وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

چگونه یک درایو را در اوبونتو سوار کنم؟

0 23
زمان لازم برای مطالعه: 4 دقیقه






در سیستم اشتراک فایل محاسباتی، نصب به طور کلی به در دسترس قرار دادن سیستم فایل برای گروهی از کاربران اشاره دارد. دسترسی به داده ها از سایر درایوهای رایانه شخصی (درایوهای خارجی، USB) باید مطابق با سیستم فایل رایانه فرمت شود. مایکروسافت نصب خودکار دستگاه‌های ذخیره‌سازی خارجی را فراهم می‌کند و کاربران می‌توانند به داده‌ها دسترسی داشته باشند، اما لینوکس چنین گزینه‌ای را برای نصب خودکار درایوها ارائه نمی‌کند. با این حال، این را می توان به صورت دستی نیز انجام داد. راهنمای امروز ما گام به گام را نشان خواهد داد process نصب درایو خارجی در اوبونتو:

روش نصب درایو در اوبونتو

برای نصب دستگاه ها باید به سراغ روش پارتیشن بندی بروید که در اینجا گام به گام توضیح داده شده است. شما باید پارتیشن دستگاه ذخیره سازی (هارد دیسک خارجی یا درایو قلم USB) را ایجاد کنید. برای انجام این کار، مراحلی که در زیر توضیح داده شده است را دنبال کنید:

مرحله 1: مسیر دستگاه ذخیره سازی درج شده را بررسی کنید : دستگاه ذخیره سازی خارجی (پارتیشن ها یا دستگاه های درج شده خارجی) را در سیستم اوبونتو خود قرار دهید و باید با استفاده از دستور زیر آن را بررسی کنید:

$ sudo fdisk

چگونه یک درایو را در اوبونتو سوار کنم؟چگونه یک درایو را در اوبونتو سوار کنم؟

در این مرحله، گاهی اوقات درایو نصب نمی شود و خطاهای پارتیشن را نشان می دهد: بنابراین، برای خلاص شدن از شر این خطاها باید مرحله 2 را دنبال کنید، در غیر این صورت می توانید مرحله 2 را رد کرده و به مرحله 3 بروید:

توجه داشته باشید: سیستم عامل لینوکس با تعیین نام دستگاه ها را شناسایی می کند، دسته بندی آن نام ها در زیر توضیح داده شده است:

فلاپی دیسک ها: فلاپی دیسک ها به عنوان کلمه کلیدی “fd” شناخته می شوند و اگر یک فلاپی دیسک شناسایی شود، آن “fd1” خواهد بود. برای یک ثانیه، “fd2” و غیره خواهد بود روی برای فلاپی دیسک های دیگر، “fd3″، … “fdn”.

هارد دیسک ها: مانند فلاپی دیسک ها، دیسک های سخت با “sda”، “sdb” و غیره نمایش داده می شوند. روی. “sda” برای نشان دادن اولین هارد دیسک شناسایی شده، “sdb” برای هارد دیسک دوم استفاده می شود و دنباله ادامه می یابد.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  روش نصب Tor روی اوبونتو 20.04؟

مرحله 2: دستگاه ذخیره سازی خارجی را پارتیشن بندی کنید : این مرحله کاملاً جامع است و کاربر باید آنها را با دقت دنبال کند زیرا اندازه و نوع پارتیشن نیز در اینجا با نگه داشتن علامت مشخص می شود. terminal در یک محیط جدا شده

همانطور که در بالا توضیح داده شد، نصب خطاها را نشان می دهد، بنابراین ابتدا باید آن را پارتیشن بندی کنید:

$ sudo جدا شد /توسعه دهنده/sdb

پس از اجرای دستور بالا، در محیط دستور، باید از دستور زیر پیروی کنید تا پارتیشن های بیشتر از 2 گیگابایت مجاز شوند.

$ mklabel gpt

در این محیط پارتیشن، شما همچنین می توانید اندازه را تنظیم کنید، بستگی دارد روی انتخاب کاربر برای تخصیص فضا، همانطور که در مورد ما با استفاده از دستور زیر پارتیشن را از گیگابایت به 3 گیگابایت محدود می کنیم: فقط باید کران بالایی را تغییر دهید تا پارتیشنی با اندازه بزرگتر یا کوچکتر داشته باشید.

