چگونه وردپرس خود را در 9 مرحله ساده بدون از دست دادن سئو به یک دامنه جدید منتقل کنم

انتقال یک سایت وردپرس به یک نام دامنه جدید ممکن است، اما خطراتی را به همراه دارد. در این صورت می‌توانید محتوا، ترافیک و رتبه‌بندی موتورهای جستجو را از دست بدهید process نادرست انجام می شود.

هنگام تغییر نام دامنه، می توانید به یک وب جدید انتقال دهید host یا با همان ارائه دهنده میزبانی وب وردپرس بمانید. این مقاله روش استفاده از روش اول را به شما نشان می دهد که شامل انتقال کل وب سایت وردپرس به یک سرور جدید است.

پس از ایمن سازی یک طرح میزبانی جدید و یک دامنه وب، این نه مرحله را دنبال کنید تا دامنه وب سایت وردپرس خود را بدون از دست دادن رتبه سئو تغییر دهید.

نکته حرفه ای

برخی از ارائه دهندگان هاست دوست دارند هاستینگer نام دامنه رایگان را در بسته های میزبانی خود قرار دهید. از این معامله برای به دست آوردن بهترین ارزش برای پول و ساده سازی مهاجرت وب سایت استفاده کنید process.

1. یک نسخه پشتیبان از وب سایت دانلود کنید

پشتیبان‌گیری از فایل‌های وب‌سایت‌تان کمک می‌کند تا جایی که می‌توانید از دست دادن داده‌ها جلوگیری کنید import آنها را در صورت انتقال process شکست می خورد. همچنین این یک تمرین عالی است که به طور کلی قبل از اعمال تغییرات عمده در وب سایت خود انجام دهید.

سه راه برای پشتیبان گیری از یک وب سایت وردپرس وجود دارد – به صورت دستی با یک مدیر فایل یا یک پروتکل انتقال فایل (FTP) با استفاده از میزبانی وب خود backup ویژگی، یا با استفاده از a backup افزونه از هر دو روش برای دانلود فایل های سایت خود به صورت محلی استفاده کنید.

هاستینگer کاربران می توانند به داخلی دسترسی داشته باشند backup ویژگی در فایل ها بخش داشبورد hPanel

دکمه پشتیبان گیری در hPanelدکمه پشتیبان گیری در hPanel

2. صادرات پایگاه داده

پس از دانلود فایل های سایت وردپرس خود، export پایگاه داده MySQL شما با استفاده از phpMyAdmin. این ابزار مدیریت در داخل قابل دسترسی است پایگاه های داده بخش در hPanel اگر شما یک نیستید هاستینگer کاربر، داشبورد ارائه دهنده هاست خود را برای این ابزار بررسی کنید.

دکمه phpMyAdmin در قسمت Databases در hPanelدکمه phpMyAdmin در قسمت Databases در hPanel

phpMyAdmin به شما اجازه می دهد export پایگاه داده در قالب های مختلف با این حال، توصیه می کنیم از پیش فرض استفاده کنید SQL به عنوان وب جدید خود فرمت کنید host به احتمال زیاد استفاده می کند phpMyAdmin هم.

3. فایل ها را در دامنه جدید آپلود کنید

به داشبورد مدیریت ارائه دهنده هاست جدید خود بروید و فایل های وب سایت را در سرور آپلود کنید. مانند مرحله اول، می توانید فایل های وردپرس را با استفاده از یک مدیر فایل یا یک کلاینت FTP به دایرکتوری اصلی جدید منتقل کنید.

اگر در حال حرکت به هاستینگer، مدیریت فایل در زیر قابل دسترسی است فایل ها بخش hPanel شما

دکمه File Manager on hPanelدکمه File Manager on hPanel

نکته حرفه ای

اگر می خواهید به هاستینگer اما وقت ندارید این کار را به صورت دستی انجام دهید، ما یک تیم مهاجرت داریم که می تواند در این زمینه به شما کمک کند، فقط باید یک درخواست برای انتقال وب سایت به ما ارسال کنید.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  روش حذف قالب وردپرس: 3 راه آسان

4. وارد کردن پایگاه داده

اولین، یک پایگاه داده MySQL جدید ایجاد کنید به host داده های دامنه قدیمی هاستینگer کاربران می توانند به پایگاه های داده -> پایگاه های داده MySQL برای انجام این مرحله به داشبورد hPanel بروید.

در یک پایگاه داده و کاربر پایگاه داده MySQL جدید ایجاد کنید در بخش، اطلاعات مورد نیاز پایگاه داده وردپرس مانند نام پایگاه داده، نام کاربری و رمز عبور را وارد کنید. پس از انجام، انتخاب کنید ایجاد کردن.

پایگاه داده جدید در قسمت ظاهر می شود فهرست پایگاه‌های داده و کاربران فعلی MySQL بخش.

مدیریت پایگاه داده MySQL page on  hPanelمدیریت پایگاه داده MySQL page on  hPanel

اکنون که یک پایگاه داده جدید برای کار با آن دارید، import پایگاه داده صادر شده شما با استفاده از phpMyAdmin. فایل پایگاه داده صادر شده را آپلود کنید و تمام تنظیمات را به مقدار پیش فرض خود رها کنید. حتما فرمت را روی آن تنظیم کنید SQL.

ویژگی Import پایگاه داده در phpMyAdminویژگی Import پایگاه داده در phpMyAdmin

نکته حرفه ای

اگر ارائه دهنده هاست جدید شما از کل نصب وردپرس مراقبت می کند process، سایت جدید شما به احتمال زیاد دارای پایگاه داده خواهد بود. در این صورت اقدام کنید import پایگاه داده از دامنه قبلی با phpMyAdmin.

5. URL را در پایگاه داده به روز کنید

پس از وارد کردن پایگاه داده، مرحله بعدی این است که آن را به سمت نام دامنه جدید هدایت کنید. برای انجام این کار، آدرس وب سایت را در پایگاه داده جدید تغییر دهید.

پایگاه داده جدید خود را در phpMyAdmin باز کنید و کلیک کنید روی را گزینه های wp جدول روی نوار کناری سمت چپ را ویرایش کنید آدرس سایت و خانه گزینه ها را انتخاب کنید و آدرس قبلی را با آدرس جدید جایگزین کنید.

مکان یابی سایتورل و گزینه های خانه پایگاه داده وردپرس در phpMyAdminمکان یابی سایتورل و گزینه های خانه پایگاه داده وردپرس در phpMyAdmin

6. جزئیات را در wp-config.php به روز کنید

از آنجایی که فایل wp-config.php مسئول تنظیم اتصالات پایگاه داده وردپرس است، باید آن را به روز کنید تا تغییر نام دامنه را منعکس کند.

را بیابید PHP فایل را در پوشه ریشه خود قرار دهید و سپس آن را با استفاده از وب خود باز کنید hostمدیر فایل. مقادیر توابع زیر را با توابع جدید جایگزین کنید.

define('DB_NAME', 'new database name);
define('DB_USER', 'new database username');
define('DB_PASSWORD', 'new database password');
define('DB_HOST', 'new host name');
جزئیات پایگاه داده در فایل wp-config.phpجزئیات پایگاه داده در فایل wp-config.php

قطعه کد زیر را در بالای «تنظیمات MySQL» اضافه کنید – می‌توانید این اطلاعات را از وب خود دریافت کنید host” متنی برای تعریف مجدد مکان فایل های اصلی وردپرس شما. اطمینان حاصل کنید که آدرس مکان نگهدارنده را با نام دامنه صحیح جایگزین کنید.

define('WP_HOME', 'http://newdomain.com');
define('WP_SITEURL', 'http://newdomain.com');

نکته حرفه ای

اگر ترجیح می دهید از ویرایشگر متن به جای مدیر فایل استفاده کنید، آن را دانلود کنید wp-config.php از طریق یک کلاینت FTP فایل کنید و پس از به روز رسانی آن را مجدداً در پوشه اصلی آپلود کنید.

لینک های شکسته یکی از رایج ترین مشکلات هنگام انتقال سایت وردپرس به یک دامنه جدید است. کاربران وردپرس هنگام کلیک کردن به صفحات خطای 404 هدایت می شوند روی لینک ها روی وب سایت شما، نرخ پرش را افزایش می دهد و به تلاش های سئوی شما آسیب می رساند.

به این دلایل، رفع هر گونه لینک خراب روی سایت جدید وردپرس شما قبل از شروع به کار ضروری است.

لینک های خراب را پیدا کنید روی سایت جدید وردپرس شما با استفاده از ابزار ممیزی SEO مانند سمروش و کنسول جستجوی گوگل. بسیاری از افزونه های وردپرس دوست دارند جستجوگر لینک شکسته و لینک جستجوگر حرفه ای می تواند به شما کمک کند تا لینک های معیوب را بدون به روز رسانی دستی هر یک را برطرف کنید page.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  بایگانی VPS

نکته حرفه ای

اگر افزونه های جستجوگر پیوند وردپرس نمی توانند مشکل لینک شکسته شما را حل کنند، تنظیمات پیوندهای دائمی وردپرس را بازنشانی کنید یا htaccess فایل.

8. 301 Redirects From the Old Site را تنظیم کنید

اکنون که وب سایت وردپرس شما به طور کامل به دامنه جدید منتقل شده است، قدم بعدی تنظیم تغییر مسیر 301 است. هر زمان که کاربران به URL متعلق به دامنه قدیمی شما دسترسی پیدا کنند، به همان وب هدایت می شوند page روی دامنه جدید به جای خطای 404 page.

مانند مرحله قبل، راه اندازی 301 تغییر مسیر از دامنه قدیمی به حفظ تلاش های سئو و تجربه کاربری عالی شما کمک می کند. همچنین این یک راه عالی برای حفظ اعتبار دامنه قدیمی شما و سرعت بخشیدن به رشد ترافیک دامنه جدید است.

هاستینگer کاربران می توانند URL خود را با استفاده از تغییر مسیرها قابلیت در hPanel روش دیگر، ایجاد 301 تغییر مسیر با استفاده از افزونه های سئو وردپرس مانند Yoast SEO و همه در یک سئو.

9. کنسول جستجوی گوگل خود را به روز کنید

مرحله بعدی برای انتقال یک سایت وردپرس به یک دامنه جدید، اطلاع رسانی به گوگل در مورد تغییر نام دامنه شما است. هر چه خزنده های موتور جستجو راحت تر بتوانند نام دامنه جدید شما را پیدا کنند، سایت وردپرس شما زودتر می تواند در نتایج جستجو رتبه بندی کند.

هدایت به تنظیمات از داشبورد کنسول جستجوی Google خود استفاده کنید و از آن استفاده کنید تغییر آدرس ابزاری برای ارسال درخواست خود برای تغییر دامنه. به خاطر داشته باشید که تأیید process ممکن است تا 180 روز تکمیل شود.

ابزار تغییر آدرس در کنسول جستجوی گوگلابزار تغییر آدرس در کنسول جستجوی گوگل

نتیجه

انتقال سایت وردپرس به یک دامنه جدید تنها در صورتی می تواند به رشد آن کمک کند که به درستی انجام شود. در غیر این صورت، با بسیاری از مسائل فنی مواجه خواهید شد که رفع آنها زمان بر است و برای تلاش های سئوی شما مضر است.

ما نه مرحله را طی کرده ایم تا کل یک وب سایت را به یک دامنه جدید منتقل کنیم. هر مرحله با نکات مفیدی همراه است تا اطمینان حاصل شود که سئوی شما تحت تأثیر مهاجرت قرار نمی گیرد process.

اگر سوال دیگری دارید، در زیر برای ما کامنت بگذارید.

درباره وردپرس بیشتر بدانید

وردپرس چیست
روش نصب وردپرس
پیوند ثابت در وردپرس چیست؟
روش ایجاد فرم تماس در وردپرس
روش ویرایش پاورقی در وردپرس
روش لغو تغییرات در وردپرس
2 روش روی اضافه کردن آیکون های منوی وردپرس
روش به روز رسانی وردپرس
روش تغییر نام دامنه وردپرس
چگونه صفحات را در وردپرس کپی کنیم

چگونه وردپرس خود را به یک دامنه جدید منتقل کنم سوالات متداول

در اینجا چند سوال متداول درباره روش انتقال سایت وردپرس خود به یک دامنه جدید وجود دارد.

چگونه تغییر دامنه من بر سئو تاثیر می گذارد؟

تغییر دامنه شما می تواند باعث افت موقت رتبه و ترافیک شود، بر بک لینک ها و اعتبار دامنه تاثیر بگذارد و نیاز به به روز رسانی URL ها در سراسر سایت داشته باشد. بنابراین، برنامه ریزی و اجرای صحیح تغییر مسیرها می تواند به حداقل رساندن اثرات منفی کمک کند.

آیا می توانم سایت وردپرس خود را به صورت رایگان به یک دامنه جدید منتقل کنم؟

بله، شما می توانید سایت وردپرس خود را به صورت رایگان به یک دامنه جدید منتقل کنید. با این حال، ممکن است لازم باشد هزینه ثبت دامنه و هزینه میزبانی دامنه جدید را بپردازید. افزونه های رایگانی برای کمک به مهاجرت وجود دارد process.