اگر صاحب یک سایت وردپرسی هستید، انتخاب چارچوب وردپرس می تواند انتخاب بسیار گسترده تری از گزینه های سفارشی سازی طراحی را در اختیار شما قرار دهد.

اینها شامل تغییر چیدمان، عملکردها و طراحی کلی سایت شما می شود تا دقیقاً آنطور که می خواهید باشد.

در این مقاله توضیح خواهیم داد که فریم ورک وردپرس چیست و چه تفاوتی با قالب وردپرس دارد. ما همچنین 10 بهترین فریم ورک وردپرس را لیست می کنیم و مزایا و معایب آنها را توضیح می دهیم تا به شما در انتخاب درست کمک کنیم.

چارچوب های قالب وردپرس چیست؟

چارچوب های وردپرس کتابخانه های کدی هستند که می توانند به عنوان پایه ای برای قالب های وردپرس استفاده شوند.

آنها به عنوان یک پایه عمل می کنند و شامل ویژگی های اساسی و جزئیات طراحی مورد نیاز برای ساخت یک تم وردپرس هستند. چارچوب ها می توانند سرعت توسعه سایت شما را افزایش دهند process زیرا نیازی به ساخت یک تم وردپرس از ابتدا نیست. به علاوه، با استفاده از یک چارچوب، می توانید یک سایت وردپرس بدون سر راه اندازی کنید.

چارچوب های قالب وردپرس در دو نوع اصلی وجود دارند – چارچوب های داخلی و چارچوب های مستقل.

برندها از چارچوب های داخلی برای توسعه تم های خود استفاده می کنند. برای مثال، WPZoom از چارچوب زوم.

از سوی دیگر، یک فریم ورک مستقل یک گزینه مستقل یا رایگان است که هر کسی می‌تواند از آن استفاده کند CherryFramework یا روایت آفرینش در انجیل.

قبل از اینکه به کارکردهای فریمورک های وردپرس عمیق تر بپردازیم، باید بدانید که تم های کودک چگونه کار می کنند.

یک طرح زمینه فرزند نسخه ای است که ویژگی های تم والد خود را به ارث می برد. این پوشه فریمورک را جدا نگه می دارد، بنابراین وقتی یک به روز رسانی هسته وردپرس جدید منتشر می شود، تمام کار خود را از دست نخواهید داد. تم های کودک همچنین می توانند به عنوان یک backup در صورت بروز خطاهای توسعه

وردپرس Codex عمیق است منابعی برای کمک به مبتدیان برای شروع اگر می خواهید درباره توسعه قالب وردپرس اطلاعات بیشتری کسب کنید.

چارچوب قالب وردپرس چه تفاوتی با قالب وردپرس دارد؟

تفاوت اصلی بین چارچوب وردپرس و قالب وردپرس در گزینه های سفارشی سازی است. از آنجایی که چارچوب‌های موضوعی عمدتاً برای کمک به توسعه وب‌سایت در نظر گرفته شده‌اند، کتابخانه‌های کد و ابزار آن‌ها برای تغییرات گسترده‌تر مناسب‌تر هستند.

در همین حال، تم های وردپرس از همان ابتدا آماده استفاده هستند. در حالی که کاربران می توانند طراحی را تغییر دهند، سفارشی سازی محدود است زیرا گزینه ها و ابزارهای کد کمتری دارند.

مزایا و معایب استفاده از چارچوب وردپرس

اگر هنوز مطمئن نیستید که آیا باید از چارچوب وردپرس استفاده کنید، مزایا و معایب زیر را در نظر بگیرید:

طرفداران:

  • تن از عملکرد داخلی – از کتابخانه های کد گسترده و قلاب های سفارشی گرفته تا ویجت های از پیش ساخته شده و یک ویژگی کشیدن و رها کردن، که توسعه را آسان و سرعت می بخشد، متغیر است.
  • کارآمدتر – آنها با استفاده از بهترین شیوه‌های توسعه ساخته شده‌اند و توسط همکاران حرفه‌ای مورد بررسی قرار می‌گیرند، بنابراین تمایل دارند امن‌تر و کدگذاری شده باشند.
  • جوامع و منابع عظیم – چارچوب‌های تم محبوب طیف گسترده‌ای از شبکه‌های توسعه‌دهنده را در پشت خود دارند که می‌توانید برای راهنمایی و پشتیبانی با آنها تماس بگیرید.
  • ضد آینده – هر بار که یک به روز رسانی هسته جدید وجود دارد، سفارشی سازی قدیمی منسوخ نخواهد شد. این به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا بدون از دست دادن کار خود تغییراتی را بر اساس آن اعمال کنند.

