وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

چگونه Krita را در اوبونتو 20.04 نصب کنیم

0 1
زمان لازم برای مطالعه: 4 دقیقه


کار زیادی در این زمینه انجام شده است که خود لینوکس چندین نسخه از محیط دسکتاپ خود را معرفی کرده است که برجسته ترین آنها توسط انجمن های GNOME و KDE توسعه یافته است. KDE یکی از بزرگترین و محبوب ترین جوامع مبتنی بر لینوکس است. از آنجایی که اکثر کارهای آنها برای لینوکس ساخته شده است، این جوامع از همان هدف توسعه نرم افزار رایگان و منبع باز پیروی می کنند. البته، برنامه‌های توسعه‌یافته توسط KDE، بسیاری از ویژگی‌های دیگر را نیز به همراه اوبونتو به ارث می‌برند، که برجسته‌ترین آن‌ها رابط نرم و روان است، همراه با هسته‌ای قدرتمند که چندین عملکرد و بسته را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. یکی از نمونه‌های برنامه‌ای که از این پروتکل‌ها پیروی می‌کند، Krita، یک برنامه ویرایش عکس و نقاشی دیجیتال است.

این مقاله به شما نشان می دهد که چگونه Krita را نصب کنید روی سیستم اوبونتو 20.04 شما. این مقاله همچنین دیدگاهی در مورد برخی از جنبه های مهمی که کریتا را برای کار با آن مفید می کند ارائه می دهد.

کریتا چیست؟

Krita یک برنامه رایگان و منبع باز ویرایش عکس و نقاشی دیجیتال است. اگرچه این نرم افزار عمدتاً برای KDE Plasma ساخته شده است، اما Krita نسخه هایی برای Windows و macOS نیز دارد که آن را به یک نرم افزار چند پلتفرمی تبدیل می کند. Krita یک استودیوی هنر دیجیتال با امکانات کامل است که با وجود رابط کاربری بسیار مینیمالیستی، ویژگی‌های قدرتمند بسیاری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. ویژگی‌ها عبارتند از موتور براش پیشرفته، لایه‌ها و ماسک‌های غیر مخرب، پشتیبانی از چندین فرمت تصویر و الگوهای رنگی و موارد دیگر.

Krita همچنین حاوی چندین ابزار است که به کاربران در ایجاد طرح های خود کمک می کند، مانند ترکیب، صاف کردن، لایه بندی، ترکیب رنگ و غیره. روی. بنابراین، دیدن استفاده از آن در صنعت فیلمسازی حرفه ای جای تعجب ندارد.

نصب کریتا

اوبونتو راه های متعددی را برای نصب Krita در اختیار کاربران قرار می دهد روی کامپیوترهای آنها بخش های بعدی به برخی از این روش های نصب نگاهی خواهد انداخت.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  روش فعال کردن حالت تاریک روی اوبونتو 20.04 LTS

الف) نصب کریتا با اسنپ

یک راه ساده برای نصب Krita روی سیستم شما با استفاده از اسنپ است. اسنپ ​​ها بسته هایی هستند که اخیرا توسط Canonical توسعه یافته اند و به کاربران اجازه می دهند یک برنامه را نصب کنند روی هرگونه توزیع لینوکس بدون اینکه به دلیل پشتیبانی نشدن نرم افزار دچار خطا شود.

برای نصب Krita با استفاده از فروشگاه Snap، آن را باز کنید terminal با زدن Ctrl+Alt+T یا با جستجو در داش اوبونتو. سپس دستور زیر را در داخل آن وارد کنید:

$ sudo ضربه محکم و ناگهانی نصب کریتا

ب) نصب Krita با مخزن PPA

از آنجایی که Snaps هنوز خیلی پایدار نیست، بسیاری از کاربران هنوز تصمیم می گیرند برنامه ها را با استفاده از مخازن PPA خود نصب کنند. برای نصب Krita با استفاده از مخزن PPA، ابتدا باید Krita را به سیستم خود اضافه کنید که با اجرای دستور زیر می توانید این کار را انجام دهید:

$ sudo add-apt-repository ppa:kritalime/PPA

سپس با اجرای دستور زیر سیستم خود را به روز کنید:

$ sudo آپدیت مناسب

در نهایت دستور زیر را وارد کنید تا Krita بر روی سیستم اوبونتو نصب شود:

$ sudo apt-get نصب کنید کریتا

ج) نصب Krita با AppImage

برای کاربرانی که نمی‌خواهند به دردسر ساختن برنامه‌های کاربردی برای ده‌ها توزیع بروند، می‌توانند از AppImage برای نصب برنامه‌هایی استفاده کنند که از روال نصب مشابه آنچه ما در ویندوز و macOS انجام می‌دهیم پیروی می‌کنند. برای نصب AppImage of Krita، به وب سایت رسمی Krita بروید و روی بخش “دانلود” کلیک کنید.

در مرحله بعد، روی فایل AppImage کلیک کنید تا Krita در سیستم شما دانلود شود.

چگونه Krita را در اوبونتو 20.04 نصب کنیمچگونه Krita را در اوبونتو 20.04 نصب کنیم

برای اجرای این فایل ابتدا باید آن را قابل اجرا کنید. برای انجام این کار، دایرکتوری که AppImage در آن دانلود شده است را باز کنید و دستور زیر را اجرا کنید:

$ chmod +x./*.appimage

اکنون، دوبار کلیک کنید روی در AppImage، دکمه “Execute” را انتخاب کنید روی اعلان، و Krita شروع خواهد شد.

چگونه Krita را در اوبونتو 20.04 نصب کنیمچگونه Krita را در اوبونتو 20.04 نصب کنیم

با استفاده از ویرایشگر Krita

Krita یک رابط کاربری بسیار کاربرپسند را در اختیار کاربران قرار می دهد. طرح رابط را می توان به راحتی با جابجایی اشیا در گردش کار سفارشی کرد. هنگامی که Krita را راه اندازی می کنید، اولین چیزی که می بینید پنجره ای است که از شما می پرسد آیا می خواهید a ایجاد کنید یا خیر فایل جدید یا اگر می خواهید فایل خاصی را باز کنید، انتخاب کنید فایل را باز کنید. این پنجره همچنین پیوندهایی به برخی از صفحات مبتنی بر جامعه را در اختیار شما قرار می دهد.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  روش استفاده از مدیر وظیفه در اوبونتو برای نظارت بر سیستم

چگونه Krita را در اوبونتو 20.04 نصب کنیمچگونه Krita را در اوبونتو 20.04 نصب کنیم

اگر تصمیم به ایجاد یک فایل جدید دارید، می توانید هر کدام را تنظیم کنید یک سند سفارشی یا آن را از کلیپ بورد ایجاد کنید. در هر دو مورد، شما باید آن را مشخص کنید ارتفاع، عرض، و وضوح از پرونده شما همچنین می‌توانید از قالب‌های مختلفی که همراه با کریتا هستند برای فایل خود استفاده کنید.

چگونه Krita را در اوبونتو 20.04 نصب کنیمچگونه Krita را در اوبونتو 20.04 نصب کنیم

کریتا طیف وسیعی از قلم‌ها و پاک‌کن‌ها را به همراه یک پالت رنگی در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانید از آن برای کمک به طراحی استفاده کنید.

ست برس و پاک کن:

چگونه Krita را در اوبونتو 20.04 نصب کنیمچگونه Krita را در اوبونتو 20.04 نصب کنیم

پالت رنگ:

چگونه Krita را در اوبونتو 20.04 نصب کنیمچگونه Krita را در اوبونتو 20.04 نصب کنیم

برای دسترسی سریع به برخی از ابزارهایی که اغلب توسط کاربرانش استفاده می شود، Krita همچنین یک پالت پاپ آپ را ارائه می دهد که یکی از بهترین ویژگی های همراه با آن است. با کلیک راست می توانید به راحتی به آن دسترسی پیدا کنید روی بوم:

چگونه Krita را در اوبونتو 20.04 نصب کنیمچگونه Krita را در اوبونتو 20.04 نصب کنیم

علاوه بر این، Krita همچنین دارای ابزارهای ویرایشی مانند ابزار مستطیل، ابزار خط و غیره است. روی. در زیر از ترکیبی از ابزار خوشنویسی و ابزار ویرایش اشکال به عنوان مثال استفاده کردیم:

چگونه Krita را در اوبونتو 20.04 نصب کنیمچگونه Krita را در اوبونتو 20.04 نصب کنیم

اگر بخواهم بگویم یک اثر هنری بسیار خوب است.

این خلاصه برخی از ویژگی های اساسی است که Krita ارائه می دهد.

چرا از Krita استفاده کنیم؟

Krita یک نرم افزار نقاشی رایگان و قدرتمند است که توسط KDE توسعه یافته است. این ویژگی های متعددی را ارائه می دهد که آن را برای نقاشی دیجیتال ایده آل می کند. افکت‌ها و فیلترها برای پردازش تصویر، بافت‌ها برای رندر، پشتیبانی از هنر برداری و پشتیبانی از مدیریت لایه‌ها تنها برخی از ویژگی‌های فهرست بلندی هستند که Krita دارد. بنابراین جای تعجب نیست که چرا Krita به عنوان یکی از محبوبیت های بسیاری از سازندگان بصری و هنرمندان 2D/3D ظاهر شده است.

برای نگارش بخشهایی از این متن ممکن است از ترجمه ماشینی یا هوش مصنوعی GPT استفاده شده باشد
لطفا در صورت وجود مشکل در متن یا مفهوم نبودن توضیحات، از طریق دکمه گزارش نوشتار یا درج نظر روی این مطلب ما را از جزییات مشکل مشاهده شده مطلع کنید تا به آن رسیدگی کنیم

زمان انتشار: 1403-01-04 03:34:04

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید