وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

چگونه ETH را برای اتریوم 2.0 به اشتراک بگذاریم؟

0 2
زمان لازم برای مطالعه: 8 دقیقه


با راه اندازی رویداد اتر (ETH) به بالای آستانه 4000 دلار در می 2021، نمی توان از خود پرسید که آیا برنامه های غیرمتمرکز در حال نزدیک شدن به پذیرش هستند یا خیر. همین یک سال پیش نزدیک به 200 دلار شناور بود. در حال حاضر، اگر این قیمت…

نحوه به اشتراک گذاری اتریوم اتریوم 2.0
منبع: Adobe Stock.

با راه‌اندازی رویداد اتر (ETH) به بالای آستانه 4000 دلار در می 2021، نمی‌توان از خود پرسید که آیا برنامه‌های غیرمتمرکز ممکن است به پذیرش جریان اصلی نزدیک شوند. با تبدیل شدن NFTها به نام آشنا و اجرای هزاران برنامه کاربردی در شبکه اتریوم، جای تعجب نیست که اخیراً این توکن بسیار داغ شده است.

با تمام این اتفاقات، Ethereum Serenity یا اتریوم 2.0، یکی از هیپ ترین ارتقاء در صنعت است. و با آن، سوالی که در ذهن طرفداران اتریوم افزایش می‌یابد این است: چگونه می‌توانم ETH خود را برای نسخه ارتقایافته از پرکاربردترین پروتکل‌های اطراف به اشتراک بگذارم؟

بیایید کاوش کنیم.

اتریوم 2.0 چیست؟

Serenity یا Ethereum 2.0 در صورت موفقیت، قابلیت استفاده، مقیاس پذیری و پایداری را برای کاربران در سراسر جهان خواهد داشت. در وضعیت فعلی خود، اتریوم کارمزد تراکنش های بالایی دارد که گاهی اوقات حتی 200 دلار هزینه دارد. و حتی اگر قابل استفاده باشد، اگر ابزارهای مالی سنتی مانند ویزا روی 17000 تراکنش در هر ثانیه کار کنند، 10 تا 15 تراکنش در ثانیه باقی بمانند، مقیاس کردن و ایجاد یک دنیای کاملاً جدید از برنامه های غیرمتمرکز نسل بعدی دشوار خواهد بود. همچنین، استخراج از انرژی الکتریکی بسیار زیاد است. اگرچه رسانه ها اغلب در این مورد اغراق می کنند، اما هنوز هم عالی است که این موضوع توسط Proof-of-Stake که جایگزینی برای مکانیسم استخراج Proof-of-Work است، رسیدگی می شود.

به محض اینکه Proof-of-Stake منتشر شد، اتریوم بر اساس یک مکانیسم اجماع جایگزین عمل خواهد کرد. در حال حاضر بر روی Proof-of-Work اجرا می شود که از استخراج برای اعتبارسنجی بلوک ها استفاده می کند. Proof-of-Stake روی گره های اعتبارسنجی اجرا می شود و باید قابل استفاده تر، مقیاس پذیرتر و پایدارتر باشد.

این امر اجرای برنامه های DeFi مانند Aave و Compound را آسان تر می کند. اگر ابزارهای مالی غیرمتمرکز برای انجام یک تراکنش به 100 دلار آمریکا نیاز داشته باشند، بسیاری به پروتکل های غیرمتمرکز به عنوان جایگزینی برای تامین مالی اصلی باور نخواهند کرد. همچنین، اگر برای فروش یک ملک دیجیتال یا اثر هنری به این مبلغ نیاز باشد، در مورد استفاده گسترده از همه آن تعجب می‌کنیم.

اتریوم 2.0 قصد دارد به همه این نگرانی‌ها پایان دهد و به پایگاه کاربر گسترده‌اش در سراسر جهان اجازه دهد تا رشد کند و به راحتی از پروتکل استفاده کند.

اتریوم 2.0اتریوم 2.0
منبع: Adobe Stock (ویرایش شده).

چرا Ethereum را برای Ethereum 2.0 به اشتراک بگذارید؟

دلیل اصلی که چرا بسیاری احتمالاً می خواهند اتر را به اشتراک بگذارند، به دست آوردن آن است آوریل یا درصد درآمد سالانه، که می تواند از 6٪ – 15٪. حداقل نیاز است 32 ETH، بنابراین می توانید با این نرخ ها از 2 تا 5 اتریوم خالص کنید. (سلب مسئولیت: این توصیه مالی نیست).

گرفتاری چیست؟ شما باید ETH خود را برای سالها قفل کنید. برای برخی که 32 اتریوم برای قفل کردن در پرواز ندارند یا دوست دارند از ETH برای سایر برنامه‌های غیرمتمرکز استفاده کنند، در انتخاب این گزینه تردید دارند. شما باید این کار را تا زمانی که پروتکل اتریوم 2.0 در دسترس قرار گیرد، انجام دهید، که ممکن است تا چند سال دیگر انجام نشود. برای کسانی که اتریوم محدود کرده اند یا به طور منظم از آن استفاده می کنند، شرط بندی اتریوم برای اتریوم 2.0 گزینه مناسبی نخواهد بود.

از طرف دیگر، می‌توانید آن‌ها را در یک صرافی قرار دهید تا سهام داشته باشید و جوایزی کسب کنید، اما لزوماً یک گره اعتبارسنجی اجرا نمی‌کنید و برای اتریوم 2.0 شرط‌بندی نمی‌کنید.

دلیل دیگری که چرا کسی می خواهد اتر را به اشتراک بگذارد کمک به شبکه است. برای اینکه شبکه مشروعیت خود را تضمین کند، باید توسط گره‌ها تأیید شود، که رایانه‌های فردی هستند که ETH در حال اجرا هستند. اگر می‌خواهید اعتبار شبکه را تأیید کنید، به آن کمک کنید و در حین انجام این کار، پاداش مناسبی دریافت کنید، این می‌تواند دلیل شما برای شرط‌بندی باشد.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  Python One-Liners برای کمک به نوشتن کدهای ساده و خوانا

خطرات احتمالی ناشی از سهام ETH

همیشه مطمئن شوید که همه پایگاه‌های خود را تحت پوشش قرار داده‌اید و اگر قصد دارید با استقرار اتریوم جدی باشید، با یک مشاور مالی مشورت کنید. پاداش‌ها امیدوارکننده هستند، اما خطراتی در آن وجود دارد.

1. ارزش اتریوم 2.0 چقدر خواهد بود؟

در حالی که اگر ارزش اتریوم 2.0 فوق العاده بالا باشد، ممکن است در درازمدت مشکلی ایجاد نشود، اما باید توجه داشته باشید که ارزش Eth 2.0 تا این لحظه ناشناخته است و احتمالاً با اتر متفاوت خواهد بود. اگر مطمئن هستید که اتریوم 2.0 یک پروژه موفق خواهد بود، پس باید مطمئن باشید که اجرای یک گره اعتبارسنجی سودمند خواهد بود.

2. انحلال

یکی دیگر از خطرات احتمالی عدم انحلال است. تا زمانی که اتریوم 2.0 راه اندازی نشود، نمی توانید اتریوم کسب شده و اتریوم سهام خود را برداشت کنید، که ممکن است تا 2 سال یا بیشتر اتفاق نیفتد. اگر شما یک دارنده بلندمدت نیستید و قصد دارید اتریوم را در این دوره صعودی یا دوره بعدی بفروشید، ممکن است این مورد به نفع شما نباشد.

اگر معتقدید که ارزهای دیجیتال آینده خواهند بود و قصد دارید آن را درازمدت حفظ کنید، اجرای یک گره اعتبارسنجی ممکن است انتخاب شما باشد. اگر قصد دارید اتریوم را به مدت بیش از 5 سال نگه دارید، انگیزه های خوبی برای انجام این کار با پاداش های مربوط به آن دارید.

اگرچه راه‌هایی برای به اشتراک گذاشتن اتر در صرافی‌ها وجود دارد که باعث نقدشوندگی آن‌ها می‌شود، انجام این کار مستقیماً از شبکه یا به طور کلی غیرمتمرکز پشتیبانی نمی‌کند.

3. اشکالات

و اگرچه اتریوم یکی از قابل اعتمادترین شبکه های بلاک چین در اطراف است و هزاران و هزاران برنامه کاربردی را که روزانه مورد استفاده قرار می گیرند، تامین می کند، اما باید توجه داشته باشید که اگر اشکالی وجود دارد. در صورت بروز یک باگ شدید ممکن است مقداری یا در بدترین سناریو، تمام اتریوم خود را از دست بدهید. اگرچه موارد بسیار کمی از این اتفاق افتاده است، اما توجه داشته باشید که آنها یک احتمال هستند.

همانطور که گفته شد، سرمایه‌گذاران زیادی در حال حاضر گره‌های اعتبارسنجی را اجرا می‌کنند، بنابراین اینطور نیست که در یک جزیره مانده باشید. شما بخشی از کل جامعه اتریوم خواهید بود که قبلاً سال‌ها از بلاک چین حمایت کرده و در آن مشارکت داشته است.

الزامات سخت افزاری برای Staking Ethereum 2.0

اگرچه به اندازه ماینینگ فشرده نیست، اما برای راه‌اندازی یک گره اعتبارسنجی هنوز به یک ریگ مناسب نیاز دارید. این برای اطمینان از این است که برنامه هایی که برای سهام استفاده می کنید با ظرفیت بهینه اجرا می شوند. اگر قصد سهامداری دارید، پس داشتن بهترین راه اندازی ممکن ابزارهای لازم را در اختیار شما قرار می دهد.

Prysm برای قرار دادن اتریوم دارای این شرایط است:

حداقل مشخصات
سیستم عامل: لینوکس 64 بیتی، Mac OS X 10.14+، ویندوز 64 بیتی
پردازنده: Intel Core i5–760 یا AMD FX-8100 یا بهتر
حافظه: 4 گیگابایت رم
ذخیره سازی: 20 گیگابایت فضای در دسترس SSD

مشخصات پیشنهادی
پردازنده: Intel Core i7–4770 یا AMD FX-8310 یا بهتر
حافظه: 8 گیگابایت رم
ذخیره سازی: 100 گیگابایت فضای در دسترس SSD

همه این مشخصات را می‌توان در رایانه‌های شخصی مدرن یافت، بنابراین برای بسیاری از دارندگان رمزارز که در حال برنامه‌ریزی برای سهام هستند، با توجه به موانعی که از قبل برای ورود وجود دارد، نباید خیلی غیرواقعی باشند.

به خاطر داشته باشید، فقط به این دلیل که این مشخصات توصیه شده است، به این معنی نیست که از یک سیستم قوی تر بهره نخواهید برد. هرچه سیستم شما قوی تر باشد، ایمن تر از خطا خواهد بود.

هزینه های استقرار ETH

قیمت فعلی اتریوم در زمان نوشتن در حدود 2500 دلار آمریکا است، به این معنی که 80000 دلار در حال حاضر حتی برای داشتن امکان گزینه ضروری است.

این هزینه‌های دیگر مانند سخت‌افزار و برق را برای راه‌اندازی و راه‌اندازی گره در نظر نمی‌گیرد. با در نظر گرفتن همه این موارد، شما یک پنی برای راه اندازی آن هزینه خواهید کرد.

اگر فقط قصد دارید برای ETH سهام داشته باشید، می توانید این کار را در چندین صرافی بدون در نظر گرفتن هزینه های سخت افزاری انجام دهید. روش دیگر، وجود دارد استخرهای چندگانه که می‌توانید از میان آن‌ها یکی را انتخاب کنید که ممکن است از شما لازم نباشد که کل مقدار ETH را به اشتراک بگذارید.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  جاوا اسکریپت: بررسی کنید که آیا Object Array است یا خیر. کار با آرایه ها در جاوا اسکریپت یک فعالیت معمول است. گاهی اوقات متغیری در جاوا اسکریپت دریافت می کنیم که باید یک آرایه باشد، اما مطمئن نیستیم که باشد. انواع داده های غیر ابتدایی در جاوا اسکریپت همه اشیا هستند (توابع نوع خاص خود را دارند، اما آنها نیز شی هستند). به عنوان یک ...

بهترین مکان ها برای سهام برای اتریوم 2.0

اگرچه می‌توانید ETH را در صرافی‌هایی مانند کوین‌بیس به اشتراک بگذارید، اما احتمالاً بهتر است از پروتکل‌های غیرمتمرکز برای استقرار اتریوم استفاده کنید. این نه تنها با روح عدم تمرکز مطابقت دارد، بلکه شما تنها مسئول آن گره اعتبارسنجی هستید، نه اینکه هر یک از سهام شما توسط تبادل یا برنامه متمرکز دیکته شود.

به نظر می رسد راه اندازی گره خود از طریق Prysm یا مواردی که اتریوم پیشنهاد می کند راه حلی باشد.

اگر ETH کافی ندارید، همیشه می توانید در یک استخر سهام داشته باشید. اگرچه شما گره اعتبارسنجی خود را اجرا نمی‌کنید، حداقل از اتریوم خود برای سهام دادن برای پاداش‌ها استفاده می‌کنید و به دیگران اجازه می‌دهید آن را ادغام کنند و گره‌های اعتبارسنجی را اجرا کنند. در ماه‌های آینده، پروژه‌های DeFi بیشتر و بیشتر به وجود خواهند آمد که به شما امکان می‌دهند اتر را برای اتریوم ۲.۰ در استخرها به اشتراک بگذارید. یک مورد قابل توجه است RocketPool، یک روش غیرمتمرکز برای سهام دادن، که بر اساس بسیاری از ایده های خود ویتالیک بوترین در مورد سهام دادن اتریوم 2.0 است. با این حال، RocketPool و بسیاری از این برنامه های کاربردی دیگر در حال حاضر در دسترس نیستند. RocketPool همچنین راهی برای به اشتراک گذاشتن ETH 2.0 برای شما فراهم می کند.

موشک استخرموشک استخر
منبع: Rocketpool.net

بنابراین اگر می‌خواهید منتظر بمانید تا این گزینه‌ها باز شوند، اگر بخواهید برای مدت طولانی نگه دارید، بهتر است. این بدان معناست که باید منتظر پاداش‌های احتمالی باشید زیرا شروع زودهنگام پاداش‌های بیشتری را برای شما به ارمغان می‌آورد.

اگر نمی‌توانید منتظر بمانید تا از ETH اضافی خود شروع به کسب درآمد کنید، شاید انتخاب نسخه‌های متمرکز در حال حاضر برای شما بهتر باشد زیرا بلافاصله شروع به کسب پاداش خواهید کرد. اگر منابع دارید، هر دو گزینه در دسترس هستند.

بایننس BETH؟

اگرچه مراحلی که باید در اینجا به اشتراک گذاشته شود فوق العاده ساده، به این ترتیب شما BETH را به اشتراک می گذارید. BETH یک نسخه توکن بایننس از اتریوم است که ارزشی نزدیک به 1:1 نسبت به ETH دارد. اگرچه انجام این کار در صرافی هایی مانند Binance آسان است، زیرا آنها چندین هزینه را که شما باید انجام دهید مانند سخت افزار و برق را پوشش می دهند، به خاطر داشته باشید که این غیرمتمرکز نیست. همچنین می توانید BETH کسب کنید که می توانید آن را در صرافی به ETH تبدیل کنید.

اگر خیلی به ارزش های تمرکززدایی اهمیت نمی دهید و چیزی راحت می خواهید، می توانید از این روش استفاده کنید. صرافی هایی مانند بایننس، کوین بیس و کراکن همگی راهی برای سرمایه گذاری ETH دارند.

فرآیند استکینگ گره اعتبار سنجی اتریوم 2.0

رسمی از شما می خواهد که 32 ETH خود را داشته باشید. توصیه می شود از یک کیف پول سخت افزاری برای به اشتراک گذاشتن ETH استفاده کنید زیرا این کیف پول ها نسبت به کیف پول های کاملا داغ مانند Metamask کمتر مستعد حملات هستند.

1. برای شروع، به آدرس لانچ پد. کلیک اعتباربخش شوید.

اعتبارسنجی eth شویداعتبارسنجی eth شوید

2. دستورالعمل ها را بخوانید و آنها را بپذیرید. مهم است که همه آنها را بخوانید تا تصویر واضحی از روند سهامداری داشته باشید.

شرط بندی eth 2.0شرط بندی eth 2.0

3. اتریوم به شما توصیه می کند که برای حفظ روحیه تمرکززدایی، مشتری خود را آماده داشته باشید. همه آنها دستورالعمل های خود را در مورد راه اندازی دارند. برابری اتریوم متعلق به اتریوم است.

چگونه می توان به اعتبارسنجی eth تبدیل شدچگونه می توان به اعتبارسنجی eth تبدیل شد

4. در مرحله بعد، کلاینت را برای گره خود انتخاب خواهید کرد. مورد پیشنهادی فانوس دریایی خود Rust است که دستورالعمل های خود را دارد، اگرچه ممکن است بخواهید مشتریان دیگر را نیز امتحان کنید.

گره eth2 را اجرا کنیدگره eth2 را اجرا کنید

5. بعد، برنامه خط فرمان خود را انتخاب خواهید کرد. حتما از Github دانلود کنید.

نحوه اجرای eth nodeنحوه اجرای eth node

6. پس از آن، باید عبارت seed را از خط فرمان یادداشت کنید. و سپس داده های خود را آپلود خواهید کرد.

آپلود داده های سپردهآپلود داده های سپرده

پس از این، می توانید کیف پول خود را متصل کرده و اعتبار دهنده شوید. اگر می‌خواهید یک فرآیند گام به گام در مورد نحوه به اشتراک گذاشتن ETH برای اتریوم 2.0 دنبال کنید، توصیه می‌کنیم این راهنمای سهام‌داری ETH 2.0 توسط YouTuber محبوب Boxmining را نیز تماشا کنید.

https://www.youtube.com/watch?v=uJWzvEppGAg

تبریک می‌گوییم، شما رسماً به شبکه اتریوم کمک می‌کنید و به آن کمک می‌کنید.



منتشر شده در 1402-12-26 07:32:06

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید