وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

چگونه یک فرمان را چندین بار در لینوکس اجرا کنیم؟

0 7
زمان لازم برای مطالعه: 4 دقیقه


هنگام برنامه نویسی، ممکن است با موقعیتی مواجه شوید که در آن باید یک کار را چندین بار انجام دهید. یک راه حل ساده، تکرار دستی است process هر چند بار که لازم است؛ با این حال، انجام این کار سازنده نیست. به همین دلیل مفهوم حلقه به برنامه نویسی معرفی شد. هدف اصلی یک حلقه این است که یک کار را چندین بار، بسته به مقدار ارائه شده برای تکرار کننده و شرایط پایان حلقه، تکرار کند. حلقه ها به برنامه نویسان این امکان را می دهند که از دردسر تکرار فرآیندها به صورت دستی اجتناب کنند.

فرض کنید دستوری وجود دارد که می خواهید چندین بار اجرا کنید. چندین دلیل مهم وجود دارد که ممکن است نیاز به اجرای مکرر یک دستور داشته باشید، بنابراین می‌خواهید مطمئن شوید که یک دستور خاص هر بار که اجرا می‌شود خروجی صحیحی را تولید می‌کند. هرچه بیشتر یک فرمان را به صورت دستی اجرا کنید، با هر بار اجرای دستور، اطمینان بیشتری به دست خواهید آورد.

اما چگونه می توان این کار را به صورت برنامه ای انجام داد؟ خوب، چندین روش وجود دارد که می توان از آنها برای اجرای یک فرمان چندین بار و همچنین برای تأیید خروجی فرمان تکراری استفاده کرد. این مقاله به شما نشان می‌دهد که چگونه با استفاده از Linux Mint 20 یک فرمان تکرارپذیر ایجاد کنید host سیستم عامل.

روش های تکرار دستورات در لینوکس مینت 20

بخش‌های زیر دو روش را به شما نشان می‌دهند که می‌توانید با استفاده از آن‌ها یک فرمان را چندین بار با استفاده از یک اسکریپت Bash در لینوکس مینت 20 اجرا کنید.

روش 1: تکرار یک فرمان با استفاده از حلقه “for” در Bash

اولین روش اجرای چندین بار یک فرمان با استفاده از اسکریپت Bash در لینوکس مینت 20 با استفاده از حلقه “for” اجرا می شود. نمونه اسکریپت در تصویر زیر نشان داده شده است. می توانید این اسکریپت را در هر فایل Bash که انتخاب می کنید کپی کنید.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  روش تعریف جدول هش در برنامه نویسی Bash

چگونه یک فرمان را چندین بار در لینوکس اجرا کنیم؟

در این اسکریپت، ما یک حلقه «for» ساده ایجاد کرده‌ایم که از طریق فهرستی حاوی آیتم‌های 1 تا 5 تکرار می‌شود، به این معنی که حلقه «for» در مجموع پنج تکرار خواهد داشت. در این پنج تکرار، دستور مورد نظر ما با هر تکرار یا پنج بار اجرا می شود.

در اینجا، دستور “date” را مشخص کردیم که “5” بار اجرا شود. این دستور تاریخ و زمان فعلی سیستم را در قسمت نمایش می دهد terminal. شما می توانید از هر دستور دیگری که انتخاب می کنید به جای دستور “تاریخ” استفاده کنید.

ما همچنین می خواستیم خروجی ما پس از هر “1” ثانیه نمایش داده شود. برای خدمت به این منظور، از دستور “خواب” با فاصله خواب “1” استفاده کردیم، اگرچه ممکن است بر اساس ترجیحات خود فاصله خواب را افزایش دهید. بسته به تعداد دفعاتی که می‌خواهید دستور را اجرا کنید، حتی می‌توانید تعداد تکرارهای حلقه for را کم یا زیاد کنید.

این اسکریپت Bash را با دستور زیر اجرا کنید:

$ bash Multiple.sh

چگونه یک فرمان را چندین بار در لینوکس اجرا کنیم؟چگونه یک فرمان را چندین بار در لینوکس اجرا کنیم؟

نتیجه اسکریپت Bash بالا در تصویر زیر نشان داده شده است. خروجی شامل تاریخ و زمان فعلی سیستم در فواصل زمانی مختلف “5” است، به این معنی که دستور “تاریخ” ما برای تعداد تکرار مشخص شده با موفقیت اجرا شده است.

چگونه یک فرمان را چندین بار در لینوکس اجرا کنیم؟چگونه یک فرمان را چندین بار در لینوکس اجرا کنیم؟

روش 2: تکرار یک فرمان با استفاده از حلقه “while” در Bash

روش دوم تکرار یک فرمان چندین بار با استفاده از اسکریپت Bash در لینوکس مینت 20 با استفاده از حلقه “while” اجرا می شود. نمونه اسکریپت در تصویر زیر نشان داده شده است. می توانید این اسکریپت را در هر فایل Bash که انتخاب می کنید کپی کنید.

چگونه یک فرمان را چندین بار در لینوکس اجرا کنیم؟چگونه یک فرمان را چندین بار در لینوکس اجرا کنیم؟

در این اسکریپت، متغیر “i” با مقدار “0” مقدار دهی اولیه می شود. این متغیر به عنوان تکرار کننده حلقه “while” عمل می کند. سپس، شرط تکرار حلقه “while” این است که مقدار متغیر “i” کمتر از “5” باشد. در این حلقه، ما یک دستور “تاریخ” داریم که همان هدف مورد استفاده در روش 1 را انجام می دهد.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  چگونه یک دایرکتوری را در دایرکتوری دیگری در Bash کپی کنیم روی لینوکس

این دستور با دستور “خواب” دنبال می شود. این دستور خروجی را پس از یک بازه زمانی مشخص چاپ می کند که در این مورد “1” ثانیه است. در نهایت، مقدار تکرار کننده “i” را با استفاده از نماد افزایشی “+1” افزایش می دهیم.

نتیجه اسکریپت Bash ما در تصویر زیر نشان داده شده است. این خروجی شامل تاریخ و زمان فعلی سیستم در پنج بازه زمانی مختلف است، به این معنی که دستور “تاریخ” برای تعداد تکرار مشخص شده با موفقیت اجرا شده است. این بار با اجرای حلقه “while” به جای حلقه “for” به این هدف دست یافته ایم.

چگونه یک فرمان را چندین بار در لینوکس اجرا کنیم؟چگونه یک فرمان را چندین بار در لینوکس اجرا کنیم؟

نتیجه

امروز، شما یاد گرفتید که به جای اجرای دستی یک فرمان چند بار، می توانید یک اسکریپت Bash بنویسید تا این کار را ساده کنید. با استفاده از حلقه های “for” یا “while” در یک اسکریپت Bash، می توانید به راحتی به عملکرد چندین بار اجرای یک فرمان دست پیدا کنید. این مقاله به شما نشان داد که چگونه می‌توانید با استفاده از هر دو روش، دستورات را در حین اجرای مکرر دستور «تاریخ» تکرار کنید. ما همچنین از دستور “خواب” در هر دو اسکریپت مثال خود استفاده کردیم تا بتوانیم اثر فرمان تکراری “تاریخ” را تجسم کنیم زیرا هر بار که این دستور اجرا می شود مقدار “ثانیه” تغییر می کند.

به همین ترتیب، می‌توانید با استفاده از یکی از اسکریپت‌های Bash که امروز با شما به اشتراک گذاشته‌ایم، هر فرمانی را که می‌خواهید چندین بار اجرا کنید. امیدوارم این راهنما به شما کمک کند تا یک فرمان را چندین بار در لینوکس اجرا کنید. .

برای نگارش بخشهایی از این متن ممکن است از ترجمه ماشینی یا هوش مصنوعی GPT استفاده شده باشد
لطفا در صورت وجود مشکل در متن یا مفهوم نبودن توضیحات، از طریق دکمه گزارش نوشتار یا درج نظر روی این مطلب ما را از جزییات مشکل مشاهده شده مطلع کنید تا به آن رسیدگی کنیم

زمان انتشار: 1402-12-31 03:18:03

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید