وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

چگونه کلمات کلیدی رقبا را با تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی رقبا پیدا کنیم

0 4
زمان لازم برای مطالعه: 10 دقیقه


ایجاد استراتژی محتوای وب سایت شما بر اساس کار رقبای جستجوی شما می تواند یک رویکرد بسیار موثر برای افزایش ترافیک جستجوی شما باشد. آنها قبلاً بیشتر کار را با انتشار محتوا برای مخاطبان مشابه انجام داده اند.

می توانید صفحات رقبای خود را مطالعه کنید تا کلمات کلیدی مرتبطی را که آنها برای رتبه بندی موفقیت آمیز در موتورهای جستجو استفاده می کنند، کشف کنید. و سپس از این اطلاعات کلمه کلیدی برای بهبود رتبه صفحه خود استفاده کنید.

در این راهنما، من به شما نشان خواهم داد که تحقیق کلمات کلیدی رقیب چیست و چگونه می توانید از آن برای یافتن کلمات کلیدی که رقبای ارگانیک شما در صفحات خود استفاده می کنند استفاده کنید.

برای خواندن طولانیست;کل آن را نخوانید

  • تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی رقیب می تواند به شما کمک کند کلمات کلیدی مورد استفاده توسط رقبای با رتبه برتر را کشف کنید که سپس می توانید برای بهبود صفحات خود از آنها استفاده کنید.
  • این روش در زمان و تلاش شما برای تحقیق کلمات کلیدی صرفه جویی می کند زیرا شما در حال تجزیه و تحلیل صفحاتی هستید که در حال حاضر رتبه خوبی در SERP دارند.
  • شناسایی رقبای جستجوی شما اولین قدم مهم در انجام تحقیقات رقبا است.
  • یافتن کلمات کلیدی رقبای خود یک فرآیند ساده است، چه بخواهید یک صفحه خاص را تجزیه و تحلیل کنید یا کلمات کلیدی جدیدی را پیدا کنید.

تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی رقیب چیست؟

تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی رقیب، همچنین به عنوان تحقیق کلمات کلیدی رقیب شناخته می شود، تجزیه و تحلیل صفحات وب رقیب شما برای شناسایی کلمات کلیدی ارزشمند آنها، اغلب برای ترافیک و رتبه بندی است.

چرا تحقیق کلمات کلیدی رقیب مهم است؟

بررسی کلمات کلیدی رقیب خود می تواند به شما کمک کند تا بینش های عملی را برای اطلاع رسانی استراتژی بازاریابی محتوای خود کشف کنید. شناسایی محتوایی که برای مخاطبان مشابه عملکرد خوبی دارد می تواند همین کار را برای شما انجام دهد.

این می تواند کلماتی را که در عناوین، توضیحات متا و متن بدن استفاده می کنند آشکار کند. با داشتن این اطلاعات، می توانید تصمیمات آگاهانه ای در مورد بهینه سازی محتوای خود برای رتبه بندی خوب بگیرید.

تحقیق صحیح در مورد کلمات کلیدی رقبا به شما این امکان را می دهد که شکاف های محتوایی در صنعت خود را شناسایی کنید که می توانید برای افزایش دید جستجو و گسترش دسترسی خود پر کنید. علاوه بر این، کلمات کلیدی هدف جدیدی را که ممکن است نادیده گرفته باشید و همچنین اطلاعاتی برای اولویت بندی ایده های محتوای موجود پیدا خواهید کرد.

رقابت کلمات کلیدی اغلب به نمرات دشواری کلمات کلیدی مرتبط است و رتبه مهمی برای ارزیابی دشواری رتبه بندی و یافتن کلمات کلیدی ارزشمند برای افزودن به لیست شما است. گنجاندن تجزیه و تحلیل رقابتی کلمات کلیدی در استراتژی سئو به شما کمک می کند تا درک کنید که چگونه از این کلمات کلیدی در یک زمینه موفق استفاده کنید.

دشواری کلمه کلیدی و تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی رقابتی را به عنوان دو روی یک سکه تحقیق کلمه کلیدی در نظر بگیرید.

با درک استراتژی‌های رقبای خود، می‌توانید تلاش‌های بازاریابی محتوای خود را مطابق با آن تطبیق دهید و از رقبا جلوتر بمانید. علاوه بر این، تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی رقیب به شما کمک می کند فرصت های جدید کلمات کلیدی را برای رشد ترافیک ارگانیک شناسایی کنید.

چگونه کلمات کلیدی رقبا را پیدا کنیم

مرحله اول یافتن کلمات کلیدی رقیب، وارد کردن کلمه کلیدی مورد نظر خود در نوار جستجو و انتخاب از نتایج جستجو برای بررسی محتوای آنها است. انجام این کار کلمات کلیدی را آشکار می کند که رقبای برتر SERP شما برای همان موضوعاتی که مد نظر شما هستند استفاده می کنند.

شما می خواهید تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی رقیب را در دو سناریو ممکن انجام دهید.

  • شما قبلاً یک URL صفحه موجود دارید
  • شما قبل از نوشتن یک مقاله جدید در حال انجام تحقیقات کلمات کلیدی هستید.

من به شما نشان خواهم داد که چگونه کلمات کلیدی رقبا را در هر دو مورد پیدا کنید.

چگونه کلمات کلیدی رقبا را برای یک وبلاگ موجود پیدا کنیم

ابتدا، بیایید مراحلی را که باید در صورت داشتن یک صفحه وب که می‌خواهید بهینه‌سازی کنید یا URL رقیب که می‌خواهید برای کلمات کلیدی آنالیز کنید، انجام دهید، بررسی کنیم.

شما می خواهید یک کلمه کلیدی و URL خاص را برای نتایج جستجوی آن بررسی کنید که سپس می توانید کلمات کلیدی رقیب و هدف جستجو را مطالعه کنید. ممیزی کلمات کلیدی محتوای موفق را شناسایی می کند و شکاف های کلمات کلیدی را که می توانید برای بهبود عملکرد محتوای خود پر کنید، آشکار می کند.

این مراحل را برای یافتن کلمات کلیدی رقبا برای یک صفحه موجود انجام دهید.

  1. به Surfer Audit بروید
  2. URL صفحه ذخیره شده و کلمات کلیدی مورد نظر را وارد کنید
  3. کشور، تنظیمات برگزیده دستگاه را انتخاب کنید و آن را بررسی کنید احساسات جعبه
  4. کلیک حسابرسی ایجاد کنید

توجه داشته باشید: این روش برای یافتن کلمات کلیدی رقیب برای پست وبلاگ شما یا URL رقیب کار می کند

در چند ثانیه، ابزار ممیزی کلمات کلیدی در Surfer نتایج جستجوی کلمه کلیدی مورد نظر شما را مطالعه می کند و گزارش تحلیل رقابت کلمات کلیدی را نمایش می دهد.

به عنوان مثال، من می‌خواهم تحقیقات رقابتی کلمه کلیدی در مورد «چگونه ویروسی شویم» انجام دهم و بهترین نتیجه را از Sprout Social برای یافتن کلمات کلیدی رقیب انتخاب کردم.

قبل از مشاهده نتایج کلمات کلیدی، باید رقبای SERP خود را تأیید کنید. انجام این کار تضمین می کند که تحقیقات کلمات کلیدی رقابتی شما بر اساس وب سایت های مرتبط است.

1. رقبای ارگانیک خود را شناسایی کنید

اگر شرکت شما مدتی است که در تجارت بوده است، احتمالاً از قبل رقبای خود را می شناسید. اما رقبای تجاری با رقبای شما در صفحات نتایج موتور جستجو (SERPS) متفاوت هستند.

با توجه تحقیق کلمه کلیدی رقیب، ما فقط به رتبه بندی وب سایت ها برای کلمات کلیدی ارگانیک علاقه مندیم که شما می خواهید هدف قرار دهید. از آنجایی که موتورهای جستجو فقط 10 صفحه برتر یا کمتر را نمایش می دهند، شما برای فضای محدود رقابت می کنید.

برای مثال، اگر وب‌سایتی در مورد دوربین‌های پهپاد دارید، یک مدرسه فیلم ممکن است رقیب ارگانیک شما باشد اگر محتوایی درباره دوربین‌های پهپاد منتشر کند، درست مانند آکادمی فیلم نیویورک.

برای انتخاب رقبای جستجوی خود، کلیک کنید رقبا را انتخاب کنید در بالای گزارش

چگونه کلمات کلیدی رقبا را با تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی رقبا پیدا کنیم

این به شما این امکان را می دهد که مرتبط ترین صفحات کلمه کلیدی خود را از نتایج جستجوی ارگانیک برتر انتخاب کنید. من یک نتیجه جستجوی رتبه چهارم را از ویکی پدیا حذف کردم زیرا آنها یک سایت رقیب واقعی برای کلمه کلیدی هدف من نیستند.

چگونه کلمات کلیدی رقبا را با تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی رقبا پیدا کنیم

حداقل 5 صفحه را انتخاب کرده و کلیک کنید بیا بریم.

2. داده های کلمه کلیدی رقیب خود را پیدا کنید

سپس Surfer Audit گزارشی جامع از تحلیل رقابتی کلمه کلیدی شما را بر اساس نتایج جستجوی برتری که انتخاب کرده‌اید نمایش می‌دهد. به قسمتی که علامت گذاری شده است به پایین بروید شرایط استفاده برای یافتن لیست کاملی از کلمات کلیدی که رقبای شما استفاده می کنند.

توجه داشته باشید: اگرچه اقدامات توصیه شده برای URL وارد شده شخصی سازی شده است، لیست کلمات کلیدی بر اساس رقبا برای کلمه کلیدی هدف شما در جستجوی Google است.

چندین معیار مهم دیگر برای هر کلمه کلیدی مانند فراوانی پیشنهادی، ارتباط و حجم جستجوی ماهانه برای کمک به فرآیند تحقیق کلمه کلیدی خود خواهید یافت. لیست خود را بر اساس مرتب کنید ارتباط ستون به ترتیب نزولی به طوری که مرتبط ترین کلمات کلیدی برای موضوع شما در بالا ظاهر شود.

اینها مرتبط ترین کلمات کلیدی هستند که رقبای شما از آنها استفاده می کنند. در اینجا گزارش من به نظر می رسد، مرتب شده بر اساس ارتباط ستون

چگونه کلمات کلیدی رقبا را با تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی رقبا پیدا کنیم

اگر در حال اجرای تجزیه و تحلیل رقبا در صفحه وب شخص دیگری هستید، آن را مرتب کنید عمل ستون برای نشان دادن همه خوب! بر روی. با این کار کلمات کلیدی استفاده شده در صفحه مورد تجزیه و تحلیل شما آشکار می شود.

برای صادرات این لیست، بر روی صادرات گزینه سمت راست بالای گزارش من دقیقاً نحوه استفاده از این لیست از کلمات کلیدی رقیب را در مقاله ای بعداً به شما نشان خواهم داد.

پست های وبلاگ رقیب شما چقدر طولانی است؟

گزارش حسابرسی Surfer همچنین به شما نشان می دهد که چه مدت پست وبلاگ شما باید بر اساس رقبای برتر انتخاب شده باشد. دانستن طول وبلاگ می تواند به شما کمک کند یک طرح کلی یا خلاصه مقاله برای گردش کار محتوای خود تهیه کنید. یا طول صفحه موجود را بهینه کنید.

به پایین اسکرول کنید تعداد کلمه بخش برای یافتن محدوده توصیه شده برای طول پست وبلاگ کلمه کلیدی شما. این نمودار همچنین طول صفحات انتخابی شما را در حالی که URL شما را برجسته می کند نشان می دهد.

چگونه کلمات کلیدی رقبا را با تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی رقبا پیدا کنیم
کلمات کلیدی رقیب روی صفحه

اهمیت سیگنال های سئو در صفحه به عنوان عوامل رتبه بندی برای مدتی در بین سئوکاران دانش رایج بوده است. علاوه بر یادگیری در مورد کلمات کلیدی خاص رقبا، درک نحوه استفاده از آنها در صفحه نیز مفید است.

استفاده کنید کلمات کلیدی دقیق نشان می دهد که رقبای شما چقدر از کلمه کلیدی مورد نظر شما در تگ عنوان، متن پاراگراف و تگ هدر H1 استفاده می کنند. دانستن این اطلاعات به شما کمک می کند تا از این کلمات کلیدی در عناصر درون صفحه خود استفاده کنید. توجه داشته باشید که برای صفحه ای که در حال تجزیه و تحلیل هستید نیز به شما پیشنهادهای شخصی داده می شود.

چگونه کلمات کلیدی رقبا را با تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی رقبا پیدا کنیم

چگونه کلمات کلیدی رقبا را برای یک پست وبلاگ جدید پیدا کنیم

قبلاً دیده‌ایم که استفاده از URL رقیب برای یافتن کلمات کلیدی آنها برای یک موضوع هدف چقدر آسان است. اما اگر در حال سازماندهی تحقیقات کلمات کلیدی برای یک مقاله جدید هستید، چه؟

این مراحل را دنبال کنید تا به شما کمک کند کلمات کلیدی رقیب را برای یک پست وبلاگ جدید پیدا کنید.

  1. به Surfer SERP Analyzer بروید
  2. کشور و تنظیمات برگزیده دستگاه خود را انتخاب کنید. بقیه را فعلاً بدون علامت بگذارید.
  3. روی ایجاد کلیک کنید آنالایزر SERP

در گزارش، از کنار نمودار حرکت کنید تا روی نمودار جدید کلیک کنید کلید واژه ها برگه باز هم، همانطور که در هنگام انجام تجزیه و تحلیل رقابتی کلمات کلیدی برای یک صفحه موجود انجام دادیم، انتخاب صفحات رقیب مناسب برای بررسی بسیار مهم است.

چگونه کلمات کلیدی رقبا را با تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی رقبا پیدا کنیم

کلیک کنید روی رقبا را انتخاب کنید نماد چرخ دنده فقط شامل نتایج جستجوی مرتبط برای کلمه کلیدی شما باشد. علاوه بر این، پانل معیارهای ارزشمند دیگری مانند امتیاز محتوای صفحه و تعداد کلمات و ترافیک ماهانه ارگانیک دریافتی صفحه و دامنه را نمایش می دهد.

برای کلمه کلیدی “پیوند بیلدینگ”، صفحه ویکی پدیا را حذف کردم.

چگونه کلمات کلیدی رقبا را با تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی رقبا پیدا کنیم

انتخاب بین 5-10 صفحه و ذخیره تغییرات.

اکنون می توانید متداول ترین کلمات کلیدی مورد استفاده در SERP ها را برای پرس و جوی مورد نظر خود با داده های حجم جستجو و تعداد صفحات استفاده شده از آنها مشاهده کنید. فهرست را بر اساس مرتب کنید ارتباط ستون برای دیدن مرتبط ترین کلمات کلیدی در بالا. این 10 کلمه کلیدی مشابه ستون کلمات کلیدی مشابه با مورد نشان داده شده را نشان می دهد.

چگونه کلمات کلیدی رقبا را با تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی رقبا پیدا کنیم

برگه های دیگر سازماندهی شده بر اساس محبوب ترین کلمات و عبارات رقبا را بررسی کنید. برجسته ترین کلمات کلیدی را در اینجا پیدا خواهید کرد که می توانید در تگ های هدر وارد کنید. سپس، بیشتر به پایین بروید تا کلمات کلیدی ارگانیک بیشتری را برای تحلیل رقابتی کلمه کلیدی خود بارگیری کنید.

اگر ترجیح می دهید، می توانید این لیست از کلمات کلیدی رقیب را با کلیک بر روی آن صادر کنید صادرات داده های بارگذاری شده گزینه.

چگونه کلمات کلیدی ابرداده رقبا را پیدا کنیم

هنگام انجام تجزیه و تحلیل رقبای سئو، می توانید به دنبال کلمات کلیدی در ابرداده های رقیب خود نیز بگردید. این به شما کمک می کند تا توضیحات متا و تگ های عنوان خود را بنویسید تا عملکرد CTR جستجوی خود را در SERP ها افزایش دهید.

در گزارش SERP Analyzer که در بخش قبل ایجاد کردیم، در زیر نمودار به قسمت زیر بروید نتایج جستجو برگه در اینجا 50 نتیجه برتر موتور جستجو را برای کلمه کلیدی خود پیدا خواهید کرد، که اکنون می توانید ابرداده های رقبا را برای آنها مرور کنید.

در اینجا 4 نتیجه برتر برای یک کلمه کلیدی اصلی مانند “پیوند بیلدینگ” است که من در حال تحقیق هستم.

چگونه کلمات کلیدی رقبا را با تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی رقبا پیدا کنیم

توضیحات متا مانند جستجوی گوگل پس از 158 کاراکتر قطع می شود.

چگونه کلمات کلیدی رقبا را با تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی رقبا پیدا کنیم

چگونه از کلمات کلیدی رقیب خود استفاده کنید

همانطور که تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی رقبا را انجام می دهید، به لیستی از کلمات کلیدی مهم برای تجارت خود اضافه می کنید. با این حال، انتخاب بهترین کلمات کلیدی و ردیابی استفاده از آنها از داده های تحقیقاتی بسیار دشوار است.

برای روشی موثر برای استفاده از کلمات کلیدی رقیب در محتوای خود، به ویرایشگر محتوای Surfer مراجعه کنید.

  1. کلمه کلیدی مورد نظر خود را با یک تغییر اضافی وارد کنید
  2. کشور و تنظیمات برگزیده دستگاه را انتخاب کنید
  3. کلیک ویرایشگر محتوا ایجاد کنید

توجه داشته باشید: برای یک مقاله موجود، آن را تغییر دهید وارد کردن محتوا از URL را فشار دهید و URL صفحه را وارد کنید تا ویرایشگر محتوا از آن خارج شود

بعد از چند ثانیه با علامت سبز رنگ روی نتیجه ایجاد شده کلیک کنید. همانطور که قبلاً دیدیم، اولین قدم شما شناسایی رقبای جستجوی مرتبط است. سپس نماد چرخ دنده را با نقطه آبی چشمک زن در بالا سمت راست انتخاب کنید.

این به شما امکان می دهد رتبه بندی رقبای ارگانیک خود را برای همان کلمه کلیدی انتخاب کنید. به عنوان مثال، برای این مقاله ای که نوشتم، صفحه محصول را از Spyfu در نتایج جستجو حذف کردم.

چگونه کلمات کلیدی رقبا را با تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی رقبا پیدا کنیم

حداقل 5 صفحه مرتبط را انتخاب کرده و کلیک کنید بیا بریم.

Surfer URL های رقبای شما را تجزیه و تحلیل می کند و مرتبط ترین کلمات کلیدی و فرکانس بهینه آنها را در پنل سمت راست پنجره ویرایشگر نمایش می دهد. روی کلمه کلیدی کلیک کنید تا نمونه ای از کاربرد آن را در صفحه رقیب ببینید. هر کلمه کلیدی با درج آن در محدوده پیشنهادی با رنگ سبز مشخص می شود.

برای مثال، در اینجا یک نمای جزئی از فهرست پیشنهادی من از اصطلاحات برای استفاده برای این مقاله است.

چگونه کلمات کلیدی رقبا را با تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی رقبا پیدا کنیم

لازم نیست همه کلیدواژه های پیشنهادی را اضافه کنید، اما به یاد داشته باشید که مهم ترین پیشنهادها در بالا هستند. همانطور که شما کلمات کلیدی جدید اضافه می کنید، شما امتیاز محتوا افزایش می یابد و به شما اطلاع می دهد که چه زمانی در محدوده بهینه برای کلمات کلیدی هدف خود قرار دارید.

هدف را برای یک امتیاز محتوا از 75 و بالاتر برای اطمینان از اینکه صفحه شما کلمات کلیدی مرتبط رقیب را پوشش داده است.

ابزارهای رایگان برای تحقیق کلمات کلیدی رقبا

چندین ابزار رایگان ادعا می کنند که به شما در شناسایی کلمات کلیدی از رقبای SERP کمک می کنند. با این حال، چالش این ابزارهای سئو در بازار این است که آنها در کمک به شما برای یافتن کلمات کلیدی رقیب چندان موثر نیستند و اغلب به جای کمک به شما، منجر به افزایش تلاش‌های شما می‌شوند.

با این حال، ممکن است دو ابزار رایگان برای تجزیه و تحلیل صفحات وب برای کلمات کلیدی در نظر بگیرید.

Google Keyword Planner

ابزار Google Keyword Planner می تواند به شما در ایده های کلمه کلیدی مرتبط با صفحه رقیب خود برای کلمات کلیدی جدید کمک کند. متأسفانه، آزمایش این مورد برای کلمه کلیدی “پیوند بیلدینگ” تنها 12 نتیجه ارائه داد که بسیار کمتر از آنچه برای مقاله ای در مورد لینک بیلدینگ نیاز دارید.

چگونه کلمات کلیدی رقبا را با تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی رقبا پیدا کنیم

به جای آن، روی آن کلیک کنید با یک وب سایت شروع کنید زبانه در کلمات کلیدی جدید را کشف کنید پانل. URL یک رقیب را وارد کنید تا کلمات کلیدی مورد استفاده آنها را در صفحه پیدا کنید.

به عنوان مثال ابزار کلمه کلیدی بیش از 100 ایده برای کلمه کلیدی برای صفحه “چگونه ویروسی شویم” را که از وبلاگ Sprout Social انتخاب کردم، نمایش داد.

چگونه کلمات کلیدی رقبا را با تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی رقبا پیدا کنیم

این به شما کمک می کند حتی اگر عبارات نمایش داده شده ایده های کلمه کلیدی باشند، نه کلمات کلیدی رقیب، شروع کنید.

Google Alerts

یکی دیگر از ابزارهای تحقیقاتی رایگان که می توانید برای نظارت بر استفاده رقبا از کلمات کلیدی مورد نظر خود استفاده کنید، این است. Google Alerts. Alerts دقیقاً یک ابزار کلمه کلیدی رقیب نیست، می تواند به شما در ردیابی کلمات کلیدی مرتبط با شما کمک کند.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که کلیدواژه اصلی را که می خواهید نظارت کنید وارد کنید و بهترین گزینه ها را برای خود انتخاب کنید. هر بار که یک رقیب یک پست وبلاگی در مورد این کلمه کلیدی خاص منتشر می کند، یک اعلان در ایمیل خود دریافت خواهید کرد.

چگونه کلمات کلیدی رقبا را با تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی رقبا پیدا کنیم

شما حتی می توانید از این برای وارد کردن نام های تجاری رقیب خود استفاده کنید تا بدانید که چگونه به صورت آنلاین از آنها نام برده می شود.

نتیجه

در نهایت تحقیق در مورد کلمات کلیدی رقبا و دشواری کلمات کلیدی برای یک استراتژی سئو موفق ضروری است. تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی رقیب می تواند بینش ارزشمندی را در مورد اینکه چه چیزی برای رقبای شما کار می کند و چگونه می توانید از آن استراتژی ها برای بهبود تلاش های بهینه سازی موتور جستجو استفاده کنید، ارائه دهد.

وقت گذاشتن برای تجزیه و تحلیل صحیح این عبارات می تواند نتایج قدرتمندی در SERP ها به همراه داشته باشد و به شما کمک کند از رقبا جلوتر بمانید. برای به روز ماندن و استفاده حداکثری از این اطلاعات، نظارت مکرر روند کلمات کلیدی رقبا بسیار مهم است.

اگر قبلاً این کار را نکرده‌اید، به شدت به بررسی کلمات کلیدی رقیب در فرآیند سئو خود فکر کنید. اگر سوالی دارید در زیر به ما اطلاع دهید.



منتشر شده در 1403-12-26 04:01:02

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید