10 مشکل رایج امنیتی وردپرس و نحوه حل آنها

وردپرس قدرتمند و محبوب است سیستم مدیریت محتوا (CMS). با این حال، بدون ایراد نیست. از آنجایی که به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد، یک هدف رایج برای هکرها نیز می باشد. بنابراین صاحبان سایت می توانند از آشنایی با مسائل امنیتی وردپرس و اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از آن بهره مند شوند.

خبر خوب این است که شما می توانید گام های مختلفی را برای ایمن سازی وردپرس بردارید. چه با یک وب سایت هک شده سر و کار داشته باشید یا به دنبال اقدامات پیشگیرانه برای محافظت از سایت خود باشید، خدمات، ابزارها و راه حل های زیادی در اختیار شما قرار دارد.

در این پست، لیستی از 10 آسیب پذیری رایج وردپرس را در اختیار شما قرار می دهیم. ما برخی از علل اصلی هر مشکل را مورد بحث قرار می دهیم و سپس راه حل هایی برای پیشگیری از آنها ارائه می دهیم. بیا داخل بپریم

وردپرس محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا در سطح جهان است که در حال قدرت گرفتن است 40 درصد از تمام وب سایت ها. این یک پروژه منبع باز است، به این معنی که هر کسی می تواند در توسعه آن مشارکت داشته باشد.

میلیون ها نفر در سراسر جهان از وردپرس استفاده می کنند. به دلیل محبوبیت، CMS یک هدف اصلی برای هکرها و کاربران مخرب است.

یک نقض امنیتی می تواند امنیت وب سایت و داده های بازدیدکنندگان شما را به خطر بیندازد. اگر یک مجرم سایبری به سایت شما نفوذ کند، می تواند منجر به طولانی شدن زمان خرابی و افشای اطلاعات خصوصی شود. این اتفاق نه تنها می تواند به ترافیک و کسب و کار شما آسیب برساند، بلکه می تواند باعث آسیب طولانی مدت به اعتبار برند شما شود.

اطمینان از اینکه وب سایت شما در برابر آسیب پذیری های وردپرس محافظت می شود، می تواند احتمال قربانی شدن شما را به حداقل برساند. با ماندن روی بالاتر از امنیت و انجام ممیزی های امنیتی، می توانید عملکرد سایت خود را بهینه کنید و اعتماد و وفاداری مشتریان خود را حفظ کنید.

اکنون که ما بیشتر متوجه شدیم که چرا امنیت وردپرس بسیار مهم است، اجازه دهید به برخی از مسائلی که ممکن است با آنها برخورد کنید نگاهی بیندازیم. در اینجا 10 آسیب پذیری رایج وردپرس و روش محافظت از سایت خود در برابر آنها آورده شده است!

1. رمزهای عبور ضعیف

یکی از بزرگترین اشتباهات صاحبان سایت و کاربران استفاده از رمزهای عبور ضعیف است. رمزهای عبور آسان برای حدس زدن دسترسی به وب سایت شما را برای هکرها ساده تر می کند.

برای مثال یکی از رایج ترین حملات سایبری الف حمله بی رحمانه. در طول این هک، عوامل و ربات‌ها از ترکیب‌های رمز عبور مختلفی استفاده می‌کنند تا زمانی که بتوانند کد را شکسته و وارد شوند. آنها از ورود شما سوء استفاده می‌کنند. page برای دسترسی به سایت شما

به همین دلیل است که اطمینان از هر کاربر بسیار مهم است روی سایت وردپرس شما از یک رمز عبور پیچیده استفاده می کند. توصیه می کنیم از ابزار تولید رمز عبور استفاده کنید، مانند ابزاری که در صفحات کاربری وردپرس تعبیه شده است.

پنجره مدیریت حساب وردپرس با ویژگی تولید رمز عبورپنجره مدیریت حساب وردپرس با ویژگی تولید رمز عبور

علاوه بر این، عاقلانه است که رمزهای عبور خود را به صورت دوره ای به روز کنید. اگر نگران فراموشی رمزهای عبور خود هستید، می توانید از ابزار مدیریت رمز عبور مانند NordPass یا LastPass.

در همین راستا، ما همچنین توصیه می‌کنیم تلاش‌های ورود را محدود کرده و احراز هویت دو مرحله‌ای (2FA) را فعال کنید. وردپرس این ویژگی ها را به صورت پیش فرض ارائه نمی دهد. با این حال، می توانید به راحتی آنها را با استفاده از یک افزونه امنیتی ورود به سیستم وردپرس مانند لاگینیزر.

بنر وب Loginizer، یک افزونه وردپرسبنر وب Loginizer، یک افزونه وردپرس

این ابزار رایگان می‌تواند با بلاک کردن IPهای مشکوک، فعال کردن 2FA و محدود کردن تلاش‌های ورود به سیستم، در برابر حملات brute-force محافظت کند.

2. بدافزار

هکرها می توانند با استفاده از بدافزار وب سایت شما را با کدهای مخرب آلوده کنند تا داده های حساس را سرقت کنند. اگر با یک وب سایت هک شده سر و کار دارید، احتمال زیادی وجود دارد که فایل های شما به بدافزار آلوده شوند.

انواع مختلفی از بدافزارها وجود دارد. برخی از رایج ترین انواعی که سایت های وردپرس را تحت تاثیر قرار می دهند عبارتند از مخرب تغییر مسیر می دهد، درایو دانلودها، و حملات در پشتی.

وقتی صحبت از این نوع مسائل امنیتی می شود، بهترین اقدام پیشگیری است. با این حال، حتی با وجود پروتکل های امنیتی، ممکن است همچنان قربانی بدافزار شوید.

اولین قدم بررسی وجود بدافزار است. می تواند در فایل ها، پوشه ها و پایگاه داده شما باشد. برای بررسی وجود نرم افزارهای مخرب می توانید از افزونه اسکنر بدافزار وردپرس استفاده کنید روی سایت شما. یک افزونه محبوب برای این کار است حصار کلمه.

وب بنر افزونه وردپرس Wordfenceوب بنر افزونه وردپرس Wordfence

این افزونه فریمیوم یک فایروال نقطه پایانی و اسکنر بدافزار را برای کمک به شما در ماندن ارائه می دهد روی بالاترین امنیت برنامه وب شما همچنین دارای ویژگی 2FA است.

راه حل های مختلفی برای حذف بدافزار وردپرس وجود دارد. بسته به روی چقدر وب سایت شما تحت تأثیر قرار گرفته است، ممکن است لازم باشد فایل خراب را حذف کنید یا نسخه قبلی سایت را از یک سایت بازیابی کنید. backup. این یکی از دلایلی است که پشتیبان گیری منظم از سایت شما بسیار مهم است.

هاستینگer کاربران می توانند با استفاده از hPanel backup ویژگی. اگر شما یک نیستید هاستینگer کاربر، تعداد زیادی وجود دارد backup افزونه هایی برای انتخاب

3. اسکریپت بین سایتی (XSS)

اسکریپت بین سایتی (XSS) آسیب پذیری ها اغلب در افزونه های وردپرس یافت می شوند. این حملات شامل هکرها می شود که صفحات حاوی اسکریپت های ناامن جاوا اسکریپت را برای سرقت داده های مرورگر بارگذاری می کنند.

به عنوان مثال، هنگامی که سایت شما با اسکریپت ها تزریق می شود، دفعه بعد که بازدیدکننده ای به وب سایت شما می آید و فرمی را پر می کند، داده ها می توانند دزدیده شوند.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  ایجاد اولین نمودار جاوا اسکریپت تعاملی شما

یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از XSS در وردپرس این است که سایت خود را همیشه به روز نگه دارید. تعداد انگشت شماری افزونه امنیتی وردپرس نیز وجود دارد که می تواند به ایمن سازی سایت شما در برابر این حملات و بسیاری از انواع دیگر کمک کند.

علاوه بر Wordfence، می توانید از آن نیز استفاده کنید فایروال برنامه های وب (WAF) راه حل هایی برای وردپرس، مانند Sucuri.

سکوری homepageسکوری homepage

علاوه بر نظارت و فیلتر کردن ترافیک شما، سوکوری همچنین یک ویژگی لیست مسدود مسیر URL را ارائه می دهد. بعد از اینکه لاگین خود را اضافه کردید page URL به لیست مسدود، هیچ کس نمی تواند به آن دسترسی داشته باشد مگر اینکه آنها را به یک لیست مجاز اضافه کنید.

4. نرم افزارها، پلاگین ها و تم های قدیمی

اهمیت اطمینان از به روز رسانی منظم وردپرس را نمی توان نادیده گرفت. متأسفانه، اگر شما یکی از کاربران وردپرس هستید که یک نسخه نرم افزار قدیمی را اجرا می کنید، در برابر حملات آسیب پذیرتر هستید.

نرم افزارها، پلاگین ها و تم های قدیمی مسئول برخی از رایج ترین مسائل امنیتی وردپرس هستند. توسعه دهندگان تم و افزونه ها به طور منظم به روز رسانی هایی را منتشر می کنند که شامل وصله های امنیتی مهم و رفع اشکال است.

ماندن روی بالای به روز رسانی برای هر برنامه افزودنی نصب شده است روی سایت شما می تواند به جلوگیری از حملات کمک کند.

توصیه می‌کنیم هر بار که وارد سایت خود می‌شوید، همه نرم‌افزارها، افزونه‌ها و تم‌های خود را به‌روزرسانی کنید.

با رفتن به این آدرس، می‌توانید ببینید که آیا به‌روزرسانی‌ها مستقیماً از طریق مدیر وردپرس در دسترس هستند یا خیر داشبورد → به روز رسانی ها.

به روز رسانی های وردپرس page در داشبورد مدیریتبه روز رسانی های وردپرس page در داشبورد مدیریت

اگر فکر می کنید در به خاطر سپردن این موضوع مشکل دارید process به‌صورت دستی، می‌توانید به‌روزرسانی‌های خودکار را به جای آن فعال کنید. همچنین ایده خوبی است که مراقب به‌روزرسانی‌های آینده و نسخه‌های آینده وردپرس باشید تا بتوانید سایت خود را به اندازه کافی آماده کنید.

همچنین توصیه می‌کنیم تم‌ها یا افزونه‌های استفاده نشده را حذف کنید. می توانید این کار را با پیمایش به انجام دهید پلاگین ها → افزونه های نصب شده → غیر فعال.

پلاگین ها page در داشبورد مدیریتپلاگین ها page در داشبورد مدیریت

همه را انتخاب کنید، سپس کلیک کنید روی حذف از منوی کشویی برای حذف تم های غیرفعال وردپرس می توانید به ظاهر → مضامین. پس از انتخاب تم مورد نظر برای حذف، کلیک کنید روی را حذف دکمه در گوشه سمت راست پایین

همچنین باید نسخه جدید یک افزونه یا تم را آزمایش کنید تا مطمئن شوید که با سایت شما سازگار است. افزونه ای مانند BlogVault می تواند مدیریت به روز رسانی های شما را آسان تر کند.

با BlogVault، می توانید با خیال راحت سایت خود را بدون نگرانی در مورد نسخه جدید به روز رسانی کنید. این افزونه به شما امکان می دهد یک افزونه را آزمایش کنید روی یک سایت مرحله قبل از استفاده از آن روی سایت زنده شما

5. حملات انکار سرویس (DDoS) توزیع شده

یکی دیگر از مشکلات امنیتی وردپرس رایج است حمله انکار سرویس توزیع شده (DDoS).. این زمانی اتفاق می‌افتد که هکرها سرورها را با ترافیک دستکاری شده پر می‌کنند و باعث از کار افتادن آن‌ها و فشار دادن تمام سایت‌های میزبانی می‌شوند. روی آنها را آفلاین

این هک می تواند باعث خرابی شود و به نوبه خود به اعتبار شما آسیب برساند. به طور معمول، این نوع حملات، سایت هایی با امنیت میزبانی ضعیف را هدف قرار می دهند. برای محافظت در برابر حملات DDoS، داشتن ابزارهای نظارتی برای شناسایی فعالیت های مشکوک مهم است.

افزونه ای مانند گزارش فعالیت WP می تواند در این مورد کمک کند.

بنر افزونه WP Activity Logبنر افزونه WP Activity Log

گزارش های فعالیت وردپرس به نظارت بر هرگونه تغییری که در وب سایت شما ایجاد می شود کمک می کند. این افزونه همچنین به شما اطلاع می دهد که چه زمانی فایل های جدید اضافه، اصلاح یا حذف می شوند.

سرمایه گذاری روی میزبانی وب با کیفیت برای وردپرس نیز ضروری است. انتخاب یک ارائه‌دهنده قابل اعتماد با طیف وسیعی از ویژگی‌ها و ابزارهای امنیتی می‌تواند تا حد زیادی به محافظت از سایت شما کمک کند، که بعداً در این پست به آن خواهیم پرداخت.

6. تزریق زبان پرس و جو ساختاریافته (SQL).

زبان پرس و جو ساختاریافته (SQL) یک زبان برنامه نویسی است که برای برقراری ارتباط با پایگاه های داده استفاده می شود. وب سایت های وردپرس از پایگاه داده های MySQL برای عملکرد استفاده می کنند.

تزریق SQL زمانی اتفاق می افتد که مجرمان سایبری دسترسی غیرمجاز به پایگاه داده شما و در نتیجه به داده های سایت شما پیدا کنند. پس از ورود، هکرها می توانند تغییرات مستقیمی در پایگاه داده شما ایجاد کنند.

به عنوان مثال، هکرها می توانند کاربران مدیریت جدیدی ایجاد کنند و سپس از آن اعتبارنامه ها برای ورود به سایت وردپرس شما استفاده کنند. آنها همچنین می توانند داده های جدیدی مانند لینک های مخرب را به پایگاه داده شما اضافه کنند.

فرم های ارسال، تماس و پرداخت، نقاط ورود رایج برای تزریق SQL هستند. به جای اطلاعاتی که فیلد فرم درخواست می کند، هکرها کدهای آلوده را مستقیماً در پایگاه داده SQL شما ارسال می کنند.

برای جلوگیری از این اتفاق، تعیین محدودیت‌ها و محدودیت‌ها بسیار مهم است روی فرم های ارسالی شما به عنوان مثال، می‌توانید کاراکترهای خاص را در ارسال‌ها ممنوع کنید.

علاوه بر این، می توانید reCAPTCHA را برای یک لایه امنیتی اضافی به فرم ارسالی خود اضافه کنید. با استفاده از افزونه ای مانند Wordfence می توانید reCAPTCHA را در وردپرس نصب کنید.

7. بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) هرزنامه

بهینه سازی موتور جستجو (SEO) برای بسیاری از صاحبان سایت وردپرس مهم است. متأسفانه، هکرها می توانند صفحات با رتبه برتر شما را هدف قرار دهند و مانند تزریق SQL، آنها را با کلمات کلیدی اسپم و تبلیغات جعلی آلوده کنند. این عناصر می توانند کاربران را به سمت وب سایت های مخرب یا مخرب هدایت کنند.

هکرها می توانند هرزنامه سئو را از طریق حملات brute-force و آسیب پذیری های تم ها و افزونه های قدیمی انجام دهند. یکی از مواردی که هرزنامه سئو را بسیار خطرناک می کند این است که تشخیص آن بسیار دشوار است.

هرزنامه سئو می تواند به اندازه یک مجرم سایبری ظریف باشد که یک کلمه کلیدی هرزنامه مانند “ساعت های رولکس ارزان” را اضافه کند. page روی سایت شما. متأسفانه، هنگامی که خزنده های سئو سایت شما را می خزند، ممکن است شما را علامت گذاری کنند page برای رفتار هرزنامه و مجازات شما.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  بایگانی VPS

یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از این مشکل امنیتی وردپرس، انجام اسکن بدافزار با استفاده از Wordfence یا Sucuri است. علاوه بر این، عاقلانه است که بر تجزیه و تحلیل خود نظارت کنید. در اینجا می توانید هرگونه جهش ناگهانی در ترافیک یا تغییرات چشمگیر در خود را شناسایی کنید صفحات رتبه بندی موتورهای جستجو (SERP) موقعیت ها

8. HTTP به جای HTTPS

سال ها است که گوگل بر اهمیت امنیت وب سایت و نقش آن در سئو تاکید کرده است. برخی از مشکلات رایج امنیتی وردپرس را می توان به اجرای وب سایت شما از طریق پروتکل انتقال ابرمتن (HTTP) به جای پروتکل امن انتقال ابرمتن (HTTPS) نسبت داد.

اگر سایت شما دارای یک نماد قفل بسته در کنار نام URL شما در نوار مرورگر باشد، متوجه خواهید شد که آیا سایت شما دارای یک اتصال امن است یا خیر.

نمونه ای از نماد قفل در کنار URL یک وب سایتنمونه ای از نماد قفل در کنار URL یک وب سایت

در غیر این صورت، بازدیدکنندگان با نماد مثلث قرمز و پیام هشدار “اتصال شما خصوصی نیست” روبرو می شوند.

نمونه ای از یک پیام هشدار که نشان می دهد وب سایتی که می خواهید به آن دسترسی پیدا کنید ممکن است ایمن نباشدنمونه ای از یک پیام هشدار که نشان می دهد وب سایتی که می خواهید به آن دسترسی پیدا کنید ممکن است ایمن نباشد

نماد قفل یک نشان اعتماد است که نشان می دهد یک وب سایت از گواهینامه لایه سوکت های امن (SSL) استفاده می کند. پروتکل SSL ترافیک یک وب سایت به یک مرورگر را رمزگذاری می کند تا اطلاعات نتواند توسط شخص ثالث رهگیری یا استفاده غیرقانونی شود.

بسیاری از ارائه دهندگان هاست گواهینامه های SSL را در برنامه های خود قرار می دهند. اگر شما یک هاستینگer کاربر، شما می توانید گواهی خود را فعال کنید مستقیماً از داشبورد شما

با این حال، می توانید گواهی SSL را از a نیز دریافت کنید مرجع صدور گواهی (CA) مانند بیایید رمزگذاری کنیم.

9. فیشینگ

فیشینگ نوعی بدافزار است که کاربران ناآگاه را متقاعد می کند تا اطلاعات شخصی خود را با تاکتیک هایی که به عنوان معتبر یا قابل اعتماد پنهان می شوند، ارائه دهند. این حملات اغلب از طریق ایمیل یا پیامک انجام می شود.

در بیشتر موارد، این پیام از کاربر می‌خواهد تا اقدامی مانند به‌روزرسانی رمز عبور خود را انجام دهد تا از اتفاق بدی جلوگیری کند (مثل قفل شدن حساب کاربری خود مگر اینکه آن را به‌روزرسانی کند). زمانی که کاربر کلیک می کند روی پیوند موجود در ایمیل، آنها را به وب سایتی که به نظر می رسد قانونی است هدایت می کند، سپس از آنها می خواهد جزئیات ورود خود را ارائه دهند.

اگر گوگل کلاهبرداری های فیشینگ را شناسایی کند روی سایت شما، ممکن است در لیست بلاک قرار بگیرید و اعتماد مشتری را از دست بدهید. برای جلوگیری از کلاهبرداری های فیشینگ، استفاده از افزونه های امنیتی وردپرس برای نظارت بر فعالیت سایت و مسدود کردن کاربران مشکوک بسیار مهم است.

10. هاستینگ با کیفیت پایین

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، ارائه دهنده میزبانی وب وردپرس شما نقش اساسی در امنیت وب سایت شما ایفا می کند. هاستینگ ضعیف یا با کیفیت پایین با حفاظت محدود یک هدف رایج برای هکرها است.

میزبانی مشترک می تواند به ویژه نگران کننده باشد زیرا همه سایت ها روی منابع به اشتراک گذاری سرور این بدان معنی است که اگر یک وب سایت تحت تأثیر قرار گیرد، معمولاً همه آنها تحت تأثیر قرار می گیرند.

این بدان معنا نیست که میزبانی مشترک خطرناک است. در عوض، مهم است که یک ارائه دهنده هاست اشتراکی را انتخاب کنید که مراقب امنیت وردپرس باشد.

اگر وب سایت بزرگتری دارید، ممکن است به ارائه دهندگان میزبانی ابری تغییر دهید. در حالی که تا حدودی گرانتر از میزبانی مشترک است، برنامه های هاست ابری با خیالی آسوده از دانستن اینکه سایت شما منابع اختصاص داده شده خود را دارد که نیازی به اشتراک گذاری آن با کسی ندارید، ارائه می شود. علاوه بر این، تمام برنامه های مبتنی بر hPanel ما با یک خودکار یکپارچه می شوند اسکنر بدافزار.

در هاستینگer، ما راه حل های میزبانی کاملی را ارائه می دهیم که شامل منابع و ویژگی های متنوعی برای محافظت از وب سایت شما می شود.

وردپرس به عنوان محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا، راه حلی قابل اعتماد و قدرتمند برای ساخت و مدیریت وب سایت شما است. با این حال، برای حفظ عملکرد آن در سطوح بهینه، بسیار مهم است که با رایج ترین آسیب پذیری های امنیتی وردپرس آشنا شوید. سپس می توانید اقدامات فعالی برای محافظت از وب سایت خود در برابر آنها انجام دهید.

در این پست 10 مورد از رایج ترین مسائل امنیتی وردپرس، از استفاده از رمزهای عبور ضعیف که باعث حملات brute-force می شوند تا نرم افزارهای قدیمی که منجر به تزریق XSS و SQL می شود، مورد بحث قرار می گیرد. خوشبختانه، شما می توانید چندین قدم برای محافظت از سایت خود بردارید، از جمله به روز نگه داشتن نرم افزار، نصب یک افزونه امنیتی وردپرس و سرمایه گذاری در میزبانی با کیفیت.

آیا به راه حل های میزبانی که می تواند امنیت وردپرس را افزایش دهد علاقه مند هستید؟ برای کسب اطلاعات بیشتر، برنامه های میزبانی وردپرس ما را بررسی کنید!

در این مرحله، امیدواریم درک کاملی از برخی از مهم ترین مسائل امنیتی وردپرس و اقداماتی که می توانید برای محافظت از سایت خود در برابر آنها بردارید، داشته باشید. حالا بیایید چند سؤال متداول را جمع بندی کنیم.

پیام وردپرس “یک خطای حیاتی وجود دارد” به چه معناست؟

«یک خطای حیاتی وجود دارد روی پیام this website” یک خطای مهلک PHP را نشان می دهد که باعث توقف اجرای اسکریپت PHP شده است. می‌توانید وردپرس را اشکال زدایی کنید، گزارش‌های خطای خود را بررسی کنید، و هرگونه تضاد تم یا افزونه را برای رفع آن برطرف کنید.

بزرگترین آسیب پذیری های امنیتی وردپرس چیست؟

بسیاری از آسیب پذیری های وردپرس را می توان به یکی از سه دسته نسبت داد. بر اساس یک اخیر گزارش آسیب پذیری وردپرس، 97% آسیب‌پذیری‌ها از افزونه‌های وردپرس می‌آیند، 2.4٪ از تم ها و فقط 0.05٪ از نرم افزار اصلی

آیا وردپرس امن است؟

به طور کلی، وردپرس یک CMS بسیار امن در نظر گرفته می شود. توسعه‌دهندگان به‌طور مداوم به‌روزرسانی‌ها و رفع اشکال‌ها را برای رفع هر گونه آسیب‌پذیری انجام می‌دهند. با این حال، بخش بزرگی از امنیت سایت وردپرس بستگی دارد روی مالک از بهترین شیوه های امنیتی پیروی می کند.