معایب:

  • منحنی ها و محدودیت های یادگیری – تسلط بر کد سفارشی ممکن است کمی طول بکشد، و هر فریم ورک دارای محدودیت‌هایی است که فقط با وصله‌ها یا ترفندهای پیچیده قابل بازنویسی هستند. برای کمک به بهبود مهارت های کدنویسی می توانید به راهنمای ما مراجعه کنید.
  • قیمت – فراوانی ویژگی‌ها معمولاً ارزان نیستند، به خصوص اگر به پشتیبانی و به‌روزرسانی اولویت‌دار نیاز دارید.
  • ویژگی های منسوخ شده – از آنجایی که موضوع شما بسیار وابسته است روی کد فریمورک شما، اگر با آخرین به‌روزرسانی هسته وردپرس به‌روز نباشد، برخی از ویژگی‌ها در خطر منسوخ شدن هستند.

بهترین فریم ورک های قالب وردپرس برای سال 1403

برای کمک به شما در یافتن مناسب ترین چارچوب وردپرس برای سایت خود، لیستی از بهترین گزینه ها را گردآوری کرده ایم روی بازار. در اینجا بهترین انتخاب های ما برای بهترین چارچوب های قالب وردپرس با مزایا و معایب آنها آمده است:

1. چارچوب پیدایش

Genesis Framework WordPress
10 بهترین فریم ورک وردپرس برای طراحی رایگان تم ها در سال 1403 14

آمار چارچوب:

  • ویژگی های قابل توجه: هزاران گزینه تم کودک، ویجت ها و آموزش های طراحی.
  • مناسب ترین برای: موضوع توسعه دهندگانی که به دنبال یک چارچوب سرعت محور هستند.
  • قیمت: 59.95 دلار / مجوز، 360 دلار در سال (حرفه ای).
  • طرفداران: کد مینیمالیستی و تمیز برای عملکرد سریع، به خوبی پشتیبانی می شود.
  • معایب: منحنی یادگیری گران قیمت و شیب دار

Genesis Framework یکی از محبوب ترین چارچوب های قالب وردپرس است. در حالی که نسبتاً به اندازه سایر گزینه ها از نظر ویژگی سنگین نیست روی این لیست از نظر کارایی برتر است. این فریم ورک هر دو به خوبی کدگذاری شده، ایمن و سئو پسند است روی رایانه شخصی و دستگاه های تلفن همراه.

Genesis Framework تعداد زیادی تم کودک جذاب را برای استفاده به عنوان پایه ارائه می دهد که می توانند با یک کلیک نصب شوند. سفارشی‌کننده تم چارچوب به کاربران اجازه می‌دهد رنگ‌ها، عناصر و سایر ویژگی‌های طراحی را در زمان واقعی تغییر دهند.

این چارچوب قالب وردپرس سه اصلی را ارائه می دهد page قالب هایی برای انتخاب: بایگانی، صفحه وبلاگ، و پیش فرض. انتخاب های مختلفی از ویجت ها برای بهبود ویژگی های این صفحات وجود دارد. شما همچنین می توانید عملکرد را با استفاده از آن گسترش دهید کد سفارشی.

یکی دیگر از مزایای استفاده از این چارچوب قالب وردپرس این است که به خوبی توسط توسعه دهندگان پشتیبانی می شود. این است به طور کامل مستند شده است و دارد یک جامعه بزرگ.

با این حال، Genesis Framework از نظر گزینه های یک ظاهر طراحی شده کم است. به عنوان مثال، تغییر رنگ فقط می تواند انجام شود روی سطح سایت به جای قطعات جداگانه مگر اینکه شما آن را نصب کنید Genesis Design Palette Pro افزونه

همچنین، سبک مینیمالیستی پیش‌فرض، سفارشی‌سازی پیچیده را بدون کدنویسی پیشرفته دشوار می‌کند و Genesis Framework را برای کاربران تازه کار نامناسب می‌کند.

می توانید یک بار هزینه پرداخت کنید 59.95 دلار برای دریافت چارچوب و یک موضوع برای استفاده از این ابزار. یا، می‌توانید در طرح Genesis Pro مشترک شوید 360 دلار در سال برای دسترسی به تمام گزینه‌های تم، طرح‌بندی‌های بیشتر و پشتیبانی.

[PREVIEW / DOWNLOAD]

2. چارچوب گیلاس

آمار چارچوب:

  • ویژگی های قابل توجه: کنترل نسخه، به روز رسانی خودکار، می تواند برای ساخت پلاگین نیز استفاده شود.
  • مناسب ترین برای: توسعه دهندگان تم به دنبال یک چارچوب وردپرس بسیار قابل گسترش و رایگان هستند.
  • قیمت: رایگان.
  • طرفداران: منبع باز، بیش از 300 انتخاب تم کودک، بسیار قابل گسترش.
  • معایب: بدون پشتیبانی اولویت، منحنی یادگیری شیب دار.

اگر به دنبال یک چارچوب موضوع منبع باز هستید، Cherry Framework را در نظر بگیرید. ساخته شده است روی آخرین نسخه بوت استرپ، اطمینان از وب سایت های کاملاً واکنش گرا. از این ابزار می توان برای توسعه نیز استفاده کرد پلاگین ها.

یکی از ویژگی های قابل توجه Cherry Framework سیستم مدولار آن است. امکان استفاده همزمان را می دهد روی چندین پروژه در حالی که همه تغییرات را با آخرین تاریخچه نسخه به روز نگه می دارد. کاربران همچنین می توانند چندین نسخه پشتیبان تهیه کرده و در هر نقطه آنها را بازیابی کنند.

ماهیت منبع باز Cherry Framework آن را بسیار قابل توسعه و کمتر محدود می کند. کاربران می توانند در مخزن کد ابزار مشارکت داشته باشند GitHub و مستقیماً در توسعه این چارچوب مشارکت داشته باشند.

نیز وجود دارد کدهای کوتاه گیلاس که کاربران را قادر می سازد تا محتوا و عناصر را بدون نیاز به کدنویسی از ابتدا اضافه کنند. این کدهای کوتاه را می توان مستقیماً در ویرایشگر بصری درج کرد. برخی از نمونه‌های کد کوتاه عبارتند از تنظیمات تصویر اختلاف منظر، کلاس‌های اضافی CSS، و از پیش تنظیم‌های سبک.

کاربران می توانند از بین قالب هایی مانند سوالات متداول، خدمات، ما تیم، و گواهینامه ها وقتی صحبت از انواع پست می شود. همچنین ویجت‌های زیادی برای اضافه کردن عملکردهایی مانند نمایش تبلیغات، پیوندهای اجتماعی و دسته‌بندی پست وجود دارد.

پانل چارچوب به شکل سازماندهی شده است عمومی، لوگو و فاویکون، ناوبری، تنظیمات لغزنده، وبلاگ، نمونه کارها، و پاورقی دسته بندی ها. با وجود تقسیم بندی ساده، داشبورد ممکن است کمی طول بکشد تا به آن عادت کند، زیرا نسبتاً درهم و برهم است.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  بایگانی VPS

علاوه بر این، هیچ پشتیبانی اختصاصی وجود ندارد. اگر به کمک نیاز دارید، می توانید از آن بپرسید انجمن.

همچنین شایان ذکر است که در حالی که خود چارچوب است رایگان، تم های نمایشی نیستند. به طور کلی، شما نیاز به پرداخت بین 25 دلار / مجوز به 35 دلار / مجوز برای خرید یک تم کودک گیلاس.

[PREVIEW / DOWNLOAD]

3. دیوی

Divi Frameword WordPressDivi Frameword WordPress
10 بهترین فریم ورک وردپرس برای طراحی رایگان تم ها در سال 1403 15

آمار چارچوب:

  • ویژگی های قابل توجه: کشیدن و انداختن، عناصر طراحی در سراسر سایت، بخش های سفارشی قابل استفاده مجدد.
  • مناسب ترین برای: مبتدیانی که به دنبال یک چارچوب بصری کاربر پسند هستند.
  • قیمت: 89 دلار در سال یا 249 دلار / مجوز.
  • طرفداران: رابط بصری، ویژگی های جامع، قالب ها دارای یک ویرایشگر کد پیشرفته با طراحی تمیز هستند.
  • معایب: فراوانی ویژگی‌ها می‌تواند برای مبتدیان بسیار زیاد باشد، کدهای کوتاه سفارشی را نمی‌توان با سایر کدها استفاده کرد. page سازندگان

Divi by Elegant Themes یک راه حل همه کاره برای طراحی سایت وردپرس ارائه می دهد. اگرچه خود را در درجه اول به عنوان یک page سازنده، Divi به شما اجازه می دهد تا سایت وردپرس خود را از ابتدا سفارشی کنید.

دارای تعداد زیادی ویژگی سفارشی سازی، مانند بیش از 40 عنصر طراحی و 800 طرح بندی است. دارایی‌هایی مانند نمادها، عکس‌های استوک بدون حق امتیاز و تصاویر به صورت هفتگی اضافه می‌شوند. همچنین می‌توانید ظاهر وب‌سایت خود را با انیمیشن‌های پویا، ویدیوهای پس‌زمینه، فیلترهای رنگی و سبک‌های شناور مختلف افزایش دهید.

به لطف ویژگی‌های گسترده‌اش، Divi می‌تواند انواع تم‌ها و وب‌سایت‌ها را ایجاد کند، خواه فرود باشد. page یا یک پلت فرم بزرگ تجارت الکترونیک. وب سایت های تجاری، به ویژه، می توانند از مزایای بسیاری بهره مند شوند ماژول های ووکامرس آماده است

استفاده از ویرایشگر کد پیشرفته ساده است. دارای ویژگی‌های ارزشمندی مانند برجسته‌سازی نحو، برچسب‌های رنگی، تکمیل خودکار، و کتابخانه کد به خوبی مستند شده است.

اگر نیاز به استفاده مجدد از بخش‌ها یا عناصر سفارشی دارید، از ویژگی Divi Library در چارچوب استفاده کنید. علاوه بر این، Divi از ویرایش کاملاً پاسخگو پشتیبانی می کند، بنابراین ویرایش ها و جلوه های وب سایت شما به درستی در همه دستگاه ها و مرورگرها نمایش داده می شود.

در حالی که تعداد زیادی از ویژگی های موجود ممکن است برخی از کاربران را تحت تأثیر قرار دهد، پشتیبانی مشتری 24/7 از طریق چت زنده و ایمیل در دسترس است.

Elegant Themes همچنین دارای یک انجمن فعال و الف جامعه فیس بوک، مستندات گسترده، و الف وبلاگ حاوی منابع مفید

اگر علاقه مند به خرید این چارچوب هستید، دو گزینه قیمت گذاری وجود دارد که باید در نظر بگیرید: 89 دلار در سال یا 249 دلار / مجوز.

[PREVIEW / DOWNLOAD]

4. iThemes Builder

آمار چارچوب:

  • ویژگی های قابل توجه: مدیر سبک، ویرایشگر طرح‌بندی، بلوک‌های سازنده.
  • مناسب ترین برای: صاحبان وب سایت ها به دنبال طراحی قالب های وردپرس و وب سایت های پاسخگو برای موبایل بدون کدنویسی هستند.
  • قیمت: 80 دلار در سال (بسته پایه)150 دلار در سال (بسته توسعه دهنده)197 دلار در سال (گذرنامه تمام دسترسی).
  • طرفداران: به طور کامل طراحی واکنشگرا، بیش از 100 تم صفحه ساز برای انتخاب.
  • معایب: تم ها فقط در گران ترین پلن، رابط ضخیم گنجانده شده اند.

iThemes طیف گسترده ای از تم ها، افزونه ها و ابزارهای ممتاز وردپرس را ارائه می دهد. با استفاده از این فریم ورک، کاربران می توانند بدون نیاز به نوشتن هیچ کدی در کمترین زمان یک تم یا وب سایت کاملا کاربردی ایجاد کنند.

ویژگی های اصلی آن شامل ویرایشگر طرح بندی، مدیر سبک و گزینه استفاده از بلوک های سازنده است. بیش از 100 تم کودک برای انتخاب وجود دارد، با طرح‌بندی‌ها و طرح‌های رنگی متفاوت.

در حالی که ویرایشگر طرح بندی به اندازه سایر چارچوب های تم وردپرس انعطاف پذیر نیست، استفاده از آن بسیار ساده است. این به کاربران امکان می دهد هدرها، ویجت ها، ماژول های محتوا و پسوندهای طرح اختیاری را سفارشی کنند. برخی از الگوهای چیدمان از پیش ساخته شده شامل نمونه کارها، مجله و شبکه تصویر هستند.

سفارشی سازی بیشتر را می توان با سازنده انجام داد مدیر سبک افزونه کاربران می‌توانند پس‌زمینه‌ها را پیکربندی کنند، سرصفحه‌ها را قالب‌بندی کنند، نظرات را سبک کنند یا عناصر ناوبری مختلف را اضافه کنند.

علاوه بر این، تغییرات ایجاد شده با استفاده از این افزونه را می توان طوری تنظیم کرد که در کل سایت یا فقط برای صفحات و پست های خاص اعمال شود. پیش‌نمایش‌های زنده در دسترس هستند، بنابراین می‌توانید ببینید که ویرایش‌ها در زمان واقعی چگونه برای بازدیدکنندگان به نظر می‌رسند.

آخرین اما نه کم اهمیت، iThemes ارائه می دهد بلوک های محتوا که می تواند وب سایت شما را ارتقا دهد. بلوک های موجود رستوران، کلیسا، رویدادها و صدا هستند.

اگر علاقه مند هستید، iThemes در چندین گزینه قیمت در دسترس است. مقرون به صرفه ترین آنها بسته بنیادی است که هزینه دارد 80 دلار در سال.

همه بسته ها با پشتیبانی فنی اختصاصی و افزونه Style Manager ارائه می شوند. با این حال، اگر می‌خواهید قفل همه گزینه‌های تم را باز کنید، باید بسته توسعه‌دهنده را برای آن خریداری کنید 150 دلار در سال یا پرداخت کنید 197 دلار در سال برای گذرنامه All-Access.

5. پایان نامه 2.0

پایان نامه 2.0 چارچوب وردپرسپایان نامه 2.0 چارچوب وردپرس
10 بهترین فریم ورک وردپرس برای طراحی رایگان تم ها در سال 1403 16

آمار چارچوب:

  • ویژگی های قابل توجه: عناصر نقطه و کلیک، فرود مختلف page قالب ها، محتوای مدولار.
  • مناسب ترین برای: با تجربه توسعه دهندگان یا کاربرانی که با فناوری آشنا هستند و می خواهند یک وب سایت کاملاً کاربردی با طراحی ساده ایجاد کنند.
  • قیمت: 87 دلار در سال (یک سایت) 187 دلار در سال (پنج سایت)، 297 دلار در سال (20 سایت).
  • طرفداران: تعمیر و نگهداری آسان، عملکرد سریع، موتور جستجو بهینه شده است.
  • معایب: فقدان گزینه‌های تم سفارشی، منحنی یادگیری شیب‌دار، رابط کاربری درهم و برهم.

اگر می‌خواهید طرح‌های تم سفارشی ساده بسازید، ما Thesis 2.0 Framework را توصیه می‌کنیم. این چارچوب قالب وردپرس ناب، بهینه سازی شده برای سرعت و سئو دوستانه است. نگهداری آن نیز آسان است.

یکی از ویژگی های قابل توجه این چارچوب تم، محتوای مدولار است. در اصل، این گزینه ذخیره عناصر و طرح‌بندی‌های سفارشی برای استفاده مجدد است. می توانید تنظیم کنید تا اعمال شود روی تمام قالب هایی که با استفاده از این چارچوب یا فقط ساخته شده اند روی بخش های فردی

در حالی که برخی از عناصر کشیدن و رها کردن وجود دارد، به نقطه و کلیک کردن نزدیک تر است. عناصر را می توان در یک ساختار سلسله مراتبی قرار داد و یک طرح بندی سازمان یافته و خطی ایجاد کرد. با این حال، این می تواند طراحی را بسیار ساده کند، بسته به آن روی نیازهای سایت شما

رابط Thesis 2.0 نیز ممکن است کمی طول بکشد تا به آن عادت کنید. درهم و برهم است، پیمایش آن سخت است، و نام برخی از ویژگی ها چندان شهودی نیست. به عنوان مثال، عناصر چیدمان و ویجت ها نامیده می شوند جعبه ها، در حالی که قطعه های CSS به عنوان برچسب گذاری می شوند بسته ها.

عوامل فوق منحنی یادگیری را برای مبتدیان افزایش می دهد و استفاده از این چارچوب موضوعی را برای کسانی که تازه در طراحی وب سایت هستند سخت تر می کند.

چارچوب Thesis 2.0 همراه با تمرکز بسته تم که پشتیبانی فنی و سبک های مختلف ارائه محتوا را ارائه می دهد. قیمت ها بر اساس متفاوت است روی چند وب سایت دارید، با هزینه مجوز یک وب سایت 87 دلار در سال.

[DOWNLOAD]

6. چارچوب دروازه ای

آمار چارچوب:

  • ویژگی های قابل توجه: مدیر طرح بصری، ویرایشگر بصری، گزینه سبک منوی مگا.
  • مناسب ترین برای: کاربرانی که با فناوری آشنا نیستند به دنبال یک چارچوب رایگان وردپرس هستند.
  • قیمت: رایگان.
  • طرفداران: منبع باز، بسیار قابل گسترش، همه کاره.
  • معایب: بدون پشتیبانی داخلی WooCommerce، برخی از ویژگی های از دست رفته.

Gantry Framework یکی از بهترین فریم ورک های رایگان قالب وردپرس است روی بازار. این نسبتاً برای مبتدیان مناسب است، زیرا دارای یک ویرایشگر بصری بصری با عناصر کشیدن و رها کردن است.

بعلاوه، Gantry گزینه‌های زیادی را برای ساختار ناوبری سایت ارائه می‌دهد، مانند ویژگی مگا منو که کشویی‌های قابل گسترش را با همه فعال می‌کند. page پیوندهایی که در زیر دسته ها نمایش داده می شوند.

این چارچوب موضوعی همچنین دارای یک سیستم ذرات است که شبیه ویجت ها است، اما می تواند به طور مستقل خارج از سیستم مدیریت محتوا عمل کند. به این ترتیب، می تواند از ویجت های شخص ثالث پشتیبانی کند.

با این حال، Gantry بدون محدودیت نیست. برای نمونه، برخی از ویژگی‌هایی که معمولاً در سایر چارچوب‌های تم وردپرس پیدا می‌کنید، مانند انیمیشن اختلاف منظر و گزینه تنظیم تصویر پس‌زمینه برای عناصر خاص، از دست رفته‌اند.

اگر صاحب کسب و کاری هستید که می خواهید یک فروشگاه آنلاین را در سایت خود پیاده سازی کنید، Gantry ممکن است بهترین گزینه نباشد. این به این دلیل است که هیچ پشتیبانی داخلی برای WooCommerce وجود ندارد و راه حل نیاز به دانش فنی دارد.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  بایگانی VPS

صرف نظر از این، Gantry یک چارچوب تم محکم است که ارزش آن را دارد. همچنین دارای یک جامعه تثبیت شده و جامع است مستندات.

[PREVIEW / DOWNLOAD]

7. Themify

Themify Framework WordPressThemify Framework WordPress
10 بهترین فریم ورک وردپرس برای طراحی رایگان تم ها در سال 1403 17

آمار چارچوب:

  • ویژگی های قابل توجه: سازنده بصری را بکشید و رها کنید، افزونه‌های فراوان، افزونه‌های پشتیبان فراوان برای افزایش عملکرد.
  • مناسب ترین برای: طراحانی که به دنبال یک چارچوب موضوعی با کاربری آسان و مقرون به صرفه با ویژگی‌های جامع و سطوح قیمتی متعدد هستند.
  • قیمت: 59 دلار در سال (تک تم)، 89 دلار در سال (باشگاه استاد)، 249 دلار / مجوز (باشگاه مادام العمر).
  • طرفداران: پشتیبانی از چند سایت وردپرس، قالب ها و بخش های مختلف از پیش ساخته شده.
  • معایب: برخی از ویژگی های سازنده و همچنین گزینه های سرصفحه و پاورقی را ندارد.

با بیش از 100000 کاربر فعال، Themify یکی از پیشروترین ارائه دهندگان تم و افزونه وردپرس است. این به طور رسمی به عنوان چارچوب موضوع طبقه بندی نمی شود، اما به اندازه گزینه های دیگر گزینه های زیادی را برای سفارشی سازی ارائه می دهد. روی این لیست

Themify Builder بصری است و پر از ویژگی های زیادی برای سرعت بخشیدن به توسعه است process. رابط Themify برای پیمایش ساده است و امکان سفارشی‌سازی و استایل‌سازی پاسخگو را از طریق یک سیستم شبکه یکپارچه فراهم می‌کند.

گزینه‌های عناصر طراحی شامل انیمیشن اختلاف منظر، جلوه‌های چسبنده، انتقال‌ها و پس‌زمینه‌های ویدیویی است. این ویژگی ها را می توان با استفاده از بیش از 20 افزونه Builder و پنج افزونه Post Type Builder گسترش داد.

وقتی صحبت از تم ها می شود، Themify دارای 42 تم کودک برای شروع پروژه شما است. دو مورد از محبوب ترین آنها هستند تم فوق العاده برای پروژه های چند منظوره و تم Shoppe برای تجارت الکترونیک

چیزی که Themify را از اکثر چارچوب‌های قالب وردپرس متمایز می‌کند این است که تم‌های از پیش ساخته شده را ارائه می‌کند و فایل‌های فتوشاپ آن‌ها را شامل می‌شود که امکان سفارشی‌سازی بیشتر را فراهم می‌کند.

با این حال، Themify برخی از ویژگی های راحت مانند تنظیم عرض یک خاص را از دست داده است page. همچنین هیچ گزینه داخلی برای تلطیف کردن فوتر و هدر وجود ندارد. راه حل برای این کار استفاده از ویرایشگر CSS است، اما این نیاز به مهارت های فنی دارد.

اگر به این چارچوب قالب وردپرس علاقه مند هستید، سه گزینه قیمت گذاری وجود دارد که باید در نظر بگیرید. می توانید یک تم برای آن بخرید 59 دلار در سال یا پکیج Master Club برای 89 دلار در سال. در غیر این صورت، می توانید یک بار خرید کنید 249 دلار و به همه چیزهایی که Themify Builder ارائه می دهد دسترسی مادام العمر داشته باشید.

[PREVIEW / DOWNLOAD]

8. WPZoom

WpZoom Framework WordPressWpZoom Framework WordPress
10 بهترین فریم ورک وردپرس برای طراحی رایگان تم ها در سال 1403 18

آمار چارچوب:

  • ویژگی های قابل توجه: نصب کننده نسخه ی نمایشی و به روز رسانی ها، پنل گزینه های تم، سفارشی ساز زنده با یک کلیک.
  • مناسب ترین برای: مبتدیان و متخصصانی که به دنبال یک چارچوب ممتاز وردپرس کاربر پسند هستند.
  • قیمت: 99 دلار در سال (شخصی) 149 دلار در سال (کسب و کار)، 199 دلار در سال (آژانس).
  • طرفداران: نصب و سفارشی سازی آسان process، گزینه های پرداخت سالانه و یکباره، پشتیبانی چند زبانه.
  • معایب: بدون عملکرد کشیدن و رها کردن، یک دوره کوتاه بازپرداخت 14 روزه.

WPZoom هزاران مضمون را برای انواع اهداف ارائه می دهد که همه آنها با استفاده از چارچوب تم پرچمدار این شرکت ساخته شده اند. این ابزار علاوه بر قوی و ایمن بودن، به بسیاری از ویژگی های مفید نیز مجهز شده است.

کد تمیز و برای موتورهای جستجو بهینه شده است. به علاوه، می تواند یکپارچه اجرا شود روی تمام تم‌های WPZoom بدون نصب، فعال‌سازی یا به‌روزرسانی دستی.

کاربران می توانند پروژه های خود را از ابتدا شروع کنند یا از هر یک از محتوای نمایشی ارائه شده برای شروع استفاده کنند. صرف نظر از انتخاب شما، backup در صورتی که بخواهید به نسخه ویرایش قبلی بازیابی کنید، ویژگی شما را پوشش می دهد.

هم مبتدیان و هم توسعه دهندگان باتجربه به طور یکسان می توانند از داشبورد تمیز چارچوب تم زوم استفاده کنند. از طریق آنجا، کاربران می توانند ظاهر و احساس سایت خود را تغییر دهند، از طرح های رنگی، طرح بندی، پس زمینه گرفته تا بنرها و فونت ها.

کدهای کوتاه برای کاهش در دسترس هستند روی زمان توسعه سایت بیشتر از آنها برای ساختن عناصر سفارشی مختلف مانند دکمه ها، نمایش اسلاید و برگه ها استفاده می شود که همگی برای ظاهری پویاتر وب سایت هستند.

علاوه بر این، تمام WPZoom آماده ترجمه است و وب سایت شما را بدون در نظر گرفتن منطقه آنها برای بازدیدکنندگان قابل دسترسی تر می کند.

با این حال، همچنین شایان ذکر است که ویرایشگر زنده ویژگی پیش‌فرض کشیدن و رها کردن را ندارد. اگر این قابلیت را می‌خواهید، این چارچوب قالب وردپرس را با سازندگان دیگر جفت کنید آهنگساز ویژوال و Beaver Builder.

طرح های قیمت به اشتراک های سالانه یا پرداخت های یک بار تقسیم می شوند. مقرون به صرفه ترین گزینه است شخصی طرحی که از 99 دلار در سال، در حالی که نسخه اشتراک مادام العمر آن هزینه دارد 299 دلار.

[DOWNLOAD]

9. سایت ساز داینامیک

سایت ساز داینامیکسایت ساز داینامیک
10 بهترین فریم ورک وردپرس برای طراحی رایگان تم ها در سال 1403 19

آمار چارچوب:

  • ویژگی های قابل توجه: ویرایشگر نقطه و کلیک، تعداد زیادی تم کودک پاسخگو، ادغام Genesis Extender.
  • مناسب ترین برای: توسعه دهندگان و فریلنسرهای طراحی به دنبال ابزاری همه جانبه برای بهینه سازی و ویرایش تم های مبتنی بر Genesis هستند.
  • قیمت: 99 دلار در سال
  • طرفداران: ویژگی های بهبود یافته Genesis، بیش از 800 گزینه طراحی، پیش نمایش زنده برای سازنده بصری و ویرایشگر کد.
  • معایب: رابط به هم ریخته، یک منحنی یادگیری شیب دار.

در حالی که Dynamik Website Builder موضوع فرزند Genesis Framework است، این یک چارچوب تم مستقل قوی است که به خوبی موضوع اصلی آن است.

در مقایسه با جنسیس، وب سایت ساز داینامیک برای مبتدیان قابل دسترس تر است. کاربران می توانند ویرایش های خود را در زمان واقعی مشاهده کنند، چه از ویرایشگر CSS استفاده کنند و چه از سازنده بصری.

با این حال، عادت کردن به ویرایشگر Dynamik هنوز نسبتاً دشوار است. رابط کاربری درهم و برهم است.

صرف نظر از این، Dynamik گزینه های طراحی زیادی برای انتخاب دارد. آنها بر اساس بخش هایی مانند سرصفحه، بدنه، نوار کناری و نظرات دسته بندی می شوند، که حرکت آنها را آسان تر می کند.

ویرایشگر CSS سفارشی همچنین می‌تواند کد سفارشی ایجاد کند، اگر دانشی از کدنویسی ندارید اما می‌خواهید تغییرات پیشرفته‌تری ایجاد کنید.

سایت ساز داینامیک فقط یک طرح دارد که هزینه دارد 99 دلار در سال. با آن، Dynamik Skins های مختلف، پشتیبانی اختصاصی، و به روز رسانی ها، و همچنین مجوزهای قابل استفاده دریافت خواهید کرد. روی چندین سایت

[DOWNLOAD]

10. Redux

Redux Framework WordPressRedux Framework WordPress
10 بهترین فریم ورک وردپرس برای طراحی رایگان تم ها در سال 1403 20

آمار چارچوب:

  • ویژگی های قابل توجه: بیش از 1000 قالب گوتنبرگ، وابستگی های قالب فیلتر، طرح بندی نامحدود ویجت.
  • مناسب ترین برای: صاحبان سایت و طراحان بدون توجه به تخصص فنی خود به دنبال چارچوب موضوعی با استفاده آسان هستند.
  • قیمت: فریمیوم 49 دلار در سال (استاندارد)، 249 دلار (نامحدود).
  • طرفداران: سبک وزن، سازگار با هر موضوعی، انعطاف پذیر.
  • معایب: دوره کوتاه بازپرداخت 14 روزه

با بیش از 1 میلیون مشتری و 7 میلیون دانلود، Redux Framework بدون شک یکی از محبوب ترین چارچوب های قالب وردپرس است.

هر دو نسخه رایگان و پریمیوم به کاربران اجازه می دهند بلوک های شروع یا قالب های قابل استفاده مجدد ایجاد کنند که می توانند از ابتدا یا از دموهای موجود ساخته شوند. اگر الگوها برای عملکرد به ابزارها یا نرم افزارهای اضافی نیاز دارند، فیلترها به شما اطلاع می دهند که چه چیزی کم است.

اگر می‌خواهید ویژگی‌های بیشتری مانند مناطق نامحدود ویجت، پشتیبانی اولویت‌دار و قالب‌های جدید ماهانه را داشته باشید، ارتقاء به استاندارد را در نظر بگیرید (49 دلار در سال) یا نامحدود (249 دلار) طرح. با این حال، به خاطر داشته باشید که مدت بازپرداخت فقط دو هفته طول می کشد.

[PREVIEW / DOWNLOAD]

نتیجه

چارچوب های قالب وردپرس ابزارهای مناسبی هستند که می توانند قالب وردپرس و توسعه وب سایت را سرعت بخشند.

چارچوب های مختلفی برای انواع پروژه ها وجود دارد، از جمله برای راه اندازی وبلاگ، راه اندازی یک فرود. page، یا ایجاد یک وب سایت تجارت الکترونیک. هنگام انتخاب بهترین گزینه، پروژه ای را که در حال کار هستید در نظر بگیرید روی، تجربه فنی و بودجه شما.

به طور خلاصه، در اینجا پنج چارچوب برتر قالب وردپرس آورده شده است:

  • Gantry Framework – مقرون به صرفه ترین چارچوب تم.
  • Cherry Framework – چارچوبی با بیشترین ویژگی ها.
  • WPZoom – مبتدی ترین چارچوب تم.
  • Genesis Framework – بهترین چارچوب برای کاربران پیشرفته.
  • Redux – محبوب ترین چارچوب تم.

امیدواریم این لیست به شما کمک کند تا بهترین چارچوب تم برای وب سایت وردپرس خود را انتخاب کنید. موفق باشید.

سایر تکنیک های خبره وردپرس را بیاموزید

چند سایت وردپرس
راهنمای سریع وردپرس بدون سر
روش یافتن و ایجاد فایل .Htaccess وردپرس
همه چیز درباره wp-config.php
روش افزودن Css سفارشی به وردپرس
قلاب های وردپرس چیست؟
xmlrpc.php چیست؟