوری جدید برای وب سایت خود ایجاد کنید. در اینجا مراحل انجام آن با استفاده از Virtualmin آمده است:

  1. هدایت به لیست سرور مجازی و سرور خود را از لیست انتخاب کنید.
  2. اگر نشان می دهد که “پیکربندی Virtualmin از آخرین به روز رسانی آن بررسی نشده است” را انتخاب کنید تنظیمات را مجدداً بررسی و به‌روزرسانی کنید.
  3. تا بررسی صبر کنید process کامل است. در پایین page، مطبوعات به لیست سرورها برگردید.
  4. اگر لیست سرور جدیدی را نشان نمی دهد، یک سرور ایجاد کنید. در غیر این صورت از این مرحله صرف نظر کنید.
  5. از پیکربندی سرور page، روی سرور جدید کلیک کنید → جزئیات سرور مجازی برگه خود را بدست آورید دایرکتوری صفحه اصلی برای انتقال فایل
  6. بررسی کنید پایگاه داده MariaDB را فعال کنید جعبه برای ایجاد پایگاه داده. کلیک ذخیره سرور مجازی. سرور آماده است host یک وبسایت.

Virtualmin یک حساب MariaDB با نام کاربری ورود به سیستم مدیریت خود برای دامنه ایجاد می کند. اگر از تنظیمات قالب پیش فرض استفاده کنید، یک پایگاه داده MariaDB نیز برای سرور مجازی ایجاد می کند.

نام پایگاه داده اولین قسمت از نام دامنه خواهد بود – بنابراین اگر دامنه باشد foo.com، پایگاه داده فراخوانی می شود فو.

بسته به روی ارائه دهنده هاست، پایگاه داده وب سایت شما ممکن است MariaDB نباشد. مثلا، هاستینگer از MySQL استفاده می کند. در حالی که متفاوت است، می توانید یک پایگاه داده MySQL را بدون مراحل اضافی به MariaDB منتقل کنید.

3. فایل های وب سایت را به VPS منتقل کنید

پس از تنظیم سرور جدید، فایل های سایت را از هاست اشتراکی به VPS منتقل کنید. ما استفاده خواهیم کرد wget دستور دانلود بایگانی های پشتیبان که در مرحله اول ایجاد کردیم. در اینجا روش انجام آن آمده است:

  1. از طریق یک کلاینت SSH یا استفاده به حساب VPS جدید خود متصل شوید مرورگر terminal از بررسی اجمالی بخش در hPanel.
  2. به دایرکتوری دسترسی پیدا کنید که در آن همه فایل های خود را ذخیره خواهید کرد. استفاده کنید دایرکتوری صفحه اصلی کپی شده از مرحله آخر دستور باید به شکل زیر باشد:
cd /home/hostinger-dev/public_html/

به یاد داشته باشید که جایگزین کنید hostinger-dev با نام دامنه مناسب

  1. لینک دانلود فایل پشتیبان وب سایت خود را کپی کنید.
  2. استفاده کنید دستور wget برای دانلود نسخه پشتیبان از سرور مشترک خود در VPS. اگر نمی‌توانید پیوند را در سرویس گیرنده SSH بچسبانید، ابتدا آن را به یک ویرایشگر متن منتقل کنید. در اینجا نمونه ای از آنچه دستور به نظر می رسد آورده شده است:
wget http://srv167.main-hosting.eu:8080/download-backup/fe26ee2e4159db037c3106c37fa3ffb5b2072662/backup-file-name.tar.gz
  1. سپس، بایگانی را با استفاده از دستور tar:
tar -xvf backup-file-name.tar.gz

برای دو دستور آخر جایگزین کنید backup-file-name.tar.gz با نام فایل مناسب

  1. ما به تازگی یک جدید ایجاد کرده ایم public_html پوشه حال، محتویات آن را به نسخه اصلی منتقل کنید public_html فهرست راهنما. دسترسی به استخراج شده public_html پوشه با استفاده از سی دی دستور:
cd domains/hostinger-dev/public_html/

به یاد داشته باشید که جایگزین کنید hostinger-dev.

  1. سپس، تمام محتویات را به قسمت منتقل کنید public_html پوشه ایجاد شده با Virtualmin با استفاده از mv دستور:
mv -v ./* /home/hostinger-dev/public_html/
  1. به عقب برگردید public_html دایرکتوری که Virtualmin با استفاده از سی دی دستور:
cd /home/hostinger-dev/public_html/
  1. استفاده کنید ls دستور برای بررسی اینکه پوشه حاوی تمام فایل های منتقل شده است. شما باید یک لیست مانند این را ببینید:
خروجی فرمان LS در یک رابط خط فرمانخروجی فرمان LS در یک رابط خط فرمان
  1. Virtualmin به طور خودکار یک کاربر و گروه را ایجاد می کند روی نام دامنه مالکیت فایل‌ها و پوشه‌ها را تغییر دهید تا با اعتبارنامه‌های Virtualmin با استفاده از دستور chown:
chown hostinger-dev:hostinger-dev -R *

نکته حرفه ای

به جای SSH، شما همچنین می توانید از یک سرویس گیرنده FTP مانند FileZilla برای انتقال فایل ها از رایانه محلی خود به سرور شخصی استفاده کنید. با این حال، FTP فقط از انتقال فایل به VPS پشتیبانی می کند. از دستورات پوسته برای پیکربندی وب سایت پشتیبانی نمی کند.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  وردپرس گوتنبرگ: چیست و چگونه از ویرایشگر بلاک استفاده کنیم

4. فایل های پایگاه داده را به سرور خصوصی مجازی منتقل کنید

ما استفاده خواهیم کرد wget دستور انتقال پشتیبان پایگاه داده از حساب میزبانی مشترک شما به VPS. مراحل مشابه انتقال داده های سایت در بخش قبل است.

از آنجایی که سرور قبلاً یک پایگاه داده جدید در طول پیکربندی VPS ایجاد کرده است، نیازی به ایجاد پایگاه های اضافی ندارید.

بررسی نام و رمز عبور پایگاه داده MySQL

برای انتقال پشتیبان پایگاه داده MySQL، پایگاه داده جدید ایجاد شده را دریافت کنید نام، نام کاربری، و کلمه عبور. برو به Virtualmin کنترل پنل → ویرایش پایگاه های داده بخش برای بازیابی آنها نام کاربری و رمز عبور در برگه های جداگانه نمایش داده می شود.

در این مثال، MySQL ما نام پایگاه داده و نام کاربری هر دو هستند hostinger-dev.

دانلود و وارد کردن نسخه پشتیبان MySQL

هنگامی که نام پایگاه داده MySQL را دارید، این مراحل را برای وارد کردن نسخه پشتیبان دنبال کنید:

  1. حرکت به پشتیبان گیری بخش از حساب هاست اشتراکی خود و لینک دانلود را کپی کنید.
  2. به کنترل پنل VPS برگردید. یک دایرکتوری جدید به نام ایجاد کنید sql_backup و با دستور زیر وارد کنید:
mkdir sql_backup && cd sql_backup
  1. پس از تعویض دایرکتوری ها، از wget دستور دانلود فایل از بک آپ میزبانی وب مشترک و ذخیره آن روی سرور مجازی جدید:
wget http://srv167.main-hosting.eu:8080/download-backup/60a7e64afb1a769b1de4f2139aa0a27c2c2ecb01/backup-file-name.sql.gz
  1. فایل فشرده را با استفاده از گان زیپ دستور:
gunzip backup-file-name.sql.gz
  1. شما یک فایل با همین نام در قسمت دریافت خواهید کرد SQL قالب با استفاده از دستور زیر آن را به پایگاه داده جدید منتقل کنید. عوض کن MySQL-base-name با خودت و hostinger_dev با نام VPS شما
mysql -u root -p hostinger_dev < MySQL-database-name.sql
  1. رمز عبور پایگاه داده را از ویزارد پس از نصب وارد کنید.
چگونه وب سایت خود را از هاست اشتراکی به VPS منتقل کنیدچگونه وب سایت خود را از هاست اشتراکی به VPS منتقل کنید
چگونه وب سایت خود را از هاست اشتراکی به VPS منتقل کنید 14

5. ایجاد برخی تغییرات نهایی

پس از تکمیل وب سایت و وارد کردن پایگاه داده MySQL process، ممکن است لازم باشد تنظیمات VPS بیشتری انجام دهید تا مطمئن شوید که به درستی کار می کند.

اگر خطا در ایجاد اتصال پایگاه داده پیام ظاهر می شود، آن را ویرایش کنید wp-config.php فایل و آن را با جزئیات جدید پایگاه داده MySQL به روز کنید. در اینجا روش انجام آن آمده است:

  1. دایرکتوری را وارد کنید که تمام داده های سایت شما با استفاده از آن ذخیره می شود سی دی دستور:
cd /home/hostinger-dev/public_html/
  1. تمام فایل های موجود در پوشه فعلی را خواهید دید. بررسی کنید که آیا wp-config.php فایل در دایرکتوری با استفاده از ls فرمان
دستور LS مکان wp-config.php را در دایرکتوری فعلی نشان می دهددستور LS مکان wp-config.php را در دایرکتوری فعلی نشان می دهد
  1. پس از تأیید وجود فایل، دستور زیر را برای ویرایش آن با ویرایشگر متن نانو اجرا کنید:
nano wp-config.php

به پایین بروید تا این خطوط را پیدا کنید:

// ** MySQL settings – You can get this info from your web host ** //
// ** MySQL settings - You can get this info from your web host ** //
/** The name of the database for WordPress */
define('DB_NAME', 'database-name');
/** MySQL database username */
define('DB_USER', 'username');
/** MySQL database password */
define('DB_PASSWORD', 'password');
/** MySQL hostname */
define('DB_HOST', 'mysql');
  1. اطلاعات پایگاه داده خود را در این فیلدها وارد کنید:
    • DB_NAME – نام پایگاه داده.
    • DB_USER – نام کاربری.
    • DB_PASSWORD – کلمه عبور.
    • DB_HOSTlocalhost از آنجایی که پایگاه داده MySQL است روی همان سرور
  2. مطبوعات CTRL + X برای بستن پنجره و Y برای تایید تغییرات

در نهایت، رکورد DNS را به‌روزرسانی کنید تا نام دامنه از سرور میزبان مشترک به VPS اشاره شود. ساده ترین راه تغییر آن است رکورد از طریق ثبت نام دامنه یا تنظیمات حساب VPS.

از آنجایی که دامنه های ثبت شده با هاستینگer حل و فصل به سرورهای نام ما، تنظیم کنید رکورد از طریق hPanel. رفتن به ویرایشگر DNS Zone، خود را پر کنید آدرس IP VPS به عنوان رکورد A، و کلیک کنید ذخیره تغییرات. رویه مشابهی باید برای سایر ثبت کنندگان نام دامنه اعمال شود.

از طرف دیگر، با ثبت کننده خود تماس بگیرید تا نام دامنه را به VPS جدید خود نشان دهد.

مهم! ممکن است تا 24 ساعت طول بکشد تا تغییرات DNS به طور کامل در سراسر جهان منتشر شود.

نتیجه

بسیاری از کاربرانی که می‌خواهند وب‌سایت خود را مقیاس‌پذیر کنند، از میزبانی مشترک به سرویس‌های سرور خصوصی مجازی (VPS) مهاجرت می‌کنند.

یک برنامه میزبانی VPS امنیت بهتری را تضمین می کند، عملکرد پایداری را ارائه می دهد و به کاربران اجازه می دهد منابع را به صورت انعطاف پذیر مدیریت کنند – و آن را برای وب سایت های با ترافیک بالاتر مناسب می کند.

معمولاً بسیاری از ارائه دهندگان میزبانی وب هم برنامه های مشترک و هم برنامه های VPS را ارائه می دهند. مثلا، هاستینگer چهار طرح میزبانی VPS را ارائه می دهد که از شروع آن شروع می شود 6.49 دلار در ماه.

در این مقاله، روش مهاجرت از هاست اشتراکی به VPS جدید خود را یاد گرفتید. مهاجرت process شامل پنج مرحله است اما ممکن است بسته به آن متفاوت باشد روی ارائه دهنده VPS در اینجا روش انجام آن با هاستینگer:

  1. از فایل های سایت و پایگاه داده خود از طریق hPanel بک آپ بگیرید.
  2. VPS جدید خود را با استفاده از Virtualmin تنظیم کرده و به آن دسترسی داشته باشید.
  3. فایل های سایت خود را از سرور اشتراکی به حساب میزبانی VPS دانلود و انتقال دهید.
  4. نسخه پشتیبان پایگاه داده خود را دانلود و به حساب VPS خود منتقل کنید.
  5. تغییرات نهایی پایگاه داده را انجام دهید و نام دامنه خود را روی VPS قرار دهید.

امیدواریم این مقاله به شما در درک روش انتقال میزبانی مشترک به VPS کمک کند process. اگر سوالی دارید، در زیر برای ما کامنت بگذارید.

به یادگیری در مورد VPS ادامه دهید

روش تغییر پورت SSH
روش تغییر نام هاست روی لینوکس
روش نصب FFmpeg روی لینوکس برای مدیریت ویدئو

وب سایت خود را از هاست اشتراکی به سؤالات متداول VPS منتقل کنید

در این بخش، به چندین سوال متداول در مورد مهاجرت از هاست اشتراکی به VPS پاسخ خواهیم داد تا به شما در درک بیشتر آن کمک کنیم.

تفاوت بین هاست اشتراکی و میزبانی VPS چیست؟

در یک محیط میزبانی مشترک، چندین کاربر منابع سرور یکسانی را به اشتراک می گذارند، به این معنی که وب سایت شما ممکن است زمانی که دیگران ترافیک بالایی را تجربه می کنند کند شود. همچنین از پیش پیکربندی شده است و قابلیت سفارشی سازی محدودی دارد. در همین حال، میزبانی VPS منابع مجزا از یک پارتیشن سرور مجازی را در اختیار کاربران قرار می دهد و عملکرد و سفارشی سازی بهتری را ارائه می دهد.

آیا می توانم یک وب سایت غیر وردپرس را از هاست اشتراکی به VPS منتقل کنم؟

بله، می‌توانید وب‌سایت‌های با کد سفارشی یا وب‌سایت‌های ساخته شده را منتقل کنید روی هر سیستم مدیریت محتوا (CMS) به برنامه های میزبانی VPS. با این حال، ممکن است نتوانید وب‌سایت‌هایی را که با استفاده از سازنده وب‌سایت ساخته شده‌اند، مهاجرت کنید، زیرا آنها به یک ارائه‌دهنده میزبانی خاص مرتبط هستند. در این صورت، وب سایت مبتنی بر سازنده خود را به هاست ابری ارتقا دهید، که عملکرد بهتری نسبت به یک حساب مشترک دارد.

آیا میزبانی VPS سریعتر از میزبانی مشترک است؟

بله، میزبانی VPS منابع سرور مجزا را برای اطمینان از عملکرد خوب وب سایت شما، حتی در هنگام ترافیک بالا، فراهم می کند. همچنین می توانید محیط سرور و تخصیص منابع را با توجه به نیازهای خود تنظیم کنید تا از عملکرد مطلوب وب سایت اطمینان حاصل کنید.