$ mkpart اولیه 0 گیگابایت 3 گیگابایت

هنگامی که مراحل پارتیشن بالا را با موفقیت انجام دادید. اکنون باید یک سیستم فایل را برای پارتیشن تازه ساخته شده اختصاص دهید. با این حال، تنها در صورتی می توانید ادامه دهید که محیط جدا شده را ترک کنید. فقط “خروج” را در قسمت تایپ کنید terminal و enter را بزنید terminal از آن محیط بیرون خواهد آمد:

$ ترک کردن

مرحله آخر برای فعال کردن پارتیشن، اختصاص فرمت فایل برای پارتیشن جدید است. بنابراین، شما باید سیستم فایل (ext4.) پارتیشن تازه ساخته شده را با استفاده از دستور زیر انتخاب کنید:

$ sudo mkfs.ext4 /توسعه دهنده/sdb

مرحله 3: فرآیند نصب : پس از انجام مرحله پارتیشن، می توانید درایو را سوار کنید. قبل از این، باید یک دایرکتوری جدید در پوشه “/mnt/” که درایوها معمولاً در اوبونتو نصب می‌شوند ایجاد کنید. دایرکتوری جدید در “/mnt/” با استفاده از terminal همانطور که در زیر ذکر شده است:

$ sudo mkdir /mnt/sdb

چگونه یک درایو را در اوبونتو سوار کنم؟چگونه یک درایو را در اوبونتو سوار کنم؟

پس از ایجاد دایرکتوری، می توانید درایو درج شده را با استفاده از دستور زیر نصب کنید:

$ sudo کوه /توسعه دهنده/sdb /mnt/sdb

چگونه یک درایو را در اوبونتو سوار کنم؟چگونه یک درایو را در اوبونتو سوار کنم؟

روش نصب دائمی درایو

اما مشاهده می شود که دستور زیر به طور موقت درایو را مانت می کند، هر زمان که سیستم را مجدداً راه اندازی کردید باید دوباره آن را مانت کنید. برای جلوگیری از چنین اتفاقی باید جدول سیستم فایل “fstab” را با استفاده از ویرایشگر نانو ویرایش کنید:

$ sudo نانو /و غیره/fstab

و پس از دریافت فایل در ویرایشگر باید داده های زیر را در جدول سیستم فایل اضافه کنید تا نصب خودکار فعال شود process:

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  روش نصب Enlightenment روی اوبونتو

مسیر (هارد دیسک): “/dev/sdb”

مقصد (درایو نصب شده): “/mnt/sdb”

فرمت پارتیشن: ext4

/توسعه دهنده/sdb /mnt/پیش فرض sdb ext4 0 0

چگونه یک درایو را در اوبونتو سوار کنم؟چگونه یک درایو را در اوبونتو سوار کنم؟

روش بررسی اینکه درایو نصب شده است یا خیر

شما می توانید درایو نصب شده را با استفاده از دستور زیر بررسی کنید: می توانید نام دایرکتوری (در مورد ما sdb) را بعد از ” مشخص کنید.grep” برای به دست آوردن اطلاعات اشاره شده؛ در غیر این صورت، دستور mount تمام درایوها و پارتیشن های نصب شده در سیستم شما را فهرست می کند:

$ sudo کوه | grep sdb

روش جدا کردن درایو نصب شده در اوبونتو

اگر می خواهید درایو را unmount کنید، می توانید از یکی از دستورات زیر استفاده کنید:

$ sudo مقدار /توسعه دهنده/sdb

یا:

دستور ذکر شده در زیر می تواند برای جدا کردن درایو نیز کار کند و شما باید نام دایرکتوری صحیح (sdb در مورد ما) را مشخص کنید:

$ sudo مقدار /توسعه دهنده/sdb

نتیجه

در محاسبات، چندین سیستم عامل نصب خودکار دستگاه های ذخیره سازی اضافه شده خارجی را ارائه می دهند. با این حال، سیستم عامل لینوکس این گزینه را به عنوان دسترسی خودکار ارائه نمی دهد، به این معنی که اگر درایو در اوبونتو نصب شود، با خطاهای اجرا مواجه خواهید شد. در این نمایش، ما یک کتاب راهنما ارائه کرده ایم که راه نصب درایو در اوبونتو را توضیح می دهد. علاوه بر این، با روش نصب، روشی را برای ایجاد پارتیشن‌های دستگاه‌های ذخیره‌سازی درج شده خارجی ارائه کرده‌ایم.

برای نگارش بخشهایی از این متن ممکن است از ترجمه ماشینی یا هوش مصنوعی GPT استفاده شده باشد
لطفا در صورت وجود مشکل در متن یا مفهوم نبودن توضیحات، از طریق دکمه گزارش نوشتار یا درج نظر روی این مطلب ما را از جزییات مشکل مشاهده شده مطلع کنید تا به آن رسیدگی کنیم

زمان انتشار: 1403-01-02 00:49:03

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید